Silnik 2.2 dCiWyświetleń: 21469

Silników Nissan używa:

Nissan
Silnik 2.2 dCi

2.2 DCI występuje w Nissan Almera Tino, Primera, X-Trial. Osiąga moc 136KM przy maksymalnym momencie obrotowym 314NM. Jednostka posiada wtrysk bezpośredniego realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami Denso. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Silnik produkcji japońskiej  wyprodukowany i skonstruowany przez Nissana. Choć często błędnie mylony jest z konstrukcją Renault dCi. Podstawową różnicą jest zastosowany w japońskim silniku mechanizm rozrządu oparty o łańcuch, a nie o pasek. Dzięki czemu koszta obsługi są znacznie niższe. Część silników może współpracować z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element awaryjny zwłaszcza jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim, wówczas może dojść do jego zatkania i w konsekwencji spadku mocy silnika. Również ciągła jazda na niskich obrotach może doprowadzić do zatkania nagarem zaworu recyrkulacji spalin EGR. Jeśli chodzi o dynamikę jest na bardzo dobrym poziomie. Kultura pracy silnika jest przyzwoita jedynie na wyższych biegach do wnętrza dobiega słyszalny hałas. Jeśli chodzi o wtryski oraz turbosprężarkę są one trwałe i charakteryzują się niską awaryjnością.W opinii kierowców oraz mechaników silnik 2.2 dCi jest udaną konstrukcją i przy odpowiednim użytkowaniu nie sprawia większych problemów.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
zadowalające poziomy spalania
rozrząd oparty o łańcuch
dobra dynamika

Wady:
awarie EGR
wysoki koszt regeneracji wtrysków Denso

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w nowszych modelach

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Info Serwis

Nie mylić z silnikiem Renaulta 2.2 dCi - to dwie różne jednostki napędowe !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 59

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 17
Średnia (głosów 6):
(8.56)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8.67/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Patryk 01.06.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Nissan Almera Tino 2003rok, ponad 265 tyś. kilometrów bez żadnej awarii tylko filtry i olej. i ostatnio gdzieś przy 260000 km świece żarowe."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: almera tino Rok / Przebieg: 2003/265000 Śr. spalanie: 6.5
Michał 29.03.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
""dCi Nissana z 2005 roku to japońska konstrukcja poprawiona przez Renault. Mój Nissan ma obecnie 305 000 km przejechane. Ma 136 KM. W opisie silnika w tym artykule jest ewidentny błąd!!! Renault ma w swojej ofercie silnik 2,2 dCi ale z Nissanowskim wspólne jest tylko oznaczenie silnika i pojemność!!! Nissan rozrząd ma na łańcuchu, Renault na pasku. Chyba żadna część/żaden element silnika nie jest wymienny pomiędzy tymi dwoma jednostkami. Nie ma tutaj sytuacji jak w silnikach TDI gdzie wiele wiele marek korzysta z tego samego silnika i części pasują od Seata do VW, Mitsubishi, Skody itp. Co do trwałości Nissanowego 2,2 dCi to jak już napisałem mój przejechał ponad 300 tys. km. na tym od nowości jest w Polsce a ja jestem jego 3 właścicielem. Przy przebiegu ok 270 tys. wymieniłem sprzęgło - 1500 zł z czego połowa kwoty to robocizna. Rok później przy 285 tys. padło koło dwumasowe. Znów kosztowna robocizna i cena dwumasy - części 1300 zł robota 500 zł. Przy okazji wyszło na jaw, że rozrząd jest już zużyty - wyciągnięty ponad miarę łańcuch, pęknięta obudowa aluminiowa rozrządu... Części drogie jak to przy rozrządach łańcuchowych - 1500 zł plus wymiana kilka stówek. Wymieniłem także zawór SCV (auto ciężko zaczynało zapalać i wyrzucało check engine na tablicy rozdzielczej) za 360 zł robocizna 0 zł bo sam to zrobiłem. Na dzień dzisiejszy zaczynam słyszeć świst turbiny i znowu pewnie szykują się koszta. Panowie i Panie jak sami widzicie auto trochę kasy wyciągnęło z budżetu domowego ale je lubię. Rzeczy, które wymieniłem to elementy eksploatacyjne, po prostu osiągnęły swój kres wytrzymałości i należało je zastąpić nowymi. Silnik oleju nie bierze (od początku jeździ na syntetyku), zapala w największych nawet mrozach, ma moc i odpowiedni zapas momentu obrotowego. jego minusem jest brak fachowców znających Nissana i silnik 2,2 dCi. Już kilka warsztatów na nim się wyłożyło, pomimo, że jeździ ich sporo po drogach - Primera, Almera, X-trail, to niewielu mechaników wie co i jak należy przy nich zrobić." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: X-trail 2,2 dCi 136 KM Rok / Przebieg: 2005 305 000 Śr. spalanie: 7.8
Rafał 18.03.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"2.2 DCI 136 KM Almera Tino,jestem zadowolony żadnych usterek a przebieg 186 tys .Bardzo dynamiczny i żwawy motor ,nie wiem skąd to oznaczenie dci jak to silnik Japońskie .Dodam że silnik ma rozrząd na łańcuchu .Spalanie w normie średnio 6L,warty polecenia jako bezawaryjny ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Almera Tino 2005 rok 186 tyś 2.2DCI 136KM
Marian 28.02.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo dynamiczny i mocny silnik ,co do awaryjności ja osobiście nie miałem , ale użytkuję go 4 rok zrobiłem 70 tyś obecnie przebieg 196 tyś .Spalanie niskie tylko na trasie 6L miasto można czasami dostać szoku nawet 11 L to zdecydowanie za dużo .Potwierdzam silnik trwały ,mocny idealny na trasy do szybszej jazdy na 6-biegu ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Nissan Primera 2.2/138 KM 196 tys rok 2006
Konrad 06.11.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Dobry japoński silnik bez wad .Nissan X-Trial auto pół terenowe spisuje sie dobrze njedynym mankamentem jest spalanie niestety bardzo wysoki nawet 13 L przy krótkich odcinkach ,jak ktoś szuka auta na dojazdy kilkukilometrowe to nie polecam ,ja kupiłem dlatego że mam teren górski i chodziło mi o wyższy prześwit i napęd na cztery koła .Pod tym względem spisuje się bardzo dobrze ,barak awarii silni dynamiczny dobrze się zbiera .Coś za coś ,jestem zadowolony "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Nssan X-Trial 2.2/136 KM 2006 r 184 tyś km
Seba 04.09.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Primera przebieg 195 tys i zero problemów ,trochę wycieków oleju ale nie groźnych .Problem wystąpił z pompą wtryskową przy 156 tys okazało się że to wina paliwa była regenerowana. Do dziś tylko olej i filtry wymieniam .Silnik bardzo dynamiczny zdecydowanie lepszy na dłuższych odcinkach niż do miasta .Spalanie na dobrym poziomie średnio 6.5"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Nissan Primera 2004 rok przeb.195tyś

Komentarze użytkowników

0 #1 Toney 17.06.2017
I see your blog needs some unique content. Writing manually is time consuming, but there is solution for this hard task.
Just search for - Miftolo's tools rewriter

Here is my webpage MitchBarnett: http://Bradley22.blogspot.se

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

Toney
17.06.2017
0
I see your blog needs some unique content. Writing manually is time consuming, but there is solution for this hard task.
Just search for - Miftolo's tools rewriter

Here is my webpage MitchBarnett: http://Bradley22.blogspot.se

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF24.09.2017

"świetny silnik,bardzo dobra dynamika,spalanie na poziomie 6.5L ,bardzo elastyczny i cichy.Obecnie na rynku to chyba najbardziej popul

Polecam

10.00

Silnik 1.5 DCi 65KM24.09.2017

Miałem ten silnik w Renault Kangoo z roku 2003 od nowości w moich rękach,powiem tak życzę każdemu takiego silnika.Na początku pr

Polecam

9.00

Silnik 1.6 TDCI 90KM24.09.2017

silnik bdb dynamika ale jest błąd ma koło dwu masowe od 2006 roku i trochę kosztuje

Polecam

8.41

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.