Silnik 2.3 TD (X23DTR) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5626

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 D/TD Endura-DE23.03.2019

Pompa padła po 20k km, paliwo z shella. Nigdy więcej tego silnika

Odradzam

7.04

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)22.03.2019

Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI

Polecam

9.57

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)22.03.2019

Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od now

Polecam

6.52

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)21.03.2019

Insignia 2.0 CDTI 160km , rok 2013, przebieg 140tyś km, mam ją 2.5 roku, zrobione 25k km, wiem że mało itp. Ale jest ona drugim aut

Polecam

7.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.3 TD występuje w modelu Opel Omega od 1986 do 1994roku o mocach 73KM 90KM 100KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej i współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii. Odmiana Generująca moc 100KM z maksymalnym momentem obrotowym 215NM występuje z intercoolerem, w odróżnieniu od niższych mocy. Użytkownicy jednostki narzekają na duże poziomy spalania,niską kulturę pracy, wyraźną turbodziure oraz przeciętną dynamikę. Najczęstsze awarie dotyczą pompy wtryskowej oraz turbosprężarki. Z uwagi na wiek jednostki napędowej, dobrze znać jej historię oraz realny przebieg.

Zalety:
silnik trwały
dostępność części

Wady:
słaba dynamika
wysokie spalanie
niska kultura pracy
awraie pompy wtryskowej
awarie turbosprężarki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 2):
(6.67)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 4/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

kierowca 18.09.2015
Średnia:
(7.33)
Tak
"To była wersja 100KM z intercoolerem użytkowana pod koniec lat 90' XX w. Opinia o słabej dynamice przy silniku w dobrym stanie często jest mylna. Miałem ten sam problem. Otóż po kupnie auta nie mogłem wyczuć pracy turbiny i właśnie niezrozumiała była kiepska dynamika. Po dokładnych oględzinach okazało się że wąż gumowy [ użebrowany od turbiny] był pęknięty[ w nowszych Oplach też pękają]. To sprawiało że turbo nie działało. Po wymianie węża auto zaczęło jeździć niczym po tuningu. I wtedy można było odczuć pełną dynamikę. Z poważniejszych napraw na dystansie ok 100 tys. km poza wspomnianym wężem[ wtedy koszt nowego-tylko oryginał ok. 300zł!!!] wymieniona została przekładnia od rozrusznika[na szczęście był dobry zamiennik] i tyle. Branie oleju było średnie i to przypuszczalnie z powodu przebiegu, a zwłaszcza turbiny[ tam było trochę mokro od oleju]. Jednak kosztami użytkowania i wytrzymałością przewyższał obecnie najnowsze diesle."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: OMEGA A 2.3TDI Rocznik / Przebieg: 255 tys. Śr. spalanie: 7l/100km
Robulo 15.12.2013
Średnia:
(6.00)
Tak
"Kiedyś miałem tego klekoca ,ale muszę powiedzieć że auto paliło w najbardziej ekstremalnych warunkach ,nie było problemów z osprzętem czasami się zapowietrzył i do tego była taka pompka klika kliknięć i po problemie. Niestety zero dynamiki i spalanie dość duże .Jeżeli chodzi o niezawodność to 5+ a jeżeli chodzi o kulturę pracy to 2+ . Ale takie kiedyś były diesla trwałe muły ."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (2/10)
Odmiana silnika: Opel Omega 247 tyś

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.