Popularne na rynku

Silnik Fiat 1.9 8V/16V MultiJet

75176
Silnik Fiat 1.9 8V/16V MultiJet

Silniki Fiat 1.3 / 1.6 / 1.9 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Jednostka 1.9 MultiJet występowała z 8  lub 16 zaworową głowicą. Silnik z 8 zaworami w głowicy generuje moc od 100 do 130KM. Z kolei silnik 16V wytwarza moc od 136KM do 150KM bądź od 180KM do 190KM. Większość współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii.


Zarówno wersja JTD jak i Multijet stosuje wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować.W 2009 roku Fiat wprowadził nową generację silników Multijet 2. Istnieje również jednostka wysokoprężna o pojemności 1.9L z podwójnym doładowaniem. Jest bardzo zaawansowana technologicznie, a co za tym idzie droga oraz trudna w ewentualnej naprawie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie koła dwumasowego
  • problemy z filtrem DPF ?
  • szwankująca elektronika
  • uwaga na częste ubytki oleju
  • droższy serwis od wersji JTD

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje występują odmiany bez DPF-u !!!
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

Odmiany jednostek 1.9 MultiJet
– 8v- od 100 do 130 KM,
-16v- od 136 do 150 KM
-16v- od 180 do 190 KM od 2008 roku (dwie turbosprężarki)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (8.6)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 9.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 14 1

Najbardziej awaryjna część

16%
4%
6%
12%
6%
57%
Suma głosów: 51

Opinie użytkowników

01.01.2023 Fiat bravo
(8.3)
Opinia: Bardzo dobra jednostka
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 1.9 JTD 150km
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 323000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
15.04.2021 Fiat Bravo
(8.7)
Opinia: Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjnością.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bezawaryjność Elastyczność Niskie spalanie Dobra dynamika, silnik chce się wkręcać
Wady: Twarda praca, ale może się podobać Problemy z egr, najlepiej go wyprogramować
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 196k
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
20.03.2019 sx4
(10.0)
Opinia: Miałem 1,9 JTD przejechałem nim 380 tys. km bez ingerencji w silnik i sprzęgło oraz dwumasę. Obecnie mam 1,9 M JET 1,9 przejechane ponad 400 tys. km w silniku nie robione nic przy 360 tys. wymionione sprzęgło i dwumasa (wymienione profilaktycznie) ze względu na awarię hydraulicznego
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: D19AA
  • Rocznik / Przebieg: 2008/400000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
23.01.2017 Wiesław
(4.3)
Opinia: Mam ten silnik w Alfie 147 z 2004roku. Przebieg 210 tyś. Te silniki może są bezawaryjne, ale w cieplejszym klimacie. Obecnie wymieniłem już drugą głowicą,która popekała między zawodami, poprzednia wytrzymała 35tys.km. Koszt głowicy1300zł. Przeważnie pekały mi w zimie w mrożone dni minusy 25* na oleju
  • 1.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.9jtdm 16v 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
20.12.2016 Grzegorz
(8.7)
Opinia: Polecam z czystym sumieniem ten silnik, JTDM wersja 8v. Silnik nie sprawia żadnych problemów - jak dbasz tak masz, wymiana oleju co 10 tysięcy km, filtra paliwa co 40-50 tys. km - filtry porządne Purflux, Mann, Knecht. Trochę dychawiczny w dolnym zakresie obrotów, jak
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: AF 159/120KM
  • Rocznik / Przebieg: 242000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam