Silnik 3.0 dCiWyświetleń: 4055

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 3.0 dCi

3.0 dCi 136 KM został zapożyczony od firmy  Nissan, jest to jednostka całkowicie opracowana przez japoński koncern i występowała w modelu Patrol. Posiada system wtrysku bezpośredniego z systemem Comon Rail. Jednostka 4 cylindrowa, generująca moc 136 KM z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 320NM.. Średnie spalanie wahało się na poziomie  10 litrów z ważywszy na pojemność oraz wielkość auta można śmiało powiedzieć że jest to wynik satysfakcjonujący.Mankamentem jest problem ze smarowaniem co przekłada się na awarię czwartego tłoka.Chwalony przez użytkowników za doskonałe właściwości jezdne oraz niezawodność. Silnik posiada rozrząd oparty o łańcuch co przekłada się na niższe koszta obsługi.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
przyzwoite spalanie
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
problemy ze smarowaniem na 4 tłoku

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: .

Ilość oleju: 8.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Alek 02.12.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik nie do zdarcia,obecnie 340tys wymiana turbiny przy 280tys koszt 1700zł ,sprzęgło przy 250tys i to największe koszty.Co do samego motoru bardzo trwały,spalanie to tak średnio 9L ale buda MAX ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Master 3.0Dci 2003 340 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDDI22.11.2017

Ja tam jestem zadowolony z silnika TDDI. Dla mnie jest to silnik niezniszczalny 310 tys km na liczniku bez usterki. Mamy już rok praw

Polecam

6.46

Silnik 1.9 TDI21.11.2017

Jeżdżę autem wyposażonym w ten silnik od 3 lat. Do tej pory bez większych awarii.

Polecam

6.42

Silnik 1.4 D4D 90KM21.11.2017

TOYOTA Yaris Verso 1.4 D4D Mieszkam i użytkuje to auto w UK. Zakup Yarisa Verso to przemyślany i świadomy wybór. Priorytety przy wy

Polecam

8.17

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów