Silnik 2.2 dCi 112/136KM YD22DDTiWyświetleń: 26950

Silników używa:

Nissan
Silnik 2.2 dCi 112/136KM YD22DDTi

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w nowszych modelach

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Ilość oleju: 5.2 L, typ oleju: Shell 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Nie mylić z silnikiem Renaulta 2.2 dCi - to dwie różne jednostki napędowe !!!

Najważniejsze informacje o silniku

2.2 DCI występuje w Nissan Almera Tino, Primera, X-Trial. Osiąga moc 112KM, 136KM lub 139KM przy maksymalnym momencie obrotowym 310Nm. Jednostka posiada wtrysk bezpośredniego realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami Denso. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Silnik produkcji japońskiej  wyprodukowany i skonstruowany przez Nissana. Choć często błędnie mylony jest z konstrukcją Renault dCi. Podstawową różnicą jest zastosowany w japońskim silniku mechanizm rozrządu oparty o łańcuch, a nie o pasek. Dzięki czemu koszta obsługi są znacznie niższe. Część silników może współpracować z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element awaryjny zwłaszcza jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim, wówczas może dojść do jego zatkania i w konsekwencji spadku mocy silnika. Również ciągła jazda na niskich obrotach może doprowadzić do zatkania nagarem zaworu recyrkulacji spalin EGR. Jeśli chodzi o dynamikę jest na bardzo dobrym poziomie. Kultura pracy silnika jest przyzwoita jedynie na wyższych biegach do wnętrza dobiega słyszalny hałas. Jeśli chodzi o wtryski oraz turbosprężarkę są one trwałe i charakteryzują się niską awaryjnością.W opinii kierowców oraz mechaników silnik 2.2 dCi jest udaną konstrukcją i przy odpowiednim użytkowaniu nie sprawia większych problemów.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
zadowalające poziomy spalania
rozrząd oparty o łańcuch
dobra dynamika

Wady:
awarie EGR
wysoki koszt regeneracji wtrysków Denso

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 64

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 17
Średnia (głosów 6):
(8.56)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8.67/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Patryk 01.06.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Nissan Almera Tino 2003rok, ponad 265 tyś. kilometrów bez żadnej awarii tylko filtry i olej. i ostatnio gdzieś przy 260000 km świece żarowe."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: almera tino Rok / Przebieg: 2003/265000 Śr. spalanie: 6.5
Michał 29.03.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
""dCi Nissana z 2005 roku to japońska konstrukcja poprawiona przez Renault. Mój Nissan ma obecnie 305 000 km przejechane. Ma 136 KM. W opisie silnika w tym artykule jest ewidentny błąd!!! Renault ma w swojej ofercie silnik 2,2 dCi ale z Nissanowskim wspólne jest tylko oznaczenie silnika i pojemność!!! Nissan rozrząd ma na łańcuchu, Renault na pasku. Chyba żadna część/żaden element silnika nie jest wymienny pomiędzy tymi dwoma jednostkami. Nie ma tutaj sytuacji jak w silnikach TDI gdzie wiele wiele marek korzysta z tego samego silnika i części pasują od Seata do VW, Mitsubishi, Skody itp. Co do trwałości Nissanowego 2,2 dCi to jak już napisałem mój przejechał ponad 300 tys. km. na tym od nowości jest w Polsce a ja jestem jego 3 właścicielem. Przy przebiegu ok 270 tys. wymieniłem sprzęgło - 1500 zł z czego połowa kwoty to robocizna. Rok później przy 285 tys. padło koło dwumasowe. Znów kosztowna robocizna i cena dwumasy - części 1300 zł robota 500 zł. Przy okazji wyszło na jaw, że rozrząd jest już zużyty - wyciągnięty ponad miarę łańcuch, pęknięta obudowa aluminiowa rozrządu... Części drogie jak to przy rozrządach łańcuchowych - 1500 zł plus wymiana kilka stówek. Wymieniłem także zawór SCV (auto ciężko zaczynało zapalać i wyrzucało check engine na tablicy rozdzielczej) za 360 zł robocizna 0 zł bo sam to zrobiłem. Na dzień dzisiejszy zaczynam słyszeć świst turbiny i znowu pewnie szykują się koszta. Panowie i Panie jak sami widzicie auto trochę kasy wyciągnęło z budżetu domowego ale je lubię. Rzeczy, które wymieniłem to elementy eksploatacyjne, po prostu osiągnęły swój kres wytrzymałości i należało je zastąpić nowymi. Silnik oleju nie bierze (od początku jeździ na syntetyku), zapala w największych nawet mrozach, ma moc i odpowiedni zapas momentu obrotowego. jego minusem jest brak fachowców znających Nissana i silnik 2,2 dCi. Już kilka warsztatów na nim się wyłożyło, pomimo, że jeździ ich sporo po drogach - Primera, Almera, X-trail, to niewielu mechaników wie co i jak należy przy nich zrobić." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: X-trail 2,2 dCi 136 KM Rok / Przebieg: 2005 305 000 Śr. spalanie: 7.8
Rafał 18.03.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"2.2 DCI 136 KM Almera Tino,jestem zadowolony żadnych usterek a przebieg 186 tys .Bardzo dynamiczny i żwawy motor ,nie wiem skąd to oznaczenie dci jak to silnik Japońskie .Dodam że silnik ma rozrząd na łańcuchu .Spalanie w normie średnio 6L,warty polecenia jako bezawaryjny ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Almera Tino 2005 rok 186 tyś 2.2DCI 136KM
Marian 28.02.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo dynamiczny i mocny silnik ,co do awaryjności ja osobiście nie miałem , ale użytkuję go 4 rok zrobiłem 70 tyś obecnie przebieg 196 tyś .Spalanie niskie tylko na trasie 6L miasto można czasami dostać szoku nawet 11 L to zdecydowanie za dużo .Potwierdzam silnik trwały ,mocny idealny na trasy do szybszej jazdy na 6-biegu ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Nissan Primera 2.2/138 KM 196 tys rok 2006
Konrad 06.11.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Dobry japoński silnik bez wad .Nissan X-Trial auto pół terenowe spisuje sie dobrze njedynym mankamentem jest spalanie niestety bardzo wysoki nawet 13 L przy krótkich odcinkach ,jak ktoś szuka auta na dojazdy kilkukilometrowe to nie polecam ,ja kupiłem dlatego że mam teren górski i chodziło mi o wyższy prześwit i napęd na cztery koła .Pod tym względem spisuje się bardzo dobrze ,barak awarii silni dynamiczny dobrze się zbiera .Coś za coś ,jestem zadowolony "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Nssan X-Trial 2.2/136 KM 2006 r 184 tyś km
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 DCi 106KM20.07.2018

"Pierwszy silnik ... na gwarancji strzelił rozrząd i przy ok 43tyś. do wymiany w ASO. Od tego czasu (bez kasowania licznika km) jest

Polecam

8.94

Silnik 2.0 MZR-CD 121KM ('02-'07)20.07.2018

Mazda 6 z 2005 z DPF(bez problemu), przebieg 211 tys. po 160 regeneracja turbiny spowodowana wyciekiem oleju, po 180 podkładki pod wtr

Polecam

9.33

Silnik 1.9 CDTI 150KM Z19DTH19.07.2018

Silnik bardzo fajny, dynamiczny z niewielkim spalaniem. Zaraz po zakupie usunalem klapy wirowe, zaslepilem EGR oraz wycialem DPF. Przy

Polecam

8.09

Silnik 2.0 TDI 170KM CR/DPF17.07.2018

Passat b6 2010 r 215 tyś oryginalny przebieg zero problemu z czym kolwiek oczywiscie olej maks co 15 tyś i paliwo non stop shell v po

Polecam

8.62

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.