Silnik 2.3 dCiWyświetleń: 2673

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.3 dCi

2.3 dCi to najnowsza produkcja firmy Renault,silnik został całkowicie opracowany na nowo   ,zastosowano w nim  najnowsze technologia .Na początku będzie występował w samochodach dostawczych Master,Movano w późniejszym czasie będzie miał zastosowanie w autach osobowych typu Lgauna,Kaleos. Ma on za zadanie zastąpić już wysłużone silniki o pojemnościach 2.5 dCi oraz 3.0dCi .Wdrożenie tych tej jednostki  pozwoli  obniżyć koszty eksploatacji takie jak częste serwisy oraz spalanie a zwiększy całkowicie walory jezdne..Dodatkowym atutem jest zastosowany bezobsługowy mechanizm rozrządu a przeglądy zostały wydłużone do 40tyś km .

Zalety:
świetne właściwości
bardzo dobra dynamika
mechanizm rozrządu na łańcuchu
niski poziom spalania
przeglądy co 40tyś

Wady:
drogi serwis

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: .

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(0)
Trwałość
 0/10
Utrzymanie
 0/10
Dynamika
 0/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Piotr 19.12.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Ci co trochę tu siedzą to wiedzą, że opinie bywają "kopiuj-wklej" i ta obok jest tego najlepszym przykładem. Mam Mastera 2,3 dCi, 165 Energy 2016r. Na ramie kontener 2,16x2,40x4,70, ładownści w papierach 1070kg. W fotel nie wciska ale jakoś dziwnie szybko osiąga się 6 bieg i 100km/h. Skrzynia elastyczna. Spalanie narazie 10,2 l, nie przekraczam 120km/h, zazwyczaj 80-100 km/h po autostradach,krajówkach i powiatówkach jak trzeba. Olej będe wymieniał sam po 13 tys km a co trzeci w serwisie. Serwis long life dla kogos kto chce szybko pozbyć się auta, ja nie chce. Miałem wybrać ducato,bo swoje stare z 2000r z 2,8idtd nie do zajechania ale te nowe silnilki razem ze skrzynią podobno się sypią."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 2,3 dCi/165 Rok / Przebieg: 2016/5000 Śr. spalanie: 10.2
Darek 15.09.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"Witam wszystkich użytkowników Mastera 2,3 dci 150 KM z tylnym napędem Przejechałem samochodem 77 tys km i jest to najgorsze 77 tys km przejechane w moim życiu. Auto pali ile zdąży , w cyklu miejskim przy raczej oszczędnej jeździe nie mogę zejść poniżej 12,5 l na setkę , jeśli chodzi o trasę to przy 90 - 100 km/h spalanie oscyluje w granicach 13-14 litrów . W zimie do tych wartości należy dodać ok 3 litrów . Auto mimo deklarowanych przez producenta 150 kM cierpi na chroniczny brak mocy i przyspieszenia Jest to najgorsze auto jakim do tej pory jeździłem . "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 2,3 dci 150 Km Rok / Przebieg: 2011/ 77 670 Śr. spalanie: 13 L/100km

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.5 TDI V625.02.2017

Silnik z samej końcówki produkcji. Jeżdżę nim od 10 lat. Wymiana oleju co 15tys - brak dolewek pomiędzy wymianami, w Tiptronicu c

Polecam

6.12

Silnik 1.7 CRDI24.02.2017

Miałem możłiwość pojeździć chwilę trym samochodem, jako zastępczym z serwisu. Niestety Hyundai ix 35 jest zbyt ciężki do teg

Polecam

7.04

Silnik 1.6 TDCI 109KM23.02.2017

Nie wiem jak wy. Kupiłem auto 7 miesięcy temu w komisie z "oryginalnym" przebiegiem 170000 tys z Niemiec wersja ghia. Do tej pory wym

Polecam

8.25

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.