Silnik 1.9 dCi 80/100KMWyświetleń: 10367

Silników używa:

dCi
Silnik 1.9 dCi 80/100KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km lub 5 Lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.8 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 DCI występuje w samochodach marki Renault Trafic, Nissan Primostar oraz Opel Vivaro. W zależności od modelu posiadał moc 80KM 100KM .Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja.Plusem jest brak koła dwumasowego oraz turbina o stałej geometrii łopatek.Silnik odpowiednio użytkowany nie sprawia większych problemów,mowa tu o regularnym serwisowaniu oraz tankowaniu paliwa dobrej jakości.Niestety zdarza się wiele usterek osprzętu tego silnika takich jak awarie turbosprężarek oraz wtrysków.Plusem jest możliwość regeneracji obu tych rzeczy.Napewno największym atutem tej jednostki jest wysoka kultura pracy oraz niskie  spalanie.Po za tym  na rynku znajdziemy dużo części zamiennych w przystępnych cenach.

Zalety:
dosyć trwała jednostka
bardzo dobra kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie wtrysków

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 3):
(8.44)
Trwałość
 8.67/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 7.67/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

tomek 03.02.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"w opisie jest błąd to jest silnik 8 ZAWOROWY ;a z mojego doświadczenia SUPER silnik,mimo 387tyś na liczniku a tak na prawdę kto wie ile 'auto sprowadzone od turka z placu w 2009r."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: trafic dci 80 Rok / Przebieg: 2003 a kto wie........ Śr. spalanie: 6.5-8.5
Janusz 03.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Nie wiem kto puścił famę że ten silnik to porażka ,ja mam na stukane 285tys i po za normalnym serwisowaniem auto jeździ jak nowe.Do rzeczy auto przyjechało do kraju przy przebiegu 185tys wykonano serwis i do przebiegu 235tys po za wymianą sprzęgła nic się działo.Ja kupiłem przy 255tys zrobiłem duży serwis za 2800zł sprzęgło,przegub,oleje filtry i wymiana jednego wtrysku.Koszt wtryskiwacza po regeneracji 200zł plus jego wyciągnięcie 300zł to największe koszty .Spalanie średnio 7L ,MaX 9.5 w mieście w korkach z towarem ,nie stwierdziłem po takim przebiegu jakieś problemów z jego pracą ,pali na dotyk w zimie .Dla mnie silnik super a miałem kilka ,VW,Fiata i ten jest zdecydowanie lepszy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Renault Trafic 1.9dCi 80KM 2002r 285tys
Józek 02.07.2013
Średnia:
(7.00)
Tak
""W dostawczym Vivaro ten silnik to 1.9dCi. Jest to wersja 100KM. Zrobiłem na tym silniku 400tys km. Były problemy z elektronią. Ale poza tym ten silnik jest dość ekonomiczny." "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Opel Vivaro 100KM Rok / Przebieg: 400tys km Śr. spalanie:

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 CRDI D4EB 150KM13.07.2018

Witam , samochód naprawdę godny uwagi , 2.2 CRDI 150KM 4X4 2008r bez DPF fabrycznie , jak na swoje gabaryty niewiele pali 7.5l , komf

Polecam

7.67

Silnik 1.9 TDI (91-98)12.07.2018

Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 ra

Polecam

7.37

Silnik 2.0 CRDI 113KM ('01-'06)12.07.2018

Silnik świetny. W miarę cichy, wytrzymały. Jest parę minusów w budzie Santa Fe SM tj. problem z wymiana rozrzadu czy wibracje. Og

Polecam

8.73

Silnik 2.0 BlueHDI 180KM11.07.2018

Srednie spalanie 6.5 litra

Polecam

8.00

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.