Silnik 3.0 dCiWyświetleń: 3782

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 3.0 dCi

3.0 dCi 136 KM został zapożyczony od firmy  Nissan, jest to jednostka całkowicie opracowana przez japoński koncern i występowała w modelu Patrol. Posiada system wtrysku bezpośredniego z systemem Comon Rail. Jednostka 4 cylindrowa, generująca moc 136 KM z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 320NM.. Średnie spalanie wahało się na poziomie  10 litrów z ważywszy na pojemność oraz wielkość auta można śmiało powiedzieć że jest to wynik satysfakcjonujący.Mankamentem jest problem ze smarowaniem co przekłada się na awarię czwartego tłoka.Chwalony przez użytkowników za doskonałe właściwości jezdne oraz niezawodność. Silnik posiada rozrząd oparty o łańcuch co przekłada się na niższe koszta obsługi.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
przyzwoite spalanie
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
problemy ze smarowaniem na 4 tłoku

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: .

Ilość oleju: 8.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Alek 02.12.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik nie do zdarcia,obecnie 340tys wymiana turbiny przy 280tys koszt 1700zł ,sprzęgło przy 250tys i to największe koszty.Co do samego motoru bardzo trwały,spalanie to tak średnio 9L ale buda MAX ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Master 3.0Dci 2003 340 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 DCi 101KM25.09.2017

Silnik mam w Scenicu z 2005 rok przebieg 210 tys przy 180 tys padły wtryski kupiłem używki siadły i jazda dalej.Silnik ładnie chod

Polecam

8.00

Silnik 2.0 HDI 136KM25.09.2017

Wbrew opinia , ten silnik nie jest ani super trwały, ani tym bardziej dynamiczny , oszczednosc tez nie jest jego mocna stroną. Po 280

Odradzam

9.00

Silnik 1.6 HDI 112KM FAP25.09.2017

120 000 km narazie zero problemów. Olej wymieniam co ok między 10 000 a 15 000.Troszkę za słaby na miasto dla mego 3008, ale na aut

Polecam

8.64

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów