Silnik 2.9 CRDI J3CR - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 32991

CRDI
Silnik 2.9 CRDI J3CR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po .90.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi

Najważniejsze informacje o silniku

2.9 CRDI występuje w Kia Carnival, Hyundaii Terracan. Generował moc 150 KM w późniejszym okresie podniesiono do163 KM oraz 185 KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami Delphi. Ich największą wadą jest mała możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. W jednostce najsłabszej i zarazem najstarszej maksymalny moment obrotowy wynosił 310NM. Co przekładało się na nie najlepsze przyśpieszenie, model Kia Carnival pierwszą setkę osiągał dopiero po 15 sekundach. Średnie spalanie na poziomie 8 litów. Kultura pracy silnika nie należy do najwyższych. Zwłaszcza przy wyższych obrotach słychać pracę jednostki napędowej. Najmocniejsza wersja 185 konna pojawiła się w 2006. Tutaj w kwestii dynamiki i przyśpieszenia nie można wiele zarzucić. Kia Carnivall II rozpędza się do 100KM/h po niespełna 13 sekundach. Jak na pojazd o takich gabarytach wynik jak najbardziej satysfakcjonujący. Również kultura pracy oraz spalanie stoi na lepszym poziomie niż w przypadku poprzednika. Średni osiągany wynik to około 7.8 L na 100km. W Kia Carnival silnik umiejscowiono tak, iż w przypadku wymiany jego elementów trzeba go często całkowicie wymontowywać co pociąga za sobą dodatkowe koszta związane z obsługą.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
przyzwoity poziom spalania

Wady:
awarie wtrysków w starszych wersjach (Delphi)
uwaga na zrywające się paski rozrządu !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 65

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 39
Średnia (głosów 4):
(8.33)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 7.5/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Gerard 09.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik naprawdę super, jedyna awaria to czujnik ciśnienia oleju dwa razy wymieniłem ( mechanik wlał zbyt dużo oleju ) jak na 2 tony i napęd 4x4 to zbiera się bardzo ładnie. Jest bardzo ekonomiczny np. jazda autostradą ze stałą prędkością 120 to spalanie wyniosło 8.8 litra, a "w koło komina" 12. Mój jest połączony z automatem i niejeden "plaskacz" się zdziwił."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Hyundai Terracan / 163 Rok / Przebieg: 2005 / 240000 Śr. spalanie: 9.6
PIOTR 24.08.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"UWAŻAM ŻE JAK COŚ ZOSTAWIA KUPĘ DYMU TO ŚWIADCZY TYLKO O TYM JAK SIĘ DBA O AUTO, MOJE NIE KOPCI, WYPRZEDZA BEZ PROBLEMÓW, SPALANIE ŚREDNIE TO 8 LITRÓW, W 7 OSÓB I BAGAŻEM SPOKOJNIE 140 NA GODZINĘ ŚMIGA, MINUS TO SŁABY SKRĘT NIESTETY ALE OGÓLNIE AUTKO OK."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 2,9/144 Rok / Przebieg: 2004/125000 Śr. spalanie: 8
Zibi 20.02.2015
Średnia:
(6.00)
Nie
"Z tym wyprzedzaniem to bym nie szalał...autobus Kia 2,9 crdi zbiera się dłuugo, stawiając zasłonę dymną za sobą. Jak ktoś trąbi, dodaj po prostu gazu. Pożałuje na pewno, że trąbił. W porównaniu do Forda Focusa 1,6 100KM - moje 2 auto - lepiej nie porównywać. Kultura pracy - na zimno:klasa MULTICAR (były takie ciężarówki do wożenia węgla...klekot i warkot), po rozgrzewce - lepiej. Ale radia i tak nie posłuchasz.RESZTA samochodu - OK."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: Kia Carnival 2003, 1,9 crdi
Mariusz 20.10.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"Przed zakupem miałem obawy co do pojemności i braku wiedzy o tym silniku .Obecnie stwierdzam rewelacja silnik bardzo dobrze daje sobie radę z tym wielkoludem .Auto zakupiłem pod kątem dalekich podróży ,więc to co chciałem osiągnąć spełniło moje oczekiwania ,silnik dość dynamiczny ,nieźle się zbiera ,trasa i pełen pokład spokojnie bez problemu można wyprzedzać .Spalanie na dobrym poziomie jak dla mnie to super trasa 7-8 L przy prędkości 140 km/h.Auto użytkuję 4 lata po za wymianą podzespołów typu ,hamulce ,łożyska ,zawieszenie ,oleje i filtry nigdy nie miałem awarii ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Kia Carnival 2006 r 183 tyś

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.