Silnik 2.3 TD X23DTR - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4942

CDTi
Silnik 2.3 TD X23DTR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Pośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: . Firma Bosch

Ilość oleju: 5.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po: co 7.500 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.3 TD występuje w modelu Opel Omega od 1986 do 1994roku o mocach 73KM 90KM 100KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej i współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii. Odmiana Generująca moc 100KM z maksymalnym momentem obrotowym 215NM występuje z intercoolerem, w odróżnieniu od niższych mocy. Użytkownicy jednostki narzekają na duże poziomy spalania,niską kulturę pracy, wyraźną turbodziure oraz przeciętną dynamikę. Najczęstsze awarie dotyczą pompy wtryskowej oraz turbosprężarki. Z uwagi na wiek jednostki napędowej, dobrze znać jej historię oraz realny przebieg.

Zalety:
silnik trwały
dostępność części

Wady:
słaba dynamika
wysokie spalanie
niska kultura pracy
awraie pompy wtryskowej
awarie turbosprężarki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 2):
(6.67)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 4/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

kierowca 18.09.2015
Średnia:
(7.33)
Tak
"To była wersja 100KM z intercoolerem użytkowana pod koniec lat 90' XX w. Opinia o słabej dynamice przy silniku w dobrym stanie często jest mylna. Miałem ten sam problem. Otóż po kupnie auta nie mogłem wyczuć pracy turbiny i właśnie niezrozumiała była kiepska dynamika. Po dokładnych oględzinach okazało się że wąż gumowy [ użebrowany od turbiny] był pęknięty[ w nowszych Oplach też pękają]. To sprawiało że turbo nie działało. Po wymianie węża auto zaczęło jeździć niczym po tuningu. I wtedy można było odczuć pełną dynamikę. Z poważniejszych napraw na dystansie ok 100 tys. km poza wspomnianym wężem[ wtedy koszt nowego-tylko oryginał ok. 300zł!!!] wymieniona została przekładnia od rozrusznika[na szczęście był dobry zamiennik] i tyle. Branie oleju było średnie i to przypuszczalnie z powodu przebiegu, a zwłaszcza turbiny[ tam było trochę mokro od oleju]. Jednak kosztami użytkowania i wytrzymałością przewyższał obecnie najnowsze diesle."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: OMEGA A 2.3TDI Rok / Przebieg: 255 tys. Śr. spalanie: 7l/100km
Robulo 15.12.2013
Średnia:
(6.00)
Tak
"Kiedyś miałem tego klekoca ,ale muszę powiedzieć że auto paliło w najbardziej ekstremalnych warunkach ,nie było problemów z osprzętem czasami się zapowietrzył i do tego była taka pompka klika kliknięć i po problemie. Niestety zero dynamiki i spalanie dość duże .Jeżeli chodzi o niezawodność to 5+ a jeżeli chodzi o kulturę pracy to 2+ . Ale takie kiedyś były diesla trwałe muły ."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: Opel Omega 247 tyś

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.