Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)Wyświetleń: 105831

Silników używa:

dCi
Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.8 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

wtryskiwacze elektromagnetyczne-regeneracja 600zł,nowy element 1200zł

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 DCI /130KM (F9Q) zadebiutował wraz z liftingiem modelu Renault Laguna w 2005r . Posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji   z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch spełniające normy Euro4. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Współpracuje z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej. Z drugiej jednak strony w przypadku awarii czeka nas kosztowna naprawa. W opinii kierowców silniki z 1.9 dCi 130KM chwalone są za stosunkowo niską awaryjność oraz zadowalające poziomy spalania. Po stronie plusów należy zapisać wysoką kulturę pracy jednostki wysokoprężnej.W tym przypadku francuscy inżynierowie pieczołowicie odrobili lekcje i nowsza jednostka jest wolna od awarii trapiących poprzednika.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika

Wady:
w razie awarii bardzo kosztowny serwis!!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 316

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 136
Średnia (głosów 28):
(8.9)
Trwałość
 9.36/10
Utrzymanie
 8.11/10
Dynamika
 9.25/10

Głosy według opinii:

271

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

RaV 19.03.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Ładnie pracuje, zero' '0' 'wycieków przy przebiegu 211000km, wszystko w oryginale tylko olej i filtry co roku. Nie piłowany pali mało. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 131 Rok / Przebieg: 2011/210000 Śr. spalanie: 6.8
Przemek 12.04.2017
Średnia:
(0.00)
Nie
"Laguna 2 fl rocznik 2007 sinik dynamiczny, cichy. Olej wymieniany co 10 tys. z km. Z rzeczy które wymieniałam to czujnik doładowania turbiny (produkcji niemieckiej), przewody FAP (zostały skrócone) + zawór egr (wyrabiają się zębatki plastikowe w zaworze). Co dziwne komputer nie pokazywał błędów a samochód jeździł normalnie. Temat zaworu poruszany wielokrotnie na forum laguny. Ludzie różnie sobie z tym radzą - zaślepiają, wyjmują zębatki. Ja kupiłem nowy. Koszt zawóru EGR "tylko" 850 zł (oryginał) + robocizna. Także mam mieszane uczucia. Takie są teraz diesle. Przy 200 tys. zaczynają się koszty. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Laguna/ 130 Rok / Przebieg: 2007/198 000 Śr. spalanie: 7
Lukasz 17.12.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Renault Laguna hmmm...cóż tutaj napisać ale jest to samochód, który uważam/uważamy za naprawdę super samochód po mimo,że roczniki 2001-2004 wystepowaly bolaczki ale to tylko i wylacznie z nie wlasciwej eksploataci oraz obslugi!!! DUŻE PRZEBIEGI oraz OSZCZEDNOSC NA WYMIANIE OLEJU W SILNIKU tzw.INTERWAŁY..!! Użytkowalem kilka Renault Lagune i inne marki i tak- Renault Laguna 1.9DCi z 2002r.18mcy 110tys.km.zero problemów i Non Stop Upalanie ale Autostrady!! tylko niech mi nikt nie pisze, że Renault mi zapalacilo..!!! Później Audi A4 B5 Quattro 1.9TDi 110KM-Chip 145KM AFN,12mcy użytkowania, wiec tak..Zawieszenie Przód Obligatoryjnie Minus!,Problem z Pompą Wtryskową! Korozja! Malo Miejsca! Napęd SUPER! Poźniej Audi A4 B6 Quattro 1.9TDi 131KM-165KM,24mce 140tyś. Zawieszenie Przód!,Zawieszenie Tyl!,Pompowtryski!!!!,Malo Miejsca!!,KOROZAJ,KOROZJA!!! a to nie byl egzemplarz bo dzwonach!! następnie Renault Laguna 2004r. 2.0T LPG!!163KM SUPER i ta Alcantara UFF!!!!,następnie Renault Clio Sport 2011r.Extreme Edition 201KM SUPER,SUPER,SUPER(wogóle wszystkie Renault Clio Sport to poezja, a szczególnie te od 2006-2012!!!,później Renault Laguna 2.0T GT 204KM Hatchback Hmmm Mega Świetny Silnik, tylko ta skóra to totalna MASAKRAi wygląd!!następnie Renault Laguna Combi 2.0GT 204-250KM UFFF To dopier.MASAKRA..!! ale tylko 60tyś.12mcy. no i teraz z konieczności Renault Laguna Combi 1.9DCi 130KM/96kW-165KM Fajne i Dużo Lepsze o 1.9DCi 120KM, Dobra Kultura Pracy, i jak ZAWSZE w Laguna KOMFORT"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 130 Rok / Przebieg: 250000 Śr. spalanie: 7.7
darecki 26.11.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Poprzednią Laguną 1,9 dci 120 KM przejechałem przez 10 lat-198 tys-salon Polska 2003r. Żadnej awarii turbiny,dwumasy itp.Wymieniałem tylko części,które zużyły się podczas eksploatacji-elementy zawieszenia,łożyska kół tylnych,klocki,siłownik szyby kierowcy.Olej od początku wymieniałem wraz z filtrami co 15 tys,nie byłem ani raz na przeglądzie gwarancyjnym-nie stosowałem się min.do wymiany oleju co 30 tys.i po latach stwierdziłem,że to była słuszna decyzja.Nie mogłem jej sprzedać w internecie przez 2 m-ce,w końcu pojechałem na giełdę i sprzedałem w ciągu 10 minut.Właściciel jeździ nią do dzisiaj i nie narzeka.Potem przesiadłem się na Seata-koncern VW-Audi-totalna pomyłka-nigdy więcej.Obecnie jeżdżę drugą Lagunką 1,9dci 130 KM 2007/2008r kupioną od pierwszego właściciela ,też salon Polska i nie mam prawa narzekać-oprócz częsci eksploatacyjnych zawieszenia i wymiana oleju co 10-12 tys km z filtrami oleju,powietrza,paliwa ZERO PROBLEMÓW!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Laguna 2 1,9 dCI 130 KM 300 Nm Rok / Przebieg: 2007/2008 113 tys km Śr. spalanie:
Marcin 17.11.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Sprowadzony z osobiście z Niemiec z przebiegiem 338 tyś (jak zresztą większość aut z zagranicy po przekroczeniu granicy spada do magicznych 200 tyś ) obecnie 345 tyś silnik super cichy(wcześniej 1.9tdi chodził jak traktor) dynamiczny i oszczędny.Przy prędkościach autostradowych spalanie do 6,5l.Jak na razie zero problemów z silnikiem.Wersja kombi stan wnętrza jak nowe.Leje ON i smigam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: megane 2ph2 130KM Rok / Przebieg: 2007/345 tyś Śr. spalanie: 6.5

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 CRDI D4EB 150KM13.07.2018

Witam , samochód naprawdę godny uwagi , 2.2 CRDI 150KM 4X4 2008r bez DPF fabrycznie , jak na swoje gabaryty niewiele pali 7.5l , komf

Polecam

7.67

Silnik 1.9 TDI (91-98)12.07.2018

Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 ra

Polecam

7.37

Silnik 2.0 CRDI 113KM ('01-'06)12.07.2018

Silnik świetny. W miarę cichy, wytrzymały. Jest parę minusów w budzie Santa Fe SM tj. problem z wymiana rozrzadu czy wibracje. Og

Polecam

8.73

Silnik 2.0 BlueHDI 180KM11.07.2018

Srednie spalanie 6.5 litra

Polecam

8.00

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.