Silnik 1.6 MZR-CDWyświetleń: 7670

Silników MZR-CD używa:

Mazda
Silnik 1.6 MZR-CD

1.6 TDCI  115KM produkowany od 2011r jest kontynuacją wcześniejszej jednostki 1.6TDCI .Najczęściej spotkamy ją po za Mazdą w markach  Citroen,Peugeot, Ford,Volvo.Silnik 8 zaworowy leki z aluminiomym korpusem oparty na poprzedniku  ze zmianami w oprogramowaniu i  podniesioną mocą o 6KM Jednostka współpracuje z dwumasowym kołem zamachowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5 został wyposażony w filtr cząstek stały DPF -. Tu jest poprawa , filtr ten  jest całkowicie  filtrem suchym,pamiętamy że w poprzedniej wersji zwłaszcza 109KM do każdego tankowania był dozowany płyn który co jakiś czas trzeba było uzupełniać.Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się mniej awaryjny, również dopracowane jego dopalanie już nie jest  konieczne jego wypalanie na bardzo wysokich obrotach podczas szybkiej jazdy.Jednostka  współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów . Pod względem spalania ,żadnym problemem dla tych jednostek jest osiągnięcie wyniku grubo poniżej 5L!!!   Silnik 1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów  jest trwały,mało pali dość dynamiczny  i już sprawdzony co daje nam gwarancje spokojnego użytkowania .

Zalety:
niskie spalanie
dobra elastyczność
wersja 115KM -dynamiczna

Wady:
?

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Robert 28.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mazda 3 z silnikiem 1.6 MZR 115KM silnik rewelacja pod każdym względem,elastyczny ,dynamiczny i mało palący.Silniczek ma D{F ale nic o nim nie słyszałem tak to z nim teraz wygląda,awarii 0, więc same PLUSY.Na trasie autkiem można zejść do poziomu 4L maksymalnie to 5.2 ale to przy prędkościach 140- 160 km/h miasto maksymalnie 7L ale to w ogromnych korkach,średni to 6.3L.Silnik bezawaryjny od wymiany do wymiany nie ma poboru oleju,nie ma wycieków,Same plusy jestm bardzo zadowolony. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 1.6 MZR/115KM Rok / Przebieg: 2011r/143tys Śr. spalanie: 6.3L

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP22.10.2017

Silnik rewelacja. Kupiłem auto z 2012 roku i oparłem się na opinii, iż producent po 10 latach na pewno zebrał tak dużo informacji

Polecam

9.78

Silnik 1.6 e-HDI 92KM21.10.2017

rewelacja, najlepszy diesel

Polecam

10.00

Silnik 2.0 d M4721.10.2017

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 1

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.