Silnik 1.6 MZR-CDWyświetleń: 6186

Silników MZR-CD używa:

Mazda
Silnik 1.6 MZR-CD

1.6 TDCI  115KM produkowany od 2011r jest kontynuacją wcześniejszej jednostki 1.6TDCI .Najczęściej spotkamy ją po za Mazdą w markach  Citroen,Peugeot, Ford,Volvo.Silnik 8 zaworowy leki z aluminiomym korpusem oparty na poprzedniku  ze zmianami w oprogramowaniu i  podniesioną mocą o 6KM Jednostka współpracuje z dwumasowym kołem zamachowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5 został wyposażony w filtr cząstek stały DPF -. Tu jest poprawa , filtr ten  jest całkowicie  filtrem suchym,pamiętamy że w poprzedniej wersji zwłaszcza 109KM do każdego tankowania był dozowany płyn który co jakiś czas trzeba było uzupełniać.Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się mniej awaryjny, również dopracowane jego dopalanie już nie jest  konieczne jego wypalanie na bardzo wysokich obrotach podczas szybkiej jazdy.Jednostka  współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów . Pod względem spalania ,żadnym problemem dla tych jednostek jest osiągnięcie wyniku grubo poniżej 5L!!!   Silnik 1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów  jest trwały,mało pali dość dynamiczny  i już sprawdzony co daje nam gwarancje spokojnego użytkowania .

Zalety:
niskie spalanie
dobra elastyczność
wersja 115KM -dynamiczna

Wady:
?

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.4 TDI DPF CR29.04.2017

wytłumaczćie mi proszę jak TDI 3 cylindrowe może mieć 16 zaworów

Polecam

7.67

Silnik 1.9 CDTi28.04.2017

Posiadam zafirę 1.9CDTI 150KM Z 2006r. Kupiłem z przebiegiem 235 000 w 2013r. od wujka który ją miał od przebiegu 160 000. Była s

Polecam

7.14

Silnik 1.8 DID MIVEC28.04.2017

Silnik OK, czy kultura pracy wysoka? Fiat/Alfa ma lepszą i lepiej wycisza samochody. Zużycie paliwa, przy dynamicznej jeździe zbiorn

Polecam

9.51

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.