Silnik 1.9 TDI (pompa) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 71195

TDI
Silnik 1.9 TDI (pompa)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersajch 110KM

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 90.000 Km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: . Firma Bosch

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po: co 10.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersja 75 KM 90KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwumasy/turbina stała geometria łopatek / wersja 110KM koło dwumasowe /turbina ze zmienna geometrią łopatek.

Wersja 90KM 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometrii łopatek

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 TDI/Pompa o mocach 75KM 90KM oraz 110KM występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi .Pierwsze silniki produkowane były od 1991roku i zadebiutowały w Audi B4. Jednostka 1.9TDI posiadała cztery cylindry,i zasilana była przez bezpośredni wtrysk paliwa z pompą rozdzielczową .Silnik był wyposażony w turbosprężąrkę ,intrecooler oraz EGR. Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów.A średnie spalanie oscylowało w granicach 5.5L to bezapelacyjnie największa zaleta tej jednostki.Silniki te bezproblemowo pokonywały 500tys km bez najmniejszych problemów . Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Dodatkowym atutem był układ wtryskowy który nie była tak wyczulony na złej jakości paliwo przez co nie stwarzał większych problemów użytkownikom. W większości modeli występuje turbosprężarka o stałej geometrii łopatek oraz brak często awaryjnego koła dwumasowego.Reasumując sinik 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,pompy wtryskowej  lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
mała awaryjność
łatwy w naprawie
dostępność części
tani serwis

Wady:
głośna praca
wycieki oleju
awarie EGR-u
przepływomierz
pompa wtryskowa przy dużych przebiegach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 277

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 100
Średnia (głosów 23):
(7.8)
Trwałość
 8.3/10
Utrzymanie
 7.61/10
Dynamika
 7.48/10

Głosy według opinii:

185

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mac 12.07.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 razy perzpływomierz, raz zaworek N 75, przy około 300 kkm konieczna była regeneracja alternatora, przy 320 regeneracja rozrusznika i popękane przewody powrotne paliwa. Przy 360 kkm chyba zaczęły delikatnie lać wtryski bo wzrosło spalanie, ale tego to już nie robiłem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: AGR 90 KM Rok / Przebieg: 1999/ 375000 Śr. spalanie: 5
Mariusz 01.05.2018
Średnia:
(5.00)
Nie
"niestety te silniki mają już swoje lata i jak ktoś przekroczył 400 tys km to zaczyna się sypać wszystko po kolei: węże, zawory-głowica, turbo, wycieki płynów..."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: passat 1.9 tdi 90KM Rok / Przebieg: 1998/370000 Śr. spalanie: 6.5
danek 03.02.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"bardzo dobry silnik zrobilem 60 tys silnik zaczął kopcic- ale jest chip, padł nastawnik pompy, turbo oryg. wstalo po zapieczeniu,bierze olej 0,5l ale one niby tak maja."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 110km Rok / Przebieg: 1998/260tys Śr. spalanie: 5.7
Piotr 11.01.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"bardzo dobre silniki.. w zasadzie nie do zdarcia"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: ALH/90 Rok / Przebieg: 226000 Śr. spalanie: 6
Paweł 21.11.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Jeżdżę autem wyposażonym w ten silnik od 3 lat. Do tej pory bez większych awarii."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Rok / Przebieg: 2004/246000 Śr. spalanie: 5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2000-2005)
Silniki 1.4 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1999-2010)
Silniki 1.9 TDI zasilane pompą rotacyjną (1991-2005)
Silniki 1.9 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1998-2010)
SIlniki 2.0 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2003-2010)
Silniki rzędowe 5-cylindrowe (1990-2010)
Silniki 2.5 V6 TDI (1997-2008)
Silniki 10-cylindrowe TDI
Silniki SDI z wtryskiem bezpośrednim (1995-2010)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)15.12.2018

Nie wszystkie modele HDI są wyposażone w FAP. W Peugocie 2.0 HDI VIN o oznaczeniu ... RHRG.... oraz ... RHRE.... występuje fabryczni

Polecam

9.07

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)13.12.2018

Żadnego błędu w opisie nie ma. 205km ma jedną turbinę, 215km ma biturbo. Ja używałem XC60 od nowości 2010r. wersję 205km. Prze

Polecam

8.72

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.