Silnik 1.3 DDISWyświetleń: 30167

Silników DDIS używa:

DDIS
Silnik 1.3 DDIS

1.3 DDIS/Multijet jednostka występuje w modelach Suzuki Ingis,Swift oraz Wagon. Generował moc 70KM . Silnik opracowany przez włoski koncern Fiat zapożyczony przez Suzuki. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niewysoka cena nowego elementu. Wersja 70 konna występuje z kołem dwumasowym, a turbosprężarka posiada zwykłą geometrię łopatek. Takie rozwiązanie przekłada się na generowanie niższych osiągów oraz gorszą kulturę pracy. Jednak w przypadku awarii koszta ewentualnej naprawy nie należą do wysokich.Jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch, co bezpośrednio przekłada się na niższe koszta obsługi.Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy,elastyczność oraz niskie spalanie. Innowacyjne rozwiązania technologiczne zastosowane w silniku zostały nagrodzone tytułem Engine of the year 2005. W opinii kierowców silnik 1.3 DDIS  jest chwalony z małą awaryjność,niski poziom spalania ,dostępność części (JTD FIAT  ,CDTI OPEL) i bezproblemowe naprawy przez mechaników z racji tego że jest to jednostka znana i stosowana od dłuższego czasu.

Zalety:
niskie spalanie
wysoka kultura pracy
trwały układ wtryskowy
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
niska trwałość sprzęgła
awarie zaworu EGR
Awarie DPF-u

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w niektórch modelach

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w nowszych modelach

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Info Serwis

Przeczytaj opinie o 1.3 MultiJet /CDTI w Kategorii JTD/CDTI !!!


ilość oleju 2.8L

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys


Turbosprężarka /koło dwumasowe

1.3DDIS/ MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria / bez dwumasy

1.3DDIS/ MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria/ koło dwumasowe

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 50

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 32
Średnia (głosów 11):
(5.52)
Trwałość
 5.18/10
Utrzymanie
 6.18/10
Dynamika
 5.18/10

Głosy według opinii:

83

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

tomasz 13.01.2018
Średnia:
(0.00)
Tak
"Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz i tak na pierwszy ogień w silniku 1.3ddis w ignisie jest dwu masa tak jak to pisze pan Maniek i ma racje,tak tak panie amigo zmiana lekarza i mechanika założę się że amigo nawet nie widział rozpołowionego silnika od skrzyni ale pisze bzdury, ja za długo w tym pracuje żeby który pseudo znawca pocisnął mi bzdury koniec kropka.Objaśniam w skrócie co to znaczy dwu masa jest to podwójne koło zamachowe dwa w jednym tarcza sprzęgłowa jest bez sprężyn a chodzi w tym wszystkim o lepszą kulturę silnika i o kasę to w skrócie dla kumatych koniec kropka.Wszystko zależy od kierowcy na przykład młodzi gniewni wymieniają u nas dwu masę co roku, chociaż tarcza jest dobra, nawet życzą sobie żeby wywalić dwu masę a założyć zamiennik normalny,zdaje to egzamin, mamy opinie że auto chodzi jakby lepiej nawet, bo nie skacze tak sprzęgło pod nogą, są całe zestawy,z dwu masą są niekiedy cuda ponieważ niektóre koła to tandeta i licho wyważone, silnik dostaje wibracji, dlatego mamy swoją drogą maszynę do wyważania tego badziewia a złom oddajemy z powrotem to tyle,niektórzy też jeżdżą za oszczędnie bo piątko a czterdzieści na godzinę i moment i po dwu masie potem płać i lament że tandeta to tyle, ogólnie oceniam silnik 1.3ddis na dobry, minus EGR i niekiedy pompa wysokiego ciśnienia, ale te ddisy muszą dostać w rurę żeby wygonić pająki z rury bo z ropy to sadze, to tyle pozdrawiam tylko lać i jechać, bo bym musiał zrobić wam wykład"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 1.3ddis 70km Rok / Przebieg: 2004 269tyś Śr. spalanie: 5.5 na rok
stary 02.01.2018
Średnia:
(3.33)
Tak
"Jestem zadowolony, choć kupiłem z przebiegiem "a kto to wie". Zadowolił mnie widok suchego silnika. Przy 170 jest tak cicho, jak przy 120. Ogólnie jest dobrze wyciszony lub silnik jest tak cichy. W porównaniu do Punto 1,2 i Octawii 1,9 to tak, jakby o dwie klasy wyżej. Jedynie narzekam na fotele, gdyż jestem dosyć wysoki. Zużycie paliwa: trasa do 110 km/h - 4,5; miasto, duże korki i klima - 6,2. Awaria: rozrusznik elektromagnes, koszt naprawy 80 zł."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Swift/69 kM Rok / Przebieg: 2006/ ? Śr. spalanie: ~ 5.2
Amigo 11.07.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Zastanawiam się jak Maniek mógł w nim wymieniać koło dwumasowe skoro w 1,3ddis go niema. Zmień mechanika, albo lekarza, żeby siedzieć przed kompem i pisać jakieś bzdury o samochodach których nigdy niemiałeś to musi ci się nudzić. Jakbym szukał opinii o Lambo to też tam Pewnie swoją dałeś. Znajdź sobie chłopie dziewczyne."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 75 Rok / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 160000
Marcin 23.04.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Użytkuję suzuki splash właśnie z silnikiem 1.3 DDiS. Kupiłem używany miał 116 tys. km. Silnik ogólnie bardzo dobry, natomiast miałem problemy z EGR zawór się zaciął i na wolnym biegu silnik wykazywał nadmierne wibracje oraz przy odpaleniu na zimno z wydechu wydobywał się gęsty biały dym. Wyłączyłem EGR elektronicznie, przy okazji podniosłem moc przez chip tunning do 90 KM i 220 Nm, po tej modyfikacji auto nabrało mocy, zrobiło się bardziej dynamiczne, poprawiła się kultura pracy i do tego auto zaczęło mniej palić. Poza zaworem EGR żadnych awarii jak dotąd. Spalanie bardzo przyzwoite, przy bardzo oszczędnej jeździe można nawet osiągnąć wynik 4.2 do 4.4 Przy normalnej jeździe 4.7-4.8. Auto dobrze wyciszone natomiast na zewnątrz wyraźnie słychać klekot diesla. Ogólnie polecam. "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Splash 75 KM Rok / Przebieg: 120 tys. km Śr. spalanie: 4.7
Kacper 18.01.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Bardzo dobry silnik , dynamiczny , mało pali , mało awaryjny ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Swift/75 Rok / Przebieg: 2005/300000 Śr. spalanie: 3
Maciej 21.10.2015
Średnia:
(4.33)
Tak
"Mam Ignisa II 1,5 roku. Zrobiłem 58 tyś km. Autko lata Niemcy-Polska co dwa miesiące. Na miejscu do pracy 15 km w jedną stronę. W soboty miasto i niedziela ewentualnie wypad "gdzieś". Co się zepsuło? Świece żarowe - 40 Euro, zawór EGR- 107 Euro, przepływomierz 106 Euro (Bosch) i czujnik doładowania 56 Euro (sam zepsułem), przegub - wymiana dwa 600 zł z robocizną, łożyska tył 250 zł. Co mnie czeka? Łańcuch rozrządu :-( 1200 zł lub 2000 zł serwis Suzuki ( cholernie dużo roboty ). Co zrobiłem dodatkowo? Kazałem wyłączyć EGR, więcej szkody robił niż pożytku ( teraz ciągnie od samego dołu turbina) 350 zł (Popularny sterownik mam zamontowany to i się dało) , potem poprawienie mapy silnika na 80 koni ( rabat 550 zł) Teraz jest bajka autko. Pali mi po mieście 4,9 litra , autostrada do 130 km/h 5,3 l , nie kopci przy ruszaniu czy zadławieniu (wcześniej koszmar nawet z nowym EGR - ekologia) Wady? Auto ala Matiz, ale w miarę ma miejsca w środku. Siedzenia proste i nie wymagające większych nakładów do utrzymania w czystości. Tapicerka drzwi kiepski plastik i materiał. Fatalna wykładzina podłogowa. Dobre elektryczne wspomaganie kierownicy lecz słabawe hamulce , autko nie lubi szybko jeździć - pali jak smok 160 km/h i zasysa 7 litrów ropy. Jak pisałem wcześniej ekonomiczny do 2700 obr/min i pali po kropelce. Czy bym polecił? OCZYWIŚCIE. Autko z 2007 roku za 3000 euro z przebiegiem 120 tyś od pierwszego właściciela, kupiłem opony naprawy innowacje czyli 950 Euro przez 1,5 roku to chyba dobry wynik jak na 50 tyś km w starym aucie???"
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (3/10)
Model / Moc: 70 Rok / Przebieg: 170000/2007 Śr. spalanie: 5.5
Maniek 20.10.2015
Średnia:
(2.33)
Nie
"Koszmar.Egr 2x w ciagu roku, turbina 1x, dwumasa 1x,przepływomierz 1x, teraz pompa wtryskowa szwankuje,Nim kupicie 1.3ddis lepiej sobie kupić skuter :)"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: ignis ii 1.3 ddis Rok / Przebieg: 2005/ 165000 Śr. spalanie: 6
tomasz 23.10.2014
Średnia:
(5.33)
Nie
"Witam właśnie jestem w trakcie wymiany turbosprężarki piersi raz 2500zł-wimiana 400zł, zawór egr kilka razy 1300zł-wymiana 300zł, pompa wysokiego ciśnienia dwa razy raz regeneracja 1400zł-wymiana 200zł,następna używana 600zł-wymiana 200zł, chodzi do tej pory odpukać,świece żarowe cztery 280zł wymiana 300zł niebezpieczeństwo ukręcenia,przebieg 170tyś jeżdzię sam,nie jestem morderco samochodów,miałem ignisa jedynkę benzyna auto bezawaryjne wykonanie lepiej japońskie niebo a ziemia,zachciało mi się składaka trochę z opla trochę z fiata, jako sam silnik jest dobry ale osprzęt drogi i lipa, auto dla bogatych nie wiem ile kosztuje nowy silnik, używany w super stan około 5tyś.ja za wszystkie nowe diesle serdecznie dziękuje i przestrzegam bo będzie płać lament a serwis zgaduje na koszt klienta,zastanawiam się jak taka firma jak SUZUKI pozwoli by robiono takie coś i psuło renomę miałem tez maruti i swita chodzą do dzisiaj, na 10 punktów daje 3,pozdrawiam szerokości i bezawaryjności Tomasz "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: [ maruti,swit ] ignis 2 ddis
mariusz 29.08.2014
Średnia:
(2.33)
Nie
"Witam - rozrząd w tym silniku to wielka lipa. Przy przebiegu 190000 przeskoczył i spowodował demolkę silnika. Według zaleceń rozrząd bezobsługowy ale zalecana wymiana jego po przebiegu 120000 - wielkie dziadostwo. "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (3/10)
Model / Moc: suzuki ignis
Arek 05.02.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Mało pali ,elastyczny ,dynamika na dobrym poziomie brak awarii .Silnik mam w Ignisie ,użytkuje od 4 lat większość w mieście ,przebieg zrobiony prze ze mnie 60 tyś całkowity 148 tyś . Spalanie niskie około 6 litrów ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Suzuki Ignis 2005 rok 148 tyś 1.3 DDiS 70KM
<<<12>>>

Komentarze użytkowników

0 #2 Marcin 23.04.2017
Potwierdzam EGR to największa bolączka poza tym wszystko ok. ale po jego elektronicznym wyłączeniu problem znika bezpowrotnie. Warto też czasem kontrolować "bezobsługowy" łańcuch, żeby uniknąć przykrych niespodzianek.
0 #1 piotr 08.12.2015
potwierdzam największą bolączka tego silnika to EGR ciągle się zapycha i wkońcu trzeba kupić nowy

Najnowsze komentarze

Marcin
23.04.2017
0
Potwierdzam EGR to największa bolączka poza tym wszystko ok. ale po jego elektronicznym wyłączeniu problem znika bezpowrotnie. Warto też czasem kontrolować "bezobsługowy" łańcuch, żeby uniknąć przykrych niespodzianek.
piotr
08.12.2015
0
potwierdzam największą bolączka tego silnika to EGR ciągle się zapycha i wkońcu trzeba kupić nowy

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDI PD 136/140KM15.01.2018

Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (30

Polecam

6.71

Silnik 1.3 DDIS13.01.2018

Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz

Polecam

5.52

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF12.01.2018

Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.