Silnik 1.9 dCi/120KMWyświetleń: 63799

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 1.9 dCi/120KM

Silnik 1.9 DCI/120KM występuje w samochodach marki Renault oraz Nissan.  Silnik ten był głównie montowany w modelu Renault Laguna ,Scenic,Megane,Grand Vitara z oznaczeniem (F9Q). Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Silnik współpracuje z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej. Z drugiej jednak strony w przypadku awarii czeka nas kosztowna naprawa. W opinii kierowców silnik 1.9 DCI o mocy 120KM cieszy się złą opinią. Model Laguna, która posiadała ten motor miała nieformalny tytuł królowej lawet ze względu na częstotliwość oraz mnogość awarii. Najczęstszych awarii dostarczały turbosprężarki, których żywotność często nie dobiegała nawet do 100 tys. kilometrów. Układ wtryskowy również nie należał do trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Innymi dolegliwościami trapiącymi pojazdy z tym silnikiem dotyczyły zaworu recyrkulacji spalin EGR. Zdarzają się poważniejsze usterki silnika Podatne na usterki były także korbowody . Na szczęście inżynierowe koncernu wprowadzając na rynek liftingowy model Renault Laguna skonstruowali jednostkę 130 konną wolną od problemów trapiących poprzednika.

 

Zalety:
dobra dynamika
niskie poziomy spalania
zadowalająca kultura pracy

Wady:
jednostka często awaryjna
mało trwały układ wtryskowy
ścieranie się panewek na wale korbowym
awarie turbosprężarki,
awarie egr-u

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Info Serwis

Wymiana oleju zalecana przez serwis to 30tys/km- niestety to okres zbyt długi dla tej jednostki,propozycja na wydłużenie żywotności silnika to maksymalnie 15tys/km.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 170

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 58
Średnia (głosów 26):
(7.05)
Trwałość
 6.65/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 7.5/10

Głosy według opinii:

188

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Roger 04.11.2016
Średnia:
(6.67)
Tak
"Laguna z 2004 roku regularnie rozrzady co 120 tys, olej co 10 tys i nikt do silnika przez te 12 lat nie zaglądał , turbina od nowości, wtryski i dwumasa - choc wydaje mi sie ze powoli trzeba będzie sie przymierzyć do wymiany(trzesie troche) , smiesza mnie opinie ludzi którzy kupują lagune z zagranicy z ,,bursztynowa ' gałaką biegów z przebiegiem 200 tys - hehe ja mam 300 tys i skóra na gałce w oryginale to ila ma ta z bursztynową , zmieniać olej co 10 tys i latać . Nigdy pedału gazu nie oszczedzałem autostrada 180 i spalanie w granicach 8 litrów , w miescie potrafi do 9 zależy jakie odcinki , a w eco tak do 100 spokojnie 5.6 litra . Pozdrawiam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Laguna Rok / Przebieg: 2004/290000 Śr. spalanie: 6.5
Krzysiek 14.10.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
"Mimo obróconych panewek przy przebiegu 250 tyś bardzo fajny silnik. Jak dla mnie moc wystarczająca do podróżowania z rodziną. Po zakupie auta z tym silnikiem warto dla bezpieczeństwa wymienić panewki dla spokojnej jazdy. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Grand Espace 120km Rok / Przebieg: 2005 251000 Śr. spalanie: 8
mariusz 10.06.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"jak dbasz tak masz a zawory egr i wtryski w innych markach tak samo lecą"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 120 Rok / Przebieg: 255000 Śr. spalanie: 6.9
szymon 21.04.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"zawór egr po 130 tys zapchany"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 120 Rok / Przebieg: 130 000 Śr. spalanie: 7.6
pio 14.01.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"bardzo dobry silnik wymaga tylko regularnego serwisu"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Scenic II Rok / Przebieg: 2005 230000 Śr. spalanie: 5-8l
Dominik 09.08.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"Bardzo dobry silnik a ze po 220 000 km padla panewka i wal pekl to nic bo nie wiadomo ile licznik byl cofniety ."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic ll 1.9 dci 120km Rok / Przebieg: 2004 220000 Śr. spalanie: Od 6.5 do7.8
iop 25.05.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"w krótkich żołnierskich słowach....dci jeden z najlepszych silników jakim jeździłem po jednym warunkiem regularny serwis i paliwo dobrej jakości tym którym padają wtryski i turbina przy przebiegu 150 tyś w 10 letnim aucie od niemca radze stuknąć się w czoło-kupiliście zajeżdżone padaki które się wyeksploatowały na zachodzie kupione przez cwanaików handlarzy i z cofniętymi licznikami......dalej żyjcie w świadomości,ze ten silniki są złe i wszystko w nich sie psuje"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic II 2005 Rok / Przebieg: 21500 Śr. spalanie: 6.5
Monika 23.09.2014
Średnia:
(6.33)
Nie
"Meganka II 2003r.1,9DCI Jeśli miałeś awarie turbosprężarki, tu ją znajdziesz http://olx.pl/oferta/turbina-renault-megane-ii-scenik-laguna-ii-1-9-dci-CID5-ID77w2t.html#8e952ffaad "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Renault Megane II
Nissan juz nie maniak 27.05.2014
Średnia:
(1.00)
Nie
"Odradzam .miialem qq z 2010 roku . Same problemy przy regularnej dbałości o samochód . Dlatego prewencyjnie sprzedałem go jak najszybciej ,spiąc teraz spokojnie . Wiec krótko , unikać , omijać długim łukiem wszystko co jest związane z francuskimi silnikami. "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Było nissan qq
Piotr 25.05.2014
Średnia:
(7.67)
Tak
"Mam megane CC z 2004 roku z tym właśnie silnikiem i mechanik mi kiedyś powiedział że mogą być problemy z turbiną bo jest zamontowana za blisko silnika i sie przegrzewa ale jak się dba na bieżąco wymiana oleju + filtry to będzie służył bardzo długo dlatego polecam "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Renault Megane 1.9dci 2004 r.
<<<123>>>

Komentarze użytkowników

-1 #1 laguna 08.12.2015
największa padlina nie silnik ,tylko problemy i nic więcej ,nie kupujcie aut z tym silnikiem !!!

Najnowsze komentarze

laguna
08.12.2015
-1
największa padlina nie silnik ,tylko problemy i nic więcej ,nie kupujcie aut z tym silnikiem !!!

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 CRDI18.01.2017

Dlaczego nikt nie pisze o rdzewiejących ramkach okien tylnych drzwi i rdzewiejącej klapie bagażnika, silnik, wnętrze, zawieszenie j

Polecam

8.71

Silnik 3.0d M5716.01.2017

Od kilku lat wsypuje żwir zamiast oleju i silnik chodzi gładziutko - POLECAM :)

Polecam

8.31

Silnik 1.4 TDI15.01.2017

Silnik booster bardzo różni się spalaniem od pozostałych 1.4TDi polecam, trudno dostać tą wersję przyjemne przyśpieszenie, obni

Polecam

7.64

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.