Silnik 2.2 Duratorq TDCI 155KM ('03-'07) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 18430

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 TDCI występuje w samochodach marki Ford, posiadał moc 155KM.Pierwsze jednostki pojawiły się w 2000 roku i stosowane były do 2007r. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Cierpiały na kilka typowych dolegliwości. Do najczęstszych problemów należą awarie koła dwumasowego, systemu wtrysków Delphi oraz zaworu recyrkulacji spalin. Silnikiem 2.2TDCI posiadał  bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch(Ford Mondeo MK3).

Zalety:
łańcuch rozrządu
dobra dynamika

Wady:
awarie układu wtryskowego

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Występowały dwa rodzaje silników 2.2 TDCI

Konstrukcja Forda -występował w modelu Ford Mondeo MK3 -moc155KM łańcuch rozrządu

Konstrukcja PSA- od 2008r występował w Ford Mondeo MK4,S-MAX - moc 175,200KM pasek rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 37

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 3):
(8.78)
Trwałość
 9.33/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

lucjan 25.12.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Witam auto mam od nowosci z salonu mk3 z silnikiem 2.2tdci w wersji fabrycznej 155km po gwarancji zrobilem chipa i od ponad 20000 kilometrów tak jest auto ma nadal orginalne koło dwumasowe, turbo i wtryski , nigdy niemiał zadnej awarii , wymieniane byly rzeczy eksploatacyjne na chwile obecną auto niewykazuje zadnych wskazań aby coś zaczynało padać auto było przy przebiegu 283tys w zakładzie niezaleznym zeby ocenili stan auta , werdykt był taki ze kondycja auta jest doskonała silnik niema wycieków olej wymienia sie co 20tys 5w/30 i nietrzeba robić dolewek. Blacha auta niema ani mm rdzy mimo ze opinia jest zla a auto parkuje pod chmurką. Spalanie zalezy od stylu jazdy , jazda na emeryta to 4.4l/100 a jazda dynamiczna z 5 osobami to wyniki 6,5l/100km po zatankowaniu baku do pełna mój wynik na oszczednosc to 1310km a na dynamicznej 950-980km, wnetrze wyglada lepiej niz auta 3 letnie sprowadzane z zachody, wyglada ja auto 2 letnie "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: mk3 155/190 Rocznik / Przebieg: 2005/300000 Śr. spalanie: 6.5
Robert 05.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mondeo z 2007r przebieg 260tys wszystko chodzi super,nie było z tym silnikiem nigdy problemu. Serwisowany w ASO od samego początku,wymiany po 160tys zmniejszyłem do 15tys km co 30tys wymieniam filtr paliwa.Cały osprzęt turbo,wtryski,koło nie ruszane od nowości.Praca silnika na bardzo dobrym poziomie,silnik bardzo dynamiczny.Nie myłem silnika nie ma wycieków,nie bierze oleju.Polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mondeo Kombi 2.2 TDCI 155KM 2007r 260tys
barni 27.12.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
""Silnik 2.2 TDCI w oryginale 155KM po chipe moc zwiększona do ponad 180KM. Teraz naprawdę miazga. Doskonała dynamika i moc. Niejedna osoba zdziwiła się, że z tak niepozorne auto jak Mondeo może dać takiego kopa. Spalanie wiadomo zależy od stylu jazdy.Jeżdżąc spokojnie w mieście można się zmieścić w 8 litrach,trasa to około 6 litrów. Niekwestionowanym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Całkiem trwałe koło dwumasowe, u mnie awaria dopiero przy 200 tyś. km. Wtryski okej." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mondeo 2.2 TDCI 155KM 2005

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.