Silnik 2.5 TDI R5Wyświetleń: 33234

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 2.5 TDI R5

Silnik 2.5 TDI  R5 występował w marce Volkswagen, Audi oraz Volvo generował moc 140 KM. przy maksymalnym momencie obrotowym 290 NM. Jednostka całkowicie opracowana przez koncern Volkswagen. Posiada system wtrysku bezpośredniego, realizowany przy pomocy pompy wtryskowej Bosch VP37 i dwuetapowego bezpośredniego wtrysku (DI) z pięcioma otworami wtryskiwaczy.. Współpracuje z turbosprężarką oraz kołem dwumasowym. Jednostka o nieco przestarzałej konstrukcji, jednakże wciąż mogąca pochwalić się zadowalającą dynamiką oraz przyśpieszeniem. Również poziomy spalania nie należą do szczególnie wysokich . Średnie spalanie to około 7 litrów na 100km. W opinii kierowców silnik cieszy się pozytywną opinią chwalony jest przede wszystkiw za trwałość i małą awaryjność. Po stronie minusów należy zapisać niską kulturę jednostki napędowej ,hałas dobiegający do wnętrza pojazdu oraz ogólne wyeksploatowanie jednostki.

Zalety:
Trwała jednostka napędowa
dostępność części zamiennych
przyzwoity poziom spalania
niska awaryjność

Wady:
głośna praca silnika
przeciętna kultura pracy
awarie pompy wtryskowej

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 10

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Ilość oleju: 5.5-6 L, typ oleju: 10W40, 5W40 /VW 505.00, VW 506.00, wymiana po: po10.000 km lub 1 rok.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 167

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 60
Średnia (głosów 9):
(7.89)
Trwałość
 8.44/10
Utrzymanie
 7.33/10
Dynamika
 7.89/10

Głosy według opinii:

81

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Miki 07.03.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"IMHO ten silnik nie został skonstruowany przez VW, ale przez Audi. Protoplastą był 2.5 TDI R5 120 KM instalowany w Audi 100 C3. Po obcięciu jednego cylindra powstał legendarny 1.9 TDI 90 KM typu 1Z, zresztą początkowo też montowany w Audi 80. 2.5 TDI z pompą wtryskową występował w kilku wersjach: od 88 KM w Transporterze poprzez 115/140 KM w A6 C4 aż do 150 KM ze zmienną geometrią sprężarki znowu w Transporterze T4. W T5 / Tuaregu wprowadzono jego odmianę zmieniając głowicę, a zamiast pompy wtryskowej zastosowano pompowtryskiwacze. Występuje w wersji 130 i 174 KM, jeździe świetnie, ale niestety jest już dużo bardziej zawodny..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: AEL / 140 KM Rok / Przebieg: 1996 / 350 000 Śr. spalanie: 6.5
Czesio 19.01.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Jak niżej. Nic dodać nic ująć . Jak by nadal montowali te silniki to grupa Audi VW poszła by już dawno z torbami tak jak Saab ...."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: R5/140 Rok / Przebieg: 1999/398000 Śr. spalanie: 6.2
Paweł 24.11.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik mimo pojemności spalanie nieduże w granicach 6,7l.Przez 4 lata użytkowania nie włożyłem złotówki w silnik poza wymianą świec żarowych,filtrów i olei.Teraz jedyny wydatek jaki mnie czeka to wymiana rozrządu.Zmieniłbym auto na nowsze ale najbardziej szkoda mi tego silnika-tam praktycznie niema co się zepsuć.A kultura pracy to fakt na zimnym może troche głośny ale jak się rozgrzeje to jest to piękny dla ucha pomrók rzędowej 5-cylindrowej jednostki jakich się już dzisiaj nie produkuje.Chętnie bym kupił nowsze audi typu a6 c5 a8 ale z takim silnikiem,a szkoda że takich niema....."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: AEL 140km Rok / Przebieg: 96/350000 Śr. spalanie: 6.7
Paweł 31.08.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Auto mam od roku, na wstępie doprowadziłem je do stanu bardzo dobry(koszt około 2.5 tys.zł) autem zrobilem przez rok 44 tys, obecnie mam ok 292 tys, a dwumas oryginalny, przebieg potwierdzony oryginalna ksiazką. Spalanie swietne, Mazury - Wiedeń i na odwrót zawsze w okolicach 6.2-6-7, zaleznie od predkosci. Ostatnio podzczas 2 tygodniowego urlopu po mazurskich drogach zrobilem 1314 km gdy zapaliła mi sie rezerwa. Auto cudowne, świetne przyspieszenie, super komfort i bezawaryjność. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: A6 c4 2.5 TDI 140 KM Rok / Przebieg: 1996 Śr. spalanie: 6.4
Mariusz 15.06.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik może jest trochę głośny , ale rozrząd na kołach zębatych jak w tirach czyli bezobsługowy, pompowtyskiwacze, trzeba regularnie zmieniać co 15 tyś olej , spalanie w mieście 10l , mam go od nowości , przebieg 258 tyś, zero problemów z silnikiem, sprzegło od nowości te same , polecam"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: VW Transporter T5 130KM/2005 r.
Grzesiek 06.04.2014
Średnia:
(7.00)
Nie
"kultura pracy niestety już odbiega od dzisiejszych diesli.Auto trochę dużo pali, ale jest dynamiczne i fajnie wchodzi na obroty.Na trasy to dobry wybór do miasta nie specjalnie pali 11 l!!!.Napewno już bym nie kupił go bo na rynku jest dużo lepszych silników i tańszych w utrzymaniu ."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: VW Passat 2.5 TDI 150KM 2000r. 230 tyś
Jarek 16.02.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo niezawodny silnik. Kultura pracy przy wszystkich osłonach silnika oraz wygłuszeniach na masce bardzo dobra. Nie jeden silnik dzisiaj nie pracuje tak jak ten. Jeszcze zatęsknimy za tak dobrym wykonaniem. W środku auto bardzo ciche. Bez przesady delikatny pomruk silnika we wnętrzu nie dyskwalifikuje tak udanej jednostki."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A6 C4 2.5TDI Avant
Marcin 07.09.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Co za bzdury jeżeli chodzi o hałas silnika.W audi a6 c4 jak jest zagrzany,to w środku prawie w ogóle go nie słychać,a na zewnątrz mruczy jak zadowolony kot!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: audi a6 c4 avant
Paweł 24.07.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dziwne że ktoś kto pisał o tym silniku nic nie wspomniał że silnik występował również w busach VW i w kilku modelach Volvo. Silnik godny polecenia, ogromna trwałość (dużo większa niż w 1,9), przeciętne zużycie paliwa w przypadku mojego auta ok 7,5 litra. Co do kultury pracy i hałasu to zdecydowanie się zgadzam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Volvo V70

Kod antyspamowy
Odśwież

Popularne auta z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDDI22.11.2017

Ja tam jestem zadowolony z silnika TDDI. Dla mnie jest to silnik niezniszczalny 310 tys km na liczniku bez usterki. Mamy już rok praw

Polecam

6.46

Silnik 1.9 TDI21.11.2017

Jeżdżę autem wyposażonym w ten silnik od 3 lat. Do tej pory bez większych awarii.

Polecam

6.42

Silnik 1.4 D4D 90KM21.11.2017

TOYOTA Yaris Verso 1.4 D4D Mieszkam i użytkuje to auto w UK. Zakup Yarisa Verso to przemyślany i świadomy wybór. Priorytety przy wy

Polecam

8.17

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.