Silnik 1.9 TDI (91-98)Wyświetleń: 67143

Silników używa:

TDI
Silnik 1.9 TDI (91-98)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersajch 110KM

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 90.000 Km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: . Firma Bosch

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po: co 10.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwumasy/turbina stała geometria łopatek

Wersja 90KM 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometrii łopatek

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 TDI/Pompa o mocach 75KM 90KM oraz 110KM występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi .Pierwsze silniki produkowane były od 1991roku i zadebiutowały w Audi B4. Jednostka 1.9TDI posiadała cztery cylindry,i zasilana była przez bezpośredni wtrysk paliwa z pompą rozdzielczową .Silnik był wyposażony w turbosprężąrkę ,intrecooler oraz EGR. Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów.A średnie spalanie oscylowało w granicach 5.5L to bezapelacyjnie największa zaleta tej jednostki.Silniki te bezproblemowo pokonywały 500tys km bez najmniejszych problemów . Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Dodatkowym atutem był układ wtryskowy który nie była tak wyczulony na złej jakości paliwo przez co nie stwarzał większych problemów użytkownikom. W większości modeli występuje turbosprężarka o stałej geometrii łopatek oraz brak często awaryjnego koła dwumasowego.Reasumując sinik 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,pompy wtryskowej  lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
mała awaryjność
łatwy w naprawie
dostępność części
tani serwis

Wady:
głośna praca
wycieki oleju
awarie EGR-u
przepływomierz
pompa wtryskowa przy dużych przebiegach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 269

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 96
Średnia (głosów 25):
(7.29)
Trwałość
 7.76/10
Utrzymanie
 7.04/10
Dynamika
 7.08/10

Głosy według opinii:

196

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mariusz 01.05.2018
Średnia:
(5.00)
Nie
"niestety te silniki mają już swoje lata i jak ktoś przekroczył 400 tys km to zaczyna się sypać wszystko po kolei: węże, zawory-głowica, turbo, wycieki płynów..."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: passat 1.9 tdi 90KM Rok / Przebieg: 1998/370000 Śr. spalanie: 6.5
danek 03.02.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"bardzo dobry silnik zrobilem 60 tys silnik zaczął kopcic- ale jest chip, padł nastawnik pompy, turbo oryg. wstalo po zapieczeniu,bierze olej 0,5l ale one niby tak maja."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 110km Rok / Przebieg: 1998/260tys Śr. spalanie: 5.7
Piotr 11.01.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"bardzo dobre silniki.. w zasadzie nie do zdarcia"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: ALH/90 Rok / Przebieg: 226000 Śr. spalanie: 6
Paweł 21.11.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Jeżdżę autem wyposażonym w ten silnik od 3 lat. Do tej pory bez większych awarii."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Rok / Przebieg: 2004/246000 Śr. spalanie: 5
darkman 13.07.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Komentarze na temat 1.9 tdi pd proszę nie mylić z 1.9 tdi na zwykłej pompie rotacyjnej. Te silniki znacząco różnią się. 1.9 tdi 110 km to niewątpliwie bardzo dobry silnik jak również 1.9 tdi 90 km choć ten drugi w skodzie octavia to troszkę mało - czuć znaczącą różnicę. Te silniki są naprawdę dobre i potrafią wybaczyć wiele w porównaniu do nowszych silników diesla nie tylko tdi pd. Trzeba tylko porównać koszty ewentualnych napraw. Prosto, tanio i przewidywalnie. Największy problem - zbyt duże przebiegi. Polecam !"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Octavia combi / 110 km Rok / Przebieg: 2001 /340 tys. km Śr. spalanie: 5.5 l

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

7.47

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.