Silnik 2.2 Duratorq TDCI 155KM ('03-'07) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 14897

Silników używa:

TDCI
Silnik 2.2 Duratorq TDCI 155KM ('03-'07)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Występowały dwa rodzaje silników 2.2 TDCI

Konstrukcja Forda -występował w modelu Ford Mondeo MK3 -moc155KM łańcuch rozrządu

Konstrukcja PSA- od 2008r występował w Ford Mondeo MK4,S-MAX - moc 175,200KM pasek rozrządu

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 TDCI występuje w samochodach marki Ford, posiadał moc 155KM.Pierwsze jednostki pojawiły się w 2000 roku i stosowane były do 2007r. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Cierpiały na kilka typowych dolegliwości. Do najczęstszych problemów należą awarie koła dwumasowego, systemu wtrysków Delphi oraz zaworu recyrkulacji spalin. Silnikiem 2.2TDCI posiadał  bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch(Ford Mondeo MK3).

Zalety:
łańcuch rozrządu
dobra dynamika

Wady:
awarie układu wtryskowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 34

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 3):
(8.78)
Trwałość
 9.33/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

lucjan 25.12.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Witam auto mam od nowosci z salonu mk3 z silnikiem 2.2tdci w wersji fabrycznej 155km po gwarancji zrobilem chipa i od ponad 20000 kilometrów tak jest auto ma nadal orginalne koło dwumasowe, turbo i wtryski , nigdy niemiał zadnej awarii , wymieniane byly rzeczy eksploatacyjne na chwile obecną auto niewykazuje zadnych wskazań aby coś zaczynało padać auto było przy przebiegu 283tys w zakładzie niezaleznym zeby ocenili stan auta , werdykt był taki ze kondycja auta jest doskonała silnik niema wycieków olej wymienia sie co 20tys 5w/30 i nietrzeba robić dolewek. Blacha auta niema ani mm rdzy mimo ze opinia jest zla a auto parkuje pod chmurką. Spalanie zalezy od stylu jazdy , jazda na emeryta to 4.4l/100 a jazda dynamiczna z 5 osobami to wyniki 6,5l/100km po zatankowaniu baku do pełna mój wynik na oszczednosc to 1310km a na dynamicznej 950-980km, wnetrze wyglada lepiej niz auta 3 letnie sprowadzane z zachody, wyglada ja auto 2 letnie "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: mk3 155/190 Rok / Przebieg: 2005/300000 Śr. spalanie: 6.5
Robert 05.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mondeo z 2007r przebieg 260tys wszystko chodzi super,nie było z tym silnikiem nigdy problemu. Serwisowany w ASO od samego początku,wymiany po 160tys zmniejszyłem do 15tys km co 30tys wymieniam filtr paliwa.Cały osprzęt turbo,wtryski,koło nie ruszane od nowości.Praca silnika na bardzo dobrym poziomie,silnik bardzo dynamiczny.Nie myłem silnika nie ma wycieków,nie bierze oleju.Polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mondeo Kombi 2.2 TDCI 155KM 2007r 260tys
barni 27.12.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
""Silnik 2.2 TDCI w oryginale 155KM po chipe moc zwiększona do ponad 180KM. Teraz naprawdę miazga. Doskonała dynamika i moc. Niejedna osoba zdziwiła się, że z tak niepozorne auto jak Mondeo może dać takiego kopa. Spalanie wiadomo zależy od stylu jazdy.Jeżdżąc spokojnie w mieście można się zmieścić w 8 litrach,trasa to około 6 litrów. Niekwestionowanym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Całkiem trwałe koło dwumasowe, u mnie awaria dopiero przy 200 tyś. km. Wtryski okej." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mondeo 2.2 TDCI 155KM 2005

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Samochody z tym silnikiem

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Silnik 2.0 D4 177KM20.09.2018

Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a maj

Polecam

7.24

Silnik 1.5 TDCI 120KM20.09.2018

Focus w wersji ST line pięknie się prezentuje. Silnik jak na swoją pojemność i moc każdego zadowoli a newet zaskoczy pozytywnie.

Polecam

8.13

Silnik 2.0d B47 D20 150/190KM19.09.2018

Silnik naprawdę bezawaryjny niskie spalanie warty polecenia

Polecam

9.75

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.