Silnik 1.6 MZR-CDWyświetleń: 6617

Silników MZR-CD używa:

Mazda
Silnik 1.6 MZR-CD

1.6 TDCI  115KM produkowany od 2011r jest kontynuacją wcześniejszej jednostki 1.6TDCI .Najczęściej spotkamy ją po za Mazdą w markach  Citroen,Peugeot, Ford,Volvo.Silnik 8 zaworowy leki z aluminiomym korpusem oparty na poprzedniku  ze zmianami w oprogramowaniu i  podniesioną mocą o 6KM Jednostka współpracuje z dwumasowym kołem zamachowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5 został wyposażony w filtr cząstek stały DPF -. Tu jest poprawa , filtr ten  jest całkowicie  filtrem suchym,pamiętamy że w poprzedniej wersji zwłaszcza 109KM do każdego tankowania był dozowany płyn który co jakiś czas trzeba było uzupełniać.Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się mniej awaryjny, również dopracowane jego dopalanie już nie jest  konieczne jego wypalanie na bardzo wysokich obrotach podczas szybkiej jazdy.Jednostka  współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów . Pod względem spalania ,żadnym problemem dla tych jednostek jest osiągnięcie wyniku grubo poniżej 5L!!!   Silnik 1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów  jest trwały,mało pali dość dynamiczny  i już sprawdzony co daje nam gwarancje spokojnego użytkowania .

Zalety:
niskie spalanie
dobra elastyczność
wersja 115KM -dynamiczna

Wady:
?

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.4 D4D21.06.2017

Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę

Polecam

7.78

Silnik 2.2 HDI19.06.2017

Świetny silnik. Mocny, elastyczny baaaaardzo ekonomiczny. Zdarzyło mi się, że jechałem z Warszawy na Węgry. Podczas całej drogi

Polecam

7.90

Silnik 1.8 TDCI 100 115KM18.06.2017

1,9 TDI to to nie jest ale opiniami z niemieckich gazet typu AŚ można sobie d.... wytrzeć osobiście tym autem Focus MK 1 2003 prze

Polecam

8.29

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.