Silnik 2.0 HDI 136KMWyświetleń: 99850

Silników używa:

HDI
Silnik 2.0 HDI 136KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po.240.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wtryski

Silniki 2.0 HDI z oznaczeniem (DW10BTED) posiadają wtryski -Pizoelektryczne Boscha -nie naprawialne

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 136KM został wprowadzony do produkcji w roku 2003 i był stosowany do 2008 roku.Była to jednostka 16-zaworowa bardziej zaawansowana technologicznie pod względem osprzętu oraz wtrysku paliwa.Niestety wszystkie wersje tej jednostki zostały wyposażone w Filtr cząstek stałych II generacji.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF.Serwis FAP-a został wydłużony z 80tys do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra ze 120tys do 180tys.Typowe usterki tego silnika takie jak awarie dwumasy oraz EGR-u możemy zaobserwować dopiero po przejechaniu 200tys km to dobry wynik .Mała awaryjność dotyczy samego układu wtryskowego oraz turbosprężarek,kierowcy tu sobie chwalą długą żywotność tych elementów.Koncern PSA w 2008 roku wprowadził na rynek zmodyfikowaną wersję tej jednostki o mocy 140KM która do dziś jest uważana za jedną z najlepszych na rynku, od 2009r do produkcji wprowadzono wersje 150KM i 163KM.Silnik został poddany dużym zmianą i zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki .Znajdziemy to filtr cząstek stałych III generacji ,zmodyfikowany układ wtryskowy oraz turbosprężarkę chłodzącą płynem.Wszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania
trwała jednostka oraz osprzęt
niska awaryjność FAP

Wady:
Filtr cząstek stałych FAP
wtryski Pizoelektryczne w razie awarii wysoki koszt naprawy
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 228

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 89
Średnia (głosów 16):
(9)
Trwałość
 9.25/10
Utrzymanie
 8.56/10
Dynamika
 9.19/10

Głosy według opinii:

151

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Rychu 25.09.2017
Średnia:
(4.67)
Nie
"Wbrew opinia , ten silnik nie jest ani super trwały, ani tym bardziej dynamiczny , oszczednosc tez nie jest jego mocna stroną. Po 280 tys skończył się układ wtryskowy. Zdecydowanie lepiej kupic auto z silnikiem Fiata 150 KM, nieporównywalnie lepsze osiagi i kultura pracy."
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Peugeot 407 /136 KM Rok / Przebieg: 2005/287000 Śr. spalanie: 8
Jacek 15.04.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jestem bardzo zadowolony, roważałem zakup Peugeota 308cc z 1.6 HDI 8V 112KM, ale przy stosunkowo dużej masie auta, bo 1730kg lepszym wariantem okazuje się ten 2.0 HDI 16V. Silnik bardzo elastyczny i o bardzo dobrej kulturze pracy. Jest to mój pierwszy 2.0 HDI, wczesniej miałem 308 5d z 1.6 HDI 16V i też byłem bardzo zadowolony. Silniki PSA naprawdę są pewne i bezawaryjne, oczywiście jak się je odpowiednio serwisuje, stosując olej dobej jakości 5W30 np.Total i co ważne musi być regularnie wymieniany max. co 15000km. Układ paliwowy też bez problemów. Ogólnie polecam HDI "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 308cc / 136 Rok / Przebieg: 2009 / 144500 Śr. spalanie: 7.6
Darek 12.09.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Citroen c5 2.0hdi 163km Powiem tak zmieniało się bryki tylko z Audi na Bmw lecz po ostatnim które było salonowe BMW 3.0 D mam dość Audi Czy BMW. Ciągłe problemy a to zawieszenia a to coś skrzynie.Byłem w salonie Merca lecz nawet moja Żona zwróciła uwagę na tandetę wykonania( skrzypiące plastiki ) Ok zaryzykowałem i zamiast wyjechać znów nówką salonową Audi czy Bmw mam parolatka w którego nie wierzyłem. Ku zdumieniu moim jak i domowników to auto było strzałem w 10!!! Wygodne ( znaczy wypasione) ekonomiczne a nogę mam ciężką no i auto swoją wagę ma, bez awaryjne. Francuzi zrobili coś fantastycznego. Teraz jak widzę Audi czy Bmw ogarnia mnie wewnętrzny uśmiech bo Żal mi tych którzy dają się zwodzić reklamom i tym wszystkim zapewnieniom że tylko niemieckie haha powodzenia ja mam długoletnie doświadczenie z autami i polecam każdemu nie rozczarujecie się . "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 163 Rok / Przebieg: 2012rok 128tyś Śr. spalanie: 7.2
leszek 25.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Zapomniałem oceny - dla mnie same "dychy""
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
leszek 25.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiłem 3 letnią 407 z przebiegiem 120 tkm w 2008 r . W tej chwili przebieg wynosi 376 000 km. Uwaga - dwumasa i turbina jest od nowości i jeszcze hula !!! Zadnych problemów z erg , wtryskiwaczami . Jedyne co mnie troszke irytuje to oba wyswietlacze - radiowy wymieniłem , kilometrowy już się"maże" Jestem jedynym użytkownikiem i zaręczam wam że spalanie z przebytych 250 tkm jest poniżej 5 L/100 km "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 407 /136 Rok / Przebieg: 2005/376000 Śr. spalanie: 4.6-5.0 L/100
<<<1234>>>

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D4D 90KM16.07.2018

Auto w moich rękach od 9 lat. Jedyna awaria to nieszczęsne zaworki SCV przy przebiegu około 200 tyś. Aktualny przebieg prawie 300 t

Polecam

8.72

Silnik 2.4 DI-D MIVEC 154/181KM16.07.2018

Nowoczesny silnik cichy i bardzo oszczędny jak na auto w którym się znajduje,długo szukałem tego typu auta z dobrym silnikiem.Ten

Polecam

10.00

Silnik 2.2 CRDI D4EB 150KM13.07.2018

Witam , samochód naprawdę godny uwagi , 2.2 CRDI 150KM 4X4 2008r bez DPF fabrycznie , jak na swoje gabaryty niewiele pali 7.5l , komf

Polecam

7.67

Silnik 1.9 TDI (91-98)12.07.2018

Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 ra

Polecam

7.37

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.