Silnik 1.9 TDIWyświetleń: 44250

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.9 TDI

Silnik 1.9 TDI/Pompa o mocach 75KM 90KM oraz 110KM występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi .Pierwsze silniki produkowane były od 1991roku i zadebiutowały w Audi B4. Jednostka 1.9TDI posiadała cztery cylindry,i zasilana była przez bezpośredni wtrysk paliwa z pompą rozdzielczową .Silnik był wyposażony w turbosprężąrkę ,intrecooler oraz EGR. Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów.A średnie spalanie oscylowało w granicach 5.5L to bezapelacyjnie największa zaleta tej jednostki.Silniki te bezproblemowo pokonywały 500tys km bez najmniejszych problemów . Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Dodatkowym atutem był układ wtryskowy który nie była tak wyczulony na złej jakości paliwo przez co nie stwarzał większych problemów użytkownikom. W większości modeli występuje turbosprężarka o stałej geometrii łopatek oraz brak często awaryjnego koła dwumasowego.Reasumując sinik 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,pompy wtryskowej  lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
mała awaryjność
łatwy w naprawie
dostępność części
tani serwis

Wady:
głośna praca
wycieki oleju
awarie EGR-u
przepływomierz
pompa wtryskowa przy dużych przebiegach

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersajch 110KM

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 90.000 Km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: . Firma Bosch

Info Serwis

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwumasy/turbina stała geometria łopatek

Wersja 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometrii łopatek

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 194

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 57
Średnia (głosów 18):
(6.02)
Trwałość
 6.28/10
Utrzymanie
 5.83/10
Dynamika
 5.94/10

Głosy według opinii:

135

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Axel 18.09.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Witam, posiadam od kilku lat Seata Toledo I z 1995r, 1,9 TDI, mało pali, jeżdze i jeżdze, zero wycieków i kopcenia,jeśli są awarie to drobnostki (np. silniczek płynu wycieraczek, lub włącznik świateł,klamki zacinające się), jedyna poważniejsza awaria jaka się przytrafiła to przepływomierz po ponad 20 latach, no i ba blacharka leci, i lakier się"zużył" heh. Ogólnie duże auto w środku wygodne, pojemne, bagażnika nie trzeba chwalić - duuuży! no i spalanie świetne w zależności od nogi i rodzaju trasy od 2,9 do 4,4 l w trasie, miasto i machanie lewarkiem biegów od 4,6 do 6 l. Zadowolenie duże jak na takie stare auto - poprostu służy wiernie."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Seat Toledo I Rok / Przebieg: 1995 r.. ok 250000 Śr. spalanie: od 2.9-do 6.o
Michał 19.08.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Genialny silnik. Mankamentem w 5-biegowej skrzyni VW (Passat 1995) przy przebiegu ~300kkm jest ciężko wskakująca jedynka. Z racji wieku wychodzą głupie rzeczy.. np popękane przewody paliwowe, urwana łapa pod poduszką. Można jednak go spokojnie rasować do 140KM bez dymienia"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Passat B4 / 90(135) KM Rok / Przebieg: 1995 / 292kkm Śr. spalanie: 6.7
młody 21.06.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"Prawda jest taka "kupując TDI-ka osiedlasz mechanika" myślę że to w 100% realne stwierdzenie. A zwłaszcza teraz kiedy jest pełno egzoplazmy zajeżdżonych i zakatowanych na śmierć.Mam znajomego mechanika i przechodząc koło jego warsztatu nie ma dnia by nie miał jakiegoś wv z TDI , zawsze się jakiś znajdzie. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: a6 / 90 Rok / Przebieg: 1995/430 Śr. spalanie: 8.5
Marek 21.05.2016
Średnia:
(1.00)
Nie
"Większość aut z tym silnikiem jest już wyeksplorowana więc znalezienie dobrego egzemplarza graniczy z cudem , bo większość ma przejechane masę kilometrów lub jest po prostu zaniedbana. Sam szukałem auta w TDI i muszę stwierdzić że kiedyś był to dobry motor ale teraz to już w większości to szmelc! "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 1000000 Śr. spalanie: 5
Sebastian 26.04.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"1.9 tdi asv 110 km + chip ( 130km) super się zbiera, spalanie naprawdę w porządku trasa 120- 140 5L, 170- 200 8- 8,5L (oczywiście komplet pasażerów) sprawdzone bo latam co tydzień na Niemcy i jestem bardzo zadowolony ze spalanie. Polecam w 100%. Koszty utrzymania na każda kieszeń części z wyższych półek ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Toledo TDI 110 Rok / Przebieg: 2004/218 tys. Śr. spalanie: 6
Kamil/łódzkie 04.04.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik 1,9TDi 90km z turbiną bez zmiany geometrii łopatek naprawdę jest wart polecenia. Skoda octavia jaką mam ma obecnie 16 lat i od nowości jest w mojej rodzinie. Sprawuje się dokonale, 330 tys na liczniku. Turbinę wymieniłem dawno, najbardziej wadliwą część sinika - przepływomierz też dość dawno. Poza tym OK. pali mało - od 3,9 do 5,7 - zależy od stylu jazdy. Obecnie brakuje trochę koników względem nowszych TDi. Nieskomplikowana konstrukcja, mało elektroniki, możliwość naprawienia czegoś samemu i ten słynny klekot... to jest to, za co ja uwielbiam ten silnik!!! Polecam 100%"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Octavia TDi 90KM Rok / Przebieg: 1999/330tys Śr. spalanie: ok. 4.9
andrzej 06.03.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"prosty trwały polecam teraz takich już niema"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 90km Rok / Przebieg: 1997r.370000 Śr. spalanie: 5.5
mirek 05.03.2016
Średnia:
(4.33)
Nie
""Cały czas coś i coś tragedia nie wiem czym ludzie sie zachwycają w tych silnikach omijać z daleka Pompo wtryski tragedia one siadają uszkadzają silnik i jest trup!! Nie polecam" "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 130 Rok / Przebieg: 280 Śr. spalanie: 6.5
Patryk 09.02.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"wielu zachwala ale 1.9 TDI to gówno mam taki silnik w Audi a6 wiecznie coś się psuje a naprawy kosztowne nie polecam silników TDI!!!"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: A6/90 Rok / Przebieg: 1995 Śr. spalanie: 6
Tom 26.01.2016
Średnia:
(4.33)
Nie
"Silnik model BXE niestety przy 168 tys. mnie zawiódł - przekręciły się panewki,urwały dwa korbowody i wyskoczyły bokiem. Podobno taka już przypadłość tego silnika."
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: BXE / 110KM Rok / Przebieg: 2008/168000 Śr. spalanie: 5.7
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 3.0d M5716.01.2017

Od kilku lat wsypuje żwir zamiast oleju i silnik chodzi gładziutko - POLECAM :)

Polecam

8.31

Silnik 1.4 TDI15.01.2017

Silnik booster bardzo różni się spalaniem od pozostałych 1.4TDi polecam, trudno dostać tą wersję przyjemne przyśpieszenie, obni

Polecam

7.64

Silnik 2.0 D4D14.01.2017

2 litry D-4D 110 km z 2002 roku Corolla.Przebieg 305 tys. Sprowadzone auto od makaronów. zrobiłem nim 150 tys. Poza czyszczeniem inst

Polecam

7.08

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów