Silnik 2.5 dCi 174KMWyświetleń: 15564

Silników używa:

Nissan
Silnik 2.5 dCi 174KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Denso

Najważniejsze informacje o silniku

2.5 DCI występuje od 2005 r w Nissanie Navara, Nissanie Pathfinder. Osiąga moc 174KM przy maksymalnym momencie obrotowym 403 NM. Silnik z wtryskiem bezpośrednim Common Rail z wtryskiwaczami Denso. Ich zaletą jest możliwość regeneracji. Posiada koło dwumasowe oraz turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek. Przyśpieszenie oraz dynamika jest zadowalająca. Pierwsza setka osiągana jest po 11.5 sekundach. Taki rezultat w pojeździe o takich gabarytach jest jak najbardziej satysfakcjonujący. Mechanizm rozrządu oparto o łańcuch co znacznie zmniejsza koszta obsługi. Kolejna generacja jednostki 2.5 DCI pojawia się w 2010 roku. Znalazła zastosowanie w Nissanie Murano, Nissanie Pathfinder. Moc w silniku została podniesiona do 190 KM z maksymalnym momentem obrotowym 450 NM. Nissan Murano pierwszą setkę osiąga po 10 sekundach. Jednocześnie znacznie poprawiono kulturę prcy jednostki wysokoprężnej. Podobnie jak w przypadku wersji słabszej również tutaj mechanizm rozrządu posiada łańcuch.

Zalety:
zadowalające poziomy spalania
rozrząd oparty o łańcuch
dobra dynamika

Wady:
wysoki koszt serwisowania
wysokie spalanie

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 35

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 3):
(8.22)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 6.67/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Stachu 06.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Auto z tym silnikiem mam od 9 lat i jak na razie nie mam z nim problemów. Spalanie na poziomie 10l jest moim zdaniem bardzo dobrym wynikiem biorądz pod uwagę, że auto waży ponad 2 tony."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 174 Rok / Przebieg: 245000 Śr. spalanie: 10
Michał 31.01.2014
Średnia:
(7.33)
Tak
"Silnik przeciętny niby 171 KM ale nie a oddaje to podczas jazdy .Przy dynamicznym ruszaniu czuć turbo dziurę i przez to auto łapie muła .W dodatku spalanie jest bardzo wysokie .Dynamika i elastyczność pozostawia wiele do życzenia .Nie dam negatywnej opinii ponieważ silnik nie sprawia problemów ,tylko ma mankamenty i tyle ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Nissan Pathfinder III 2.5dCi 2010 r 85 tyś
Janusz 10.10.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"Ten silnik mam w Murano samochodem zrobiłem 145 tyś tak ja w opisie silnik bardzo mocny ,dynamiczny ,spalanie na dobrym poziomie jak na gabaryty auta w granicach 8.L. Niech nikogo nie zmyli ten znaczek DCI to nie jest silnik Renaulta (często mylony ),dodam jeszcze ze silnik jest na łańcuch więc nie ma obaw z jego użytkowaniem .Do tej pory żadnych awarii standardowo wymiana oleji ,filtrów "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Nissan Murano 2010 r 145 tyś

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 115KM26.05.2018

Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swie

Polecam

9.19

Silnik 1.9 dCi/120KM26.05.2018

Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, poniewa

Polecam

7.46

Silnik 2.2 MZR-CD 150KM23.05.2018

Ma ten silnik w Madzi3 z 2010 roku obecnie przebieg 143tys jak kupowałem było 95tys od tego momentu jestem usatysfakcjonowany.Przy au

Polecam

10.00

Silnik 1.6 MultiJet II 120KM DPF21.05.2018

Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim bi

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.