Silnik 2.3 dCi 16V M9T - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6433

dCi
Silnik 2.3 dCi 16V M9T

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: .

Ilość oleju: 8.0 L, typ oleju: Elf 5W30, wymiana po: co 40.000 km lub 2 lata.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.3 dCi  o mocach 101KM, 125KM oraz 146KM stosowany w samochodach użytkowych Renault. Konstrukcja silnika oparta na jednostce 2.0 dci wyposażona we wtryskiwacze nowej generacji z siedmioma otworami co ma przekładać się na obniżenie spalania.W mniejszych odmianach występuję z turbiną o stałej geometrii łopatek w najmocniejszej turbina o zmiennej geometrii.Silnik ma zastąpić wysłużone oraz nie spełniające rygorystycznych norm odmiany 2.5 DCI (G9U) oraz 3.0 dCi (ZD30) które występowały również w modelach Laguna i Espace.Na początku będzie występował w samochodach dostawczych Master,Movano w późniejszym czasie będzie miał zastosowanie w autach osobowych typu Lgauna,Kaleos.Wdrożenie tych tej jednostki  pozwoli  obniżyć koszty eksploatacji takie jak częste serwisy oraz spalanie a zwiększy całkowicie walory jezdne.Dodatkowym atutem jest zastosowany bezobsługowy mechanizm rozrządu a przeglądy zostały wydłużone do 40tyś km .

Zalety:
świetne właściwości
bardzo dobra dynamika
mechanizm rozrządu na łańcuchu
niski poziom spalania
przeglądy co 40tyś

Wady:
drogi serwis

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 4):
(7.92)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 7.75/10
Dynamika
 7.5/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Michał  08.05.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Użytkuję auto od ponad roku. Sinik w tej wersji wydawał mi się słaby dlatego chiptunning moim zdaniem rozwiązał problem 146km i 380nm. Teraz naprawdę jazda to przyjemność. Spalanie do 9 litrów i jak powiedziałem o tym w serwisie w moim mieście to drapali się w głowę jak to możliwe. Całe auto polecam. Pewnie to już nie na temat ale wnętrzne w porównaniu do reszty dostawczaków z tego roku rewelacja"
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: L1H1 Dopel Kabina Rok / Przebieg: 2011/198000 Śr. spalanie: 8.9
Rafał 31.12.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Jeżdzę tym autem od 4 lat. Zero problemów. Spalanie nawet 8L/100km przy spokojnej jeżdzie ok 100-120km/h. Olej oczywiście wymieniam co 10-15tys a nie jak zaleca serwis 40tys. Mam klientów co trzymają się zaleceń i silnik kończy się po 300tys. Rozrząd zalecam wymienić po 300tys. Łańcuch niby dożywotny ale po takim przebiegu może być niespodzianka. Od klientów słyszałem że wyciąga się i wyrabiają się zębatki. Koszt nowego to 410zł więc lepiej nie ryzykować. Sprzęgło dwumasowe jest żywotne ale zależy od kultury jazdy kierowcy. Znam klientów co robią po 500tys na oryginale. Ogólnie bardzo udane auto do transportu."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Master 2,3DCi 125KM Rok / Przebieg: 2010/280000 Śr. spalanie: 9
Piotr 19.12.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Ci co trochę tu siedzą to wiedzą, że opinie bywają "kopiuj-wklej" i ta obok jest tego najlepszym przykładem. Mam Mastera 2,3 dCi, 165 Energy 2016r. Na ramie kontener 2,16x2,40x4,70, ładownści w papierach 1070kg. W fotel nie wciska ale jakoś dziwnie szybko osiąga się 6 bieg i 100km/h. Skrzynia elastyczna. Spalanie narazie 10,2 l, nie przekraczam 120km/h, zazwyczaj 80-100 km/h po autostradach,krajówkach i powiatówkach jak trzeba. Olej będe wymieniał sam po 13 tys km a co trzeci w serwisie. Serwis long life dla kogos kto chce szybko pozbyć się auta, ja nie chce. Miałem wybrać ducato,bo swoje stare z 2000r z 2,8idtd nie do zajechania ale te nowe silnilki razem ze skrzynią podobno się sypią."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 2,3 dCi/165 Rok / Przebieg: 2016/5000 Śr. spalanie: 10.2
Darek 15.09.2016
Średnia:
(6.00)
Nie
"Witam wszystkich użytkowników Mastera 2,3 dci 150 KM z tylnym napędem Przejechałem samochodem 77 tys km i jest to najgorsze 77 tys km przejechane w moim życiu. Auto pali ile zdąży , w cyklu miejskim przy raczej oszczędnej jeździe nie mogę zejść poniżej 12,5 l na setkę , jeśli chodzi o trasę to przy 90 - 100 km/h spalanie oscyluje w granicach 13-14 litrów . W zimie do tych wartości należy dodać ok 3 litrów . Auto mimo deklarowanych przez producenta 150 kM cierpi na chroniczny brak mocy i przyspieszenia Jest to najgorsze auto jakim do tej pory jeździłem . "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (3/10)
Model / Moc: 2,3 dci 150 Km Rok / Przebieg: 2011/ 77 670 Śr. spalanie: 13 L/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.5 dCi (od 2001)
Silniki 1.5 dCi z systemem Energy Smart Managment (od 2014)
Silniki 1.5 dCi z FAP stosowane od roku 2010
Silniki 1.5 dCi stosowane w latach 2005-2012
Silniki 1.5 dCi stosowane w latach 2001-2005
Silniki 1.6 dCi z systemem Energy Smart Managment (od 2011)
Silniki 1.9 dCi (1997-2012)
Silniki 2.0 dCi (od 2005)
Silniki 2.2 dCi (2001-2009)
Silniki 3.0 DCi (2002-2012)
Silniki montowane w samochodach użytkowych
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM N16A120.11.2018

Przy 200 km/h spalanie 6L, uwielbiam to oraz dobrze oddana moc gdzie kazdy moze sie zdziwić, drogi w zakupie ale nie żałuję.

Polecam

9.17

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.