Silnik 2.0 dCi 90/114KM (M9R) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 28984

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 DCzadebiutował  2005 roku w Traficu , miał zastąpić przestarzałą i często awaryjną jednostkę 1.9 dCi . Jednostka miała zastosowanie w autach  Renault Trafic,Nissan Primaster,Opel Vivaro  o dwóch mocach 90KM,115KM . Silnik 4 cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Jednostka bardzo udana po awaryjnej 1.9 DCI. Powstał przy współpracy z koncernem Nissan. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa. Ogólnie usterkowość w tej jednostce napędowej jest na niskim poziomie ,brak problemu z DPF-em (może występować w niektórych modelach) zwłaszcza przy używaniu odpowiedniego oleju i stosowaniu się do zaleceń producenta.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika/115KM
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
Awarie wtryskiwaczy

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 54

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 5):
(8)
Trwałość
 8.6/10
Utrzymanie
 6.4/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mariusz 19.02.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Super silnik polecam .Naprawdę warto ."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 115 Rocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 8
marek 09.01.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"mam problem z nadmiare paliwa za wtryskamipeka wezyk powrotu wtryri badane i sa ok ale usterka sie powtarza wymienilem filtr paliwai przeczyszczono uklad paliwowy co robic "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 115 Rocznik / Przebieg: 28000 Śr. spalanie: 8
Adrian 30.09.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"U mnie Nissan Primastar. Kupiłem od 1 właściciela, auto z polskiego salonu. Przebieg 253000 (w momencie zakupu). Nacieszyłem się nim jakieś 3000 km. Padły wtryski. Okazało się że do wymiany są wszystkie. Faktycznie Trzeba je wyciągac prasą ale nie jest to specjalnie drogie...no chyba ze się urwie to wtedy wiadomo zdejmowanie głowicy itd. ogólnie ja wydałem około 5500zł za wymianę (cena za wszystko. wyjmowanie wtrysków, wtrychy planowanie głowicy, uszczelniacze na zaworach itd) przy okazji sprawdziłem rozrząd i okazało się że jest jak nowy, napinacz był jeszcze w fazie początkowej. Teraz czas o ocenę...ogólnie silnik jest ok jak i cały samochód. spalanie na poziomie 7,5l/100km (tasa) 9,5l/100km (miasto) jak dla mnie ok. Spalanie podane przy normalnej jeździe. prędkośc przy 2000obr/min na 6 biegu 105km/h sprawdzane wg. GPS. Jeśli chodzi o kwestię wtryskiwaczy to ja akurat twierdzę że one się nie psują tylko zużywają. Należy je traktowac jak sprzęgło albo hamulce. Trwałośc wtryskiwaczy zależy przede wszystkim od stylu jazdy. Wielki plus że wpakowane są w ten silnik wtryskiwacze BOSCHA (nie drogie w zakupie) a nie DENSO (są trwalsze ale drogie jak cholera). Niestety trzeba się pogodzic z faktem że stare diesle nie wrócą"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Primastar /115KM Rocznik / Przebieg: 2007/253000 Śr. spalanie: 8
Maciek 10.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiony w Niemczech, żadnych problemów z nim nie mam, oprócz wymiany olej co 15tkm i filtry, nic nie robiłem, spalanie na super poziomie, bardzo dobry 6 bieg, spokojnie też daję radę z przyczepą. Tankowanie tylko na Staoil."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Vivaro 9os. 2007 2.0diesel 114ps 230tys
Rafał 10.11.2014
Średnia:
(5.67)
Nie
""mam ten silnik w Vivaro (dodam silnik Renaulta 115KM występuje też w Traficu) wszystko było okej do 185 tys potem zaczęły się problemy,mianowicie szarpanie podczas jazdy ,dławienie się na wolnych obrotach.Udałem się do mechanika komputer i okazało się walnięte dwa wtryski.Wczoraj odebrałem auto i jestem szczuplejszy o 3500zł jeden wtrysk 950 zł i okazało się ze wtryski były zapieczone musiał przyjechać specjalista i wykręcenia jednego wtrysku 650zł !!!!!!!!!!!!!!!!!!! " "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Opel Vivaro 2010r 2.0CDTI 115KM 186 tys

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.