Nissan

Silnik Nissan 1.5 dCi (Renault K9K)

52181
Silnik Nissan 1.5 dCi (Renault K9K)

Silniki Nissan TD / Di / DDTi są stosowane w samochodach marki

  • Nissan

Silnik 1.5 DCI to jednostka całkowicie opracowana przez firmę Renault i jest wykorzystywana do  napędu  modeli Nissan Almera, Juke, Micra,  Note, Qashqai,  Tiida. Silnik generuję bardzo szeroki zakres  zakres mocy od 65KM,70KM,75KM,80KM,85KM,86KM,90KM,100KM,105KM,106KM,110KM.Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail. Początkowo wtryskiwacze dostarczała firma Delphi. Nie należały one jednak do szczególnie trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Na szczęście po 2006 roku został zmieniony awaryjny system Delphi na układ wtryskowy firmy Siemens .


Jednostka ma bardzo zróżnicowaną budowę w zależności od wersji, mocy oraz okresu produkcji współpracują z kołem dwumasowym bądź nie. Posiadają turbosprężarkę o stałej lub zmiennej geometrii łopatek. Z filtrem cząstek stałych FAP współpracują jednostki o mocy 90KM oraz 110KM. Silnik charakteryzują niskie poziomy spalania, wysoka kultura pracy oraz zadowalająca dynamika. Najczęstsze problemy dotyczą układu wtryskowego, a w szczególności wtryskiwaczy. Użytkując pojazdy z silnikiem 1.5DCI należy zwrócić szczególną uwagę na rodzaj i typ wtryskiwaczy oraz na osprzęt z jakim współpracują. Szczegółowych informacji dowiemy się podając w ASO nr VIN.


Silnik 1.5 dCi znalazł szerokie zastosowanie w pojazdach różnego segmentu począwszy od małych miejskich samochodów, a skończywszy na większych autach segmentu D oraz Suv. Świadczy to o dużej uniwersalności i możliwościach technologicznych silników 1.5 dCi. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania
  • mała awaryjność silnika po 2005r

Wady

  • wtryskiwacze Delphi awaryjne do 2005r
  • obracające się panewki
  • awaria pompy wysokiego ciśnienia

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią w mocniejszych wersjach
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego w mocniejszych wersjach
  • Filtr cząstek stałych: Brak w modelach o mocach 90KM 110KM
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi/po 2006r sytem Siemens

Przeczytaj opinie o 1.5 dCi w Kategorii DCI !!!

Silniki 1.5 dCi do 2005r- wyposażone były w układ wtryskowy firm Delphi
Silniki 1.5 dCi po 2006r -zastosowano układ wtryskowy firmy Siemens
Możemy sami odróżnić z jakiej firmy zasilaniem mamy do czynienia
-Pompa Delphi ma kształt okrągły
-Pompa Siemensa ma kształt gwiazdy
1.5 dCi 90KM oraz 110KM -seryjnie wyposażone  w Filtr cząstek stałych FAP
Ważne !!!
Auta z silnikiem 1.5 dCi o różnych mocach mogą różnić się bardzo osprzętem , te same moce mogą mieć lub nie :
-koło dwumasowe
-turbina zmienna lub stała geometria
-Filtr czastek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.4)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

12%
50%
13%
4%
4%
18%
Suma głosów: 103

Opinie użytkowników

14.05.2018 Zbyszek
(5.7)
Opinia: Samochód z rocznika 2008. Do 120 tyś ciągłe awarie 28 tyś zerwany pak rozrządu. 40 tyś uszczelka pod głowicą (i jeszcze dwukrotnie wymiana uszczelki). po 90 tyś zatarte panewki --wymiana wału turbiny oraz bloku silnika. Najgorszy silnik z jakim miałem do czynienia. Proponuję omijać szerokim kołem. aktualnie
  • 1.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1,5 dci
  • Rocznik / Przebieg: 2008/120000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
03.02.2015 Fax
(9.7)
Opinia: 145tys zero problemów,żadnych awarii,silnik bardzo ładnie wchodzi na obroty i zbiera się z niskich obrotów jest elastyczny.Bardzo cicha praca ,niskie spalanie,brak awarii .
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Micra 2008r 1.5 dCi 86KM 145tys
Polecam
10.01.2015 PIOTREK
(9.0)
Opinia: WITAM SILNIK 1,5DCI Nissan Qashqai 106KM/78KW rok 2007 przebieg 136 tys bez jakichkolwiek awari zaskoczyl mnie bardzo pozytywnie wymiana oleju gora co 10000 km w tym czasie takze wymiana wszystkich filtrow a paliwa nawet 2 razy w roku(chyba nie musze mowic dlaczego
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: QASHQAI 2007 136 000
Polecam
27.05.2014 Sławek
(9.3)
Opinia: Witam wszystkich ! Silnik 1.5 dCi 106 KM mam w Nissan Qashqai od nowości,jest bardzo mile zaskoczony .Do dnia dzisiejszego tylko serwis ASO -wymiany olejów,filtrów,klima ,żadnych awarii(a podobno to silnik Renaulta). Auto nie małe a spalanie bardzo niskie na trasie nawet 4.2L a miasto to
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Nissan Qashqai 1.5 dci 106KM 2009r 135 tyś
Polecam
05.01.2014 mateusz
(8.3)
Opinia: To silnik Reno ale jest też stosowany w Nissanach ja właśnie go posiadam w swoje Micrze .Silanik pierwsza klasa ,spalanie dosłownie wącha ropę ,w mieście potrafię zejść do poziomu 5 L a na trasie przy prędkości 80km/H 3.6 L.Żadnych problemów z uruchamianiem ,pali od
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Nissan Micra 2005 r 1.5 dCi 65KM 137 tyś
Polecam