Honda

Silnik Honda 1.6 i-DTEC 16V 120KM N16A1

59834
Silnik Honda 1.6 i-DTEC 16V 120KM N16A1

Silniki Honda CTDi / i-DTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.6 i-DTEC 120KM to najnowszej generacji jednostka diesla opracowana przez koncern Honda z serii Earth Dreams Technology produkowana w Anglii od 2013r . Ideą stworzenia najmniejszego silnika diesla Hondy było zminimalizowanie spalania nie tracąc przy tym dobrych osiągów. Dlatego zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań począwszy od wykonania aluminiowej głowicy oraz bloku cylindrów przez co zmniejszono wagę silnika o 47kg.


Ta operacja przyczyniła się do tego że obecnie silnik Hondy na rynku jest najlżejszy. Dodatkowo zastosowano najnowszej generacji rozwiązania takie jak Turbosprężarka Garretta 4-tej generacji o kierownicy spalin zmiennej geometrii , tym sposobem wyeliminowano tgz Turbodziurę. W jednostce zastosowano nowy system zasilania Common Rail III generacji Denso z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch.


Wszystko to przełożyło się na niesamowite osiągi oraz bardzo niski poziom spalania . Przykładem  może być Honda Civic która osiąga prędkość maksymalną ponad 200km/h i spala w granicach 3.6L.Podsumowując japoński silnik który zagościł na dobre w nowych wersjach Hond jest konstrukcją bardzo zaawansowaną technologicznie o wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej  dynamice oraz niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo niskie spalanie
  • bardzo cicha praca
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • drogi serwis
  • drogie części

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: N16A1
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Honda SAE 0W-30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (9.2)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 1

Najbardziej awaryjna część

78%
7%
3%
3%
4%
6%
Suma głosów: 105

Opinie użytkowników

14.03.2024 SUV
(9.0)
Opinia: Posiadam Honde z silnikiem 1.6 i-dtec od siedmiu lat, zrobiłem ją 210 tyś kilometrów, zero I to powtarzam zero awarii, to co piszą że wymagające silnik i jednorazowy to kompletne bzdury, olej na początku wymieniłem co 15 tyś, teraz co 10-12 tyś 5w 30
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Wygoda, niskie spalanie, dużo miejsca, duży bagażnik, dobra dynamika i elastczność , a przedewszyskim bezawaryjności!
Wady: Miękki lakier
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 250.000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
06.08.2023 Crv 4
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność i niskie spalanie
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 1260000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
17.06.2023 Honda civic 1.6 i-detc
(9.0)
Opinia: Opinia od 1 do 10 .10 auto naprawdę można poleci każdemu jeździłem ruznymi autami ale ten silnik z mocą 120KM jest elastyczny i na wysokich biegach przy małej prędkość robi robotę ten kto to wymyślił ten silnik powinien dostać nagrodę Nobla
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Każdemu polecam ten silnik
Wady: Nie ma wad silnik super niskie spalanie i super dynamika niby 300nitow a jedzie jak bu miał z 200koni
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 163
  • Spalanie: 3.9 l/100km
Polecam
20.10.2020 Honda HR-V
(0.0)
Opinia: Potwierdzam, problem z wałkiem rozrządu, luz poprzeczny, buczenie. U mnie wykryte już po gwarancji. Bardzo proszę osoby z podobnym problemem o jakiś w celu zasięgnięcia opinii i informacji W dużych serwisach, które odwiedziłem twierdzą, że o problemie nie słyszeli.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: spalanie
Wady: wałek rozrządu
  • Silnik: 1,6 i-DTEC
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 68000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Odradzam
07.07.2020 Honda IV gen. CRV
(8.7)
Opinia: Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono. Co ważne nie wszystkie serwisy o tym wam powiedzą. Poza tym silnik ok, pali 6.2 litra na trasie w cyklu mieszanym.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Elastyczność, spalanie, kultura pracy
Wady: Wałek rozrzadu
  • Silnik: 1.6 dtec
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 98000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam