Silnik 1.9 TDIWyświetleń: 48953

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.9 TDI

Silnik 1.9 TDI/Pompa o mocach 75KM 90KM oraz 110KM występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi .Pierwsze silniki produkowane były od 1991roku i zadebiutowały w Audi B4. Jednostka 1.9TDI posiadała cztery cylindry,i zasilana była przez bezpośredni wtrysk paliwa z pompą rozdzielczową .Silnik był wyposażony w turbosprężąrkę ,intrecooler oraz EGR. Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów.A średnie spalanie oscylowało w granicach 5.5L to bezapelacyjnie największa zaleta tej jednostki.Silniki te bezproblemowo pokonywały 500tys km bez najmniejszych problemów . Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Dodatkowym atutem był układ wtryskowy który nie była tak wyczulony na złej jakości paliwo przez co nie stwarzał większych problemów użytkownikom. W większości modeli występuje turbosprężarka o stałej geometrii łopatek oraz brak często awaryjnego koła dwumasowego.Reasumując sinik 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,pompy wtryskowej  lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
mała awaryjność
łatwy w naprawie
dostępność części
tani serwis

Wady:
głośna praca
wycieki oleju
awarie EGR-u
przepływomierz
pompa wtryskowa przy dużych przebiegach

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersajch 110KM

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 90.000 Km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: . Firma Bosch

Info Serwis

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwumasy/turbina stała geometria łopatek

Wersja 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometrii łopatek

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 209

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 59
Średnia (głosów 19):
(5.7)
Trwałość
 5.95/10
Utrzymanie
 5.53/10
Dynamika
 5.63/10

Głosy według opinii:

145

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Css 21.02.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Posiadam go już prawie 4 lata. Nie jest pierwszej nowości, ale na silnik nie mogę narzekać. W ciągu czterech lat przy silniku wymieniane przewody paliwowe (rozpadły się ze starości) i nic więcej. Polecam"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Passat/AFN110KM Rok / Przebieg: 1998 / 350 000 Śr. spalanie: 5
Axel 18.09.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Witam, posiadam od kilku lat Seata Toledo I z 1995r, 1,9 TDI, mało pali, jeżdze i jeżdze, zero wycieków i kopcenia,jeśli są awarie to drobnostki (np. silniczek płynu wycieraczek, lub włącznik świateł,klamki zacinające się), jedyna poważniejsza awaria jaka się przytrafiła to przepływomierz po ponad 20 latach, no i ba blacharka leci, i lakier się"zużył" heh. Ogólnie duże auto w środku wygodne, pojemne, bagażnika nie trzeba chwalić - duuuży! no i spalanie świetne w zależności od nogi i rodzaju trasy od 2,9 do 4,4 l w trasie, miasto i machanie lewarkiem biegów od 4,6 do 6 l. Zadowolenie duże jak na takie stare auto - poprostu służy wiernie."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Seat Toledo I Rok / Przebieg: 1995 r.. ok 250000 Śr. spalanie: od 2.9-do 6.o
Michał 19.08.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Genialny silnik. Mankamentem w 5-biegowej skrzyni VW (Passat 1995) przy przebiegu ~300kkm jest ciężko wskakująca jedynka. Z racji wieku wychodzą głupie rzeczy.. np popękane przewody paliwowe, urwana łapa pod poduszką. Można jednak go spokojnie rasować do 140KM bez dymienia"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Passat B4 / 90(135) KM Rok / Przebieg: 1995 / 292kkm Śr. spalanie: 6.7
młody 21.06.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"Prawda jest taka "kupując TDI-ka osiedlasz mechanika" myślę że to w 100% realne stwierdzenie. A zwłaszcza teraz kiedy jest pełno egzoplazmy zajeżdżonych i zakatowanych na śmierć.Mam znajomego mechanika i przechodząc koło jego warsztatu nie ma dnia by nie miał jakiegoś wv z TDI , zawsze się jakiś znajdzie. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: a6 / 90 Rok / Przebieg: 1995/430 Śr. spalanie: 8.5
Marek 21.05.2016
Średnia:
(1.00)
Nie
"Większość aut z tym silnikiem jest już wyeksplorowana więc znalezienie dobrego egzemplarza graniczy z cudem , bo większość ma przejechane masę kilometrów lub jest po prostu zaniedbana. Sam szukałem auta w TDI i muszę stwierdzić że kiedyś był to dobry motor ale teraz to już w większości to szmelc! "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 1000000 Śr. spalanie: 5
Sebastian 26.04.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"1.9 tdi asv 110 km + chip ( 130km) super się zbiera, spalanie naprawdę w porządku trasa 120- 140 5L, 170- 200 8- 8,5L (oczywiście komplet pasażerów) sprawdzone bo latam co tydzień na Niemcy i jestem bardzo zadowolony ze spalanie. Polecam w 100%. Koszty utrzymania na każda kieszeń części z wyższych półek ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Toledo TDI 110 Rok / Przebieg: 2004/218 tys. Śr. spalanie: 6
Kamil/łódzkie 04.04.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik 1,9TDi 90km z turbiną bez zmiany geometrii łopatek naprawdę jest wart polecenia. Skoda octavia jaką mam ma obecnie 16 lat i od nowości jest w mojej rodzinie. Sprawuje się dokonale, 330 tys na liczniku. Turbinę wymieniłem dawno, najbardziej wadliwą część sinika - przepływomierz też dość dawno. Poza tym OK. pali mało - od 3,9 do 5,7 - zależy od stylu jazdy. Obecnie brakuje trochę koników względem nowszych TDi. Nieskomplikowana konstrukcja, mało elektroniki, możliwość naprawienia czegoś samemu i ten słynny klekot... to jest to, za co ja uwielbiam ten silnik!!! Polecam 100%"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Octavia TDi 90KM Rok / Przebieg: 1999/330tys Śr. spalanie: ok. 4.9
andrzej 06.03.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"prosty trwały polecam teraz takich już niema"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 90km Rok / Przebieg: 1997r.370000 Śr. spalanie: 5.5
mirek 05.03.2016
Średnia:
(4.33)
Nie
""Cały czas coś i coś tragedia nie wiem czym ludzie sie zachwycają w tych silnikach omijać z daleka Pompo wtryski tragedia one siadają uszkadzają silnik i jest trup!! Nie polecam" "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 130 Rok / Przebieg: 280 Śr. spalanie: 6.5
Patryk 09.02.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"wielu zachwala ale 1.9 TDI to gówno mam taki silnik w Audi a6 wiecznie coś się psuje a naprawy kosztowne nie polecam silników TDI!!!"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: A6/90 Rok / Przebieg: 1995 Śr. spalanie: 6
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 TDCI 95 115KM30.03.2017

Tydzień temu stuknęło mu 200 tys. Oprócz wymiany rozrządu przy 180 tys. i filtrów oraz płynów jak na razie obsługa jest bezkos

Polecam

8.93

Silnik 1.9 TD24.03.2017

Super silnik ale błędnie opisany na tej stronie. Silnik posiada 90 koni.

Polecam

8.33

Silnik 1.1 CRDI23.03.2017

Jak na tak mały silniczek to dynamika w miarę dobra.Moim zdaniem nie ustępuje on europejskim konstrukcjom w tej pojemności.Przebieg

Polecam

8.83

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.