Silnik 2.9 16V CRDi (J3CR) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 35661

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)25.03.2019

Silnik bezawaryjny, nie trapią go żadne dziwne przypadłości, regularny serwis olejowy i to tyle co wymaga. Dość duża moc przy um

Polecam

9.63

Silnik 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BLS/BXE)25.03.2019

Silnik w VW Jetta BLS 105 km jest trochę ospały, ale skrzynia DSG poprawia dynamikę. Niskie spalanie, brak problemów z silnikiem. P

Polecam

7.27

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)25.03.2019

Jak na razie zero problemów z silnikiem. Bardzo dobra dynamika przy małym spalaniu. Dobry silnik w trasy. W opisie jest błąd - siln

Polecam

7.38

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH)24.03.2019

Insignia limuzyna . Auto bardzo wygodne, również z tyłu wystarczająco miejsca. Spalanie na przejechane 760 km w tym 50 % autostrada

Polecam

8.22

Najważniejsze informacje o silniku

2.9 CRDI występuje w Kia Carnival, Hyundaii Terracan. Generował moc 150 KM w późniejszym okresie podniesiono do163 KM oraz 185 KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami Delphi. Ich największą wadą jest mała możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. W jednostce najsłabszej i zarazem najstarszej maksymalny moment obrotowy wynosił 310NM. Co przekładało się na nie najlepsze przyśpieszenie, model Kia Carnival pierwszą setkę osiągał dopiero po 15 sekundach. Średnie spalanie na poziomie 8 litów. Kultura pracy silnika nie należy do najwyższych. Zwłaszcza przy wyższych obrotach słychać pracę jednostki napędowej. Najmocniejsza wersja 185 konna pojawiła się w 2006. Tutaj w kwestii dynamiki i przyśpieszenia nie można wiele zarzucić. Kia Carnivall II rozpędza się do 100KM/h po niespełna 13 sekundach. Jak na pojazd o takich gabarytach wynik jak najbardziej satysfakcjonujący. Również kultura pracy oraz spalanie stoi na lepszym poziomie niż w przypadku poprzednika. Średni osiągany wynik to około 7.8 L na 100km. W Kia Carnival silnik umiejscowiono tak, iż w przypadku wymiany jego elementów trzeba go często całkowicie wymontowywać co pociąga za sobą dodatkowe koszta związane z obsługą.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
przyzwoity poziom spalania

Wady:
awarie wtrysków w starszych wersjach (Delphi)
uwaga na zrywające się paski rozrządu !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 66

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 40
Średnia (głosów 4):
(8.33)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 7.5/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Gerard 09.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik naprawdę super, jedyna awaria to czujnik ciśnienia oleju dwa razy wymieniłem ( mechanik wlał zbyt dużo oleju ) jak na 2 tony i napęd 4x4 to zbiera się bardzo ładnie. Jest bardzo ekonomiczny np. jazda autostradą ze stałą prędkością 120 to spalanie wyniosło 8.8 litra, a "w koło komina" 12. Mój jest połączony z automatem i niejeden "plaskacz" się zdziwił."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Hyundai Terracan / 163 Rocznik / Przebieg: 2005 / 240000 Śr. spalanie: 9.6
PIOTR 24.08.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"UWAŻAM ŻE JAK COŚ ZOSTAWIA KUPĘ DYMU TO ŚWIADCZY TYLKO O TYM JAK SIĘ DBA O AUTO, MOJE NIE KOPCI, WYPRZEDZA BEZ PROBLEMÓW, SPALANIE ŚREDNIE TO 8 LITRÓW, W 7 OSÓB I BAGAŻEM SPOKOJNIE 140 NA GODZINĘ ŚMIGA, MINUS TO SŁABY SKRĘT NIESTETY ALE OGÓLNIE AUTKO OK."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2,9/144 Rocznik / Przebieg: 2004/125000 Śr. spalanie: 8
Zibi 20.02.2015
Średnia:
(6.00)
Nie
"Z tym wyprzedzaniem to bym nie szalał...autobus Kia 2,9 crdi zbiera się dłuugo, stawiając zasłonę dymną za sobą. Jak ktoś trąbi, dodaj po prostu gazu. Pożałuje na pewno, że trąbił. W porównaniu do Forda Focusa 1,6 100KM - moje 2 auto - lepiej nie porównywać. Kultura pracy - na zimno:klasa MULTICAR (były takie ciężarówki do wożenia węgla...klekot i warkot), po rozgrzewce - lepiej. Ale radia i tak nie posłuchasz.RESZTA samochodu - OK."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (2/10)
Odmiana silnika: Kia Carnival 2003, 1,9 crdi
Mariusz 20.10.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"Przed zakupem miałem obawy co do pojemności i braku wiedzy o tym silniku .Obecnie stwierdzam rewelacja silnik bardzo dobrze daje sobie radę z tym wielkoludem .Auto zakupiłem pod kątem dalekich podróży ,więc to co chciałem osiągnąć spełniło moje oczekiwania ,silnik dość dynamiczny ,nieźle się zbiera ,trasa i pełen pokład spokojnie bez problemu można wyprzedzać .Spalanie na dobrym poziomie jak dla mnie to super trasa 7-8 L przy prędkości 140 km/h.Auto użytkuję 4 lata po za wymianą podzespołów typu ,hamulce ,łożyska ,zawieszenie ,oleje i filtry nigdy nie miałem awarii ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Kia Carnival 2006 r 183 tyś

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.