Silnik 1.5 dCi (Renault K9K) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 25096

Nissan
Silnik 1.5 dCi (Renault K9K)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w mocniejszych wersjach

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym w mocniejszych wersjach

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w modelach o mocach 90KM 110KM

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi/po 2006r sytem Siemens

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o 1.5 dCi w Kategorii DCI !!!


 

Silniki 1.5 dCi do 2005r- wyposażone były w układ wtryskowy firm Delphi

Silniki 1.5 dCi po 2006r -zastosowano układ wtryskowy firmy Siemens

Możemy sami odróżnić z jakiej firmy zasilaniem mamy do czynienia

-Pompa Delphi ma kształt okrągły

-Pompa Siemensa ma kształt gwiazdy

1.5 dCi 90KM oraz 110KM -seryjnie wyposażone  w Filtr cząstek stałych FAP

Ważne !!!

Auta z silnikiem 1.5 dCi o różnych mocach mogą różnić się bardzo osprzętem ,te same moce mogą mieć lub nie :

-koło dwumasowe

-turbina zmienna lub stała geometria

-Filtr czastek stałych

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI to jednostka całkowicie opracowana przez firmę Renault i jest wykorzystywana do  napędu  modeli Nissan Almera, Juke, Micra,  Note, Qashqai,  Tiida. Silnik generuję bardzo szeroki zakres  zakres mocy od 65KM,70KM,75KM,80KM,85KM,86KM,90KM,100KM,105KM,106KM,110KM.Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail. Początkowo wtryskiwacze dostarczała firma Delphi. Nie należały one jednak do szczególnie trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Na szczęście po 2006 roku został zmieniony awaryjny system Delphi na układ wtryskowy firmy Siemens . Jednostka ma bardzo zróżnicowaną budowę w zależności od wersji, mocy oraz okresu produkcji współpracują z kołem dwumasowym bądź nie. Posiadają turbosprężarkę o stałej lub zmiennej geometrii łopatek. Z filtrem cząstek stałych FAP współpracują jednostki o mocy 90KM oraz 110KM. Silnik charakteryzują niskie poziomy spalania,wysoka kultura pracy oraz zadowalająca dynamika. Najczęstsze problemy dotyczą układu wtryskowego, a w szczególności wtryskiwaczy. Użytkując pojazdy z silnikiem 1.5DCI należy zwrócić szczególną uwagę na rodzaj i typ wtryskiwaczy oraz na osprzęt z jakim współpracują. Szczegółowych informacji dowiemy się podając w ASO nr VIN. Silnik 1.5 dCi znalazł szerokie zastosowanie w pojazdach różnego segmentu począwszy od małych miejskich samochodów, a skończywszy na większych autach segmentu D oraz Suv. Świadczy to o dużej uniwersalności i możliwościach technologicznych silników 1.5 dCi. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania
mała awaryjność silnika po 2005r

Wady:
wtryskiwacze Delphi awaryjne do 2005r
obracające się panewki
awaria pompy wysokiego ciśnienia

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 144

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 21
Średnia (głosów 5):
(8.4)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 9.2/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Zbyszek 14.05.2018
Średnia:
(5.67)
Nie
"Samochód z rocznika 2008. Do 120 tyś ciągłe awarie 28 tyś zerwany pak rozrządu. 40 tyś uszczelka pod głowicą (i jeszcze dwukrotnie wymiana uszczelki). po 90 tyś zatarte panewki --wymiana wału turbiny oraz bloku silnika. Najgorszy silnik z jakim miałem do czynienia. Proponuję omijać szerokim kołem. aktualnie zaczął dymić na biało jest podejrzenie uszczelnień turbo. A i oczywiście zapomniałem dodać zawieszenie tył amortyzatory oryginalne wymiana co 10 tyś nissan modernizował je trzy lub cztery razy (źle skonfigurowane zawieszenie) najlepsze rozwiązanie na amortyzatory to wymiana samych dolnych gum na model z BMW (u mnie zdało egzamin i bez stuków do teraz niestety nie pamiętam modelu) Jeśli planujesz kupić nissana to tylko silnik benzynowy nigdy diesel od Renault --- najgorsze jednostki jakie kiedykolwiek produkowano. jedyna dobra rzecz to koło dwumasowe które parwie nigdy nie wymaga wymiany w żadnym silniku diesla renault (poza całym silnikiem który oceniam na 0 pkt !!!!. pozdrawiam wszystkich miłośników Silników Renault (diesel oczywiście) "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 1,5 dci Rok / Przebieg: 2008/120000 Śr. spalanie: 7
Fax 03.02.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"145tys zero problemów,żadnych awarii,silnik bardzo ładnie wchodzi na obroty i zbiera się z niskich obrotów jest elastyczny.Bardzo cicha praca ,niskie spalanie,brak awarii ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Micra 2008r 1.5 dCi 86KM 145tys
PIOTREK 10.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"WITAM SILNIK 1,5DCI Nissan Qashqai 106KM/78KW rok 2007 przebieg 136 tys bez jakichkolwiek awari zaskoczyl mnie bardzo pozytywnie wymiana oleju gora co 10000 km w tym czasie takze wymiana wszystkich filtrow a paliwa nawet 2 razy w roku(chyba nie musze mowic dlaczego TAK CZESTO wiemy jaka jest jakosc naszych paliw w miescie spalanie okolo 6,5l w trasie nawet 4,8l"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: QASHQAI 2007 136 000
Sławek 27.05.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"Witam wszystkich ! Silnik 1.5 dCi 106 KM mam w Nissan Qashqai od nowości,jest bardzo mile zaskoczony .Do dnia dzisiejszego tylko serwis ASO -wymiany olejów,filtrów,klima ,żadnych awarii(a podobno to silnik Renaulta). Auto nie małe a spalanie bardzo niskie na trasie nawet 4.2L a miasto to ciężko przekroczyć 7L do tego silnik bardzo dynamiczny ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Nissan Qashqai 1.5 dci 106KM 2009r 135 tyś
mateusz 05.01.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"To silnik Reno ale jest też stosowany w Nissanach ja właśnie go posiadam w swoje Micrze .Silanik pierwsza klasa ,spalanie dosłownie wącha ropę ,w mieście potrafię zejść do poziomu 5 L a na trasie przy prędkości 80km/H 3.6 L.Żadnych problemów z uruchamianiem ,pali od przysłowiowego kopa zima /mróz lato itd.Obecnie przejechane 137 tyś i kompletnie brak jakichkolwiek usterek .Silnik jest bardzo elastyczny ładnie wchodzi na obroty ,ma dość dobre przyspieszenie . Dla mnie silnik jak również auto oceniam na 5!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Nissan Micra 2005 r 1.5 dCi 65KM 137 tyś

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 16V MultiJet 140KM (2003-2008)15.12.2018

Mam taki w Alfie 156. Generalnie silnik bardzo dynamiczny i elastyczny. Realne spalanie a nie podawane przez komputer przy prędkościa

Polecam

8.08

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)15.12.2018

Nie wszystkie modele HDI są wyposażone w FAP. W Peugocie 2.0 HDI VIN o oznaczeniu ... RHRG.... oraz ... RHRE.... występuje fabryczni

Polecam

9.07

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów