Silnik 1.9 dCi 80/100KM F9Q - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11466

Silników używa:

dCi
Silnik 1.9 dCi 80/100KM F9Q

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km lub 5 Lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.8 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 DCI występuje w samochodach marki Renault Trafic, Nissan Primostar oraz Opel Vivaro. W zależności od modelu posiadał moc 80KM 100KM .Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja.Plusem jest brak koła dwumasowego oraz turbina o stałej geometrii łopatek.Silnik odpowiednio użytkowany nie sprawia większych problemów,mowa tu o regularnym serwisowaniu oraz tankowaniu paliwa dobrej jakości.Niestety zdarza się wiele usterek osprzętu tego silnika takich jak awarie turbosprężarek oraz wtrysków.Plusem jest możliwość regeneracji obu tych rzeczy.Napewno największym atutem tej jednostki jest wysoka kultura pracy oraz niskie  spalanie.Po za tym  na rynku znajdziemy dużo części zamiennych w przystępnych cenach.

Zalety:
dosyć trwała jednostka
bardzo dobra kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie wtrysków

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 3):
(8.44)
Trwałość
 8.67/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 7.67/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

tomek 03.02.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"w opisie jest błąd to jest silnik 8 ZAWOROWY ;a z mojego doświadczenia SUPER silnik,mimo 387tyś na liczniku a tak na prawdę kto wie ile 'auto sprowadzone od turka z placu w 2009r."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: trafic dci 80 Rok / Przebieg: 2003 a kto wie........ Śr. spalanie: 6.5-8.5
Janusz 03.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Nie wiem kto puścił famę że ten silnik to porażka ,ja mam na stukane 285tys i po za normalnym serwisowaniem auto jeździ jak nowe.Do rzeczy auto przyjechało do kraju przy przebiegu 185tys wykonano serwis i do przebiegu 235tys po za wymianą sprzęgła nic się działo.Ja kupiłem przy 255tys zrobiłem duży serwis za 2800zł sprzęgło,przegub,oleje filtry i wymiana jednego wtrysku.Koszt wtryskiwacza po regeneracji 200zł plus jego wyciągnięcie 300zł to największe koszty .Spalanie średnio 7L ,MaX 9.5 w mieście w korkach z towarem ,nie stwierdziłem po takim przebiegu jakieś problemów z jego pracą ,pali na dotyk w zimie .Dla mnie silnik super a miałem kilka ,VW,Fiata i ten jest zdecydowanie lepszy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Renault Trafic 1.9dCi 80KM 2002r 285tys
Józek 02.07.2013
Średnia:
(7.00)
Tak
""W dostawczym Vivaro ten silnik to 1.9dCi. Jest to wersja 100KM. Zrobiłem na tym silniku 400tys km. Były problemy z elektronią. Ale poza tym ten silnik jest dość ekonomiczny." "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Opel Vivaro 100KM Rok / Przebieg: 400tys km Śr. spalanie:

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.5 dCi (od 2001)
Silniki 1.5 dCi z systemem Energy Smart Managment (od 2014)
Silniki 1.5 dCi z FAP stosowane od roku 2010
Silniki 1.5 dCi stosowane w latach 2005-2012
Silniki 1.5 dCi stosowane w latach 2001-2005
Silniki 1.6 dCi z systemem Energy Smart Managment (od 2011)
Silniki 1.9 dCi (1997-2012)
Silniki 2.0 dCi (od 2005)
Silniki 2.2 dCi (2001-2009)
Silniki 3.0 DCi (2002-2012)
Silniki montowane w samochodach użytkowych
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 TDI CR 105KM (CUTA/CYZA)17.10.2018

Posiadam autko nowe od 2 tygodni, spalanie przy rannym ruchu płynnym wynosi maksymalnie 4 litry. Gdy chce się trochę powyprzedzać t

Polecam

10.00

Silnik 1.9 DI-D 8V17.10.2018

Wszystko chodzi cacy dopóki dopóty nie dotkną się do niego mechanicy

Polecam

8.75

Silnik 3.0 V6 TDI 218KM (CSWB/CRTE)17.10.2018

Przyjemny dźwięk, dynamika na wysokim poziomie, spalanie rzędu 7-8 litrów.

Polecam

9.33

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM DV6TED417.10.2018

Peugeot 407 Auto użytkowane rok, przebieg na blacie 280 tyś. Kupiony już po regeneracji wtrysków oraz turbiny, wyrzuceniem tego sit

Polecam

7.57

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.