Silnik 2.5 TDI R5Wyświetleń: 39178

Silników używa:

TDI
Silnik 2.5 TDI R5

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 10

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Ilość oleju: 5.5-6 L, typ oleju: 10W40, 5W40 /VW 505.00, VW 506.00, wymiana po: po10.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 TDI  R5 występował w marce Volkswagen, Audi oraz Volvo generował moc 140 KM. przy maksymalnym momencie obrotowym 290 NM. Jednostka całkowicie opracowana przez koncern Volkswagen. Posiada system wtrysku bezpośredniego, realizowany przy pomocy pompy wtryskowej Bosch VP37 i dwuetapowego bezpośredniego wtrysku (DI) z pięcioma otworami wtryskiwaczy.. Współpracuje z turbosprężarką oraz kołem dwumasowym. Jednostka o nieco przestarzałej konstrukcji, jednakże wciąż mogąca pochwalić się zadowalającą dynamiką oraz przyśpieszeniem. Również poziomy spalania nie należą do szczególnie wysokich . Średnie spalanie to około 7 litrów na 100km. W opinii kierowców silnik cieszy się pozytywną opinią chwalony jest przede wszystkiw za trwałość i małą awaryjność. Po stronie minusów należy zapisać niską kulturę jednostki napędowej ,hałas dobiegający do wnętrza pojazdu oraz ogólne wyeksploatowanie jednostki.

Zalety:
Trwała jednostka napędowa
dostępność części zamiennych
przyzwoity poziom spalania
niska awaryjność

Wady:
głośna praca silnika
przeciętna kultura pracy
awarie pompy wtryskowej

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 174

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 62
Średnia (głosów 11):
(8.15)
Trwałość
 8.73/10
Utrzymanie
 7.64/10
Dynamika
 8.09/10

Głosy według opinii:

101

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Maciek 31.03.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Auto posiadam od 2007r, kupione z przebiegiem 250 tys km, aktualnie przebieg zbliża się do 400 tys i przez ten okres były robione: - regeneracja wtrysków (po 80zl/sztukę) - wymiana dwumasy - rozrząd x2 poza ww większymi kosztami absolutnie żadnych innych awarii, większych napraw. Ponoć jest to ostatni porządny TDI, gdyby nie wiek (auta), to pewnie jeździłbym A6 jeszcze długo. Spalanie miasto: 8litrów, spalanie trasa ok 6,5 (minimalne spalanie jakie uzyskałem to 5,8)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: A6 C4 140km Rok / Przebieg: 1996 Śr. spalanie: 7
Hubert 09.12.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Crafter max 2,5 tdi 136 KM trwały i w porównaniu do wersji 163 KM w crafterze dość ekonomiczny silnik."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 2,5 tdi BJL/136 KM Rok / Przebieg: 2011/496000 Śr. spalanie: 11
Miki 07.03.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"IMHO ten silnik nie został skonstruowany przez VW, ale przez Audi. Protoplastą był 2.5 TDI R5 120 KM instalowany w Audi 100 C3. Po obcięciu jednego cylindra powstał legendarny 1.9 TDI 90 KM typu 1Z, zresztą początkowo też montowany w Audi 80. 2.5 TDI z pompą wtryskową występował w kilku wersjach: od 88 KM w Transporterze poprzez 115/140 KM w A6 C4 aż do 150 KM ze zmienną geometrią sprężarki znowu w Transporterze T4. W T5 / Tuaregu wprowadzono jego odmianę zmieniając głowicę, a zamiast pompy wtryskowej zastosowano pompowtryskiwacze. Występuje w wersji 130 i 174 KM, jeździe świetnie, ale niestety jest już dużo bardziej zawodny..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: AEL / 140 KM Rok / Przebieg: 1996 / 350 000 Śr. spalanie: 6.5
Czesio 19.01.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Jak niżej. Nic dodać nic ująć . Jak by nadal montowali te silniki to grupa Audi VW poszła by już dawno z torbami tak jak Saab ...."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: R5/140 Rok / Przebieg: 1999/398000 Śr. spalanie: 6.2
Paweł 24.11.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik mimo pojemności spalanie nieduże w granicach 6,7l.Przez 4 lata użytkowania nie włożyłem złotówki w silnik poza wymianą świec żarowych,filtrów i olei.Teraz jedyny wydatek jaki mnie czeka to wymiana rozrządu.Zmieniłbym auto na nowsze ale najbardziej szkoda mi tego silnika-tam praktycznie niema co się zepsuć.A kultura pracy to fakt na zimnym może troche głośny ale jak się rozgrzeje to jest to piękny dla ucha pomrók rzędowej 5-cylindrowej jednostki jakich się już dzisiaj nie produkuje.Chętnie bym kupił nowsze audi typu a6 c5 a8 ale z takim silnikiem,a szkoda że takich niema....."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: AEL 140km Rok / Przebieg: 96/350000 Śr. spalanie: 6.7
<<<123>>>

Samochody z tym silnikiem

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 115KM26.05.2018

Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swie

Polecam

9.19

Silnik 1.9 dCi/120KM26.05.2018

Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, poniewa

Polecam

7.46

Silnik 2.2 MZR-CD 150KM23.05.2018

Ma ten silnik w Madzi3 z 2010 roku obecnie przebieg 143tys jak kupowałem było 95tys od tego momentu jestem usatysfakcjonowany.Przy au

Polecam

10.00

Silnik 1.6 MultiJet II 120KM DPF21.05.2018

Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim bi

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.