Silnik 3.0d N57 D30 ('08-'14) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 40824

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0d  wprowadzono na rynek w 2008 roku o oznaczeniu N57 ,miała zastosowanie w modelach BMW klasy wyższej oraz SUV. .Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej. Charakterystyczną cechą jest jego konstrukcja całość wykonana z Aluminium .zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000barów !!! Wersja z oznaczeniem N57S produkowana jest z potrójnym doładowaniem i osiąga moc 381KM -odmiana BiTurbo .Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8- biegów. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4X4. Wszystkie modele spełniają europejskie normy spalin i występują seryjnie z Filtrem cząstek stałych,który może przysporzyć wiele problemów poruszając się po mieście.Niestety silnik nie jest wolny od wad zdarzają się problemy z układem rozrządu -rozciągający się łańcuch.Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza.Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys który prowadzi do poważnych usterek silnika.Usunięcie sadzy wiąże się z niestety z rozebraniem całego silnika co wiąże się z dużymi kosztami.Podsumowując silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany ma świetne osiągi bardzo dobra dynamikę i musi być odpowiednio użytkowany, tyczy się to przede wszystkim terminowej wymiany oleju oraz tankowania wysokiej klasy ON.Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne osiągi
wysoka kultura pracy
spalanie

Wady:
uwaga na rozciągający się łańcuch rozrządu
problemu z nagarem w kanałach dolotów
wtryskiwacze pizoelektryczne nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 164

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 53
Średnia (głosów 13):
(8.33)
Trwałość
 8.15/10
Utrzymanie
 7.62/10
Dynamika
 9.23/10

Głosy według opinii:

112

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

E71 12.03.2019
Średnia:
(6.33)
Nie
"dobry silnik,dynamiczny...ale...nieoszczędny-spalanie miedzy 12-16l/100km,przebieg 95 tys km i niestety do remontu :( kompresja na cylindrach licha(kupiony przeze mnie nowy w salonie,więc przebieg pewny) 2012rok."
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 306/N57 Rocznik / Przebieg: 2012/95tyś. Śr. spalanie: 14
Pawel 11.10.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Wg mnie silnik jest zaj..... Brzmienie prawie jak benzynowa 6tka a nie diesel. Mam najechane 155 tys, póki co wszystko ok. zrobiłem małego chipa i z 258 mam 326KM. czuć różnicę, złych konsekwencji na razie brak. oby jak najdłużej. nie cisnę na kazdym skrzyzowaniu na max tylko staram sie "używac mocy" z głową. ale zawsze 5s do setki kusi :) oddałem do serwisu na czyszczenie EGR i kolektora bo był już trochę zasyfiony. A tak to generalnie bardzo, bardzo dobry silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMW 5 F11 530d xd 2011r 155tys Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie: 10
Piotrek 13.08.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"200 Tysiecy 535d F10 299 N57D30B (chlodnica spalin nowa -zatarta klapka) Turbiny regeneracja luzy na oskach oslabione gruszki + wydmuchane uszczelki spod kolektora , kolektor ssacy zawalony + kanaly w glowicy (wyczyszczone na blysk) juz 3x Polecam czyszczenie co jakis czas ,uszczelki nie sa tak drogie i moim zdaniem to zadna robota wyciagnac go z tamtad . wymiana łancuchow rozrzadu wszystkie 3, zebatki z walka rozrzadu z pompy paliwa , wymiana pompy olejowej . Łancuch gorny rozciagniety (wypracowany ) dłuzszy od nowego o poł ogniwa , łancuszek ten jest bardzo cienki, reszta ujdzie , polecam wymiane przed 200 Tys u mnie byl juz bardzo luzny i slyszalny dzwiek tak jakby ocierania o plastikowe czesci slychac to poprostu ze to łancuch. Na zimnym nie slyszalne , slyszalne najbardziej temp oleju 50 - 70 stopni przy obrotach 1500 - 2000 obr/min. Wymiana pompy wodnej rolki i napinacza ,paska wielorowkowego (totalna koncowa) Wymiana oleju co 10 Tys . Dbajcie a pojedziecie :) "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 535d 299 Rocznik / Przebieg: 200 tys Śr. spalanie: 8.5
Darek 05.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"dynamika silnika znakomita (na kazdych obrotach), zadnych problemow nie mialem, spalanie bardzo dobre, polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: E90 325d LCI / 201hp Rocznik / Przebieg: 2011 / 100tys km Śr. spalanie: 6.5
Sławek 01.12.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Auto niesamowite, co prawda nie mam najbogatszej wersji ale i tak wykończenie auta jest bardzo solidne. Skóra niemal bez śladów użytkowania, ale skoro mowa o silniku po prostu rewelacja, kupiłem autko z przebiegiem 120 tys. km i sam zrobiłem drugie tyle bez najmniejszych problemów. Tylko raz przeplacilem za wymianę tarcz hamulcowych ale niestety tak jest jak się trafi na naciągacza. Teraz sam kupuje części i wymieniam w ASO. Przyjemność z jazdy nie do opisania posiadaczą passatów itd. POLECAM silnik przyjemny dla ucha, oszczędny i niezbyt drogi w obsłudze mimo innych opinii tylko nie wiem czy to opinie posiadaczy czy zazdrosnych. Kupując auto za ponad sto dwadzieścia koła nie spodziewam się wymiany klocków za 99 zł :-D "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 530 F10 258KM Rocznik / Przebieg: 2012 / 240000 Śr. spalanie: 6.5
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów