Silnik 2.0 HDI 136 140 163KMWyświetleń: 72973

Silników HDI używa:

HDI
Silnik 2.0 HDI 136 140 163KM

Silnik 2.0HDI 136KM został wprowadzony do produkcji w roku 2003 i był stosowany do 2008 roku.Była to jednostka 16-zaworowa bardziej zaawansowana technologicznie pod względem osprzętu oraz wtrysku paliwa.Niestety wszystkie wersje tej jednostki zostały wyposażone w Filtr cząstek stałych II generacji.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF.Serwis FAP-a został wydłużony z 80tys do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra ze 120tys do 180tys.Typowe usterki tego silnika takie jak awarie dwumasy oraz EGR-u możemy zaobserwować dopiero po przejechaniu 200tys km to dobry wynik .Mała awaryjność dotyczy samego układu wtryskowego oraz turbosprężarek,kierowcy tu sobie chwalą długą żywotność tych elementów.Koncern PSA w 2008 roku wprowadził na rynek zmodyfikowaną wersję tej jednostki o mocy 140KM która do dziś jest uważana za jedną z najlepszych na rynku, od 2009r do produkcji wprowadzono wersje 150KM i 163KM.Silnik został poddany dużym zmianą i zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki .Znajdziemy to filtr cząstek stałych III generacji ,zmodyfikowany układ wtryskowy oraz turbosprężarkę chłodzącą płynem.Wszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania
trwała jednostka oraz osprzęt
niska awaryjność FAP

Wady:
Filtr cząstek stałych FAP
wtryski Pizoelektryczne w razie awarii wysoki koszt naprawy
awarie EGR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000-240.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Info Serwis

Wtryski

Silniki 2.0 HDI z oznaczeniem (DW10BTED) posiadają wtryski -Pizoelektryczne Boscha -nie naprawialne

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 180

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 77
Średnia (głosów 15):
(9.29)
Trwałość
 9.6/10
Utrzymanie
 8.8/10
Dynamika
 9.47/10

Głosy według opinii:

150

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jacek 15.04.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jestem bardzo zadowolony, roważałem zakup Peugeota 308cc z 1.6 HDI 8V 112KM, ale przy stosunkowo dużej masie auta, bo 1730kg lepszym wariantem okazuje się ten 2.0 HDI 16V. Silnik bardzo elastyczny i o bardzo dobrej kulturze pracy. Jest to mój pierwszy 2.0 HDI, wczesniej miałem 308 5d z 1.6 HDI 16V i też byłem bardzo zadowolony. Silniki PSA naprawdę są pewne i bezawaryjne, oczywiście jak się je odpowiednio serwisuje, stosując olej dobej jakości 5W30 np.Total i co ważne musi być regularnie wymieniany max. co 15000km. Układ paliwowy też bez problemów. Ogólnie polecam HDI "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 308cc / 136 Rok / Przebieg: 2009 / 144500 Śr. spalanie: 7.6
Darek 12.09.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Citroen c5 2.0hdi 163km Powiem tak zmieniało się bryki tylko z Audi na Bmw lecz po ostatnim które było salonowe BMW 3.0 D mam dość Audi Czy BMW. Ciągłe problemy a to zawieszenia a to coś skrzynie.Byłem w salonie Merca lecz nawet moja Żona zwróciła uwagę na tandetę wykonania( skrzypiące plastiki ) Ok zaryzykowałem i zamiast wyjechać znów nówką salonową Audi czy Bmw mam parolatka w którego nie wierzyłem. Ku zdumieniu moim jak i domowników to auto było strzałem w 10!!! Wygodne ( znaczy wypasione) ekonomiczne a nogę mam ciężką no i auto swoją wagę ma, bez awaryjne. Francuzi zrobili coś fantastycznego. Teraz jak widzę Audi czy Bmw ogarnia mnie wewnętrzny uśmiech bo Żal mi tych którzy dają się zwodzić reklamom i tym wszystkim zapewnieniom że tylko niemieckie haha powodzenia ja mam długoletnie doświadczenie z autami i polecam każdemu nie rozczarujecie się . "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 163 Rok / Przebieg: 2012rok 128tyś Śr. spalanie: 7.2
leszek 25.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Zapomniałem oceny - dla mnie same "dychy""
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
leszek 25.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiłem 3 letnią 407 z przebiegiem 120 tkm w 2008 r . W tej chwili przebieg wynosi 376 000 km. Uwaga - dwumasa i turbina jest od nowości i jeszcze hula !!! Zadnych problemów z erg , wtryskiwaczami . Jedyne co mnie troszke irytuje to oba wyswietlacze - radiowy wymieniłem , kilometrowy już się"maże" Jestem jedynym użytkownikiem i zaręczam wam że spalanie z przebytych 250 tkm jest poniżej 5 L/100 km "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 407 /136 Rok / Przebieg: 2005/376000 Śr. spalanie: 4.6-5.0 L/100
Piotr 10.05.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zajebisty silnik, cichy i oszczedny. FAP nie sprawia problemów, przy 130 tys dolewka płynu infileum i śmiga dalej. Szkoda że wtryski nieregenerowalne. Trochę turbo się poci ale to normalka w tych silnikach. Mam mechanika z citroena, który jest moim kumplem od 15 lat więc, mogę w każdej sytuacji na niego liczyć. On polecił mi ten silnik i nie chcę nic innego a już napewno nie TDI od VW, fuujjjj. Jeśli chodzi o utrzymanie dałem 10/10 bo narazie nic się nie zepsuło tylko płyny zmieniam, ale ogólnie ceny części to nie ma tragedii, zresztą mi kumpel załatwia za pół ceny. Dynamika, no tutaj to jest gorzej bo od dołu to słabo idzie, a od 1800 do 2500 tys obrotów wbija w fotel i to jest słabe moim zdaniem. Mi bardziej pasuje najwidoczniej naturalny przyrost mocy jak np w dieslu Fiata 2.0 który występuje np w Insignii. Nie to że lubię niemiecką motoryzację, ale uważam że opel z tym silnikiem daje rade, zresztą to Fiat robi najlepsze silniki diesla, a francuzi pod tym względem zajmują drugą pozycję. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Citroen C5 140km Rok / Przebieg: 138000 Śr. spalanie: 5.8-7.0
ManiekCBR 10.04.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Mam go od nowości do 180 tys serwisowany w Aso. Silnik bez wirusa, w automacie, jest super ! Ciągnie jak tur. Ładnie pracuje. Dbam i daje w rurę , ale nigdy mnie nie zawiódł ! Pali w najgorsze mrozy, jest bardzo nie zawodny. Peugeot 508 sw to bardzo dobra fura ! Nigdy szmelc klekota ! Pasiory łykam te po 200 koni."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 2.0 hdi 163 KM Rok / Przebieg: 2012/ 210 tys Śr. spalanie: Automat 7 l
Paweł 15.10.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik godny polecenia, sprowadzony przy przebiegu 118tys i dolatałem do 252tys bez wymiany Turbo !!! oczywiście jak się dba :D, naprawy dwumasa + sprzęgło i wywalanie fapa z zawirusowaniem i pojechał do nowego właściciela pewnie przelatać następną ćwiartkę "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Peugeot 307 SW 2.0 HDI 16 158ps Rok / Przebieg: 252000 Śr. spalanie: 7
Sławek 14.10.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Od 6 miesięcy posiadam 508 SW,wersja 140 konna.Jak na razie brak jakichkolwiek problemów.Silnik z przebiegiem 135 tys.pracuje bardzo ładnie,jest dynamiczny i bardzo oszczędny.Przy spokojnej jeździe 120 km/h w trasie spalanie poniżej 5 l (4,1-4,8) na 100 km.W mieście około 7 litrów na100 km.Przy jeżdzie bardziej dynamicznej spalanie może wzrosnąć nawet o około 2 litry.Poza tym moim zdaniem autko bardzo sympatyczne i ładne,dobrze wyposażone już w standardzie i w dużo lepszej cenie niż Passat.Jak powszechnie wiadomo za VW się płaci..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 508/140 Rok / Przebieg: 135000 Śr. spalanie: 6
Marko 31.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
""silnik bezawaryjny mam go od nowości w 3008 ,po za serwisem nic nie naprawiane ,wymieniane itd.Co do dynamiki rewelacyjna ,super przyspieszenie ładnie współpracuje z automatyczną skrzynią nie czuć różnicy pod czas przyspieszenia między manualną skrzynią a tą.Spalanie średnio 7l w mieście czasami powyżej 10l to jego minus ale po za tym świetny samochód świetny silnik." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 3008 2.0 163 KM autom/2011r 156tys
Femi 25.07.2014
Średnia:
(7.67)
Tak
"Od 3 lat posiadam Peugeota 407 2.0 HDI. Silnik bardzo dobry, ekonomiczny a zarazem dynamiczny. Auto bardzo dobrze spisuje się na mieście jak i w dłuższych trasach. Utrzymanie- drogie. Kupiony przy 133tys, na starcie wymieniany dwumas w komplecie ze sprzęgłem itp. Niestety wcześniej jako niepoinformowany kierowca nie miałam pojęcia o konieczności wymiany rozrządu przy max 180tys. i przy 190tys nie dość że rozrząd do wymiany to jeszcze głowica do kompletnej naprawy koszt całej naprawy 3500zł- mechanikom ciężko było zaproponować wymianę rozrządu (albo chociaż zapytać czy był wymieniany) pomimo wymiany między innymi położenia wałka rozrządu itp..."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Peugeot 407
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 3.0d N5713.08.2017

200 Tysiecy 535d F10 299 N57D30B (chlodnica spalin nowa -zatarta klapka) Turbiny regeneracja luzy na oskach oslabion

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDCI 95KM/DPF06.08.2017

Bardzo niskie spalanie zero problemów jedyny mankament to wycieki oleju z odmy przy turbinie,ale nie ma to wpływu na użytkowanie (po

Polecam

9.33

Silnik 2.0d N4706.08.2017

super auto silnik sprawuje się idealnie

Polecam

7.80

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów