Silnik 2.5 TDIWyświetleń: 10012

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.5 TDI

Silnik 2.5 TDI występował w modelu Volvo S70, Volvo S80 oraz w Audi i VW, generował moc 140 KM ,przy maksymalnym momencie obrotowym 290 NM. Jednostka całkowicie opracowana przez koncern Volkswagen. Posiada system wtrysku bezpośredniego, realizowany przy pomocy pompy wtryskowej. Współpracuje z turbosprężarką oraz kołem dwumasowym. Jednostka o nieco przestarzałej konstrukcji, jednakże wciąż mogąca pochwalić się zadowalającą dynamiką oraz przyśpieszeniem. Również poziomy spalania nie należą do szczególnie wysokich . Średnie spalanie to około 7 litrów na 100km. Ewentualne awarie jednostki napędowej są łatwe do zdiagnozowania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać niską kulturę jednostki napędowej i hałas dobiegający do wnętrza pojazdu.Na plus trzeba zapisać trwałość jednostki,dostępność części oraz nieskomplikowaną budowę co przekłada się na bezproblemową naprawę w dowolnym serwisie.

Zalety:
Trwała jednostka napędowa
dostępność części zamiennych
rzadkie awarie

Wady:
głośna praca silnika
przeciętna kultura pracy
awarie pompy wtryskowej

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 10

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 38

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 4):
(8.08)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 6.25/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mietek 24.05.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dobra i trwała jednostka,jak się odpowiednio serwisuje potrafi bez najmniejszych problemów zrobić 500 tyś.Ja sprzedałem swoją V70 przy przebiegu 420 tys a sam przejechałem nią 200tys bez wizyty w warsztacie ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Volvo V70 2000r 420 tys
Romek 07.02.2014
Średnia:
(7.00)
Tak
"Silnik dobry ale trzeba uważać na serwis ,poprzedni właściciel nie specjalnie pamiętał o wymianach i dobrym paliwie ,skończyło się na awarii wtrysków i pompy bardzo duże koszty naprawy 6000 tyś zł !!! Silnik bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem ,spalanie to wszystko zależy od stylu jazdy ,potrafi spalić nawet 11 l w mieście ,średnio 7 5 L.Obecnie przebieg 265 tyś."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Volvo S70 2.5 TDI 140 KM 2000r 265 tyś
krzysztof 08.01.2014
Średnia:
(7.67)
Tak
" Volvo 850 TDI kupilem w 2008r. Po zakupie wymiana rozrzadu ,sprawdzenie kompresji, i po za tym ksiazkowo , leję i jezdze, fak , robię rocznie niskie przebiegi, około 5tkm rocznie. A, sprawdzony na hamowni. przebieg po zakupie odoło 210tkm ???? aktualnie 230tkm. Dziwne ?? Nigdy go nie sprzedam.Kolor: regent red metalic."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Volvo 850 tdi kombi
Przemek 07.10.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Stary poczciwy Diesel bez dziwactw typu common rail ,przez co leje się wszystko i jeździ.moje V70 ma przejechane 470 tyś km i po za zwykłym serwisem leje olej i jeżdżę .To nie to dzisiejsze diesle właśnie słyszę u moich znajomych ,to wtryski ,turbo ,pompy ,egery itd .Przyspieszenie ma naprawdę wyśmienite ,dynamiczny .Co do spalania to jest większe niż inne diesle ,ale masa auta oraz pojemność robi swoje ,średnio 7.5L.Zdecydowanie polecam trwały dobry silnik już takich nie robią ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Volvo V70 1999 r 470 tyś Km

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 3.0 dCi20.01.2017

wadą tego silnika jest umieszczenie czujników temperatury w króćcu z tworzywa jeśli mamy wyciek płynu chłodzącego nie jesteśmy

Polecam

6.08

Silnik 1.6 D220.01.2017

Mam przejechane 320000km zero awarii poza wymiana dwumasy przy 230000km silnik bardzo ekonomiczny i bezproblemowy polecam

Polecam

6.90

Silnik 3.0 TDI19.01.2017

Posiadam ten silnik w Audi A4 Allroad. Praktycznie, krótko po dotarciu została zmieniona mapa przez MTM Berlin. Uzyskaliśmy 300KM i

Polecam

9.00

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.