Popularne na rynku

Silnik BMW 2.0 R4 d 16V N47

74583
Silnik BMW 2.0 R4 d 16V N47

Silniki BMW d Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0d  o oznaczeniu N47D20 wprowadzono na rynek w 2007 rokuJednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej. Podstawową zmianą było wykonanie bloku silnika z stopu aluminium, co miał przełożyć się na niższą wagę o prawie 17 kg w porównaniu do starszej wersji. Jest to nowoczesna jednostka, w której zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań. W silniku 2.0 N47 występują dwie odmiany układu wtryskowego – w wersji o mocach od 116KM do 143KM występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi o ciśnieniu 1600bar.



Prostszy i tańszy w ewentualnych naprawach. Drugi w wersjach mocniejszych od 163KM w górę, układ wtryskowy z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1800/2000 bar. Plusem zastosowania takiego układu jest bardziej precyzyjne dawkowanie paliwa przez co auto mniej spala oleju napędowego . Niestety wtryski są bardziej wrażliwe i poddatne na uszkodzenie a co za tym idzie droższe w ewentualnej naprawie. Wtryskiwacze piezoelektryczne są praktycznie nienaprawialne można co najwyżej wymienić ich końcówki na nowe, a koszty ich wymiany idą w tysiące.Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej.



Ze względy na podniesienie mocy oraz osiągnięciu wyższego momentu obrotowego w silniku została wzmocniona konstrukcja wału korbowego Charakterystyczną cechą jest umiejscowienie rozrządu po stronie skrzyni biegów.( W poprzedniku rozrząd montowano od przodu pojazdu). Ponadto zmodyfikowano turbosprężarkę VGTo zmiennej geometrii łopatek, która od tej pory była sterowana elektronicznie. Omawiając turbosprężarkę należy zwrócić uwagę na jej stosunkowo niską trwałość oraz wysokie koszta obsługi w razie ewentualnej naprawy. Egzemplarze z przebiegiem 160-180tyś kilometrów mogą przysporzyć sporo problemów.



Jedna z najbardziej rozpoznawalnych usterek które nie są obce tej jednostce, jest rozciągający się łańcuch odpowiedzialne za to są wadliwe napinacze oraz ślizgi. Zdarzają się egzemplarze gdzie łańcuchy się zrywają co prowadzi do uszkodzenia silnika. Ewentualne naprawa  pociąga za sobą spore koszta. . Kolejną poważną usterką są kolektory dolotowe w których pękają klapy wirowe i wpadają do cylindrów czego skutkiem jest uszkodzenie jednostki zdarza się to przeważnie przy przebiegu po wyżej 120tys .



Z drugiej jednak strony wiele silników ma już za sobą bardzo duże przebiegi, co właśnie prowadzi do powyższych awarii oraz jak również osprzęt który nie należy do zbyt trwałych  koła dwumasowego około 150tys  ,turbosprężarki VGT około 200tys oraz wtrysków pizoelektrycznych które nie należą do szczególnie trwałych, niestety nie są regenerowalne. Trzeba nadmienić że modele po 2010 roku są mniej awaryjne i nie stwarzają tak wielu przykrych i kosztownych problemów. Również do  palety silników wprowadzono wersje 204KM oraz wersję 218KM w wersji kompresor, doładowanie sekwencyjne z dwoma turbosprężarkami różnej wielkości.



Jednak najbardziej popularna odmiana to wersja 177KM w modelu 320d o bardzo przyzwoitych osiągach oraz niskim spalaniu. Reasumując 2 litrowa jednostka wysokoprężna z koncernu BMW charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz niezłą kulturą pracy zwłaszcza w nowszych modelach, lecz wiele egzemplarzy miewa drogie usterki. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta , silnika oraz jego osprzęt bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika
  • dobry poziom spalania
  • niższa awaryjność po 2010 roku

Wady

  • awarie łańcucha rozrządu
  • awarie kolektora dolotowego-Klapy wirowe
  • awarie koła dwumasowego
  • awarie turbosprężarki VGT
  • awarie wtrysków pizoelektrycznych- nienaprawialne

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch/ w mocnijeszych wersjach piezoelektryczne-nienaprawialne
  • Ilość oleju silnikowego: 5.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

OLEJ
Zaleca się zmiany oleju Maksymalnie co 15 tyś/km przez co wydłużymy żywotność turbosprężąki
Układ wtryskowy !
W silniku 2.0 N47 występują dwa rodzaje układu wtryskowego
wersje o mocach niższych od 116-143 układ z wtryskami elektromagnetycznymi  Bosch
wersje o mocach wyższych od 163KM -204 układ z wtryskami piezoelektrycznymi Bosch

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (7.6)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 7.1/10
Dynamika 9.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 5

Najbardziej awaryjna część

15%
15%
15%
8%
20%
28%
Suma głosów: 40

Opinie użytkowników

16.07.2023 F11 525d
(9.3)
Opinia: N47S1, w F11 525d.... najlepszy diesel z jakim miałem do czynienia.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mega ekonomiczna jednostka. 140-160 po autostradach i spalanie 6 litrów. Idealny motor na dalekie trasy.
Wady: Kultura pracy gorsza niż w N57... za to mniejsza awaryjność.
  • Silnik: 525d 218 KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 248500
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
24.08.2019 Anonim
(4.7)
Opinia: totalne dno porażka auto z przebiegiem 221 tys salon PL wiec nie krecona, siadło turbo, dwumasa i wtryski
  • 2.0/10
  • 5.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: e90
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
23.06.2019 E90
(0.0)
Opinia: To dobre silniki, ale rozrząd to rzecz o której pomyślałem w pierwszej kolejności kupując swoje BMW. Znalazłem stronę www.bmwrozrzady.pl i tam właśnie dokonałem wymiany ;)
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: N47
  • Rocznik / Przebieg: 2008
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
11.06.2018 Kuba
(8.0)
Opinia: BMW F30 2014 rok, rozrząd wymieniony przy 138 tys km, poza tym brak problemów, poza niestety dość wysokim zużyciem oleju, około 0.7 L/ 1000km. Na plus doskonała dynamika i niewspółmiernie niskie spalanie
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: BMW F30 143 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2014 140000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
08.11.2017 Anna
(6.7)
Opinia: Fantastyczna akustyka,szybki czas reakcji, doskonałe przyspieszenie,co w sumie daje olbrzymią przyjemność z jazdy, bardzo dobre przyspieszenie jak na 4-cylindrowy silnik, tutaj w jednej z niższych dostępnych wersji, jednak można się zagapić i dobić niepostrzeżenie do 180kmh. Na trasie jadąc pół na pół po drogach krajowych
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: BMW 3/150KW
  • Rocznik / Przebieg: 2016/47000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam