Silnik 2.5 V6 TD 130KM (X25DT) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6678

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 D/TD Endura-DE23.03.2019

Pompa padła po 20k km, paliwo z shella. Nigdy więcej tego silnika

Odradzam

7.04

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)22.03.2019

Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI

Polecam

9.57

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)22.03.2019

Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od now

Polecam

6.52

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)21.03.2019

Insignia 2.0 CDTI 160km , rok 2013, przebieg 140tyś km, mam ją 2.5 roku, zrobione 25k km, wiem że mało itp. Ale jest ona drugim aut

Polecam

7.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 TD występuje w modelu Opel omega. Produkowana w latach 1994-2001 opracowany przez koncern BMW. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy firmy Bosch. Generuje moc 130KM przy maksymalnym momencie obrotowym 250NM. Według użytkowników silnik jest trwały i mało awaryjny.Również dynamika oraz  przyśpieszenie są na dobrym wysokim poziomie. Najczęstszych problemów przysparza pompa wtryskowa. Po stronie minusów należy zapisać spore poziomy spalania oraz koszty części i serwisu.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
dostępność części

Wady:
awarie pompy wtryskowej
wysoki poziom spalania

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(6.5)
Trwałość
 6/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 6.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

paweł 06.03.2015
Średnia:
(5.00)
Tak
"270000 wymiana sprzęgła i wyciek paliwa przez dekieleki pompy wtryskowej, widocznie uszczelki ze złego materiału rocznik 94."
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: omega b
Zenon 19.10.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik bardzo żywotny obecnie przejechane 387 tys km ,auto mam już 11 lat osobiście zrobiłem 250 tys nigdy nie maiłem żadnej poważnej awarii.Silnik bardzo dobrze się sprawuje ,nie ma problemu z paleniem w zimie ,spalanie jak na tak duży samochód bardzo dobre w granicach 8L .Dodam jeszcze że silnik jest na łańcuchu rozrządu i jest produkcji BMW ."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Opel Omega 1999 r 387 tyś

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.