Silnik 3.0d N57 D30 ('08-'14) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 31226

BMW
BMW
Silnik 3.0d N57 D30 ('08-'14)

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Ilość oleju: 6.7-7.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 2 lata.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0d  wprowadzono na rynek w 2008 roku o oznaczeniu N57 ,miała zastosowanie w modelach BMW klasy wyższej oraz SUV. .Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej. Charakterystyczną cechą jest jego konstrukcja całość wykonana z Aluminium .zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000barów !!! Wersja z oznaczeniem N57S produkowana jest z potrójnym doładowaniem i osiąga moc 381KM -odmiana BiTurbo .Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8- biegów. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4X4. Wszystkie modele spełniają europejskie normy spalin i występują seryjnie z Filtrem cząstek stałych,który może przysporzyć wiele problemów poruszając się po mieście.Niestety silnik nie jest wolny od wad zdarzają się problemy z układem rozrządu -rozciągający się łańcuch.Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza.Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys który prowadzi do poważnych usterek silnika.Usunięcie sadzy wiąże się z niestety z rozebraniem całego silnika co wiąże się z dużymi kosztami.Podsumowując silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany ma świetne osiągi bardzo dobra dynamikę i musi być odpowiednio użytkowany, tyczy się to przede wszystkim terminowej wymiany oleju oraz tankowania wysokiej klasy ON.Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne osiągi
wysoka kultura pracy
spalanie

Wady:
uwaga na rozciągający się łańcuch rozrządu
problemu z nagarem w kanałach dolotów
wtryskiwacze pizoelektryczne nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 142

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 42
Średnia (głosów 12):
(8.5)
Trwałość
 8.67/10
Utrzymanie
 7.67/10
Dynamika
 9.17/10

Głosy według opinii:

111

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Pawel 11.10.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Wg mnie silnik jest zaj..... Brzmienie prawie jak benzynowa 6tka a nie diesel. Mam najechane 155 tys, póki co wszystko ok. zrobiłem małego chipa i z 258 mam 326KM. czuć różnicę, złych konsekwencji na razie brak. oby jak najdłużej. nie cisnę na kazdym skrzyzowaniu na max tylko staram sie "używac mocy" z głową. ale zawsze 5s do setki kusi :) oddałem do serwisu na czyszczenie EGR i kolektora bo był już trochę zasyfiony. A tak to generalnie bardzo, bardzo dobry silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: BMW 5 F11 530d xd 2011r 155tys Rok / Przebieg: Śr. spalanie: 10
Piotrek 13.08.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"200 Tysiecy 535d F10 299 N57D30B (chlodnica spalin nowa -zatarta klapka) Turbiny regeneracja luzy na oskach oslabione gruszki + wydmuchane uszczelki spod kolektora , kolektor ssacy zawalony + kanaly w glowicy (wyczyszczone na blysk) juz 3x Polecam czyszczenie co jakis czas ,uszczelki nie sa tak drogie i moim zdaniem to zadna robota wyciagnac go z tamtad . wymiana łancuchow rozrzadu wszystkie 3, zebatki z walka rozrzadu z pompy paliwa , wymiana pompy olejowej . Łancuch gorny rozciagniety (wypracowany ) dłuzszy od nowego o poł ogniwa , łancuszek ten jest bardzo cienki, reszta ujdzie , polecam wymiane przed 200 Tys u mnie byl juz bardzo luzny i slyszalny dzwiek tak jakby ocierania o plastikowe czesci slychac to poprostu ze to łancuch. Na zimnym nie slyszalne , slyszalne najbardziej temp oleju 50 - 70 stopni przy obrotach 1500 - 2000 obr/min. Wymiana pompy wodnej rolki i napinacza ,paska wielorowkowego (totalna koncowa) Wymiana oleju co 10 Tys . Dbajcie a pojedziecie :) "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 535d 299 Rok / Przebieg: 200 tys Śr. spalanie: 8.5
Darek 05.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"dynamika silnika znakomita (na kazdych obrotach), zadnych problemow nie mialem, spalanie bardzo dobre, polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: E90 325d LCI / 201hp Rok / Przebieg: 2011 / 100tys km Śr. spalanie: 6.5
Sławek 01.12.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Auto niesamowite, co prawda nie mam najbogatszej wersji ale i tak wykończenie auta jest bardzo solidne. Skóra niemal bez śladów użytkowania, ale skoro mowa o silniku po prostu rewelacja, kupiłem autko z przebiegiem 120 tys. km i sam zrobiłem drugie tyle bez najmniejszych problemów. Tylko raz przeplacilem za wymianę tarcz hamulcowych ale niestety tak jest jak się trafi na naciągacza. Teraz sam kupuje części i wymieniam w ASO. Przyjemność z jazdy nie do opisania posiadaczą passatów itd. POLECAM silnik przyjemny dla ucha, oszczędny i niezbyt drogi w obsłudze mimo innych opinii tylko nie wiem czy to opinie posiadaczy czy zazdrosnych. Kupując auto za ponad sto dwadzieścia koła nie spodziewam się wymiany klocków za 99 zł :-D "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 530 F10 258KM Rok / Przebieg: 2012 / 240000 Śr. spalanie: 6.5
Marcin 30.11.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Polecam BMW z serii F11. Wymieniam olej z filtrem odmy zawsze i prawie trzysta tysięcy niebawem. Spalanie do 7 litrów przy sporych prędkościach. Jazda papamobilem mnie nie interesuje, a jeżeli ktoś ma taki styl jazdy do zejdzie poniżej 6 litrów. Części eksploatacji też w dobrej cenie, wystarczy odrobina czasu i dostęp do sieci. Ci co mają problemy z tymi autami pewnie o nie nie dbają, albo inni nie dbali i mają skręcone liczniki o kilka stów. Takie Polskie realia. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 258 Rok / Przebieg: 2011/260000 Śr. spalanie: 6.5
<<<123>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.