Silnik 1.6 MZR-CDWyświetleń: 8190

Silników MZR-CD używa:

Mazda
Silnik 1.6 MZR-CD

1.6 TDCI  115KM produkowany od 2011r jest kontynuacją wcześniejszej jednostki 1.6TDCI .Najczęściej spotkamy ją po za Mazdą w markach  Citroen,Peugeot, Ford,Volvo.Silnik 8 zaworowy leki z aluminiomym korpusem oparty na poprzedniku  ze zmianami w oprogramowaniu i  podniesioną mocą o 6KM Jednostka współpracuje z dwumasowym kołem zamachowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5 został wyposażony w filtr cząstek stały DPF -. Tu jest poprawa , filtr ten  jest całkowicie  filtrem suchym,pamiętamy że w poprzedniej wersji zwłaszcza 109KM do każdego tankowania był dozowany płyn który co jakiś czas trzeba było uzupełniać.Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się mniej awaryjny, również dopracowane jego dopalanie już nie jest  konieczne jego wypalanie na bardzo wysokich obrotach podczas szybkiej jazdy.Jednostka  współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów . Pod względem spalania ,żadnym problemem dla tych jednostek jest osiągnięcie wyniku grubo poniżej 5L!!!   Silnik 1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów  jest trwały,mało pali dość dynamiczny  i już sprawdzony co daje nam gwarancje spokojnego użytkowania .

Zalety:
niskie spalanie
dobra elastyczność
wersja 115KM -dynamiczna

Wady:
?

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Robert 28.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mazda 3 z silnikiem 1.6 MZR 115KM silnik rewelacja pod każdym względem,elastyczny ,dynamiczny i mało palący.Silniczek ma D{F ale nic o nim nie słyszałem tak to z nim teraz wygląda,awarii 0, więc same PLUSY.Na trasie autkiem można zejść do poziomu 4L maksymalnie to 5.2 ale to przy prędkościach 140- 160 km/h miasto maksymalnie 7L ale to w ogromnych korkach,średni to 6.3L.Silnik bezawaryjny od wymiany do wymiany nie ma poboru oleju,nie ma wycieków,Same plusy jestm bardzo zadowolony. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Mazda 1.6 MZR/115KM Rok / Przebieg: 2011r/143tys Śr. spalanie: 6.3L

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.2 D4D 136KM15.12.2017

Jest to mój pierwszy dizel i nie mam jak porównać do innych lecz na pewno kultura pracy tego silnika jest wysoka świadczyć o tym

Polecam

7.67

Silnik 2.2 D4D/D-CAT 177KM15.12.2017

Stabilna , cicha praca , wymiana oleju dla diesla obligatoryjnie co 10 tys/km

Polecam

7.67

Silnik 3.0d N57 D30TU (od 2011)14.12.2017

Jak mam go już 2 lata tak oprócz czyszczenia EGR nic w nim nie robiłem. Super samochód mega komfortowy, super wyciszony, przestronn

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów