Silnik 1.9 DDIS 120KMWyświetleń: 47183

Silników używa:

DDIS
Silnik 1.9 DDIS 120KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

wtryskiwacze elektromagnetyczne- regeneracja 600zł nowy element 1100zł

Najważniejsze informacje o silniku

1.9 DDIS/JTD jednostka 4 cylindrowa generująca moc 120KM  to jedna z najbardziej popularnych  odmiana diesla którą najczęściej możemy  spotkać na  naszym rynku . . Maksymalny moment obrotowy to 300NM. Montowana w modelu SX4 oraz bliźniaczym modelu Fiat Sedici  całkowicie opracowana przez koncern Fiat.Od 2005roku, miała również  zastosowanie w markach Opel i Saab .Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch . Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Kierowcy użytkujący pojazdy z tym silnikiem chwalą sobie ich dynamikę oraz przyspieszenie. Również zużycie paliwa oraz kultura pracy są na zadowalającym poziomie. Najczęstsze problemy dotyczą turbosprężarki,wtryskiwaczy, czy zaworu recyrkulacji spalin. Jednakże w dużej mierze dotyczy to jednostek wyeksploatowanych z dużym przebiegiem.Dużym plusem tego silnika jest jego popularność dzięki temu ewentualna naprawa nie stwarza większych problemów  większości warsztatów.Po za tym na rynku jest bardzo duża dostępność części oryginalnych oraz zamienników w bardzo przystępnych cenach.Reasumując silnik 1.9DDIS w opiniach kierowców jest dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją , ewentualna naprawą.oraz jest chwalony  również za niskie poziomy spalania. 

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
trwałe turbosprężarka
niskie spalanie
stosunkowo tani serwis
dostępność zamienników

Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie zaworu EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 96

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 40
Średnia (głosów 5):
(9.67)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.2/10
Dynamika
 9.8/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

GRZEGORZ 27.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bez zarzutu.DYNAMICZNY I OSZCZĘDNY!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: SX4/2007/182609
Tomek 18.05.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"na dzień dzisiejszy same plusy,żadnych problemów zima lato klima itd.Silniczek pracuje bardzo ładnie spala nie wiele,ładnie się zbiera praktycznie na każdym biegu.Śmiem twierdzić nawet że te 120KM jest za dużo jak na masę tego auta,może jak by było mniej to mniej by palił kto wie .Jestem bardzo zadowolony!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: SX4 1.9 /120 KM 2009r 135 tyś
Krzysiek 24.02.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik Ok spalanie nawet dobre tylko w mieście trochę duże 8L .Dynamika i moc OK zbiera sie fajnie ,na razie przebieg 148 tyś brak awarii ,strach przed filtrem cząstek stałych .To tyle ,silnik godny polecenia "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: SX4 2008 rok 148 tyś 1.9/120KM
JTD 22.12.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jeden z lepszych silników na rynku ,dużo mocy wysoki moment obrotowy co przekłada się na jego dynamikę .Spalanie na dobrym poziomie ,silnik Fiata i to model sztandarowy .mało awaryjny ,no chyba że ktoś go zajeździ ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Silnik Fiatowski 1.9 JTD inaczej
Maciek 19.09.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik jest to jednostka Fiata tak jak w opisie .Do tej pory nic mnie nie zaskoczyło niemiłego ,same pozytywy dobra dynamika ,niskie spalanie wystarczająca moc myślę że aż nadto .Jestem zadowolony "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: SX4 2010r 96 tyś

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 DCi 106KM20.07.2018

"Pierwszy silnik ... na gwarancji strzelił rozrząd i przy ok 43tyś. do wymiany w ASO. Od tego czasu (bez kasowania licznika km) jest

Polecam

8.94

Silnik 2.0 MZR-CD 121KM ('02-'07)20.07.2018

Mazda 6 z 2005 z DPF(bez problemu), przebieg 211 tys. po 160 regeneracja turbiny spowodowana wyciekiem oleju, po 180 podkładki pod wtr

Polecam

9.33

Silnik 1.9 CDTI 150KM Z19DTH19.07.2018

Silnik bardzo fajny, dynamiczny z niewielkim spalaniem. Zaraz po zakupie usunalem klapy wirowe, zaslepilem EGR oraz wycialem DPF. Przy

Polecam

8.09

Silnik 2.0 TDI 170KM CR/DPF17.07.2018

Passat b6 2010 r 215 tyś oryginalny przebieg zero problemu z czym kolwiek oczywiscie olej maks co 15 tyś i paliwo non stop shell v po

Polecam

8.62

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów