Silnik 1.9 dCi 80/100KMWyświetleń: 6120

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 1.9 dCi 80/100KM

Silnik 1.9 DCI występuje w samochodach marki Renault Trafic, Nissan Primostar oraz Opel Vivaro. W zależności od modelu posiadał moc 80KM 100KM .Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja.Plusem jest brak koła dwumasowego oraz turbina o stałej geometrii łopatek.Silnik odpowiednio użytkowany nie sprawia większych problemów,mowa tu o regularnym serwisowaniu oraz tankowaniu paliwa dobrej jakości.Niestety zdarza się wiele usterek osprzętu tego silnika takich jak awarie turbosprężarek oraz wtrysków.Plusem jest możliwość regeneracji obu tych rzeczy.Napewno największym atutem tej jednostki jest wysoka kultura pracy oraz niskie  spalanie.Po za tym  na rynku znajdziemy dużo części zamiennych w przystępnych cenach.

Zalety:
dosyć trwała jednostka
bardzo dobra kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie wtrysków

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km lub 5 Lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 2):
(4.5)
Trwałość
 5/10
Utrzymanie
 5/10
Dynamika
 3.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

tomek 03.02.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"w opisie jest błąd to jest silnik 8 ZAWOROWY ;a z mojego doświadczenia SUPER silnik,mimo 387tyś na liczniku a tak na prawdę kto wie ile 'auto sprowadzone od turka z placu w 2009r."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: trafic dci 80 Rok / Przebieg: 2003 a kto wie........ Śr. spalanie: 6.5-8.5
Janusz 03.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Nie wiem kto puścił famę że ten silnik to porażka ,ja mam na stukane 285tys i po za normalnym serwisowaniem auto jeździ jak nowe.Do rzeczy auto przyjechało do kraju przy przebiegu 185tys wykonano serwis i do przebiegu 235tys po za wymianą sprzęgła nic się działo.Ja kupiłem przy 255tys zrobiłem duży serwis za 2800zł sprzęgło,przegub,oleje filtry i wymiana jednego wtrysku.Koszt wtryskiwacza po regeneracji 200zł plus jego wyciągnięcie 300zł to największe koszty .Spalanie średnio 7L ,MaX 9.5 w mieście w korkach z towarem ,nie stwierdziłem po takim przebiegu jakieś problemów z jego pracą ,pali na dotyk w zimie .Dla mnie silnik super a miałem kilka ,VW,Fiata i ten jest zdecydowanie lepszy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Renault Trafic 1.9dCi 80KM 2002r 285tys

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 CDTi Fiat17.08.2017

Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w w

Odradzam

6.45

Silnik 3.0d N5713.08.2017

200 Tysiecy 535d F10 299 N57D30B (chlodnica spalin nowa -zatarta klapka) Turbiny regeneracja luzy na oskach oslabion

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDCI 95KM/DPF06.08.2017

Bardzo niskie spalanie zero problemów jedyny mankament to wycieki oleju z odmy przy turbinie,ale nie ma to wpływu na użytkowanie (po

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów