Silnik 2.3 dCiWyświetleń: 3294

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.3 dCi

2.3 dCi to najnowsza produkcja firmy Renault,silnik został całkowicie opracowany na nowo   ,zastosowano w nim  najnowsze technologia .Na początku będzie występował w samochodach dostawczych Master,Movano w późniejszym czasie będzie miał zastosowanie w autach osobowych typu Lgauna,Kaleos. Ma on za zadanie zastąpić już wysłużone silniki o pojemnościach 2.5 dCi oraz 3.0dCi .Wdrożenie tych tej jednostki  pozwoli  obniżyć koszty eksploatacji takie jak częste serwisy oraz spalanie a zwiększy całkowicie walory jezdne..Dodatkowym atutem jest zastosowany bezobsługowy mechanizm rozrządu a przeglądy zostały wydłużone do 40tyś km .

Zalety:
świetne właściwości
bardzo dobra dynamika
mechanizm rozrządu na łańcuchu
niski poziom spalania
przeglądy co 40tyś

Wady:
drogi serwis

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: .

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(0)
Trwałość
 0/10
Utrzymanie
 0/10
Dynamika
 0/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Piotr 19.12.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Ci co trochę tu siedzą to wiedzą, że opinie bywają "kopiuj-wklej" i ta obok jest tego najlepszym przykładem. Mam Mastera 2,3 dCi, 165 Energy 2016r. Na ramie kontener 2,16x2,40x4,70, ładownści w papierach 1070kg. W fotel nie wciska ale jakoś dziwnie szybko osiąga się 6 bieg i 100km/h. Skrzynia elastyczna. Spalanie narazie 10,2 l, nie przekraczam 120km/h, zazwyczaj 80-100 km/h po autostradach,krajówkach i powiatówkach jak trzeba. Olej będe wymieniał sam po 13 tys km a co trzeci w serwisie. Serwis long life dla kogos kto chce szybko pozbyć się auta, ja nie chce. Miałem wybrać ducato,bo swoje stare z 2000r z 2,8idtd nie do zajechania ale te nowe silnilki razem ze skrzynią podobno się sypią."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 2,3 dCi/165 Rok / Przebieg: 2016/5000 Śr. spalanie: 10.2
Darek 15.09.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"Witam wszystkich użytkowników Mastera 2,3 dci 150 KM z tylnym napędem Przejechałem samochodem 77 tys km i jest to najgorsze 77 tys km przejechane w moim życiu. Auto pali ile zdąży , w cyklu miejskim przy raczej oszczędnej jeździe nie mogę zejść poniżej 12,5 l na setkę , jeśli chodzi o trasę to przy 90 - 100 km/h spalanie oscyluje w granicach 13-14 litrów . W zimie do tych wartości należy dodać ok 3 litrów . Auto mimo deklarowanych przez producenta 150 kM cierpi na chroniczny brak mocy i przyspieszenia Jest to najgorsze auto jakim do tej pory jeździłem . "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 2,3 dci 150 Km Rok / Przebieg: 2011/ 77 670 Śr. spalanie: 13 L/100km

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 CDTi Fiat17.08.2017

Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w w

Odradzam

6.45

Silnik 3.0d N5713.08.2017

200 Tysiecy 535d F10 299 N57D30B (chlodnica spalin nowa -zatarta klapka) Turbiny regeneracja luzy na oskach oslabion

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDCI 95KM/DPF06.08.2017

Bardzo niskie spalanie zero problemów jedyny mankament to wycieki oleju z odmy przy turbinie,ale nie ma to wpływu na użytkowanie (po

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.