Silnik 3.0d N57 D30 ('08-'14) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 37199

BMW
BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)23.04.2019

Silnik jest Ok. Dynamiczny oszczędny, cichy, wysoka kultura pracy. Jeżdżę tym autem 3 lata po mieście, trasy długie i dłuższe.

Polecam

8.33

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)23.04.2019

Auto kupiłem roczne z przebiegiem 45tys. W kolejne 8lat dobiłem do ponad 200tys. Poza wymianą kolumny kierowczniczej (na gwarancji)

Polecam

6.53

Silnik 3.0d N57 D30TU (od 2011)23.04.2019

Super auto, niezawodny silnik.

Polecam

9.50

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)22.04.2019

Kolejny raz sprawdza się powiedzenie "jak dbasz tak masz", silnik bezawaryjny, serwisowany regularnie olej i filtry co 10 tys, paliwo

Polecam

8.04

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0d  wprowadzono na rynek w 2008 roku o oznaczeniu N57 ,miała zastosowanie w modelach BMW klasy wyższej oraz SUV. .Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej. Charakterystyczną cechą jest jego konstrukcja całość wykonana z Aluminium .zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000barów !!! Wersja z oznaczeniem N57S produkowana jest z potrójnym doładowaniem i osiąga moc 381KM -odmiana BiTurbo .Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8- biegów. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4X4. Wszystkie modele spełniają europejskie normy spalin i występują seryjnie z Filtrem cząstek stałych,który może przysporzyć wiele problemów poruszając się po mieście.Niestety silnik nie jest wolny od wad zdarzają się problemy z układem rozrządu -rozciągający się łańcuch.Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza.Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys który prowadzi do poważnych usterek silnika.Usunięcie sadzy wiąże się z niestety z rozebraniem całego silnika co wiąże się z dużymi kosztami.Podsumowując silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany ma świetne osiągi bardzo dobra dynamikę i musi być odpowiednio użytkowany, tyczy się to przede wszystkim terminowej wymiany oleju oraz tankowania wysokiej klasy ON.Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne osiągi
wysoka kultura pracy
spalanie

Wady:
uwaga na rozciągający się łańcuch rozrządu
problemu z nagarem w kanałach dolotów
wtryskiwacze pizoelektryczne nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 158

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 48
Średnia (głosów 13):
(8.33)
Trwałość
 8.15/10
Utrzymanie
 7.62/10
Dynamika
 9.23/10

Głosy według opinii:

112

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

E71 12.03.2019
Średnia:
(6.33)
Nie
"dobry silnik,dynamiczny...ale...nieoszczędny-spalanie miedzy 12-16l/100km,przebieg 95 tys km i niestety do remontu :( kompresja na cylindrach licha(kupiony przeze mnie nowy w salonie,więc przebieg pewny) 2012rok."
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 306/N57 Rocznik / Przebieg: 2012/95tyś. Śr. spalanie: 14
Pawel 11.10.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Wg mnie silnik jest zaj..... Brzmienie prawie jak benzynowa 6tka a nie diesel. Mam najechane 155 tys, póki co wszystko ok. zrobiłem małego chipa i z 258 mam 326KM. czuć różnicę, złych konsekwencji na razie brak. oby jak najdłużej. nie cisnę na kazdym skrzyzowaniu na max tylko staram sie "używac mocy" z głową. ale zawsze 5s do setki kusi :) oddałem do serwisu na czyszczenie EGR i kolektora bo był już trochę zasyfiony. A tak to generalnie bardzo, bardzo dobry silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMW 5 F11 530d xd 2011r 155tys Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie: 10
Piotrek 13.08.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"200 Tysiecy 535d F10 299 N57D30B (chlodnica spalin nowa -zatarta klapka) Turbiny regeneracja luzy na oskach oslabione gruszki + wydmuchane uszczelki spod kolektora , kolektor ssacy zawalony + kanaly w glowicy (wyczyszczone na blysk) juz 3x Polecam czyszczenie co jakis czas ,uszczelki nie sa tak drogie i moim zdaniem to zadna robota wyciagnac go z tamtad . wymiana łancuchow rozrzadu wszystkie 3, zebatki z walka rozrzadu z pompy paliwa , wymiana pompy olejowej . Łancuch gorny rozciagniety (wypracowany ) dłuzszy od nowego o poł ogniwa , łancuszek ten jest bardzo cienki, reszta ujdzie , polecam wymiane przed 200 Tys u mnie byl juz bardzo luzny i slyszalny dzwiek tak jakby ocierania o plastikowe czesci slychac to poprostu ze to łancuch. Na zimnym nie slyszalne , slyszalne najbardziej temp oleju 50 - 70 stopni przy obrotach 1500 - 2000 obr/min. Wymiana pompy wodnej rolki i napinacza ,paska wielorowkowego (totalna koncowa) Wymiana oleju co 10 Tys . Dbajcie a pojedziecie :) "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 535d 299 Rocznik / Przebieg: 200 tys Śr. spalanie: 8.5
Darek 05.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"dynamika silnika znakomita (na kazdych obrotach), zadnych problemow nie mialem, spalanie bardzo dobre, polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: E90 325d LCI / 201hp Rocznik / Przebieg: 2011 / 100tys km Śr. spalanie: 6.5
Sławek 01.12.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Auto niesamowite, co prawda nie mam najbogatszej wersji ale i tak wykończenie auta jest bardzo solidne. Skóra niemal bez śladów użytkowania, ale skoro mowa o silniku po prostu rewelacja, kupiłem autko z przebiegiem 120 tys. km i sam zrobiłem drugie tyle bez najmniejszych problemów. Tylko raz przeplacilem za wymianę tarcz hamulcowych ale niestety tak jest jak się trafi na naciągacza. Teraz sam kupuje części i wymieniam w ASO. Przyjemność z jazdy nie do opisania posiadaczą passatów itd. POLECAM silnik przyjemny dla ucha, oszczędny i niezbyt drogi w obsłudze mimo innych opinii tylko nie wiem czy to opinie posiadaczy czy zazdrosnych. Kupując auto za ponad sto dwadzieścia koła nie spodziewam się wymiany klocków za 99 zł :-D "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 530 F10 258KM Rocznik / Przebieg: 2012 / 240000 Śr. spalanie: 6.5
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.