Silnik 2.5 dCiWyświetleń: 13039

Silników Nissan używa:

Nissan
Silnik 2.5 dCi

2.5 DCI występuje od 2005 r w Nissanie Navara, Nissanie Pathfinder. Osiąga moc 174KM przy maksymalnym momencie obrotowym 403 NM. Silnik z wtryskiem bezpośrednim Common Rail z wtryskiwaczami Denso. Ich zaletą jest możliwość regeneracji. Posiada koło dwumasowe oraz turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek. Przyśpieszenie oraz dynamika jest zadowalająca. Pierwsza setka osiągana jest po 11.5 sekundach. Taki rezultat w pojeździe o takich gabarytach jest jak najbardziej satysfakcjonujący. Mechanizm rozrządu oparto o łańcuch co znacznie zmniejsza koszta obsługi. Kolejna generacja jednostki 2.5 DCI pojawia się w 2010 roku. Znalazła zastosowanie w Nissanie Murano, Nissanie Pathfinder. Moc w silniku została podniesiona do 190 KM z maksymalnym momentem obrotowym 450 NM. Nissan Murano pierwszą setkę osiąga po 10 sekundach. Jednocześnie znacznie poprawiono kulturę prcy jednostki wysokoprężnej. Podobnie jak w przypadku wersji słabszej również tutaj mechanizm rozrządu posiada łańcuch.

Zalety:
zadowalające poziomy spalania
rozrząd oparty o łańcuch
dobra dynamika

Wady:
wysoki koszt serwisowania
wysokie spalanie

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 31

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 3):
(8.22)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 6.67/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Stachu 06.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Auto z tym silnikiem mam od 9 lat i jak na razie nie mam z nim problemów. Spalanie na poziomie 10l jest moim zdaniem bardzo dobrym wynikiem biorądz pod uwagę, że auto waży ponad 2 tony."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 174 Rok / Przebieg: 245000 Śr. spalanie: 10
Michał 31.01.2014
Średnia:
(7.33)
Tak
"Silnik przeciętny niby 171 KM ale nie a oddaje to podczas jazdy .Przy dynamicznym ruszaniu czuć turbo dziurę i przez to auto łapie muła .W dodatku spalanie jest bardzo wysokie .Dynamika i elastyczność pozostawia wiele do życzenia .Nie dam negatywnej opinii ponieważ silnik nie sprawia problemów ,tylko ma mankamenty i tyle ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Nissan Pathfinder III 2.5dCi 2010 r 85 tyś
Janusz 10.10.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Ten silnik mam w Murano samochodem zrobiłem 145 tyś tak ja w opisie silnik bardzo mocny ,dynamiczny ,spalanie na dobrym poziomie jak na gabaryty auta w granicach 8.L. Niech nikogo nie zmyli ten znaczek DCI to nie jest silnik Renaulta (często mylony ),dodam jeszcze ze silnik jest na łańcuch więc nie ma obaw z jego użytkowaniem .Do tej pory żadnych awarii standardowo wymiana oleji ,filtrów "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Nissan Murano 2010 r 145 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP22.10.2017

Silnik rewelacja. Kupiłem auto z 2012 roku i oparłem się na opinii, iż producent po 10 latach na pewno zebrał tak dużo informacji

Polecam

9.78

Silnik 1.6 e-HDI 92KM21.10.2017

rewelacja, najlepszy diesel

Polecam

10.00

Silnik 2.0 d M4721.10.2017

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 1

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów