Silnik 1.6 TDCi 8V 115KM DPF - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 139026

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 150KM (D4EA-F)23.01.2020

Bardzo dobre autko z dynamicznym silnikiem diesla, jednakże ma apetyt na paliwo, szczególnie na krótkich trasach. Mnie osobiście sp

Polecam

8.83

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)22.01.2020

Skuszony opiniami poprawionego 1,5dci 110 koni zakupiłem Megane 3 Kombi 2014 rok, przejechałem niecałe 8500km i coś zaczęło stuka

Odradzam

8.73

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)21.01.2020

Jeżdżę Peugeotem 3008 2,0 hybrid4, 2013r. Przy przejechanych 170 000 km, silnik cudo. Za 10 000 km wymienię rozrząd i mam nadziej

Polecam

8.44

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)20.01.2020

Pisałem w 2017 i podtrzymuję opinię. Auto nadal w moim posiadaniu. Teraz jeździ żona :)

Polecam

7.11

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 TDCI o mocy 115KM produkowany od 2011r najbardziej znany z Forda Focus MK3 .Jednostka 8-zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF,jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Jednostki współpracują z turbina o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowy.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach  poprzednich 109KM z przed 2010roku .Największym  atutem tej jednostki  niskie spalanie które bez najmniejszych problemów stanowi wartość po niżej 5L !!! Jednostka współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów jest dynamiczna i bardzo elastyczna.Silnik 1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów  jest trwały,mało pali jest dynamiczny i już sprawdzony co daje nam gwarancje spokojnego użytkowania .

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niskie spalanie
dobra elastyczność
bardzo dobra dynamika

Wady:
koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Ważne !!!

Wcześniej silnik 1.6 TDCI miał zalecaną wymianę paska rozrządu przy około 200tys ze względu na  zdarzające się zerwania paska Serwis  zaleca wymianę przy 140.000tys !!!

Zdarzały się awarie silnika przez zerwany pasek  w autach przy przebiegach 160tys -200tys.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 368

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 148
Średnia (głosów 16):
(7.85)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 8.25/10
Dynamika
 6.81/10

Głosy według opinii:

151

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

ford focus mk3 Kombi 09.01.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: silnik bardzo ekonomiczny, działa bez zarzutów, spalanie trasa około 90km/h 4,7l /: 140km/h 5,6l-6,2l /: 170km 6,9-7,5l w mieście nie używany zbyt często ale spalanie około 6l

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:cena części OAE Ford ekonomiczny niezła dynamika jak na 1.6

Wady:

Odmiana silnika: 115Rocznik: 2014Przebieg: 165000 Śr. spalanie: 5.6
Mondeo mk4 09.11.2019
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: Pękła tuleja 2 cylindra po 10 0000 koszt ok 5000

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1.6 tdciRocznik / Przebieg: 2014 100000 Śr. spalanie: 6
DARS 04.07.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Jestem młodym użytkownikiem w porównaniu do innych właścicieli mam przejechane 21 000 km. Focus kombi 115 km DPF. Samochodzik spala mi z klimą 4,7l lub 4,9 l z klimą przy normalnej jeżdzie 80-110 km/h. W korku jak jadę z Wawy (od 50 do 80km/h) przy EKO JEŹDZIE zszedłem kilka razy na 4,3l a ostatnio 4,2l. Z wyprzedzaniem częstym na 4 i 5 biegu ma super strzał jak się turbina włączy, wtedy jadąc 90-120 spala mi 5,0 do 5,3l. Ci co jeźdżą szybciej piszą 5,5l. Jak przewoziłem załadowany samochód po dach, to jadąc w korku, pokazał mi 6l. Moje wyniki dotyczą tylko wyjazdów z Wawy, przedzierając się w Piątek. Po mieście nim bardzo mało jeżdżę, więc się nie wypowiadam na temat spalania, ale więcej niż 6,5 mi nie pokazał. Polecam samochód na trasy, super auto dla rodziny. Troszkę wolny na 1 biegu, 2 i 3 już idzie lepiej, 4 i 5 rewelacja, 6 nie używam nie ma gdzie.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: FOCUS1,6 tdci /115 KM DPFRocznik / Przebieg: 2015/21000 Śr. spalanie: 4.7
Jacek 01.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Jestem drugim właścicielem auta. Z historii serwisowej wynika, że rozrząd był wymieniony przy przebiegu 180 tyś. Km. DPF jest bezobsługowy. Turbina i sprzęgło fabryczne i bez oznak zużycia. Silnik bardzo oszczędny. Spalanie w trasie na drogach krajowych 4.4 L. Na autostradzie przy 140 km/h z tempomatem 5.5 do 6 w zależności od tego czy jadę z wiatrem czy pod wiatr. W mieście nie wiem jakie jest spalanie, autem jeżdżę głównie w trasy. Silnik jest zespolony z sześciobiegową skrzynią biegów. Bardzo ładnie przyśpiesza na 4 i 5 biegu. W wersji 115 jest dynamiczny również na 6 biegu. Wyprzedzanie TIRów czy kolumny osobówek na krajówkach jest bezproblemowe. Ze względu na popularność silnika ceny części są stosunkowo niskie. Dwumas ok. 700 zł. Wtryski Siemens w ASO w tej samej cenie. Jako właściciel focusa, polecam ten silnik. Przy gabarytach i masie tego auta sprawdza się znakomicie. Olej zmieniam co 15 tyś km. Podczas serwisu olejowego wymieniam również filtr paliwa.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Focus 115Rocznik / Przebieg: 2012/230 Śr. spalanie: 4.7
marek 11.12.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Silnik ok, przy 150000 tyś wymiana rozrządu . Ale przy tym przebiegu poleciała skrzynia biegów , zablokował się wałek sprzęgłowy i zerwał tarczę . Tak że do wymiany skrzynia (używka za 2000) plus zestaw sprzęgła :(

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 1.6 tdci 115km Rocznik / Przebieg: 2012/151000 Śr. spalanie: 6.8
<<<1234>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.