Silnik 1.9 dCi/130KMWyświetleń: 67325

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 1.9 dCi/130KM

Silnik 1.9 DCI /130KM zadebiutował wraz z liftingiem modelu Renault Laguna w 2005r . Posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji   z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch spełniające normy Euro4. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Współpracuje z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej. Z drugiej jednak strony w przypadku awarii czeka nas kosztowna naprawa. W opinii kierowców silniki z 1.9 dCi 130KM chwalone są za stosunkowo niską awaryjność oraz zadowalające poziomy spalania. Po stronie plusów należy zapisać wysoką kulturę pracy jednostki wysokoprężnej.W tym przypadku francuscy inżynierowie pieczołowicie odrobili lekcje i nowsza jednostka jest wolna od awarii trapiących poprzednika.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika

Wady:
w razie awarii bardzo kosztowny serwis!!!

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Info Serwis

wtryskiwacze elektromagnetyczne-regeneracja 600zł,nowy element 1200zł

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 231

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 95
Średnia (głosów 26):
(8.54)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 7.73/10
Dynamika
 8.88/10

Głosy według opinii:

260

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Lukasz 17.12.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Renault Laguna hmmm...cóż tutaj napisać ale jest to samochód, który uważam/uważamy za naprawdę super samochód po mimo,że roczniki 2001-2004 wystepowaly bolaczki ale to tylko i wylacznie z nie wlasciwej eksploataci oraz obslugi!!! DUŻE PRZEBIEGI oraz OSZCZEDNOSC NA WYMIANIE OLEJU W SILNIKU tzw.INTERWAŁY..!! Użytkowalem kilka Renault Lagune i inne marki i tak- Renault Laguna 1.9DCi z 2002r.18mcy 110tys.km.zero problemów i Non Stop Upalanie ale Autostrady!! tylko niech mi nikt nie pisze, że Renault mi zapalacilo..!!! Później Audi A4 B5 Quattro 1.9TDi 110KM-Chip 145KM AFN,12mcy użytkowania, wiec tak..Zawieszenie Przód Obligatoryjnie Minus!,Problem z Pompą Wtryskową! Korozja! Malo Miejsca! Napęd SUPER! Poźniej Audi A4 B6 Quattro 1.9TDi 131KM-165KM,24mce 140tyś. Zawieszenie Przód!,Zawieszenie Tyl!,Pompowtryski!!!!,Malo Miejsca!!,KOROZAJ,KOROZJA!!! a to nie byl egzemplarz bo dzwonach!! następnie Renault Laguna 2004r. 2.0T LPG!!163KM SUPER i ta Alcantara UFF!!!!,następnie Renault Clio Sport 2011r.Extreme Edition 201KM SUPER,SUPER,SUPER(wogóle wszystkie Renault Clio Sport to poezja, a szczególnie te od 2006-2012!!!,później Renault Laguna 2.0T GT 204KM Hatchback Hmmm Mega Świetny Silnik, tylko ta skóra to totalna MASAKRAi wygląd!!następnie Renault Laguna Combi 2.0GT 204-250KM UFFF To dopier.MASAKRA..!! ale tylko 60tyś.12mcy. no i teraz z konieczności Renault Laguna Combi 1.9DCi 130KM/96kW-165KM Fajne i Dużo Lepsze o 1.9DCi 120KM, Dobra Kultura Pracy, i jak ZAWSZE w Laguna KOMFORT"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 130 Rok / Przebieg: 250000 Śr. spalanie: 7.7
darecki 26.11.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Poprzednią Laguną 1,9 dci 120 KM przejechałem przez 10 lat-198 tys-salon Polska 2003r. Żadnej awarii turbiny,dwumasy itp.Wymieniałem tylko części,które zużyły się podczas eksploatacji-elementy zawieszenia,łożyska kół tylnych,klocki,siłownik szyby kierowcy.Olej od początku wymieniałem wraz z filtrami co 15 tys,nie byłem ani raz na przeglądzie gwarancyjnym-nie stosowałem się min.do wymiany oleju co 30 tys.i po latach stwierdziłem,że to była słuszna decyzja.Nie mogłem jej sprzedać w internecie przez 2 m-ce,w końcu pojechałem na giełdę i sprzedałem w ciągu 10 minut.Właściciel jeździ nią do dzisiaj i nie narzeka.Potem przesiadłem się na Seata-koncern VW-Audi-totalna pomyłka-nigdy więcej.Obecnie jeżdżę drugą Lagunką 1,9dci 130 KM 2007/2008r kupioną od pierwszego właściciela ,też salon Polska i nie mam prawa narzekać-oprócz częsci eksploatacyjnych zawieszenia i wymiana oleju co 10-12 tys km z filtrami oleju,powietrza,paliwa ZERO PROBLEMÓW!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Laguna 2 1,9 dCI 130 KM 300 Nm Rok / Przebieg: 2007/2008 113 tys km Śr. spalanie:
Marcin 17.11.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Sprowadzony z osobiście z Niemiec z przebiegiem 338 tyś (jak zresztą większość aut z zagranicy po przekroczeniu granicy spada do magicznych 200 tyś ) obecnie 345 tyś silnik super cichy(wcześniej 1.9tdi chodził jak traktor) dynamiczny i oszczędny.Przy prędkościach autostradowych spalanie do 6,5l.Jak na razie zero problemów z silnikiem.Wersja kombi stan wnętrza jak nowe.Leje ON i smigam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: megane 2ph2 130KM Rok / Przebieg: 2007/345 tyś Śr. spalanie: 6.5
Tomek 17.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik jak najbardziej godny polecenia,zero awarii z silnikiem i osprzętem,bardzo dynamiczny a przy tym oszczędny spalanie na poziomie 6.L przy bardzo dynamicznej jeździe (wersja Megane 1.9 dci 130/KM Kombi ) jestem zadowolony. Spalanie w trasie 5.7L z pełnym bagażnikiem na wakacje prędkość 130-140km/h to super wynik.Awaryjność zerowa!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane Kombi Rok / Przebieg: 2011r 205.000 Śr. spalanie: 6.L
Robert 04.09.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik rewelacyjny. Małe awarie były, ale alternator przy 295 000 to nie jest zły wynik. Zawieszenie samochodu nie przystaje do dynamiki silnika, który delikatnie mówiąc lekkiej pracy ze mną nie ma. Polecam, tym bardziej ze przez ten silnik sie nauczyłem ze na świecie jest nie tylko TDI. A spalanie 6,5 to pomieszanie autostrad i średniej około 180 km/ h i miasta Warszawa i okolice ;-)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane II kombi/ 131KM Rok / Przebieg: 2006/300000 Śr. spalanie: 6.5
megane 15.08.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"rewelacyjny silnik,świetna dynamika,spalanie na przyzwoitym poziomie biorąc pod uwagę pojemnośc i moc bez problemu można zejść po niżej 5L przy masie auta 1400kg (MeganeIII Kombi) .Wycieków zero jedynie przy misce olejowe,przebieg 190tys cały osprzet w stanie super turbo suche,wtryski nie leją.Ceny części w przystępnych cenach (komplet rozrządu około 250 zł z pompą).Jestem bardzo zadowolony z tej jednostki świetne osiągi,bardzo dobra dynamika przy niskim spalaniu na poziomie 6L."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane Kombi 1.9/130KM Rok / Przebieg: 2011r 195 tys Śr. spalanie: 6L
Jacek 20.04.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Bez awaryjny, elastyczny, oszczędny, cichy"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: F9Q 872/96kW Rok / Przebieg: 53000 Śr. spalanie: 6.2
Kamil 19.02.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Witam. Jak narazie nie ma co narzekać, autko jeżdzi i to nie tylko po drogach asfaltowych. Co prawda to juz ponad 320 tys. km ale nic się nie dzieje, nie łapie błędów ani usterek silnika Pozdrawiam Kamil"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: scenic3/131km Rok / Przebieg: 2010/321tys. km Śr. spalanie: 6-7
Majster 16.07.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik a samochód w ogóle bez dyskusyjne jakość/cena niema konkurenta w swojej klasie. Przejechaliśmy wraz z żona ( głównie ona ) 210 tys. km Jeżeli chodzi o silnik to jakieś 3 tys. km wymieniłem rurę dolotu do przepustnicy bo miała pękniecie, wymyłem intercooler i wymieniłem opaski na rurach od doładowania. Zona robi tym samochodem raz w tygodniu trasę około 2tys. Mamy ten samochód od nowości olej , filtry itd. wymian co 12 tys. i pracuje jak pszczółka"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Privelage Kombi /130 km Rok / Przebieg: 2006/210 000 Śr. spalanie: 5.9
Krzysztof 26.06.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Przejechane 187 tys km w R. Laguna, żadnych poważniejszych problemów. Jedynie niedawno coś się poluzowało w zaworze EGR, ale naprawa bardzo prosta i tania (dokręcenie luźnego elementu). "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Renault Laguna Grandtour 1.9 dCi 130 KM Rok / Przebieg: 2006/ 187 tys km Śr. spalanie: 7.0
<<<123>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 stanislaw 18.07.2016
ok

Najnowsze komentarze

stanislaw
18.07.2016
0
ok

Najnowsze opinie

Silnik 2.0d N4722.01.2017

mam ponad 240tys przebiegu i jedyną rzeczą jaka się zepsuła to koło dwumasowe.

Polecam

8.00

Silnik 2.0 TDCI/Ford21.01.2017

moje mondeo mk3 ma 340000 dolewam olej 2t do paliwa i nic nie robnie .jedynie zamontowałem sprzegiełko na alternatorze i kłopot z ko

Polecam

6.79

Silnik 3.0 dCi20.01.2017

wadą tego silnika jest umieszczenie czujników temperatury w króćcu z tworzywa jeśli mamy wyciek płynu chłodzącego nie jesteśmy

Polecam

6.08

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów