Silnik 1.9 dCi/120KMWyświetleń: 74494

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 1.9 dCi/120KM

Silnik 1.9 DCI/120KM występuje w samochodach marki Renault oraz Nissan.  Silnik ten był głównie montowany w modelu Renault Laguna ,Scenic,Megane,Grand Vitara z oznaczeniem (F9Q). Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Silnik współpracuje z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej. Z drugiej jednak strony w przypadku awarii czeka nas kosztowna naprawa. W opinii kierowców silnik 1.9 DCI o mocy 120KM cieszy się złą opinią. Model Laguna, która posiadała ten motor miała nieformalny tytuł królowej lawet ze względu na częstotliwość oraz mnogość awarii. Najczęstszych awarii dostarczały turbosprężarki, których żywotność często nie dobiegała nawet do 100 tys. kilometrów. Układ wtryskowy również nie należał do trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Innymi dolegliwościami trapiącymi pojazdy z tym silnikiem dotyczyły zaworu recyrkulacji spalin EGR. Zdarzają się poważniejsze usterki silnika Podatne na usterki były także korbowody . Na szczęście inżynierowe koncernu wprowadzając na rynek liftingowy model Renault Laguna skonstruowali jednostkę 130 konną wolną od problemów trapiących poprzednika.

 

Zalety:
dobra dynamika
niskie poziomy spalania
zadowalająca kultura pracy

Wady:
jednostka często awaryjna
mało trwały układ wtryskowy
ścieranie się panewek na wale korbowym
awarie turbosprężarki,
awarie egr-u

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Info Serwis

Wymiana oleju zalecana przez serwis to 30tys/km- niestety to okres zbyt długi dla tej jednostki,propozycja na wydłużenie żywotności silnika to maksymalnie 15tys/km.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 194

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 63
Średnia (głosów 29):
(7.03)
Trwałość
 6.66/10
Utrzymanie
 7.03/10
Dynamika
 7.41/10

Głosy według opinii:

209

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Piotr 15.04.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Największą wadą silnika jest smarowanie, a właściwie pompa oleju i jej napęd, u mnie przez rozciągnięty łancuszek pompy i zużytą pompe poszła turbina, oprócz tego i drobnych napraw zawieszenia to nie musiałem nic przy samochodzie robic, mocy mogło by być tak 10-20km wiecej, ale z 120km przy samochodzie ważącym 1500kg też daje rade, przyjemnie się jeździ. pozdrawiam"
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Laguna /120km Rok / Przebieg: 2004/325tys Śr. spalanie: 6.3
siarra 04.02.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"ja śmigam 1.9 dci w kombi już 7 lat. i jestem mega zadowolony !. btw: wcześniej też miałem megankę :-) . generalnie nic oprócz wymiany części eksploatacyjnych nie robię. mało pali, duży wóz - przewoziłem krokwie 3 metrowe :-). Znajomy mechanik u którego ją serwisuję zawsze mi mówi że mam fart z tym samochodem :-) ... teraz rozglądam sie za nowszym samochodem, oczywiście kombi w dieslu ...ale czy warto wydawać kasę ? ... sam nie wiem ..."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 120 KM Rok / Przebieg: 255.000 Śr. spalanie: 6.5
Kuba 01.02.2017
Średnia:
(5.00)
Nie
"silnik F9Q raczej odradzam, 175000 GENERALNY remont... 6000-7000 tyś ;("
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: primera p12/120 Rok / Przebieg: 2005/175000 Śr. spalanie: 8
Roger 04.11.2016
Średnia:
(6.67)
Tak
"Laguna z 2004 roku regularnie rozrzady co 120 tys, olej co 10 tys i nikt do silnika przez te 12 lat nie zaglądał , turbina od nowości, wtryski i dwumasa - choc wydaje mi sie ze powoli trzeba będzie sie przymierzyć do wymiany(trzesie troche) , smiesza mnie opinie ludzi którzy kupują lagune z zagranicy z ,,bursztynowa ' gałaką biegów z przebiegiem 200 tys - hehe ja mam 300 tys i skóra na gałce w oryginale to ila ma ta z bursztynową , zmieniać olej co 10 tys i latać . Nigdy pedału gazu nie oszczedzałem autostrada 180 i spalanie w granicach 8 litrów , w miescie potrafi do 9 zależy jakie odcinki , a w eco tak do 100 spokojnie 5.6 litra . Pozdrawiam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Laguna Rok / Przebieg: 2004/290000 Śr. spalanie: 6.5
Krzysiek 14.10.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
"Mimo obróconych panewek przy przebiegu 250 tyś bardzo fajny silnik. Jak dla mnie moc wystarczająca do podróżowania z rodziną. Po zakupie auta z tym silnikiem warto dla bezpieczeństwa wymienić panewki dla spokojnej jazdy. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Grand Espace 120km Rok / Przebieg: 2005 251000 Śr. spalanie: 8
mariusz 10.06.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"jak dbasz tak masz a zawory egr i wtryski w innych markach tak samo lecą"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 120 Rok / Przebieg: 255000 Śr. spalanie: 6.9
szymon 21.04.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"zawór egr po 130 tys zapchany"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 120 Rok / Przebieg: 130 000 Śr. spalanie: 7.6
pio 14.01.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"bardzo dobry silnik wymaga tylko regularnego serwisu"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Scenic II Rok / Przebieg: 2005 230000 Śr. spalanie: 5-8l
Dominik 09.08.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"Bardzo dobry silnik a ze po 220 000 km padla panewka i wal pekl to nic bo nie wiadomo ile licznik byl cofniety ."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic ll 1.9 dci 120km Rok / Przebieg: 2004 220000 Śr. spalanie: Od 6.5 do7.8
iop 25.05.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"w krótkich żołnierskich słowach....dci jeden z najlepszych silników jakim jeździłem po jednym warunkiem regularny serwis i paliwo dobrej jakości tym którym padają wtryski i turbina przy przebiegu 150 tyś w 10 letnim aucie od niemca radze stuknąć się w czoło-kupiliście zajeżdżone padaki które się wyeksploatowały na zachodzie kupione przez cwanaików handlarzy i z cofniętymi licznikami......dalej żyjcie w świadomości,ze ten silniki są złe i wszystko w nich sie psuje"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic II 2005 Rok / Przebieg: 21500 Śr. spalanie: 6.5
<<<123>>>

Komentarze użytkowników

-1 #1 laguna 08.12.2015
największa padlina nie silnik ,tylko problemy i nic więcej ,nie kupujcie aut z tym silnikiem !!!

Najnowsze komentarze

laguna
08.12.2015
-1
największa padlina nie silnik ,tylko problemy i nic więcej ,nie kupujcie aut z tym silnikiem !!!

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 CDTi Fiat17.08.2017

Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w w

Odradzam

6.45

Silnik 3.0d N5713.08.2017

200 Tysiecy 535d F10 299 N57D30B (chlodnica spalin nowa -zatarta klapka) Turbiny regeneracja luzy na oskach oslabion

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDCI 95KM/DPF06.08.2017

Bardzo niskie spalanie zero problemów jedyny mankament to wycieki oleju z odmy przy turbinie,ale nie ma to wpływu na użytkowanie (po

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.