Silnik 2.5 R5 TDI 115/140KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 43838

TDI
Silnik 2.5 R5 TDI 115/140KM

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 10

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Ilość oleju: 5.5-6 L, typ oleju: 10W40, 5W40 /VW 505.00, VW 506.00, wymiana po: po10.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 TDI  R5 występował w marce Volkswagen, Audi oraz Volvo generował moc 140 KM. przy maksymalnym momencie obrotowym 290 NM. Jednostka całkowicie opracowana przez koncern Volkswagen. Posiada system wtrysku bezpośredniego, realizowany przy pomocy pompy wtryskowej Bosch VP37 i dwuetapowego bezpośredniego wtrysku (DI) z pięcioma otworami wtryskiwaczy.. Współpracuje z turbosprężarką oraz kołem dwumasowym. Jednostka o nieco przestarzałej konstrukcji, jednakże wciąż mogąca pochwalić się zadowalającą dynamiką oraz przyśpieszeniem. Również poziomy spalania nie należą do szczególnie wysokich . Średnie spalanie to około 7 litrów na 100km. W opinii kierowców silnik cieszy się pozytywną opinią chwalony jest przede wszystkiw za trwałość i małą awaryjność. Po stronie minusów należy zapisać niską kulturę jednostki napędowej ,hałas dobiegający do wnętrza pojazdu oraz ogólne wyeksploatowanie jednostki.

Zalety:
Trwała jednostka napędowa
dostępność części zamiennych
przyzwoity poziom spalania
niska awaryjność

Wady:
głośna praca silnika
przeciętna kultura pracy
awarie pompy wtryskowej

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 181

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 64
Średnia (głosów 13):
(8.9)
Trwałość
 9.62/10
Utrzymanie
 8.31/10
Dynamika
 8.77/10

Głosy według opinii:

121

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Janusz 21.07.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"ok"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: volvo v70/140km Rok / Przebieg: 1998/340000 Śr. spalanie: 6.8
Bartek 22.06.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Bardzo dobry silnik, mam go w volvo s80 więc dosyć duża kolumbryna ale przyspieszenie jest bardzo ok. Trzeba pamiętać o tym aby lać mu dobry syntetyczny olej i zmieniać go regularnie co 10-12tys. Kultura pracy i hałas faktycznie z poprzedniej epoki ale jestem fanem silników wysokoprężnych i dla mnie to muzyka dla uszu. :) POLECAM! "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: VOLVO S80 140KM Rok / Przebieg: 2000 Śr. spalanie: 7
Maciek 31.03.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Auto posiadam od 2007r, kupione z przebiegiem 250 tys km, aktualnie przebieg zbliża się do 400 tys i przez ten okres były robione: - regeneracja wtrysków (po 80zl/sztukę) - wymiana dwumasy - rozrząd x2 poza ww większymi kosztami absolutnie żadnych innych awarii, większych napraw. Ponoć jest to ostatni porządny TDI, gdyby nie wiek (auta), to pewnie jeździłbym A6 jeszcze długo. Spalanie miasto: 8litrów, spalanie trasa ok 6,5 (minimalne spalanie jakie uzyskałem to 5,8)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: A6 C4 140km Rok / Przebieg: 1996 Śr. spalanie: 7
Hubert 09.12.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Crafter max 2,5 tdi 136 KM trwały i w porównaniu do wersji 163 KM w crafterze dość ekonomiczny silnik."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 2,5 tdi BJL/136 KM Rok / Przebieg: 2011/496000 Śr. spalanie: 11
Miki 07.03.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"IMHO ten silnik nie został skonstruowany przez VW, ale przez Audi. Protoplastą był 2.5 TDI R5 120 KM instalowany w Audi 100 C3. Po obcięciu jednego cylindra powstał legendarny 1.9 TDI 90 KM typu 1Z, zresztą początkowo też montowany w Audi 80. 2.5 TDI z pompą wtryskową występował w kilku wersjach: od 88 KM w Transporterze poprzez 115/140 KM w A6 C4 aż do 150 KM ze zmienną geometrią sprężarki znowu w Transporterze T4. W T5 / Tuaregu wprowadzono jego odmianę zmieniając głowicę, a zamiast pompy wtryskowej zastosowano pompowtryskiwacze. Występuje w wersji 130 i 174 KM, jeździe świetnie, ale niestety jest już dużo bardziej zawodny..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: AEL / 140 KM Rok / Przebieg: 1996 / 350 000 Śr. spalanie: 6.5
<<<123>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2000-2005)
Silniki 1.4 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1999-2010)
Silniki 1.9 TDI zasilane pompą rotacyjną (1991-2005)
Silniki 1.9 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1998-2010)
SIlniki 2.0 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2003-2010)
Silniki rzędowe 5-cylindrowe (1990-2003)
Silniki 2.5 V6 TDI (1997-2008)
Silniki 10-cylindrowe TDI
Silniki SDI z wtryskiem bezpośrednim (1995-2010)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 TDI PD 115KM (AJM/AUY/BVK)15.11.2018

Silnik nie do zarznięcia 400 tys z hakiem na blacie. Bardzo trwałe koło dwumasowe zmieniane było przy przebiegu 390 tys(nie było z

Polecam

9.24

Silnik 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)15.11.2018

Octavia 2 FL 1.6 TDI CAYC chip zrobiony na 157 koni. na chipie zrobione ponad 70000 kilometrow przez rok i 2 miesiace. Najlepszy silni

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.