Silnik 2.5 R5 TDI 140KM (D5 252T) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 18532

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 D-4D 150KM (2AD-FTV)20.02.2019

Po ponad 200 km raczej bezproblemowo. Silnik bierze olej, ale poza tym nic się nie dzieje. Ma kopa jak miał kiedyś, jest relatywnie

Polecam

8.06

Silnik 1.6 D-4D 112KM (1WW)20.02.2019

Jak dla mnie to auto jest dobre. Mam je już 2 lata.zero problemu. .

Polecam

9.89

Silnik 2.0 TDCI/PSA (od 2005)19.02.2019

Bardzo dobry silnik.230 tys km przejechane i wszystko w oryginale.Do tej pory tylko filtry,oleje i klasyczne eksploatacyjne czynności.

Polecam

8.78

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)19.02.2019

Kupiłem auto jako trzyletnie po leasingu. Miał nalatane mniej więcej 200 000 od tego czasu wymienione sprzęgiełko przy przebiegu 3

Polecam

9.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 TDI występował w modelu Volvo S70, Volvo S80 oraz w Audi i VW, generował moc 140 KM ,przy maksymalnym momencie obrotowym 290 NM. Jednostka całkowicie opracowana przez koncern Volkswagen. Posiada system wtrysku bezpośredniego, realizowany przy pomocy pompy wtryskowej. Współpracuje z turbosprężarką oraz kołem dwumasowym. Jednostka o nieco przestarzałej konstrukcji, jednakże wciąż mogąca pochwalić się zadowalającą dynamiką oraz przyśpieszeniem. Również poziomy spalania nie należą do szczególnie wysokich . Średnie spalanie to około 7 litrów na 100km. Ewentualne awarie jednostki napędowej są łatwe do zdiagnozowania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać niską kulturę jednostki napędowej i hałas dobiegający do wnętrza pojazdu.Na plus trzeba zapisać trwałość jednostki,dostępność części oraz nieskomplikowaną budowę co przekłada się na bezproblemową naprawę w dowolnym serwisie.

Zalety:
Trwała jednostka napędowa
dostępność części zamiennych
rzadkie awarie

Wady:
głośna praca silnika
przeciętna kultura pracy
awarie pompy wtryskowej

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 56

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 5):
(8.47)
Trwałość
 9.2/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 9.2/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Volvo V70 28.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Volvo V70, rok 1997, przebieg 367000 km, jeżdżę od 2006 roku, przejechane pod moją nogą 180000 km, silnik super, dynamiczny, bezobsługowy, raz na 5 lat regulacja pompy, wymiana rozrządu, olej full syntetyk, jedynie wymiana kompletu świec żarowych bo jedna się spaliła i kabli do świec. Spalanie w mieście ok.8 l, na trasie od 6-7 l. POLECAM"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: b/140 Rocznik / Przebieg: 1997/367000 Śr. spalanie: 7
Mietek 24.05.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dobra i trwała jednostka,jak się odpowiednio serwisuje potrafi bez najmniejszych problemów zrobić 500 tyś.Ja sprzedałem swoją V70 przy przebiegu 420 tys a sam przejechałem nią 200tys bez wizyty w warsztacie ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Volvo V70 2000r 420 tys
Romek 07.02.2014
Średnia:
(7.00)
Tak
"Silnik dobry ale trzeba uważać na serwis ,poprzedni właściciel nie specjalnie pamiętał o wymianach i dobrym paliwie ,skończyło się na awarii wtrysków i pompy bardzo duże koszty naprawy 6000 tyś zł !!! Silnik bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem ,spalanie to wszystko zależy od stylu jazdy ,potrafi spalić nawet 11 l w mieście ,średnio 7 5 L.Obecnie przebieg 265 tyś."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Volvo S70 2.5 TDI 140 KM 2000r 265 tyś
krzysztof 08.01.2014
Średnia:
(7.67)
Tak
" Volvo 850 TDI kupilem w 2008r. Po zakupie wymiana rozrzadu ,sprawdzenie kompresji, i po za tym ksiazkowo , leję i jezdze, fak , robię rocznie niskie przebiegi, około 5tkm rocznie. A, sprawdzony na hamowni. przebieg po zakupie odoło 210tkm ???? aktualnie 230tkm. Dziwne ?? Nigdy go nie sprzedam.Kolor: regent red metalic."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Volvo 850 tdi kombi
Przemek 07.10.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Stary poczciwy Diesel bez dziwactw typu common rail ,przez co leje się wszystko i jeździ.moje V70 ma przejechane 470 tyś km i po za zwykłym serwisem leje olej i jeżdżę .To nie to dzisiejsze diesle właśnie słyszę u moich znajomych ,to wtryski ,turbo ,pompy ,egery itd .Przyspieszenie ma naprawdę wyśmienite ,dynamiczny .Co do spalania to jest większe niż inne diesle ,ale masa auta oraz pojemność robi swoje ,średnio 7.5L.Zdecydowanie polecam trwały dobry silnik już takich nie robią ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Volvo V70 1999 r 470 tyś Km

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów