Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)Wyświetleń: 105898

Silników używa:

dCi
Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.8 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

wtryskiwacze elektromagnetyczne-regeneracja 600zł,nowy element 1200zł

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 DCI /130KM (F9Q) zadebiutował wraz z liftingiem modelu Renault Laguna w 2005r . Posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji   z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch spełniające normy Euro4. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Współpracuje z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej. Z drugiej jednak strony w przypadku awarii czeka nas kosztowna naprawa. W opinii kierowców silniki z 1.9 dCi 130KM chwalone są za stosunkowo niską awaryjność oraz zadowalające poziomy spalania. Po stronie plusów należy zapisać wysoką kulturę pracy jednostki wysokoprężnej.W tym przypadku francuscy inżynierowie pieczołowicie odrobili lekcje i nowsza jednostka jest wolna od awarii trapiących poprzednika.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika

Wady:
w razie awarii bardzo kosztowny serwis!!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 317

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 136
Średnia (głosów 28):
(8.9)
Trwałość
 9.36/10
Utrzymanie
 8.11/10
Dynamika
 9.25/10

Głosy według opinii:

271

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

RaV 19.03.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Ładnie pracuje, zero' '0' 'wycieków przy przebiegu 211000km, wszystko w oryginale tylko olej i filtry co roku. Nie piłowany pali mało. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 131 Rok / Przebieg: 2011/210000 Śr. spalanie: 6.8
Przemek 12.04.2017
Średnia:
(0.00)
Nie
"Laguna 2 fl rocznik 2007 sinik dynamiczny, cichy. Olej wymieniany co 10 tys. z km. Z rzeczy które wymieniałam to czujnik doładowania turbiny (produkcji niemieckiej), przewody FAP (zostały skrócone) + zawór egr (wyrabiają się zębatki plastikowe w zaworze). Co dziwne komputer nie pokazywał błędów a samochód jeździł normalnie. Temat zaworu poruszany wielokrotnie na forum laguny. Ludzie różnie sobie z tym radzą - zaślepiają, wyjmują zębatki. Ja kupiłem nowy. Koszt zawóru EGR "tylko" 850 zł (oryginał) + robocizna. Także mam mieszane uczucia. Takie są teraz diesle. Przy 200 tys. zaczynają się koszty. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Laguna/ 130 Rok / Przebieg: 2007/198 000 Śr. spalanie: 7
Lukasz 17.12.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Renault Laguna hmmm...cóż tutaj napisać ale jest to samochód, który uważam/uważamy za naprawdę super samochód po mimo,że roczniki 2001-2004 wystepowaly bolaczki ale to tylko i wylacznie z nie wlasciwej eksploataci oraz obslugi!!! DUŻE PRZEBIEGI oraz OSZCZEDNOSC NA WYMIANIE OLEJU W SILNIKU tzw.INTERWAŁY..!! Użytkowalem kilka Renault Lagune i inne marki i tak- Renault Laguna 1.9DCi z 2002r.18mcy 110tys.km.zero problemów i Non Stop Upalanie ale Autostrady!! tylko niech mi nikt nie pisze, że Renault mi zapalacilo..!!! Później Audi A4 B5 Quattro 1.9TDi 110KM-Chip 145KM AFN,12mcy użytkowania, wiec tak..Zawieszenie Przód Obligatoryjnie Minus!,Problem z Pompą Wtryskową! Korozja! Malo Miejsca! Napęd SUPER! Poźniej Audi A4 B6 Quattro 1.9TDi 131KM-165KM,24mce 140tyś. Zawieszenie Przód!,Zawieszenie Tyl!,Pompowtryski!!!!,Malo Miejsca!!,KOROZAJ,KOROZJA!!! a to nie byl egzemplarz bo dzwonach!! następnie Renault Laguna 2004r. 2.0T LPG!!163KM SUPER i ta Alcantara UFF!!!!,następnie Renault Clio Sport 2011r.Extreme Edition 201KM SUPER,SUPER,SUPER(wogóle wszystkie Renault Clio Sport to poezja, a szczególnie te od 2006-2012!!!,później Renault Laguna 2.0T GT 204KM Hatchback Hmmm Mega Świetny Silnik, tylko ta skóra to totalna MASAKRAi wygląd!!następnie Renault Laguna Combi 2.0GT 204-250KM UFFF To dopier.MASAKRA..!! ale tylko 60tyś.12mcy. no i teraz z konieczności Renault Laguna Combi 1.9DCi 130KM/96kW-165KM Fajne i Dużo Lepsze o 1.9DCi 120KM, Dobra Kultura Pracy, i jak ZAWSZE w Laguna KOMFORT"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 130 Rok / Przebieg: 250000 Śr. spalanie: 7.7
darecki 26.11.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Poprzednią Laguną 1,9 dci 120 KM przejechałem przez 10 lat-198 tys-salon Polska 2003r. Żadnej awarii turbiny,dwumasy itp.Wymieniałem tylko części,które zużyły się podczas eksploatacji-elementy zawieszenia,łożyska kół tylnych,klocki,siłownik szyby kierowcy.Olej od początku wymieniałem wraz z filtrami co 15 tys,nie byłem ani raz na przeglądzie gwarancyjnym-nie stosowałem się min.do wymiany oleju co 30 tys.i po latach stwierdziłem,że to była słuszna decyzja.Nie mogłem jej sprzedać w internecie przez 2 m-ce,w końcu pojechałem na giełdę i sprzedałem w ciągu 10 minut.Właściciel jeździ nią do dzisiaj i nie narzeka.Potem przesiadłem się na Seata-koncern VW-Audi-totalna pomyłka-nigdy więcej.Obecnie jeżdżę drugą Lagunką 1,9dci 130 KM 2007/2008r kupioną od pierwszego właściciela ,też salon Polska i nie mam prawa narzekać-oprócz częsci eksploatacyjnych zawieszenia i wymiana oleju co 10-12 tys km z filtrami oleju,powietrza,paliwa ZERO PROBLEMÓW!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Laguna 2 1,9 dCI 130 KM 300 Nm Rok / Przebieg: 2007/2008 113 tys km Śr. spalanie:
Marcin 17.11.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Sprowadzony z osobiście z Niemiec z przebiegiem 338 tyś (jak zresztą większość aut z zagranicy po przekroczeniu granicy spada do magicznych 200 tyś ) obecnie 345 tyś silnik super cichy(wcześniej 1.9tdi chodził jak traktor) dynamiczny i oszczędny.Przy prędkościach autostradowych spalanie do 6,5l.Jak na razie zero problemów z silnikiem.Wersja kombi stan wnętrza jak nowe.Leje ON i smigam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: megane 2ph2 130KM Rok / Przebieg: 2007/345 tyś Śr. spalanie: 6.5

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D4D 90KM16.07.2018

Auto w moich rękach od 9 lat. Jedyna awaria to nieszczęsne zaworki SCV przy przebiegu około 200 tyś. Aktualny przebieg prawie 300 t

Polecam

8.72

Silnik 2.4 DI-D MIVEC 154/181KM16.07.2018

Nowoczesny silnik cichy i bardzo oszczędny jak na auto w którym się znajduje,długo szukałem tego typu auta z dobrym silnikiem.Ten

Polecam

10.00

Silnik 2.2 CRDI D4EB 150KM13.07.2018

Witam , samochód naprawdę godny uwagi , 2.2 CRDI 150KM 4X4 2008r bez DPF fabrycznie , jak na swoje gabaryty niewiele pali 7.5l , komf

Polecam

7.67

Silnik 1.9 TDI (91-98)12.07.2018

Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 ra

Polecam

7.37

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.