Silnik 3.0 dCiWyświetleń: 5020

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 3.0 dCi

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: .

Ilość oleju: 8.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

3.0 dCi 136 KM został zapożyczony od firmy  Nissan, jest to jednostka całkowicie opracowana przez japoński koncern i występowała w modelu Patrol. Posiada system wtrysku bezpośredniego z systemem Comon Rail. Jednostka 4 cylindrowa, generująca moc 136 KM z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 320NM.. Średnie spalanie wahało się na poziomie  10 litrów z ważywszy na pojemność oraz wielkość auta można śmiało powiedzieć że jest to wynik satysfakcjonujący.Mankamentem jest problem ze smarowaniem co przekłada się na awarię czwartego tłoka.Chwalony przez użytkowników za doskonałe właściwości jezdne oraz niezawodność. Silnik posiada rozrząd oparty o łańcuch co przekłada się na niższe koszta obsługi.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
przyzwoite spalanie
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
problemy ze smarowaniem na 4 tłoku

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Alek 02.12.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik nie do zdarcia,obecnie 340tys wymiana turbiny przy 280tys koszt 1700zł ,sprzęgło przy 250tys i to największe koszty.Co do samego motoru bardzo trwały,spalanie to tak średnio 9L ale buda MAX ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Master 3.0Dci 2003 340 tyś

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Ciekawe dlaczego nie piszą tu nic o urywających się wałach w silniku - a to podobno czesta przypadłośc tych silników z w okolica

Odradzam

7.29

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Konstrukcja całego układu napędowego jest dość wadliwa, począwszy od pompy wtryskowej, podatnością na zapowietrzanie (głownie

Odradzam

7.29

Silnik 1.4 TDCI 70KM DPF (od 2008)19.04.2018

Silniczek mam w Fieście z 2011 roku z DPF-em już,jak na razie nic mu nie dolega a tak się nasłuchałem że się zapcha że trzeba w

Polecam

9.33

Silnik 2.0 CDTi 195KM Twin Turbo18.04.2018

Świetny silnik wbrew obawom bezawaryjny,trzeba pamiętać że silnik o dużych mocach w autach wyższego segmentu są bardziej dopraco

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów