Silnik 2.3 TD (X23DTR) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5258

CDTi
Silnik 2.3 TD (X23DTR)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Pośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: . Firma Bosch

Ilość oleju: 5.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po: co 7.500 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.3 TD występuje w modelu Opel Omega od 1986 do 1994roku o mocach 73KM 90KM 100KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej i współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii. Odmiana Generująca moc 100KM z maksymalnym momentem obrotowym 215NM występuje z intercoolerem, w odróżnieniu od niższych mocy. Użytkownicy jednostki narzekają na duże poziomy spalania,niską kulturę pracy, wyraźną turbodziure oraz przeciętną dynamikę. Najczęstsze awarie dotyczą pompy wtryskowej oraz turbosprężarki. Z uwagi na wiek jednostki napędowej, dobrze znać jej historię oraz realny przebieg.

Zalety:
silnik trwały
dostępność części

Wady:
słaba dynamika
wysokie spalanie
niska kultura pracy
awraie pompy wtryskowej
awarie turbosprężarki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 2):
(6.67)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 4/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

kierowca 18.09.2015
Średnia:
(7.33)
Tak
"To była wersja 100KM z intercoolerem użytkowana pod koniec lat 90' XX w. Opinia o słabej dynamice przy silniku w dobrym stanie często jest mylna. Miałem ten sam problem. Otóż po kupnie auta nie mogłem wyczuć pracy turbiny i właśnie niezrozumiała była kiepska dynamika. Po dokładnych oględzinach okazało się że wąż gumowy [ użebrowany od turbiny] był pęknięty[ w nowszych Oplach też pękają]. To sprawiało że turbo nie działało. Po wymianie węża auto zaczęło jeździć niczym po tuningu. I wtedy można było odczuć pełną dynamikę. Z poważniejszych napraw na dystansie ok 100 tys. km poza wspomnianym wężem[ wtedy koszt nowego-tylko oryginał ok. 300zł!!!] wymieniona została przekładnia od rozrusznika[na szczęście był dobry zamiennik] i tyle. Branie oleju było średnie i to przypuszczalnie z powodu przebiegu, a zwłaszcza turbiny[ tam było trochę mokro od oleju]. Jednak kosztami użytkowania i wytrzymałością przewyższał obecnie najnowsze diesle."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: OMEGA A 2.3TDI Rocznik / Przebieg: 255 tys. Śr. spalanie: 7l/100km
Robulo 15.12.2013
Średnia:
(6.00)
Tak
"Kiedyś miałem tego klekoca ,ale muszę powiedzieć że auto paliło w najbardziej ekstremalnych warunkach ,nie było problemów z osprzętem czasami się zapowietrzył i do tego była taka pompka klika kliknięć i po problemie. Niestety zero dynamiki i spalanie dość duże .Jeżeli chodzi o niezawodność to 5+ a jeżeli chodzi o kulturę pracy to 2+ . Ale takie kiedyś były diesla trwałe muły ."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (2/10)
Odmiana silnika: Opel Omega 247 tyś

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 BlueHDI 130KM (DV5RC)17.01.2019

Peugeot 3008 II rocznik 2017. Średnie spalanie po 15 tys km to 5,4l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie - 50% Warszawa 50% tzw trasa. Do

Polecam

9.44

Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)17.01.2019

posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co

Polecam

7.85

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów