Silnik 2.5 dCiWyświetleń: 4798

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.5 dCi

2.5 dCi o mocach od 100KM do 150KM występował  w samochodach firmy Renault,Nissan oraz Opel .

Zalety:
trwała jednostka
dobra dynamika
przyzwoite spalanie

Wady:
DPF w wersji 150KM
dwumasa w wersji 150KM

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: .

Info Serwis

OD 2006r wersja 150KM występowała z filtrem cząstek stałych DPF oraz kołem dwumasowym .

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 2):
(4.33)
Trwałość
 5/10
Utrzymanie
 4.5/10
Dynamika
 3.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

radex 20.03.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"TRAFIC 2,5 dci 140 KM ogólnie zrobiłem około 140 tys (350 tkm przebiegu) silnik oszczędny raczej trwały awarie sterownik silnika koszt z wymianą około 1500 zł, bardzo upierdliwa usterka szukanie czujników, styków elektryki itp., zero problemów z turbem,wtryskami, oszczędny 7,5 l przy szybkiej jeżdzie. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: trafic Rok / Przebieg: 350tkm Śr. spalanie: 7.50
Rafał 04.11.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"super silnik moc dobrze dobrana spokojnie dawał radę nawet zapakowany po dach .bardzo niskie spalanie jak na dostawczaka średnio 7.5 L .Brak awarii,przebieg 235 tys turbo,wtryski w doskonałej formie ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Renault Master 2.5 Dci 100km 235.000

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.4 D4D21.06.2017

Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę

Polecam

7.78

Silnik 2.2 HDI19.06.2017

Świetny silnik. Mocny, elastyczny baaaaardzo ekonomiczny. Zdarzyło mi się, że jechałem z Warszawy na Węgry. Podczas całej drogi

Polecam

7.90

Silnik 1.8 TDCI 100 115KM18.06.2017

1,9 TDI to to nie jest ale opiniami z niemieckich gazet typu AŚ można sobie d.... wytrzeć osobiście tym autem Focus MK 1 2003 prze

Polecam

8.29

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.