Silnik 2.0 dCi 150/173KM M9RWyświetleń: 14585

Silników używa:

Nissan
Silnik 2.0 dCi 150/173KM M9R

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o 2.0 dCi w Kategorii DCI !!!

 


FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

Najważniejsze informacje o silniku

2.0 DCI występuje w Nissanie X trial, Qashqai Powstał przy współpracy z koncernem Renault . Osiąga moc 150KM oraz 173KM. Silnik 4 cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa.Silniki może pochwalić się  bardzo dobrą dynamika w wersji 173 konnej, Nissan X Trial pierwszą setkę osiąga po 10 sekundach.Jednostka została wyposażona w filtr cząstek stałych DPF element mogący nastręczyć problemów , zwłaszcza  jeśli będziemy poruszać się w cyklu miejskim, wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sadzy co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika. Aby zniwelować możliwość usterki DPF-u, dobrze jest używać oleju niskopopiołowego i regularnie wyjechać w trasę. Wówczas przy większej prędkości wzrasta temperatura wewnątrz filtra i wypalamy nagromadzone cząstki sadzy.Podsumowując silnik 2.0 dCi  jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
spalanie na dobrym poziomie
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 77

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 3):
(9.44)
Trwałość
 9.67/10
Utrzymanie
 8.67/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mateo 18.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"nie ma lepszego Diesla na rynku,wiem co piszę bo miałem ich chyba ze 20,i każdy zawodził po przejechaniu 150tys,ten ma 170tys i po za wymianami olejów nigdy nic się nie działo.Silnik super elastyczny świetnie wchodzi na obroty,bardzo dynamiczny a przy tym oszczędny.Nie ma obaw o rozrząd bo jest łańcuch."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Qashqai 2.0DCI 150KM Rok / Przebieg: 2010r 170tys Śr. spalanie: 6.5
karol 19.05.2014
Średnia:
(9.67)
Tak
"silnik godny polecenia mocy pod dostatkiem,ładna równa praca można rzec że praktycznie nie słychać go we wnętrzu auta.Spalanie uzależnione od stylu jazdy ale średnio 7L jak dla mnie to dobry wynik.Żadnych problemów od nowości tylko wymiany olejów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Qashqai 2.0dCi150KM 2009r 135 tyś
Maciej 29.06.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
"jeżdżę takim autem od 2ch lat, z silnikiem i filtrem 0 problemów,wymiana oleju po 30tyś km., jednak mi komputer pokazywał konieczność wymiany już po 14tyś km. i to uznaję za wadę bo generują się koszta. Jeżeli chodzi o dynamikę to nie ma mam żadnych zastrzeżeń. Wyprzedzanie planktonu na 4 biegu przy 80-120km/h to czysta przyjemność. Przy spokojnej jeździe można odbić się o wynik deklarowany przez producenta, przy dynamicznej 8 litrów co przy tej masie auta i mocy silnika uważam za ok. Ja polecam ten silnik frajda z jazdy gwarantowana :-) "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Qashqai Tekna 2011

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 DCi 106KM20.07.2018

"Pierwszy silnik ... na gwarancji strzelił rozrząd i przy ok 43tyś. do wymiany w ASO. Od tego czasu (bez kasowania licznika km) jest

Polecam

8.94

Silnik 2.0 MZR-CD 121KM ('02-'07)20.07.2018

Mazda 6 z 2005 z DPF(bez problemu), przebieg 211 tys. po 160 regeneracja turbiny spowodowana wyciekiem oleju, po 180 podkładki pod wtr

Polecam

9.33

Silnik 1.9 CDTI 150KM Z19DTH19.07.2018

Silnik bardzo fajny, dynamiczny z niewielkim spalaniem. Zaraz po zakupie usunalem klapy wirowe, zaslepilem EGR oraz wycialem DPF. Przy

Polecam

8.09

Silnik 2.0 TDI 170KM CR/DPF17.07.2018

Passat b6 2010 r 215 tyś oryginalny przebieg zero problemu z czym kolwiek oczywiscie olej maks co 15 tyś i paliwo non stop shell v po

Polecam

8.62

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.