Silnik 2.5 V6 TD 130KM X25DT - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6065

CDTi
Silnik 2.5 V6 TD 130KM X25DT

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 12

Typ wtrysku: Pośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: . Firma Bosch

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 TD występuje w modelu Opel omega. Produkowana w latach 1994-2001 opracowany przez koncern BMW. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy firmy Bosch. Generuje moc 130KM przy maksymalnym momencie obrotowym 250NM. Według użytkowników silnik jest trwały i mało awaryjny.Również dynamika oraz  przyśpieszenie są na dobrym wysokim poziomie. Najczęstszych problemów przysparza pompa wtryskowa. Po stronie minusów należy zapisać spore poziomy spalania oraz koszty części i serwisu.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
dostępność części

Wady:
awarie pompy wtryskowej
wysoki poziom spalania

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(6.5)
Trwałość
 6/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 6.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

paweł 06.03.2015
Średnia:
(5.00)
Tak
"270000 wymiana sprzęgła i wyciek paliwa przez dekieleki pompy wtryskowej, widocznie uszczelki ze złego materiału rocznik 94."
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: omega b
Zenon 19.10.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik bardzo żywotny obecnie przejechane 387 tys km ,auto mam już 11 lat osobiście zrobiłem 250 tys nigdy nie maiłem żadnej poważnej awarii.Silnik bardzo dobrze się sprawuje ,nie ma problemu z paleniem w zimie ,spalanie jak na tak duży samochód bardzo dobre w granicach 8L .Dodam jeszcze że silnik jest na łańcuchu rozrządu i jest produkcji BMW ."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Opel Omega 1999 r 387 tyś

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.