Silnik 3.0 dCiWyświetleń: 2932

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 3.0 dCi

3.0 dCi został zapożyczony od firmy  Nissan, jest to jednostka całkowicie opracowana przez japoński koncern i występowała w modelu Patrol. Posiada system wtrysku bezpośredniego z systemem Comon Rail. Jednostka 4 cylindrowa, generująca moc 136 KM z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 320NM.. Średnie spalanie wahało się na poziomie  10 litrów z ważywszy na pojemność oraz wielkość auta można śmiało powiedzieć że jest to wynik satysfakcjonujący .. Chwalony przez użytkowników za doskonałe właściwości jezdne oraz niezawodność. Silnik posiada rozrząd oparty o łańcuch co przekłada się na niższe koszta obsługi.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
przyzwoite spalanie
rozrząd oparty na łańcuchu

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: .

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Alek 02.12.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik nie do zdarcia,obecnie 340tys wymiana turbiny przy 280tys koszt 1700zł ,sprzęgło przy 250tys i to największe koszty.Co do samego motoru bardzo trwały,spalanie to tak średnio 9L ale buda MAX ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Master 3.0Dci 2003 340 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.5 TDI V625.02.2017

Silnik z samej końcówki produkcji. Jeżdżę nim od 10 lat. Wymiana oleju co 15tys - brak dolewek pomiędzy wymianami, w Tiptronicu c

Polecam

6.12

Silnik 1.7 CRDI24.02.2017

Miałem możłiwość pojeździć chwilę trym samochodem, jako zastępczym z serwisu. Niestety Hyundai ix 35 jest zbyt ciężki do teg

Polecam

7.04

Silnik 1.6 TDCI 109KM23.02.2017

Nie wiem jak wy. Kupiłem auto 7 miesięcy temu w komisie z "oryginalnym" przebiegiem 170000 tys z Niemiec wersja ghia. Do tej pory wym

Polecam

8.25

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.