Silnik 1.6 HDI 110KMWyświetleń: 118286

Silników HDI używa:

HDI
Silnik 1.6 HDI 110KM

Silnik 1.6 HDI/FAP  generują moc 110 KM o oznaczeniu (9HZ, 9HY). Silnik posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracuje z dwumasowym kołem zamachowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Takie rozwiązanie wpływa na podniesienie generowanych osiągów, jednak w przypadku awarii koszta serwisu są wysokie. Przed zakupem pojazdu warto sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych FAP. Element awaryjny zwłaszcza jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sady i w konsekwencji do spadku mocy silnika. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3 tys. zł. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. W opinii kierowców silnik 1.6 HDI o mocy 110KM jest jednostką udaną. Dominują pozytywne komentarze na temat dynamiki oraz niskich poziomów spalania. Po stronie minusów należy zapisać wyższe koszta obsługi w przypadku ewentualnych napraw oraz problematyczny filtr cząstek stałych.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
zadowalająca kultura pracy
wtryski podlegają regeneracji
trwała jednostka napędowa

Wady:
Problematyczny osprzęt
awaryjny filtr-FAP
koło dwumasowe
szwankująca elektronika
wysokie koszty serwisu

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 240.000 km lub 10 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Info Serwis

Silnik 1.6HDI 109KM z Fap - Trzeba pamiętać o uzupełnianiu specjalnego płynu (Eolys)

Zdarzają się  auto z tym silnikiem które nie są wyposażone w FAP !!!

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 268

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 126
Średnia (głosów 20):
(7.52)
Trwałość
 7.4/10
Utrzymanie
 7.1/10
Dynamika
 8.05/10

Głosy według opinii:

146

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tomek 09.02.2017
Średnia:
(4.33)
Nie
"No coż uczucia są mieszane mam drugie auto z tym silnikiem poprzednie to był c-max troszke starsza konstrukcja ale bez zarzutu po przebiegu 330 tyś jeezdzi dalej bo kupił ode mnie znajomy nie narzeka.Teraz mam berlingo powiem tak przy przebiegu 140000 rozwalilo mi rozrząd jeszcze nie wiem ile mnie będzie kosztować naprawa bo auto u mechanika, oczywiście nie serwis bo mają mnie w dupie bo auto jest po gwarancji , a auto było u nich na przegladzie kompletnym przy przebiegu 120 000 i powiedzieli ze rozrzad ma byc zrobiony po 180000 tys jezeli chodzi o dpf tragedia zeby sie dopalil musi byc ciaglej jazdy kolo 90 kilometrow i obroty powyzej 2 tyś bo inaczej sie nie dopali ja mam przy tym przebiegu juz go do wymiany razem z plynem wiec jak ktos nie jezdzi w trasy to nawet sie nie zastanawiajcie!!!! A w trase tez nie za bardzo bo skrzynia 5 i maks predkosc to 140 bo potem buda sie chusta!"
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: berlingo/110 Rok / Przebieg: 2010/140000 Śr. spalanie: 7
alus 07.09.2016
Średnia:
(4.67)
Nie
"Niestety ale muszę podzielić się opinią... Otóż podczas jazdy tłok ot tak wywalił dziurę w bloku silnika - efekt: laweta i konieczność wymiany. Przebieg był ok. 200k, rozrząd sprawny, wszystko inne sprawne. Podejrzenie padło na lejące wtryski (po diagnozie - 2 były niesprawne, musiały lać mocniej mieszankę, co spowodowało przegrzanie i awarię, choć jednostka centralna niczego nie meldowała...). Zaletą jest duża dostępność silników, z całkiem dobrymi cenami (ok. 2k kosztuje blok używanego silnika z przebiegiem ok. 100k km. Denerwujący jest filtr FAP, który potrafi zgłosić zapchanie pomimo, że komputer wskazuje, że nic takiego się nie dzieje (czyli czujnik musi czasem wariować). Bardzo szybko można "skończyć" dwumasę i sprzęgło - przy nieumiejętnej jeździe. Kultura pracy fajna - mam porównanie wieloletnie z silnikami TDI i tutaj jest ciszej i sprawniej. Te silniki powinny jednak być w pojemności co najmniej 2.0 przy dużych samochodach. 1.6 lepsze może do np. Peuteota 206/207 ale na pewno nie do 3008/5008."
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 5008/110 Rok / Przebieg: 2010/200k Śr. spalanie: 5.5
17.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jeden z użytkownik narzeka że poszła mu turbina, otóż od znajomego mechanika wiem że trzeba wywalić jakieś filtr przed turbiną bo się zapycha i padają turbiny ja teraz to zrobię. Podobno w autoryzowanych serwisach to robią tylko po cichu żeby klient nie wiedział.Mam już drugi samochód z tym silnikiem i wszystko jest ok."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 3008/110 Rok / Przebieg: 2011/60000 Śr. spalanie: 5.5
Andrzej LD 06.01.2016
Średnia:
(5.00)
Nie
"Wszystkim gratuluję, tzn. że tylko ja mam pecha w marcu poszła turbina a w grudniu na święta poszedł silnik i co napisać dobrego a kupiłem go jako dwulatka , ciekła przepustnica przejechałem nim 50 tys. i poszedł w p .... "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: C 4 Picasso 1,6 thp Rok / Przebieg: 2010/90 tys Śr. spalanie: 7
Paweł 03.01.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
""Volvo V50".Sam silnik sprawuje się idealnie! trzeba pamiętać o dobrym oleju (lałem Motul C2 EcoClean) gorzej z DPF ale wywaliłem przy190kkm (950zl) przeprogr.sterownik i chodzi nawet lepiej niż z DPF!! polecam zabieg! Pozatym spalanie w trasie eko(do 110km)-4,0, 150km-5,2, po mieście nie śmigam więc nie powiem.Turbo i dwumasa narazie bez awarii. Wymiana rozrządu po220kkm! ok.tys (INA) naprawdę jeśli chodzi o koszty utrzymania to znikome."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: V50? 110KM Rok / Przebieg: 2007/ 224000 Śr. spalanie: 4.6
Bogumił 21.06.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Citroen C4 sx pack 1,6/80kW rok2007 ze zautomatyzowaną skrzynią biegów MCP kupiony w polskim salonie. Silnik 3 wady:1 to brak napinacza paska wieloklinowego napędzającego klimę i altermator ( w starszych i nowszych jest) uszkodzone łożysko sprężarki klimatyzacji na gwarancji( nie potrafił serwis zlokalizować usterki i uszkodził przy wymianie paska wielorowkowego kierownicę powietrza doładowującego po awanturze naprawili tylko kierownicę), 2. przewód smarujący sprężarkę wyrzucenie sitka które się zamula i blokuje olej,3 silnik nie znosi paliwa kiepskiej jakości i bio. Po gwarancji tylko mechanik który naprawił piszczenie paska (łożysko sprężarki),co 12-14tyś wymiana wszystkich filtrów, olej tylko syntetyk Mobil i czyszczenie klimatyzacji. 80tyśkm awaria egr(zapchany i nie domykał się) nadal ten sam mechanik co zawsze robi obsługę. Tyle awari mechanicznych, elektronika jak na razie brak uwag. Zalety: niskie spalanie od 4,7 do5,8l/100km średnio 5,3l/100km, bardzo dobra jakościowo tapicerka 3 kolory jasny beż,ciemny i brązowy, sporo miejsca w środku (bagażnik mógłby być większy), nie trzeba trzaskać drzwiami leciutko same się zamykają i oczywiście nie rdzewieje. Skrzynia MCP, należy najpierw nauczyć się z nią jeździć, jak zrozumiemy co programista tej skrzyni miał na myśli to jeździ się nią świetnie. W trybie Auto i S na wyższych biegach 4,5,6 jest świetna można nieźle pogonić. Jazda w samym automacie większe spalanie i delikatniejsza jazda to nie szarpie. Ja preferuję opcję Manual i S czasami Auto i S. To moja druga cytryna z salonu zarówno pierwsza xsara2.0hdi jaki obecna bez uwag. Powiem więcej xsara 2litry hdi paliła tyle co 1,6 i nie było kłopotów z egr, a przejechałem nią dużo więcej kilometrów. Widocznie ekologia ważniejsza niż sprawność techniczna pojazdów. Podsumowując polecam c4, ale tylko bezwypadkowe ( inaczej elektronika siada- szyna CAN) i z polskiego salonu."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: C4/110kW Rok / Przebieg: 2007/96000 Śr. spalanie: 5.3l/100km
Piotrek 04.06.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"Do C4 Grand Picasso ze skrzynią MCP niestety za słaby. Przyjeździe na pusto zdecydowanie lepiej. Spalanie w granicach 5-6 litrów na trasie, w mieście 7. Jestem po wymianie worka z dodatkiem Eolys - 750 zł w ASO. Olej Total ECS 5w30 co 10 tysięcy. W zasadzie to tyle z czynności obsługowych przy tym silniku. FAP wypalanie włącza się w zależności od terenu przemieszania się trasa/miasto co 250-390 km. Włącza się ogrzewanie lusterek i tylnej szyby, wzrasta też spalanie chwilowe co widać na wyświetlaczu. Poza tym póki co nic się nie dzieje. Samo auto przestronne, wygodne, zdecydowanie na trasę niż do miasta. Mnóstwo schowków, dobrze doposażone. Skrzynia MCP "z robotem" ospała ale idzie się przyzwyczaić, tryb M zdecydowanie sprawniejszy niż A. Czy polecam? Tak. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Grand Picasso 109KM Rok / Przebieg: 2010 130 tys. km Śr. spalanie:
Wiesiek 07.01.2015
Średnia:
(6.33)
Tak
"Posiadam Peugeota 307 sw 1.6 hdi 110 km z 2004 r. Auto sprowadzone z Holandii. Na dzień dobry wyrzucony filtr FAP ponieważ po przejechaniu nawet dystansu 40 km po wyłączeniu silnika wentylator od chłodnicy potrafił chodzić przez 10 minut. Po usunięciu FAP usterka minęła. Wymienione całe sprzęgło i regenerowana turbina. Łączny koszt wymienionych napraw (dodam że nie w ASO) to ok 3000 zł. Ale żeby nie było tak do końca pesymistycznie dużym plusem jest niskie spalanie średnio 4.7 l/100 km. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Peugeot 307 SW/ 2004 r przebieg 211000
Wojciech 18.12.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Jeżdżę Citroenen C4 Picasso z silnikiem 1.6 HDi 110 KM, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. Auto zakupiłem nowe, w serwisie Citroena w maju 2007 i używam do dzisiaj. Po zakończeniu okresu gwarancyjnego dalsze serwisowanie auta odbywa się w prywatnym warsztacie, tylko przez jednego mechanika. Nikt inny nigdy nie dotykał tego auta poza "moim" zaufanym majstrem. Do chwili obecnej przejechałem 125 tyś km, auto jest serwisowane co 17-18 tyś km. Do chwili obecnej nic poważnego nigdy się nie zdarzyło. Zawsze jest w czas wykonane wszystko co nakazuje producent, nowymi i autoryzowanymi częściami (niekoniecznie oryginałami). Zdarzyły się za to drobne awarie jak: po 33 tyś jeszcze na gwarancji wymieniono napęd rozrządu, po 50 tyś czujnik różnicy ciśnienia spalin dla filtra FAP, po 100 tyś na moje żądanie wymieniono przewód olejowy smarowania turbodoładowarki. Podczas serwisu przy przebiegi 125 tyś (wczoraj), stwierdzono po podłączeniu do komputera że FAP niedrożny jest w 42% i po najbliższej jeździe autostradowej jego stan poprawi się (auto ostatnio używane było wyłącznie w mieście). Silnik nadal w pełni sprawny, bez najmniejszych wycieków, dynamiczny, oszczędny, trochę za słaby dla takich gabarytów auta. Reasumując: należy przeprowadzać regularny serwis przy użyciu porządnych materiałów i dobrego oleju. Polecam wahającym się"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Citroen C4 Picasso, 1.6 HDi 110KM FAP 2007r
Grzegorz 17.07.2014
Średnia:
(7.33)
Tak
"Polecam ten silnik. Byłem swoją C5-tką na urlopie w Grecji z rodziną. W obie strony zrobiłem w sumie 4700km. Silnik sprawował się bez jakichkolwiek zastrzeżeń.Średnie spalanie wyniosło wg komputera 5,9 l/100km, co przy masie auta 1,5 t, 4 osobach na pokładzie,zapełnionym bagażniku,działającej klimie i prędkościach w trasie rzędu 120-140km/h uważam za b.dobry wynik. Silnik 1.6 HDI 110KM jest elastyczny i ma dobrze dobrane przełożenia skrzyni, co powoduje że sprawnie radzi sobie z masą auta."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Citroen C5 1.6 HDI 110KM FAP 2007 r.
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi30.04.2017

Mam już drugie auto z tym silnikiem. Pierwsze to Nissan Note 86 km, praktycznie tylko wymiana oleju wraz z filtrami, co 15000 km, abso

Polecam

7.98

Silnik 1.4 TDI DPF CR29.04.2017

wytłumaczćie mi proszę jak TDI 3 cylindrowe może mieć 16 zaworów

Polecam

7.67

Silnik 1.9 CDTi28.04.2017

Posiadam zafirę 1.9CDTI 150KM Z 2006r. Kupiłem z przebiegiem 235 000 w 2013r. od wujka który ją miał od przebiegu 160 000. Była s

Polecam

7.14

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.