Silnik 1.6 i-DTEC 120KM N16A1Wyświetleń: 10437

Silników używa:

CTDI
Silnik 1.6 i-DTEC 120KM N16A1

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.7 L, typ oleju: Honda SAE 0W-30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 i-DTEC 120KM to najnowszej generacji jednostka diesla opracowana przez koncern Honda z serii Earth Dreams Technology produkowana w Anglii od 2013r .Ideą stworzenia najmniejszego silnika diesla Hondy było zminimalizowanie spalania nie tracąc przy tym dobrych osiągów.Dlatego zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań począwszy od wykonania aluminiowej głowicy oraz bloku cylindrów przez co zmniejszono wagę silnika o 47kg.Ta operacja przyczyniła się do tego że obecnie silnik Hondy na rynku jest najlżejszy.Dodatkowo zastosowano najnowszej generacji rozwiązania takie jak Turbosprężarka Garretta 4-tej generacji o kierownicy spalin zmiennej geometrii ,tym sposobem wyeliminowano tgz Turbodziurę. W jednostce zastosowano nowy system zasilania Common Rail III generacji Denso z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch.Wszystko to przełożyło się na niesamowite osiągi oraz bardzo niski poziom spalania .Przykładem  może być Honda Civic która osiąga prędkość maksymalną ponad 200km/h i spala w granicach 3.6L.Podsumowując japoński silnik który zagościł na dobre w nowych wersjach Hond jest konstrukcją bardzo zaawansowaną technologicznie o wysokiej kulturze pracy,bardzo dobrej  dynamice oraz niskim poziomie spalania.

Zalety:
bardzo niskie spalanie
bardzo cicha praca
wysoka kultura pracy

Wady:
drogi serwis
drogie części

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 59

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 3):
(9.78)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9.33/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

ww 08.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Honda ma przejechane 86000 km, przez 5 lat.Średnie spalanie 3,7! jeżdżę ostrożnie(dosyć się nachodziłem) usterki nie było DOSŁOWNIE NIC! POLECAM! Serwis jak każdy :) Dynamika i wygoda SUPER"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: IX 120 Rok / Przebieg: Śr. spalanie: 3.7
Michal 10.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód ten posiadam dopiero miesiąc i zrobiłem nim dopiero 1,3 tyś km, ale co mogę powiedzieć to silnik bardzo fajnie się zbiera a przy tym jest bardzo oszczędny. Szybko się nagrzewa. Używam opcji eco i spalanie ok. 4,4l/100km. Mieszkam w norwegii także teren mocno górzysty i duże ograniczenia prędkości zatem nie testowałem jeszcze wyższych prędkości jak 110km/h. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Poprzednio miałem 1.9 tdi 110km ale zdecydowanie ten silnik jest elastyczniejszy, a tam też miałem turbinę ze zmienną geometrią. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Civic Tourer/1.6 i-dtec/120km Rok / Przebieg: 2014/49000 Śr. spalanie: 4.5
Dystans 30.05.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Kupiony 7 miesięcy temu do firmy. Bardzo drogi w zakupie prawie 100 tyś zł, cały czas mam wrażenie że przepłaciłem 10-15 tyś. Jeśli chodzi o silnik to na razie bez problemów, spalanie w granicy 5 litrów(bez eco drivingu). Kupiłem honde ze względu na gwarancję 5 lat i 300 tyś km, zobaczymy jak bd się sprawować. Polecam dla tych którzy robią naprawdę dużo km rocznie, ten samochód jest zbyt drogi by go kupić do jazdy po mieście... 477 litrowy bagażnik sporo mieści (w zasadzie mieszcze tyle co do skody octavi, no prawie tyle samo :P). "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 120 Rok / Przebieg: 2014. 80 tyś. Śr. spalanie: 5.2

Wybierz silnik i dodaj opinię

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)18.06.2018

Skoda Fabia 1.9 SDi 2003 rok - aktualny stan licznika 302.000 tys km i dalej rośnie - brak awarii silnika dotychczas i bardzo niskie s

Polecam

8.48

Silnik 1.6 BlueHDI 120KM18.06.2018

Świetny silnik, na początku mocno sceptycznie podszedłem do niego ale w tej chwili po prostu jest boski, zbiera się nie najgorzej p

Polecam

7.50

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.