Silnik 1.6 TDCi 8V 115KM DPFWyświetleń: 88892

Silników używa:

TDCI
Silnik 1.6 TDCi 8V 115KM DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po140.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 3.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Ważne !!!

Wcześniej silnik 1.6 TDCI miał zalecaną wymianę paska rozrządu przy około 200tys ze względu na  zdarzające się zerwania paska Serwis  zaleca wymianę przy 140.000tys !!!

Zdarzały się awarie silnika przez zerwany pasek  w autach przy przebiegach 160tys -200tys.

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 TDCI o mocy 115KM produkowany od 2011r najbardziej znany z Forda Focus MK3 .Jednostka 8-zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF,jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Jednostki współpracują z turbina o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowy.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach  poprzednich 109KM z przed 2010roku .Największym  atutem tej jednostki  niskie spalanie które bez najmniejszych problemów stanowi wartość po niżej 5L !!! Jednostka współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów jest dynamiczna i bardzo elastyczna.Silnik 1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów  jest trwały,mało pali jest dynamiczny i już sprawdzony co daje nam gwarancje spokojnego użytkowania .

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niskie spalanie
dobra elastyczność
bardzo dobra dynamika

Wady:
koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 236

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 112
Średnia (głosów 13):
(8.9)
Trwałość
 9.69/10
Utrzymanie
 9.38/10
Dynamika
 7.62/10

Głosy według opinii:

130

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jacek 01.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jestem drugim właścicielem auta. Z historii serwisowej wynika, że rozrząd był wymieniony przy przebiegu 180 tyś. Km. DPF jest bezobsługowy. Turbina i sprzęgło fabryczne i bez oznak zużycia. Silnik bardzo oszczędny. Spalanie w trasie na drogach krajowych 4.4 L. Na autostradzie przy 140 km/h z tempomatem 5.5 do 6 w zależności od tego czy jadę z wiatrem czy pod wiatr. W mieście nie wiem jakie jest spalanie, autem jeżdżę głównie w trasy. Silnik jest zespolony z sześciobiegową skrzynią biegów. Bardzo ładnie przyśpiesza na 4 i 5 biegu. W wersji 115 jest dynamiczny również na 6 biegu. Wyprzedzanie TIRów czy kolumny osobówek na krajówkach jest bezproblemowe. Ze względu na popularność silnika ceny części są stosunkowo niskie. Dwumas ok. 700 zł. Wtryski Siemens w ASO w tej samej cenie. Jako właściciel focusa, polecam ten silnik. Przy gabarytach i masie tego auta sprawdza się znakomicie. Olej zmieniam co 15 tyś km. Podczas serwisu olejowego wymieniam również filtr paliwa. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Focus 115 Rok / Przebieg: 2012/230 Śr. spalanie: 4.7
marek 11.12.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik ok, przy 150000 tyś wymiana rozrządu . Ale przy tym przebiegu poleciała skrzynia biegów , zablokował się wałek sprzęgłowy i zerwał tarczę . Tak że do wymiany skrzynia (używka za 2000) plus zestaw sprzęgła :("
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 1.6 tdci 115km Rok / Przebieg: 2012/151000 Śr. spalanie: 6.8
Przemek 27.04.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Silnik spisuje się bardzo dobrze, prawie bezawaryjnie (błędy w użytkowaniu o czym później). Trochę mało dynamiczny na 1 biegu - jeśli chcesz się szybko włączyć do ruchu to nie daje tego pożądanego kopa. Na 2,3 i wyższych biegach jest już znacznie lepiej i można być zadowolonym, chociaż jak ktoś jest często w trasie to na gabaryty C-Maxa najlepszy byłby silnik 140KM. Miałem jedną awarię czujnika wysokiego ciśnienia paliwa (nie trzeba wymieniać całej listwy paliwowej jak niektórzy sugerują, wystarczy czujnik - 600zł). Awaria powstała w skutek lania kiepskiej jakości paliwa przez poprzedniego właściciela i niestety uwierzyłem że dopiero co wymienił filtr paliwa. Mechanik: "w filtrze paliwa "śmietana" ". Poza tym polecam przeprowadzanie co jakiś czas czyszczenia wtrysków i komory spalania (raz na rok lub dwa). Szukajcie warsztatu posiadającego maszynę Liqui Molly - Jet Clean Tronic. Koszt - różnie, ja zrobiłem za 250zł. Polecam też jazdę tylko na paliwach premium np Verva z Orlenu. Nie wiele więcej się płaci a silnik odczuwa różnicę (mniejsze koszty w przyszłości)."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: C-Max 1.6 TDCI 115KM Rok / Przebieg: 2011 / 153000 Śr. spalanie: 6 - 6.8l
dzida 30.03.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Tydzień temu stuknęło mu 200 tys. Oprócz wymiany rozrządu przy 180 tys. i filtrów oraz płynów jak na razie obsługa jest bezkosztowa (auto użytkuję żona). Pewnie za jakiś czas do wymiany będzie dwumasa, bo już pewne objawy słychać. Warto też pamiętać o wymianie filtra paliwa przez zimą - ja się zagapiłem ale autko się upomniało. Dynamika poprawna, choć nie rewelacyjna. Raz zawiesiła mi się turbina po powrocie z Chorwacji (na szczęście pod Warszawą już - po krótkim postoju wszystko wróciło do normy)."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: C-MAX 1.6 TDCI 95KM Rok / Przebieg: 2011/200000 Śr. spalanie: 5-6l
Capri 05.03.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"Od strony mechanicznej nic niepokojącego nie dzieje się (za mały przebieg). Kultura pracy sinika na b. średnim poziomie. Wytwarza sporo drgań na biegu jałowym, ale i także przy niższych prędkościach obrotowych w czasie jazdy. Drgania są przenoszone na nadwozie, ale to już raczej kwestia zawieszenia silnika, twardości poduszek itp. (więc dalej nie opisuję, w Peugeotach/Cytrynach jakoś wyszło to znacznie lepiej). Zdecydowanie za słaby do Focusa. Do "pyrkania" po mieście (bez większego obciążenia) jeszcze "jakoś to ujdzie". W trasie jest kiepsko, redukowanie itp. za wiele nie pomaga (jest to konieczne, bowiem na wyższych biegach jest prawdziwy dramat), absolutnie brak jakiejkolwiek rezerwy aby docisnąć (mimo redukcji). Trzeba się "napędzić" aby np. wyprzedzić "tira". Na autostradzie można bez problemu jechać 170 km/h, ale jeśli trzeba zwolnić i ponownie rozpędzić się, to oczywiście zamula. Tak jak już ktoś wspomniał, można bez problemu przeprogramować na wersję 115KM ( oryg. soft Forda). Poza poprawą osiągów, ponoć też znacznie zmniejszają się drgania. Wcześniej sporo jeździłem dziś już leciwą dwulitrową, szesnastozaworową benzyną (132KM, prosty wtrysk, przepustnica na linkę itp., P 406). Mam jeszcze tego Peugeota (też ma wielowahacz z tyłu) i zawsze po przesiadce z Focusa stwierdzam jak b. mułowaty jest Focus, a przecież te 2.0 w 406 to nie jest jakaś niebywała rakieta :) Mimo wszystko polecam tego diesel-ka, jak komuś pasuje te cherlawe 95KM, to jego sprawa. Plusem jest możliwa, wspomniana zmiana na 115KM. Jeszcze na koniec, nie wiem jak niektórym udaje się zejść ze spalaniem poniżej 6l ;-)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: Focus 1.6 TDCI 95KM Rok / Przebieg: 2012/ 105 000 Śr. spalanie: 6.5-7
<<<123>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 115KM26.05.2018

Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swie

Polecam

9.19

Silnik 1.9 dCi/120KM26.05.2018

Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, poniewa

Polecam

7.46

Silnik 2.2 MZR-CD 150KM23.05.2018

Ma ten silnik w Madzi3 z 2010 roku obecnie przebieg 143tys jak kupowałem było 95tys od tego momentu jestem usatysfakcjonowany.Przy au

Polecam

10.00

Silnik 1.6 MultiJet II 120KM DPF21.05.2018

Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim bi

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów