Silnik 1.6 HDI 110KMWyświetleń: 127269

Silników HDI używa:

HDI
Silnik 1.6 HDI 110KM

Silnik 1.6 HDI/FAP  generują moc 110 KM /DV6 o oznaczeniu (9HZ, 9HY). Konstrukcja francuskiego koncernu PSA zaprojektowana wspólnie z inżynierami Forda,miał szerokie zastosowanie w samochodach Citroen,Peugeot,Ford,Mazda,Volvo oraz BMW Mini Moris.Silnik posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracuje z dwumasowym kołem zamachowym, turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garett oraz Filtrem Cząstek Stałych -FAP !!!.Takie rozwiązanie wpływa na podniesienie generowanych osiągów oraz spełniaj rygorystyczne normy spalin EURO 4, jednak w przypadku awarii koszta serwisu są wysokie. Przed zakupem pojazdu warto sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych FAP ponieważ nie wszystkie modele były seryjnie wyposażone FAP.Zdarzają się odmiany bez filtra zwłaszcza produkowane na rynek wschodni ale nie tylko.Element awaryjny zwłaszcza jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sady i w konsekwencji do spadku mocy silnika jak również może dojść do niebezpiecznego podniesienia się poziomu oleju !!! Odpowiada za to nie spalone paliwo które dostaje się do oleju co skutkuje poważnymi awariami w konsekwencji zatarciem silnika.Musimy również pamiętać o uzupełnianiu specjalnego płynu (Eolys) co 120 tys,jest potrzebny do wypalania sadzy zbierającej się w filtrze.Nie wszyscy wiedzą że płyn jest automatycznie pobierany i mieszany z paliwem w tym celu zalecane jest tankowanie paliwa  nie mniej niż około 20 l.Po każdorazowym zatankowaniu jest przeliczana dawka na pobranie płynu. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3 tys. zł. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. W opinii kierowców silnik 1.6 HDI o mocy 110KM jest jednostką udaną. Dominują pozytywne komentarze na temat dynamiki oraz niskich poziomów spalania. Po stronie minusów należy zapisać wyższe koszta obsługi w przypadku ewentualnych napraw oraz problematyczny filtr cząstek stałych.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
zadowalająca kultura pracy
wtryski podlegają regeneracji
trwała jednostka napędowa

Wady:
Problematyczny osprzęt
awaryjny filtr-FAP
koło dwumasowe
szwankująca elektronika
wysokie koszty serwisu

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 240.000 km lub 10 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Info Serwis

Silnik 1.6HDI 109KM z Fap - Trzeba pamiętać o uzupełnianiu specjalnego płynu (Eolys)

Zdarzają się  auto z tym silnikiem które nie są wyposażone w FAP !!!

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 282

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 132
Średnia (głosów 22):
(7.62)
Trwałość
 7.64/10
Utrzymanie
 7.36/10
Dynamika
 7.86/10

Głosy według opinii:

166

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mariusz 01.08.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Na początek do tego co mu padła turbina: człowieku 1,6 thp to jest turbobenzyna!!! Silnik zapożyczony z BMW - beznadziejny motor, kłopoty z układem rozrządu, kłopoty z mapą silnika... nie porównuj tego złomu do silników HDi. Do pozostałych dwóch co odradzają: nauczcie się jeździć dieslem, oraz przyjmijcie do wiadomości, że trzeba silniki serwisować! Wymieniać olej, wymieniać filtr oleju, wymieniać filtr powietrza, bo to płuca auta i wreszcie nie żałować kasy i wymienić filtr paliwa! Wiem, że drogi, ale trzeba, chyba, że wolicie regenerować wtryski. Teraz coś do innych: To moje 3 auto z tym silnikiem, dwie wersje 109 KM i jedna 112 KM z żadnym nie miałem problemów. W dwóch wymieniałem worek z płynem Eolys, koszt w AS odpowiednio 780 zł oraz 1150 zł bowiem wymieniono jeszcze przewód doprowadzający ów dodatek do FAP. Spokój na kolejne 100 tys. km. Idźmy dalej, aby ten dodatek wystarczył na jak najdłużej trzeba lać paliwo zawsze do pełna. Bez względu na to ile nalejemy układ dodaje zawsze tyle samo Eolysa. FAP wypala się różnie, ważne, że wypala się nawet na postoju w korku - nie snuć wyssanych z palca teorii, że trzeba gnać na autostradzie na 3 biegu wysokie obroty i wtedy się wypala - bzdura totalna a w zależności od trasy: miasto co 200-300km. Trasa 300-500 km, przed zakupem warto sprawdzić, kiedy było ostatnie wypalanie oraz jaki jest stopień nasycenia FAP. A nie kupić i za pół roku narzekać i zemścić jakie to badziewie HDi. Ja śmiało polecam, silnik żywotny, choć nie tak żywotny jak 2,0 HDi 136 KM, przy odpowiednim serwisowaniu odpłaci się bezawaryjną i pewną eksploatacją. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: C4P MCP Rok / Przebieg: 190000 Śr. spalanie: 7
Daniel 30.06.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Bez wahania kupię auto z tym silnikiem po raz kolejny, do tej pory Citroen C4 grand picasso do tego auta ciut za słaby (męczył sie przy prędkościach powyżej 140 a najlepiej jak sie jechało do 120) ale bez problemu się nadaje jeśli potrafimy opanować emocje i jeździć spokojnie bardzo spokojnie max spalanie w mieście gdzie był głównie używany to 7 litrów przy żyłowaniu go z włączona klimatyzacja, tak średni po mieście realnie wychodziło ok 6.5 z dystrybutora w trasie max 6.2 do 160 w 4 osoby i bagaż, rekord to 4.2 przy oszczędnej jezdzie w dwie dorosłe osoby i dziecko plus niewielki bagaż, wózek itp. przy normalnej jezdzie 90% trasa po Polsce latem z klimą do max 110 w porywach 120 w 6 osób i full bagaż upchany gdzie sie da to 5.6L/100 km. nigdy żadnych problemów mimo że za specjalnie o niego nie dbałem jeśli chodzi o eksploatacje głownie w mieście i jakość paliwa tzn paliwo lałęm tanie temu silnikowi to bez różnicy co lejesz, po zatankowaniu do pełna od rezerwy Vpower diesel na szelu nie odczułem żadnej róznicy w spalaniu czy mocy było to wyrzucenie pieniędzy w błoto więc lałem zwykłą ropę i było ok. olej 10w40 ( niby powinien być specjalny pełen syntetyk do fap/dpf) plus wszystkie filtry wymiana co 10 tyś i ani kilometra więcej, turbo, wtryski bez problemu mimo przebiegu ponad 300 tys FAP czasem dawał o sobie znać początkowo silnik lekko przerywał od czasu do czasu jakby sie dławił wystarczyło niezwłocznie jechać po za miasto w krótką trasę ok 50 km i po problemie, jeśli to olałęm z jakiegoś powodu wyskakiwał komunikat DEPOLUTION SYSTEM FAULT silnik głośniej pracował, miał mniej mocy i więcej spalał, trzeba było jechać w trasę co najmniej 100 km a najlepiej więcej aby sie dopalił filtr. Kolejne auto to VOLVO V50 auto lżejsze przez co 140 i więcej to nie męczarnia, lepiej przyśpieszał, ogólnie pasuje do tego autka, spalanie na tym samym poziomie co w C4 a mogło by się wydawać ze powinno być ciut niższe. SUPER SILNIK POLECAM dla spokojnych kierowców ceniących sobie ekonomie pod każda postacią od spalania do niskich kosztów ekspoatacji. Średnie spalane według komputera (jest bardzo dokładny) na odcinku 10tys km 80% miasto to 6.4 l/100 kolegi zwykła mała C4 70% trasa (70 km dziennie) średnio na 10 tyś 5.5L/100 Citroeny skrzynie MCP 6B, VOLVO manual 5b. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: C4 picasso/ V50 Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 6.4 na 10 tys km
Tomek 09.02.2017
Średnia:
(4.33)
Nie
"No coż uczucia są mieszane mam drugie auto z tym silnikiem poprzednie to był c-max troszke starsza konstrukcja ale bez zarzutu po przebiegu 330 tyś jeezdzi dalej bo kupił ode mnie znajomy nie narzeka.Teraz mam berlingo powiem tak przy przebiegu 140000 rozwalilo mi rozrząd jeszcze nie wiem ile mnie będzie kosztować naprawa bo auto u mechanika, oczywiście nie serwis bo mają mnie w dupie bo auto jest po gwarancji , a auto było u nich na przegladzie kompletnym przy przebiegu 120 000 i powiedzieli ze rozrzad ma byc zrobiony po 180000 tys jezeli chodzi o dpf tragedia zeby sie dopalil musi byc ciaglej jazdy kolo 90 kilometrow i obroty powyzej 2 tyś bo inaczej sie nie dopali ja mam przy tym przebiegu juz go do wymiany razem z plynem wiec jak ktos nie jezdzi w trasy to nawet sie nie zastanawiajcie!!!! A w trase tez nie za bardzo bo skrzynia 5 i maks predkosc to 140 bo potem buda sie chusta!"
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: berlingo/110 Rok / Przebieg: 2010/140000 Śr. spalanie: 7
alus 07.09.2016
Średnia:
(4.67)
Nie
"Niestety ale muszę podzielić się opinią... Otóż podczas jazdy tłok ot tak wywalił dziurę w bloku silnika - efekt: laweta i konieczność wymiany. Przebieg był ok. 200k, rozrząd sprawny, wszystko inne sprawne. Podejrzenie padło na lejące wtryski (po diagnozie - 2 były niesprawne, musiały lać mocniej mieszankę, co spowodowało przegrzanie i awarię, choć jednostka centralna niczego nie meldowała...). Zaletą jest duża dostępność silników, z całkiem dobrymi cenami (ok. 2k kosztuje blok używanego silnika z przebiegiem ok. 100k km. Denerwujący jest filtr FAP, który potrafi zgłosić zapchanie pomimo, że komputer wskazuje, że nic takiego się nie dzieje (czyli czujnik musi czasem wariować). Bardzo szybko można "skończyć" dwumasę i sprzęgło - przy nieumiejętnej jeździe. Kultura pracy fajna - mam porównanie wieloletnie z silnikami TDI i tutaj jest ciszej i sprawniej. Te silniki powinny jednak być w pojemności co najmniej 2.0 przy dużych samochodach. 1.6 lepsze może do np. Peuteota 206/207 ale na pewno nie do 3008/5008."
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 5008/110 Rok / Przebieg: 2010/200k Śr. spalanie: 5.5
17.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jeden z użytkownik narzeka że poszła mu turbina, otóż od znajomego mechanika wiem że trzeba wywalić jakieś filtr przed turbiną bo się zapycha i padają turbiny ja teraz to zrobię. Podobno w autoryzowanych serwisach to robią tylko po cichu żeby klient nie wiedział.Mam już drugi samochód z tym silnikiem i wszystko jest ok."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 3008/110 Rok / Przebieg: 2011/60000 Śr. spalanie: 5.5
Andrzej LD 06.01.2016
Średnia:
(5.00)
Nie
"Wszystkim gratuluję, tzn. że tylko ja mam pecha w marcu poszła turbina a w grudniu na święta poszedł silnik i co napisać dobrego a kupiłem go jako dwulatka , ciekła przepustnica przejechałem nim 50 tys. i poszedł w p .... "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: C 4 Picasso 1,6 thp Rok / Przebieg: 2010/90 tys Śr. spalanie: 7
Paweł 03.01.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
""Volvo V50".Sam silnik sprawuje się idealnie! trzeba pamiętać o dobrym oleju (lałem Motul C2 EcoClean) gorzej z DPF ale wywaliłem przy190kkm (950zl) przeprogr.sterownik i chodzi nawet lepiej niż z DPF!! polecam zabieg! Pozatym spalanie w trasie eko(do 110km)-4,0, 150km-5,2, po mieście nie śmigam więc nie powiem.Turbo i dwumasa narazie bez awarii. Wymiana rozrządu po220kkm! ok.tys (INA) naprawdę jeśli chodzi o koszty utrzymania to znikome."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: V50? 110KM Rok / Przebieg: 2007/ 224000 Śr. spalanie: 4.6
Bogumił 21.06.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Citroen C4 sx pack 1,6/80kW rok2007 ze zautomatyzowaną skrzynią biegów MCP kupiony w polskim salonie. Silnik 3 wady:1 to brak napinacza paska wieloklinowego napędzającego klimę i altermator ( w starszych i nowszych jest) uszkodzone łożysko sprężarki klimatyzacji na gwarancji( nie potrafił serwis zlokalizować usterki i uszkodził przy wymianie paska wielorowkowego kierownicę powietrza doładowującego po awanturze naprawili tylko kierownicę), 2. przewód smarujący sprężarkę wyrzucenie sitka które się zamula i blokuje olej,3 silnik nie znosi paliwa kiepskiej jakości i bio. Po gwarancji tylko mechanik który naprawił piszczenie paska (łożysko sprężarki),co 12-14tyś wymiana wszystkich filtrów, olej tylko syntetyk Mobil i czyszczenie klimatyzacji. 80tyśkm awaria egr(zapchany i nie domykał się) nadal ten sam mechanik co zawsze robi obsługę. Tyle awari mechanicznych, elektronika jak na razie brak uwag. Zalety: niskie spalanie od 4,7 do5,8l/100km średnio 5,3l/100km, bardzo dobra jakościowo tapicerka 3 kolory jasny beż,ciemny i brązowy, sporo miejsca w środku (bagażnik mógłby być większy), nie trzeba trzaskać drzwiami leciutko same się zamykają i oczywiście nie rdzewieje. Skrzynia MCP, należy najpierw nauczyć się z nią jeździć, jak zrozumiemy co programista tej skrzyni miał na myśli to jeździ się nią świetnie. W trybie Auto i S na wyższych biegach 4,5,6 jest świetna można nieźle pogonić. Jazda w samym automacie większe spalanie i delikatniejsza jazda to nie szarpie. Ja preferuję opcję Manual i S czasami Auto i S. To moja druga cytryna z salonu zarówno pierwsza xsara2.0hdi jaki obecna bez uwag. Powiem więcej xsara 2litry hdi paliła tyle co 1,6 i nie było kłopotów z egr, a przejechałem nią dużo więcej kilometrów. Widocznie ekologia ważniejsza niż sprawność techniczna pojazdów. Podsumowując polecam c4, ale tylko bezwypadkowe ( inaczej elektronika siada- szyna CAN) i z polskiego salonu."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: C4/110kW Rok / Przebieg: 2007/96000 Śr. spalanie: 5.3l/100km
Piotrek 04.06.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"Do C4 Grand Picasso ze skrzynią MCP niestety za słaby. Przyjeździe na pusto zdecydowanie lepiej. Spalanie w granicach 5-6 litrów na trasie, w mieście 7. Jestem po wymianie worka z dodatkiem Eolys - 750 zł w ASO. Olej Total ECS 5w30 co 10 tysięcy. W zasadzie to tyle z czynności obsługowych przy tym silniku. FAP wypalanie włącza się w zależności od terenu przemieszania się trasa/miasto co 250-390 km. Włącza się ogrzewanie lusterek i tylnej szyby, wzrasta też spalanie chwilowe co widać na wyświetlaczu. Poza tym póki co nic się nie dzieje. Samo auto przestronne, wygodne, zdecydowanie na trasę niż do miasta. Mnóstwo schowków, dobrze doposażone. Skrzynia MCP "z robotem" ospała ale idzie się przyzwyczaić, tryb M zdecydowanie sprawniejszy niż A. Czy polecam? Tak. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Grand Picasso 109KM Rok / Przebieg: 2010 130 tys. km Śr. spalanie:
Wiesiek 07.01.2015
Średnia:
(6.33)
Tak
"Posiadam Peugeota 307 sw 1.6 hdi 110 km z 2004 r. Auto sprowadzone z Holandii. Na dzień dobry wyrzucony filtr FAP ponieważ po przejechaniu nawet dystansu 40 km po wyłączeniu silnika wentylator od chłodnicy potrafił chodzić przez 10 minut. Po usunięciu FAP usterka minęła. Wymienione całe sprzęgło i regenerowana turbina. Łączny koszt wymienionych napraw (dodam że nie w ASO) to ok 3000 zł. Ale żeby nie było tak do końca pesymistycznie dużym plusem jest niskie spalanie średnio 4.7 l/100 km. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Peugeot 307 SW/ 2004 r przebieg 211000
<<<123>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 Randall 14.06.2017
You've got terrific info in this case.

[url=http://gregstargell.com/video-games/index.php?task=profile https://www.votretherapie.us: http://www.sheekhdirir.com/profile/AudryWearne

Najnowsze komentarze

Randall
14.06.2017
0
You've got terrific info in this case.

[url=http://gregstargell.com/video-games/index.php?task=profile https://www.votretherapie.us: http://www.sheekhdirir.com/profile/AudryWearne

Najnowsze opinie

Silnik 1.8 TDCI 100 115KM23.08.2017

W miarę przyzwoita jednostka . Posiadam Focusa od dwóch lat. Wymieniłem dwumase, alternator i intercooler, przez ten czas. Przebieg

Polecam

8.62

Silnik 2.0 dCi22.08.2017

Śmiało mogę polecić ten silnik jak i samo auto... Jedyne awarie przez 120 tysięcy przebiegu jaki zrobiłem to przy 240 zawiesił s

Polecam

8.90

Silnik 2.0 CDTi Fiat17.08.2017

Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w w

Odradzam

6.45

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.