Silnik 1.3 DDIS 70KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 36765

Silników używa:

DDIS
Silnik 1.3 DDIS 70KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w niektórch modelach

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w nowszych modelach

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o 1.3 MultiJet /CDTI w Kategorii JTD/CDTI !!!


ilość oleju 2.8L

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys


Turbosprężarka /koło dwumasowe

1.3DDIS/ MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria / bez dwumasy

1.3DDIS/ MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria/ koło dwumasowe

Najważniejsze informacje o silniku

1.3 DDIS/Multijet jednostka występuje w modelach Suzuki Ingis,Swift oraz Wagon. Generował moc 70KM . Silnik opracowany przez włoski koncern Fiat zapożyczony przez Suzuki. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niewysoka cena nowego elementu. Wersja 70 konna występuje z kołem dwumasowym, a turbosprężarka posiada zwykłą geometrię łopatek. Takie rozwiązanie przekłada się na generowanie niższych osiągów oraz gorszą kulturę pracy. Jednak w przypadku awarii koszta ewentualnej naprawy nie należą do wysokich.Jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch, co bezpośrednio przekłada się na niższe koszta obsługi.Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy,elastyczność oraz niskie spalanie. Innowacyjne rozwiązania technologiczne zastosowane w silniku zostały nagrodzone tytułem Engine of the year 2005. W opinii kierowców silnik 1.3 DDIS  jest chwalony z małą awaryjność,niski poziom spalania ,dostępność części (JTD FIAT  ,CDTI OPEL) i bezproblemowe naprawy przez mechaników z racji tego że jest to jednostka znana i stosowana od dłuższego czasu.

Zalety:
niskie spalanie
wysoka kultura pracy
trwały układ wtryskowy
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
niska trwałość sprzęgła
awarie zaworu EGR
Awarie DPF-u

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 55

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 35
Średnia (głosów 12):
(5.86)
Trwałość
 5.5/10
Utrzymanie
 6.5/10
Dynamika
 5.58/10

Głosy według opinii:

93

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Maniek 16.01.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
"Prosty fajny silnik.. jak na diesla. W wiekszosci bez kola dwumasowego. Poza nielicznymi modelami opla i suzuki. Oszczedny. Dynamiczny. Ogolnie ok "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Splash 1.3ddis Rok / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 4.0
tomasz 13.01.2018
Średnia:
(0.00)
Tak
"Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz i tak na pierwszy ogień w silniku 1.3ddis w ignisie jest dwu masa tak jak to pisze pan Maniek i ma racje,tak tak panie amigo zmiana lekarza i mechanika założę się że amigo nawet nie widział rozpołowionego silnika od skrzyni ale pisze bzdury, ja za długo w tym pracuje żeby który pseudo znawca pocisnął mi bzdury koniec kropka.Objaśniam w skrócie co to znaczy dwu masa jest to podwójne koło zamachowe dwa w jednym tarcza sprzęgłowa jest bez sprężyn a chodzi w tym wszystkim o lepszą kulturę silnika i o kasę to w skrócie dla kumatych koniec kropka.Wszystko zależy od kierowcy na przykład młodzi gniewni wymieniają u nas dwu masę co roku, chociaż tarcza jest dobra, nawet życzą sobie żeby wywalić dwu masę a założyć zamiennik normalny,zdaje to egzamin, mamy opinie że auto chodzi jakby lepiej nawet, bo nie skacze tak sprzęgło pod nogą, są całe zestawy,z dwu masą są niekiedy cuda ponieważ niektóre koła to tandeta i licho wyważone, silnik dostaje wibracji, dlatego mamy swoją drogą maszynę do wyważania tego badziewia a złom oddajemy z powrotem to tyle,niektórzy też jeżdżą za oszczędnie bo piątko a czterdzieści na godzinę i moment i po dwu masie potem płać i lament że tandeta to tyle, ogólnie oceniam silnik 1.3ddis na dobry, minus EGR i niekiedy pompa wysokiego ciśnienia, ale te ddisy muszą dostać w rurę żeby wygonić pająki z rury bo z ropy to sadze, to tyle pozdrawiam tylko lać i jechać, bo bym musiał zrobić wam wykład"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 1.3ddis 70km Rok / Przebieg: 2004 269tyś Śr. spalanie: 5.5 na rok
stary 02.01.2018
Średnia:
(3.33)
Tak
"Jestem zadowolony, choć kupiłem z przebiegiem "a kto to wie". Zadowolił mnie widok suchego silnika. Przy 170 jest tak cicho, jak przy 120. Ogólnie jest dobrze wyciszony lub silnik jest tak cichy. W porównaniu do Punto 1,2 i Octawii 1,9 to tak, jakby o dwie klasy wyżej. Jedynie narzekam na fotele, gdyż jestem dosyć wysoki. Zużycie paliwa: trasa do 110 km/h - 4,5; miasto, duże korki i klima - 6,2. Awaria: rozrusznik elektromagnes, koszt naprawy 80 zł."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Swift/69 kM Rok / Przebieg: 2006/ ? Śr. spalanie: ~ 5.2
Amigo 11.07.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Zastanawiam się jak Maniek mógł w nim wymieniać koło dwumasowe skoro w 1,3ddis go niema. Zmień mechanika, albo lekarza, żeby siedzieć przed kompem i pisać jakieś bzdury o samochodach których nigdy niemiałeś to musi ci się nudzić. Jakbym szukał opinii o Lambo to też tam Pewnie swoją dałeś. Znajdź sobie chłopie dziewczyne."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 75 Rok / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 160000
Marcin 23.04.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Użytkuję suzuki splash właśnie z silnikiem 1.3 DDiS. Kupiłem używany miał 116 tys. km. Silnik ogólnie bardzo dobry, natomiast miałem problemy z EGR zawór się zaciął i na wolnym biegu silnik wykazywał nadmierne wibracje oraz przy odpaleniu na zimno z wydechu wydobywał się gęsty biały dym. Wyłączyłem EGR elektronicznie, przy okazji podniosłem moc przez chip tunning do 90 KM i 220 Nm, po tej modyfikacji auto nabrało mocy, zrobiło się bardziej dynamiczne, poprawiła się kultura pracy i do tego auto zaczęło mniej palić. Poza zaworem EGR żadnych awarii jak dotąd. Spalanie bardzo przyzwoite, przy bardzo oszczędnej jeździe można nawet osiągnąć wynik 4.2 do 4.4 Przy normalnej jeździe 4.7-4.8. Auto dobrze wyciszone natomiast na zewnątrz wyraźnie słychać klekot diesla. Ogólnie polecam. "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Splash 75 KM Rok / Przebieg: 120 tys. km Śr. spalanie: 4.7
<<<123>>>

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Silnik 2.0 D4 177KM20.09.2018

Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a maj

Polecam

7.24

Silnik 1.5 TDCI 120KM20.09.2018

Focus w wersji ST line pięknie się prezentuje. Silnik jak na swoją pojemność i moc każdego zadowoli a newet zaskoczy pozytywnie.

Polecam

8.13

Silnik 2.0d B47 D20 150/190KM19.09.2018

Silnik naprawdę bezawaryjny niskie spalanie warty polecenia

Polecam

9.75

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.