Silnik 2.5 dCiWyświetleń: 6152

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.5 dCi

2.5 dCi o mocach od 100KM do 150KM występował  w samochodach firmy Renault,Nissan oraz Opel .Kierowcy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę,przyzwoity poziom spalania oraz dużą  żywotność.Minusem może być serwis przy ewentualnych naprawach.Jednostka o bardzo niskiej awaryjności jednak należy zdecydowanie uważać na układ wtryskowy który jest wrażliwy na złej jakości paliwo.Również pamiętajmy o regularnym serwisowaniu a zwłaszcza o wymianie filtra paliwa który w dużym stopniu zminimalizuje ewentualne uszkodzenia układu wtryskowego.Po za tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.

Zalety:
trwała jednostka
dobra dynamika
przyzwoite spalanie

Wady:
DPF w wersji 150KM
dwumasa w wersji 150KM
słaba kultura pracy

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana 120.000 km lub 5 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym w wersji 150KM

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania we wersji 150KM

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 8.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Info Serwis

OD 2006r wersja 150KM występowała z filtrem cząstek stałych DPF oraz kołem dwumasowym .

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 8.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

radex 20.03.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"TRAFIC 2,5 dci 140 KM ogólnie zrobiłem około 140 tys (350 tkm przebiegu) silnik oszczędny raczej trwały awarie sterownik silnika koszt z wymianą około 1500 zł, bardzo upierdliwa usterka szukanie czujników, styków elektryki itp., zero problemów z turbem,wtryskami, oszczędny 7,5 l przy szybkiej jeżdzie. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: trafic Rok / Przebieg: 350tkm Śr. spalanie: 7.50
Rafał 04.11.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"super silnik moc dobrze dobrana spokojnie dawał radę nawet zapakowany po dach .bardzo niskie spalanie jak na dostawczaka średnio 7.5 L .Brak awarii,przebieg 235 tys turbo,wtryski w doskonałej formie ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Renault Master 2.5 Dci 100km 235.000

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.2 D4D 136KM15.12.2017

Jest to mój pierwszy dizel i nie mam jak porównać do innych lecz na pewno kultura pracy tego silnika jest wysoka świadczyć o tym

Polecam

7.67

Silnik 2.2 D4D/D-CAT 177KM15.12.2017

Stabilna , cicha praca , wymiana oleju dla diesla obligatoryjnie co 10 tys/km

Polecam

7.67

Silnik 3.0d N57 D30TU (od 2011)14.12.2017

Jak mam go już 2 lata tak oprócz czyszczenia EGR nic w nim nie robiłem. Super samochód mega komfortowy, super wyciszony, przestronn

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów