Silnik 1.6 TDCI 115KM/DPFWyświetleń: 67238

Silników TDCI używa:

TDCI
Silnik 1.6 TDCI 115KM/DPF

1.6 TDCI o mocy 115KM produkowany od 2011r najbardziej znany z Forda Focus MK3 .Jednostka 8-zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF,jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Jednostki współpracują z turbina o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowy.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach  poprzednich 109KM z przed 2010roku .Największym  atutem tej jednostki  niskie spalanie które bez najmniejszych problemów stanowi wartość po niżej 5L !!! Jednostka współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów jest dynamiczna i bardzo elastyczna.Silnik 1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów  jest trwały,mało pali jest dynamiczny i już sprawdzony co daje nam gwarancje spokojnego użytkowania .

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niskie spalanie
dobra elastyczność
bardzo dobra dynamika

Wady:
koszty serwisu

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po140.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 3.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Info Serwis

Ważne !!!

Wcześniej silnik 1.6 TDCI miał zalecaną wymianę paska rozrządu przy około 200tys ze względu na  zdarzające się zerwania paska Serwis  zaleca wymianę przy 140.000tys !!!

Zdarzały się awarie silnika przez zerwany pasek  w autach przy przebiegach 160tys -200tys.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 191

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 100
Średnia (głosów 11):
(8.82)
Trwałość
 9.64/10
Utrzymanie
 9.27/10
Dynamika
 7.55/10

Głosy według opinii:

110

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Przemek 27.04.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Silnik spisuje się bardzo dobrze, prawie bezawaryjnie (błędy w użytkowaniu o czym później). Trochę mało dynamiczny na 1 biegu - jeśli chcesz się szybko włączyć do ruchu to nie daje tego pożądanego kopa. Na 2,3 i wyższych biegach jest już znacznie lepiej i można być zadowolonym, chociaż jak ktoś jest często w trasie to na gabaryty C-Maxa najlepszy byłby silnik 140KM. Miałem jedną awarię czujnika wysokiego ciśnienia paliwa (nie trzeba wymieniać całej listwy paliwowej jak niektórzy sugerują, wystarczy czujnik - 600zł). Awaria powstała w skutek lania kiepskiej jakości paliwa przez poprzedniego właściciela i niestety uwierzyłem że dopiero co wymienił filtr paliwa. Mechanik: "w filtrze paliwa "śmietana" ". Poza tym polecam przeprowadzanie co jakiś czas czyszczenia wtrysków i komory spalania (raz na rok lub dwa). Szukajcie warsztatu posiadającego maszynę Liqui Molly - Jet Clean Tronic. Koszt - różnie, ja zrobiłem za 250zł. Polecam też jazdę tylko na paliwach premium np Verva z Orlenu. Nie wiele więcej się płaci a silnik odczuwa różnicę (mniejsze koszty w przyszłości)."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: C-Max 1.6 TDCI 115KM Rok / Przebieg: 2011 / 153000 Śr. spalanie: 6 - 6.8l
dzida 30.03.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Tydzień temu stuknęło mu 200 tys. Oprócz wymiany rozrządu przy 180 tys. i filtrów oraz płynów jak na razie obsługa jest bezkosztowa (auto użytkuję żona). Pewnie za jakiś czas do wymiany będzie dwumasa, bo już pewne objawy słychać. Warto też pamiętać o wymianie filtra paliwa przez zimą - ja się zagapiłem ale autko się upomniało. Dynamika poprawna, choć nie rewelacyjna. Raz zawiesiła mi się turbina po powrocie z Chorwacji (na szczęście pod Warszawą już - po krótkim postoju wszystko wróciło do normy)."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: C-MAX 1.6 TDCI 95KM Rok / Przebieg: 2011/200000 Śr. spalanie: 5-6l
Capri 05.03.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"Od strony mechanicznej nic niepokojącego nie dzieje się (za mały przebieg). Kultura pracy sinika na b. średnim poziomie. Wytwarza sporo drgań na biegu jałowym, ale i także przy niższych prędkościach obrotowych w czasie jazdy. Drgania są przenoszone na nadwozie, ale to już raczej kwestia zawieszenia silnika, twardości poduszek itp. (więc dalej nie opisuję, w Peugeotach/Cytrynach jakoś wyszło to znacznie lepiej). Zdecydowanie za słaby do Focusa. Do "pyrkania" po mieście (bez większego obciążenia) jeszcze "jakoś to ujdzie". W trasie jest kiepsko, redukowanie itp. za wiele nie pomaga (jest to konieczne, bowiem na wyższych biegach jest prawdziwy dramat), absolutnie brak jakiejkolwiek rezerwy aby docisnąć (mimo redukcji). Trzeba się "napędzić" aby np. wyprzedzić "tira". Na autostradzie można bez problemu jechać 170 km/h, ale jeśli trzeba zwolnić i ponownie rozpędzić się, to oczywiście zamula. Tak jak już ktoś wspomniał, można bez problemu przeprogramować na wersję 115KM ( oryg. soft Forda). Poza poprawą osiągów, ponoć też znacznie zmniejszają się drgania. Wcześniej sporo jeździłem dziś już leciwą dwulitrową, szesnastozaworową benzyną (132KM, prosty wtrysk, przepustnica na linkę itp., P 406). Mam jeszcze tego Peugeota (też ma wielowahacz z tyłu) i zawsze po przesiadce z Focusa stwierdzam jak b. mułowaty jest Focus, a przecież te 2.0 w 406 to nie jest jakaś niebywała rakieta :) Mimo wszystko polecam tego diesel-ka, jak komuś pasuje te cherlawe 95KM, to jego sprawa. Plusem jest możliwa, wspomniana zmiana na 115KM. Jeszcze na koniec, nie wiem jak niektórym udaje się zejść ze spalaniem poniżej 6l ;-)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: Focus 1.6 TDCI 95KM Rok / Przebieg: 2012/ 105 000 Śr. spalanie: 6.5-7
Andrzej 03.03.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Wystarczająca dynamika, małe spalanie przynajmniej w trasie a tak przeważnie jeżdżę, przyjemna kultura pracy. Do 200 tyś km nic się nie zepsuło (użytkowany przeze mnie jako samochód służbowy) przy regularnych przeglądach w ASO forda. Przed sprzedażą pojawiał się delikatny świst od turbo na wyższych obrotach. Bardzo udany silnik wystarczający do Focusa kombi."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 1,6 TDCi 115KM Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 5.6
Artur 07.02.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik generealnie spisuje się bardzo dobrze. Również polecam. Co ciekawe mi gościu z serwisu wyczytał w dyspozycjach dla mechaników, że rozrząd w moim modelu powinno się wymieniać przy 180 kkm. Więc może warto to sprawdzic, podając po prostu VIN. Zaletą tego silnika jest też to, że w każdej chwili można go zamienić na 115 KM. Wystarczy zmienić soft. Zastanawiam się czy na to się nie zdecydować. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Focus kombi 95 KM Rok / Przebieg: 2013/165 Śr. spalanie: 5.2
Mirosław 19.09.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik trwały i dość tani w eksploatacji. Rozrząd wymieniony na 168 tys na prośbę serwisu. Dobre osiągi, łatwy start, świetne spalanie. Aktualnie 207 tys km. Od roku 2011 zmieniony DPF na bezobsługowy. Nic się nie dolewa i sam wypala sadzę. Wg fachowców powinien wytrzymać minimum 300-400 tys km. Bardzo trwałe koło dwumasowe i sprzęgło! Polecam z czystym sumieniem."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Focus/115 Rok / Przebieg: 2012/207tys. Śr. spalanie: m=5.9 / t=4.4
Adam 02.08.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"bardzo przyzwoity silnik ,mało palący,i o dziwo przy wersji kombi super się zbiera.Na trasie bardzo ładnie pracuje nie słychać uciążliwych odgłosów.Spalanie naprawdę bardzo niskie średnio 5.2 L i to przy bardzo normalnej jeździe.Awarii nie zanotowałem a mam go od nowości obecnie przebieg 160tys"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Ford Focus kombi Rok / Przebieg: 2011r 160tys Śr. spalanie: 5.2
Lutek 20.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"wbrew pozorom silnik jest dynamiczny i bardzo oszczędny pisze wbrew bo mam go w S-Max a auto jest dosyć duże.Nie ma problemu z wyprzedzaniem i przyspieszeniem które jest na bardzo dobrym poziomie.Na plus niskie spalanie średnio 6L.Brak problemów z silnikiem i turbiną ,kultura pracy na dobrym poziomie"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: S-Max 1.6 TDCI 115KM 2011r 125tys
Luk 01.01.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Szczerze polecam auto z silnikiem 95km. Bezawaryjnie w 2,5 roku przejechane 227 tys km. Spalanie -głównie w trasie poniżej 5litrów. Przy jeździe eko udało się zejść do 4,3l. Przez ten czas tylko awaria wspomagania kier - ale to nie dotyczy silnika. Dynamika na poziomie pozwalającym na wyprzedzanie. Auto lubi płynna jazdę. Powyzej 140km/h spalanie zaczyna rosnąć. Przy prędkości maksymalnej z pedałem w podłodze spalanie 10,4l - sprawdzałem po dotarciu jak i po przejechaniu 200 tysięcy.Polecam auto dla rozsądnych i oszczędnych."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Focus Mk3/2012
Bartosz 28.12.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Mogę spokojnie polecić ten silnik. Jeździ się nim bardzo dobrze. Do spokojnej jazdy w ramach rozsądku oczywiście - prędkości przepisowe, ewentualnie+10/20km/h w 100% wystarczający. Wiadomo nie zapewnia sportowych wrażeń, ale myślę, że nikt nie kupuje 95 konnego diesla do sportowej jazdy, natomiast w zwykłej jeździe jest super. Jeśli trzeba jechać ekonomicznie przy sprzyjających warunkach jadąc do 120 można ze spalaniem zejść do 4,7l/100km, w mieście pali mi ok5,8. Po autostradzie w miarę zgodnie z przepisami 5,2L. Jak trzeba wyprzedzić to redukcja na 3 lub 4 ogień w palnik i też spokojnie tiry nie są problemem. Podsumowując bardzo rozważny silnik dla spokojnie i rozważnie jeżdżących ludzi. Do jazdy na codzień w sam raz. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Focus Mk3/2014/13000
<<<12>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 Janusz 24.08.2017
Szanowni koledzy, w zakresie informacji technicznych o silnikach, nie podajecie prędkości obrotowej dla max momentu obrotowego i max mocy, a jest to podstawowy wykładnik dla techniki jazdy i sposobu eksploatacji. Jeśli jesteście zainteresowani to no\p na przykładzie wykresu dla silnika 1.6 TdCi w prosty sposób mogę to wyjaśnić.
jak czytam te opinie to w większości dotyczą dynamiki samochodu przy wyprzedzaniu, ale własnie tu kłania się właściwe czytanie wykresu momentu i mocy w odniesieniu do prędkości obrotowej silnika
Pozdrawiam
Janusz

Najnowsze komentarze

Janusz
24.08.2017
0
Szanowni koledzy, w zakresie informacji technicznych o silnikach, nie podajecie prędkości obrotowej dla max momentu obrotowego i max mocy, a jest to podstawowy wykładnik dla techniki jazdy i sposobu eksploatacji. Jeśli jesteście zainteresowani to no\p na przykładzie wykresu dla silnika 1.6 TdCi w prosty sposób mogę to wyjaśnić.
jak czytam te opinie to w większości dotyczą dynamiki samochodu przy wyprzedzaniu, ale własnie tu kłania się właściwe czytanie wykresu momentu i mocy w odniesieniu do prędkości obrotowej silnika
Pozdrawiam
Janusz

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP22.10.2017

Silnik rewelacja. Kupiłem auto z 2012 roku i oparłem się na opinii, iż producent po 10 latach na pewno zebrał tak dużo informacji

Polecam

9.78

Silnik 1.6 e-HDI 92KM21.10.2017

rewelacja, najlepszy diesel

Polecam

10.00

Silnik 2.0 d M4721.10.2017

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 1

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów