Silnik 1.6 TDCI 95 115KMWyświetleń: 51017

Silników TDCI używa:

TDCI
Silnik 1.6 TDCI 95 115KM

1.6 TDCI 95KM 115KM produkowany od 2011r jest kontynuacją wcześniejszej jednostki 1.6TDCI .Najczęściej spotkamy ją w modelach Focusa,C-Max,Fiesta jak również Mondeo.Silnik 8 zaworowy oparty na poprzedniku  ze zmianami w oprogramowaniu z podniesioną mocą o 5KM w dwóch wersjach do 95KM i 115KM.Jednostka współpracuje z dwumasowym kołem zamachowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5 został wyposażony w filtr cząstek stały DPF -. Tu jest poprawa , filtr ten  jest całkowicie  filtrem suchym,pamiętamy że w poprzedniej wersji zwłaszcza 109KM do każdego tankowania był dozowany płyn który co jakiś czas trzeba było uzupełniać.Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się mniej awaryjny, również dopracowane jego dopalanie już nie jest  konieczne jego wypalanie na bardzo wysokich obrotach podczas szybkiej jazdy.Obie jednostki współpracują z 6-stopnową skrzynia biegów o ile wersji 115KM jak najbardziej sprawdza się, to 95KM nie koniecznie, jest  źle  dobrana,jej przełożenia są bardzo męczące zwłaszcza podczas jazdy miejskiej ,wielu kierowców twierdzi że starsza wersja 5-biegowej skrzyni była by bardziej odpowiednia do silnika o mniejszej mocy. Dużym plusem obu jednostek jest spalanie różnice są nie wielkie, ale na plus jest wersja 95KM zwłaszcza w mieście,natomiast  wersja 115KM  lepiej sprawdza się w trasie. Pod względem spalania ,żadnym problemem dla tych jednostek jest osiągnięcie wyniku grubo poniżej 5L!!!   Silnik 1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów  jest trwały,mało pali dość dynamiczny  i już sprawdzony co daje nam gwarancje spokojnego użytkowania .

Zalety:
niskie spalanie
dobra elastyczność
wersja 115KM -dynamiczna

Wady:
Filtr cząstek stałych DPF
95KM -zła współpraca z 6-biegową

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po140.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Info Serwis

Ważne !!!

Wcześniej silnik 1.6 TDCI miał zalecaną wymianę paska rozrządu przy około 200tys ze względu na  zdarzające się zerwania paska Serwis  zaleca wymianę przy 140.000tys !!!

Zdarzały się awarie silnika przez zerwany pasek  w autach przy przebiegach 160tys -200tys.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 159

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 78
Średnia (głosów 9):
(9)
Trwałość
 9.78/10
Utrzymanie
 9.56/10
Dynamika
 7.67/10

Głosy według opinii:

90

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Capri 05.03.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"Od strony mechanicznej nic niepokojącego nie dzieje się (za mały przebieg). Kultura pracy sinika na b. średnim poziomie. Wytwarza sporo drgań na biegu jałowym, ale i także przy niższych prędkościach obrotowych w czasie jazdy. Drgania są przenoszone na nadwozie, ale to już raczej kwestia zawieszenia silnika, twardości poduszek itp. (więc dalej nie opisuję, w Peugeotach/Cytrynach jakoś wyszło to znacznie lepiej). Zdecydowanie za słaby do Focusa. Do "pyrkania" po mieście (bez większego obciążenia) jeszcze "jakoś to ujdzie". W trasie jest kiepsko, redukowanie itp. za wiele nie pomaga (jest to konieczne, bowiem na wyższych biegach jest prawdziwy dramat), absolutnie brak jakiejkolwiek rezerwy aby docisnąć (mimo redukcji). Trzeba się "napędzić" aby np. wyprzedzić "tira". Na autostradzie można bez problemu jechać 170 km/h, ale jeśli trzeba zwolnić i ponownie rozpędzić się, to oczywiście zamula. Tak jak już ktoś wspomniał, można bez problemu przeprogramować na wersję 115KM ( oryg. soft Forda). Poza poprawą osiągów, ponoć też znacznie zmniejszają się drgania. Wcześniej sporo jeździłem dziś już leciwą dwulitrową, szesnastozaworową benzyną (132KM, prosty wtrysk, przepustnica na linkę itp., P 406). Mam jeszcze tego Peugeota (też ma wielowahacz z tyłu) i zawsze po przesiadce z Focusa stwierdzam jak b. mułowaty jest Focus, a przecież te 2.0 w 406 to nie jest jakaś niebywała rakieta :) Mimo wszystko polecam tego diesel-ka, jak komuś pasuje te cherlawe 95KM, to jego sprawa. Plusem jest możliwa, wspomniana zmiana na 115KM. Jeszcze na koniec, nie wiem jak niektórym udaje się zejść ze spalaniem poniżej 6l ;-)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: Focus 1.6 TDCI 95KM Rok / Przebieg: 2012/ 105 000 Śr. spalanie: 6.5-7
Andrzej 03.03.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Wystarczająca dynamika, małe spalanie przynajmniej w trasie a tak przeważnie jeżdżę, przyjemna kultura pracy. Do 200 tyś km nic się nie zepsuło (użytkowany przeze mnie jako samochód służbowy) przy regularnych przeglądach w ASO forda. Przed sprzedażą pojawiał się delikatny świst od turbo na wyższych obrotach. Bardzo udany silnik wystarczający do Focusa kombi."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 1,6 TDCi 115KM Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 5.6
Artur 07.02.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik generealnie spisuje się bardzo dobrze. Również polecam. Co ciekawe mi gościu z serwisu wyczytał w dyspozycjach dla mechaników, że rozrząd w moim modelu powinno się wymieniać przy 180 kkm. Więc może warto to sprawdzic, podając po prostu VIN. Zaletą tego silnika jest też to, że w każdej chwili można go zamienić na 115 KM. Wystarczy zmienić soft. Zastanawiam się czy na to się nie zdecydować. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Focus kombi 95 KM Rok / Przebieg: 2013/165 Śr. spalanie: 5.2
Mirosław 19.09.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik trwały i dość tani w eksploatacji. Rozrząd wymieniony na 168 tys na prośbę serwisu. Dobre osiągi, łatwy start, świetne spalanie. Aktualnie 207 tys km. Od roku 2011 zmieniony DPF na bezobsługowy. Nic się nie dolewa i sam wypala sadzę. Wg fachowców powinien wytrzymać minimum 300-400 tys km. Bardzo trwałe koło dwumasowe i sprzęgło! Polecam z czystym sumieniem."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Focus/115 Rok / Przebieg: 2012/207tys. Śr. spalanie: m=5.9 / t=4.4
Adam 02.08.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"bardzo przyzwoity silnik ,mało palący,i o dziwo przy wersji kombi super się zbiera.Na trasie bardzo ładnie pracuje nie słychać uciążliwych odgłosów.Spalanie naprawdę bardzo niskie średnio 5.2 L i to przy bardzo normalnej jeździe.Awarii nie zanotowałem a mam go od nowości obecnie przebieg 160tys"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Ford Focus kombi Rok / Przebieg: 2011r 160tys Śr. spalanie: 5.2
Lutek 20.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"wbrew pozorom silnik jest dynamiczny i bardzo oszczędny pisze wbrew bo mam go w S-Max a auto jest dosyć duże.Nie ma problemu z wyprzedzaniem i przyspieszeniem które jest na bardzo dobrym poziomie.Na plus niskie spalanie średnio 6L.Brak problemów z silnikiem i turbiną ,kultura pracy na dobrym poziomie"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: S-Max 1.6 TDCI 115KM 2011r 125tys
Luk 01.01.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Szczerze polecam auto z silnikiem 95km. Bezawaryjnie w 2,5 roku przejechane 227 tys km. Spalanie -głównie w trasie poniżej 5litrów. Przy jeździe eko udało się zejść do 4,3l. Przez ten czas tylko awaria wspomagania kier - ale to nie dotyczy silnika. Dynamika na poziomie pozwalającym na wyprzedzanie. Auto lubi płynna jazdę. Powyzej 140km/h spalanie zaczyna rosnąć. Przy prędkości maksymalnej z pedałem w podłodze spalanie 10,4l - sprawdzałem po dotarciu jak i po przejechaniu 200 tysięcy.Polecam auto dla rozsądnych i oszczędnych."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Focus Mk3/2012
Bartosz 28.12.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Mogę spokojnie polecić ten silnik. Jeździ się nim bardzo dobrze. Do spokojnej jazdy w ramach rozsądku oczywiście - prędkości przepisowe, ewentualnie+10/20km/h w 100% wystarczający. Wiadomo nie zapewnia sportowych wrażeń, ale myślę, że nikt nie kupuje 95 konnego diesla do sportowej jazdy, natomiast w zwykłej jeździe jest super. Jeśli trzeba jechać ekonomicznie przy sprzyjających warunkach jadąc do 120 można ze spalaniem zejść do 4,7l/100km, w mieście pali mi ok5,8. Po autostradzie w miarę zgodnie z przepisami 5,2L. Jak trzeba wyprzedzić to redukcja na 3 lub 4 ogień w palnik i też spokojnie tiry nie są problemem. Podsumowując bardzo rozważny silnik dla spokojnie i rozważnie jeżdżących ludzi. Do jazdy na codzień w sam raz. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Focus Mk3/2014/13000
Alan 21.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"silnik świetny,cichy,dobrze się zbiera i po 135tys nie sprawia żadnych problemów.Jestem handlowcem użytkuję Focusa z tym silnikiem 3rok po za serwisem ASO nigdy nic nie było robione przy silniku.Najlepsze w tym aucie jest to że pali nie całe 5L i wcale go nie oszczędzam .Mam wersje 115KM jest idealna,w trasie w aucie przy szóstym biegu żadnych szumów. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Ford Focus Kombi 1.6 115KM 2011r 135 tys

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 TD24.03.2017

Super silnik ale błędnie opisany na tej stronie. Silnik posiada 90 koni.

Polecam

8.33

Silnik 1.1 CRDI23.03.2017

Jak na tak mały silniczek to dynamika w miarę dobra.Moim zdaniem nie ustępuje on europejskim konstrukcjom w tej pojemności.Przebieg

Polecam

8.83

Silnik 2.0 TDCI/Ford23.03.2017

Wkradł się błąd. Rocznik 2007 oczywiście.

Polecam

6.39

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów