Silnik 2.0d N47 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 37850

BMW
BMW
Silnik 2.0d N47

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch/ w mocnijeszych wersjach piezoelektryczne-nienaprawialne

Ilość oleju: 5.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ

Zaleca się zmiany oleju Maksymalnie co 15 tyś/km przez co wydłużymy żywotność turbosprężąki

Układ wtryskowy !

W silniku 2.0 N47 występują dwa rodzaje układu wtryskowego

wersje o mocach niższych od 116-143 układ z wtryskami elektromagnetycznymi  Bosch

wersje o mocach wyższych od 163KM -204 układ z wtryskami piezoelektrycznymi Bosch

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d  wprowadzono na rynek w 2007 roku o oznaczeniu N47 ,miała zastosowanie w modelach BMW 1, 3, 5 - X1 i X3 o mocach od 116KM do 218KM.Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej.Podstawową zamianą było wykonanie bloku silnika z stopu aluminium co miał przełożyć się na niższą wagę o prawie 17kg od starszej wersji.Jednostka nowoczesna w której zastosowani szereg nowatorskich rozwiązań.Cel był jasny,lepsze osiągi wyższa kultura pracy a przede wszystkim obniżenie kosztów eksploatacji.W silniku 2.0 N47 występują dwie odmiany układu wtryskowego w wersji o mocach od 116KM do 143KM występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi o ciśnieniu 1600bar !!! Prostszy i tańszy w ewentualnych naprawach. Drugi w wersjach mocniejszych od 163KM w górę, układ wtryskowy z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1800/2000 bar !!! Plusem zastosowania takiego układu jest bardziej precyzyjne dawkowanie paliwa przez co auto mniej spala oleju napędowego .Niestety wtryski są bardziej wrażliwe i poddatne na uszkodzenie a co za tym idzie droższe w ewentualnej naprawie.Wtryskiwacze piezoelektryczne są praktycznie nienaprawialne można co najwyżej wymienić ich końcówki na nowe, a koszty ich wymiany idą w tysiące.Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej.Ze względy na podniesienie mocy oraz osiągnięciu wyższego momentu obrotowego w silniku została wzmocniona konstrukcja wału korbowego Charakterystyczną cechą jest umiejscowienie rozrządu po stronie skrzyni biegów.( W poprzedniku rozrząd montowano od przodu pojazdu). Ponadto zmodyfikowano turbosprężarkę VGTo zmiennej geometrii łopatek, która od tej pory była sterowana elektronicznie. Omawiając turbosprężarkę należy zwrócić uwagę na jej stosunkowo niską trwałość oraz wysokie koszta obsługi w razie ewentualnej naprawy.Egzemplarze z przebiegiem 160-180tyś kilometrów mogą przysporzyć sporo problemów.Jedna z najbardziej rozpoznawalnych usterek które nie są obce tej jednostce, jest rozciągający się łańcuch odpowiedzialne za to są wadliwe napinacze oraz ślizgi. Zdarzają się egzemplarze gdzie łańcuchy się zrywają co prowadzi do uszkodzenia silnika. Ewentualne naprawa  pociąga za sobą spore koszta. .Kolejną poważną usterką są kolektory dolotowe w których pękają klapy wirowe i wpadają do cylindrów czego skutkiem jest uszkodzenie jednostki zdarza się to przeważnie przy przebiegu po wyżej 120tys ..Z drugiej jednak strony wiele silników ma już za sobą bardzo duże przebiegi, co właśnie prowadzi do powyższych awarii oraz jak również osprzęt który nie należy do zbyt trwałych  koła dwumasowego około 150tys  ,turbosprężarki VGT około 200tys oraz wtrysków pizoelektrycznych które nie należą do szczególnie trwałych, niestety nie są regenerowalne.Trzeba nadmienić że modele po 2010 roku są mniej awaryjne i nie stwarzają tak wielu przykrych i kosztownych problemów. Również do  palety silników wprowadzono wersje 204KM oraz wersję 218KM w wersji kompresor, doładowanie sekwencyjne z dwoma turbosprężarkami różnej wielkości.Jednak najbardziej popularna odmiana to wersja 177KM w modelu 320d o bardzo przyzwoitych osiągach oraz niskim spalaniu.Reasumując 2 litrowa jednostka wysokoprężna z koncernu BMW charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz niezłą kulturą pracy zwłaszcza w nowszych modelach, lecz wiele egzemplarzy miewa drogie usterki. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta ,silnika oraz jego osprzęt bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobre osiągi
bardzo dobra dynamika
dobry poziom spalania
niższa awaryjność po 2010 roku

Wady:
awarie łańcucha rozrządu
awarie kolektora dolotowego-Klapy wirowe
awarie koła dwumasowego
awarie turbosprężarki VGT
awarie wtrysków pizoelektrycznych- nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 128

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 24
Średnia (głosów 12):
(7.72)
Trwałość
 7.33/10
Utrzymanie
 7.25/10
Dynamika
 8.58/10

Głosy według opinii:

84

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Kuba 11.06.2018
Średnia:
(8.00)
Nie
"BMW F30 2014 rok, rozrząd wymieniony przy 138 tys km, poza tym brak problemów, poza niestety dość wysokim zużyciem oleju, około 0.7 L/ 1000km. Na plus doskonała dynamika i niewspółmiernie niskie spalanie"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: BMW F30 143 KM Rok / Przebieg: 2014 140000 Śr. spalanie: 7
Anna 08.11.2017
Średnia:
(6.67)
Tak
"Fantastyczna akustyka,szybki czas reakcji, doskonałe przyspieszenie,co w sumie daje olbrzymią przyjemność z jazdy, bardzo dobre przyspieszenie jak na 4-cylindrowy silnik, tutaj w jednej z niższych dostępnych wersji, jednak można się zagapić i dobić niepostrzeżenie do 180kmh. Na trasie jadąc pół na pół po drogach krajowych około 100kmh i 160kmh na autostradzie, średnie rzeczywiste spalanie jest na poziomie 5,6l, co przy takiej przyjemności z jazdy, wydaje mi się fantastycznym wynikiem.Ten silnik doskonale nadaje się do trójki, w piątce polecam wyższą wersję, zaskakujące że w wersji Top jest też montowany do siódemki."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: BMW 3/150KW Rok / Przebieg: 2016/47000 Śr. spalanie: 5.6
Daniel 06.08.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"super auto silnik sprawuje się idealnie "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 525 Rok / Przebieg: 180000 Śr. spalanie: 6.5
Piotr 09.04.2017
Średnia:
(4.67)
Nie
"Odradzam! Po przejechaniu 110 tys (5 lat, jedyny właściciel, serwis ASO) w trakcie podróży z wakacji padła turbina, samochód nie nadawał się do jazdy. Bardzo wysokie koszty sprowadzenia samochodu do kraju+ koszt naprawy. Odradzam, uważam że tej klasy samochód nie powinien zawodzić w tak dużym stopniu."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: X3 2,0 xd/ 185 KM Rok / Przebieg: 2012/ 112000 Śr. spalanie: 7.2
Adam 19.02.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Witam, posiadam N47 D20A rok 2008 luty czyli przed liftingiem, samochód kupiłem z premium selection BMW z salonu ale nie krajowy z Danii. Przebieg w trakcie kupna 88 tys. Przebieg sprawdzony i potwierdzony w ASO w Warszawie. Z braku pewności i znający polskie realia sprawdziłem ponownie w BMW w Danii. Historia potwierdzona. Obecnie 175 tys przebiegu. Do tej pory oprócz wymian oleju i filtrów co 12-15 tys wymiana plecionki ( uszkodzenie mechaniczne ), i akcja serwisowa w Katowicach ---wymiana napinacza łańcucha rozrządu. To tyle, autko na razie śmiga, raz w roku jest trasa ok.3000 tys km. no i wiadomo jazda mieszana praca (autostrada 30 km dziennie) i trochę jazdy miejskiej. Co staram się przestrzegać to: olej co 10-12 tys, chłodzenie turbinki po jeździe, i całkowicie wyłączyłem START-STOP. Generalnie polecam. ( OPINIA SZCZERA I PRAWDZIWA )"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: E90 n47/177 PS Rok / Przebieg: 2008/175000 Śr. spalanie: 6.2-6.5
<<<123>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)15.12.2018

Nie wszystkie modele HDI są wyposażone w FAP. W Peugocie 2.0 HDI VIN o oznaczeniu ... RHRG.... oraz ... RHRE.... występuje fabryczni

Polecam

9.07

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)13.12.2018

Żadnego błędu w opisie nie ma. 205km ma jedną turbinę, 215km ma biturbo. Ja używałem XC60 od nowości 2010r. wersję 205km. Prze

Polecam

8.72

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.