Volvo

Silnik Volvo 2.5 R5 TDi 140KM D5252T

36015
Silnik Volvo 2.5 R5 TDi 140KM D5252T

Silniki Volvo D / DI / TD są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.5 R5 TDi występował w modelach Volvo S70, V70 i S80 pod oznaczeniem D5252T. Generował moc 140KM przy maksymalnym momencie obrotowym 290 Nm. Jednostka całkowicie opracowana przez koncern Volkswagen. Posiada system wtrysku bezpośredniego, realizowany przy pomocy pompy wtryskowej. Współpracuje z turbosprężarką oraz kołem dwumasowym. Jednostka o nieco przestarzałej konstrukcji, jednakże wciąż mogąca pochwalić się zadowalającą dynamiką oraz przyśpieszeniem.



Również poziomy spalania nie należą do szczególnie wysokich . Średnie spalanie to około 7 litrów na 100km. Ewentualne awarie jednostki napędowej są łatwe do zdiagnozowania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać niską kulturę jednostki napędowej i hałas dobiegający do wnętrza pojazdu. Na plus trzeba zapisać trwałość jednostki, dostępność części oraz nieskomplikowaną budowę co przekłada się na bezproblemową naprawę w dowolnym serwisie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 10

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • Trwała jednostka napędowa
  • dostępność części zamiennych
  • rzadkie awarie

Wady

  • głośna praca silnika
  • przeciętna kultura pracy
  • awarie pompy wtryskowej

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D5252T
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 5W40-10W40, wymiana po co 10.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.5)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 9.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

19%
4%
46%
19%
0%
12%
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

28.12.2018 Volvo V70
(10.0)
Opinia: Volvo V70, rok 1997, przebieg 367000 km, jeżdżę od 2006 roku, przejechane pod moją nogą 180000 km, silnik super, dynamiczny, bezobsługowy, raz na 5 lat regulacja pompy, wymiana rozrządu, olej full syntetyk, jedynie wymiana kompletu świec żarowych bo jedna się spaliła i kabli do świec.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: b/140
  • Rocznik / Przebieg: 1997/367000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
24.05.2014 Mietek
(9.0)
Opinia: Dobra i trwała jednostka,jak się odpowiednio serwisuje potrafi bez najmniejszych problemów zrobić 500 tyś.Ja sprzedałem swoją V70 przy przebiegu 420 tys a sam przejechałem nią 200tys bez wizyty w warsztacie .
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Volvo V70 2000r 420 tys
Polecam
07.02.2014 Romek
(7.0)
Opinia: Silnik dobry ale trzeba uważać na serwis ,poprzedni właściciel nie specjalnie pamiętał o wymianach i dobrym paliwie ,skończyło się na awarii wtrysków i pompy bardzo duże koszty naprawy 6000 tyś zł !!! Silnik bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem ,spalanie to wszystko zależy od stylu
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Volvo S70 2.5 TDI 140 KM 2000r 265 tyś
Polecam
08.01.2014 krzysztof
(7.7)
Opinia: Volvo 850 TDI kupilem w 2008r. Po zakupie wymiana rozrzadu ,sprawdzenie kompresji, i po za tym ksiazkowo , leję i jezdze, fak , robię rocznie niskie przebiegi, około 5tkm rocznie. A, sprawdzony na hamowni. przebieg po zakupie odoło 210tkm ???? aktualnie 230tkm. Dziwne ?? Nigdy go nie sprzedam.Kolor: regent red metalic.
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Volvo 850 tdi kombi
Polecam
07.10.2013 Przemek
(8.7)
Opinia: Stary poczciwy Diesel bez dziwactw typu common rail ,przez co leje się wszystko i jeździ.moje V70 ma przejechane 470 tyś km i po za zwykłym serwisem leje olej i jeżdżę .To nie to dzisiejsze diesle właśnie słyszę u moich znajomych ,to wtryski ,turbo ,pompy
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Volvo V70 1999 r 470 tyś Km
Polecam