Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 21595

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

 Silnika 1.2 TDI CR 12v 75KM o momencie obrotowym 180Nm przy 2000obr/min wprowadzony w 2009r i jest następcą wersji znanej  jednostki 3 cylindrowej 1.2 TDI PD 6V. Silnik wykorzystuje w przeciwieństwie do poprzednika  system Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Delphi o momencie obrotowym 180Nm przy 2000obr/min Trzeba tutaj wspomnieć, iż są one bardzo wrażliwe i podatne na uszkodzenia w kontakcie z tzw "brudnym Paliwem". Po stronie plusów należy zapisać możliwość ewentualnej regeneracji w razie ich uszkodzenia. Z silnikiem wysokoprężnym 1.2TDI współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek. Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych moc. W silniku zastosowano systemy Start/Stop oraz innowacyjny system odzyskiwania energii z hamowania. Działanie systemu polega na automatycznym wyłączeniu silnika na luźnym biegu po całkowitym zatrzymaniu pojazdu i ponownym jego uruchomieniu po wciśnięciu sprzęgła. Start-stop znajduje zastosowanie w ruchu miejskim. Najnowsze silniki 1.2 TDI wyposażone są w system BlueTec zmniejszający do minimum emisję szkodliwych związków do środowiska.Podsumowując, zmodernizowana jednostka 1.2 TDI -CR  jest godna polecenia,raczej do miasta a niżeli dalsze wyjazdy.Ma bardziej zaawansowaną technologię przez co lepsze osiągi i wyższą kulturę pracy,jednak musimy się liczyć z większymi kosztami napraw ewentualnych usterek drogiego osprzętu.

Oznaczenia silnika: CFWA

Zalety:
niskie poziomy spalania
trwała jednostka

Wady:
przeciętna dynamika
awaryjny filtr cząstek stałych
uwaga na osprzęt silnika !!!

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 98

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 19
Średnia (głosów 4):
(8)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 9.5/10
Dynamika
 6/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Ibiza 08.01.2019
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik godny polecenia. Oczywiście słychać i czuć że jest to silnik 3 cylindrowy, natomiast nie przeszkadza to zbytnio. 1 awaria zaworu egr, niestety drogo! Dodam jeszcze że w opisie jest błąd, silnik 1.2 tdi nie posiada koła dwumasowego!"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 1.2 TDI 75 KM CFWA Rocznik / Przebieg: 2013/130 tys. km. Śr. spalanie: 4.9
Mariusz 28.11.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Auto jest naprawdę oszczędne, jeżeli wie jak się nim powinno jeździć (zwłaszcza po mieście). Na równej trasie, jadąc na czwartym biegu 85KM na godzinę auto jest w stanie UTRZYMAĆ spalanie rzedu 2.5L/100 KM i bynajmniej nie jest to żart. Pomimo tak małej pojemności silnika, turbina w nim robi swoje. Jest żwawy, nie jest to ani muł, ani demon prędkości - ale potrafi wcisnąć w fotel na trzecim biegu. Niestety, turbosprężarka i jej osprzęt to jego pięta achillesa. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Seat Ibiza Ecomotive 1.2 TDI CR 75KM Rocznik / Przebieg: 2013 / 127 000 Śr. spalanie: 4
Rafał 18.03.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Bezawaryjny do 185.000 km, jako, że zaczął wyciekać płyn chłodniczy. Zaplanowana wymiana pompy oraz przy okazji rozrządu. Silnik tochę wolny na niskich obrotach, ale jak się rozpędzi to tnie jak przecinak. Nadaje się zarówno do miasta jak i na autostrady. Najlepsze spalanie ma przy o 100km/h w miare równym terenie schodzi do 3.5l/100km przy 140km/h spali 5,5l/100km. Przyczepke z wagą 1T też pociągnie. Z przyczepką na autostradzie spali 6,5l/100km. Minus to serwisowanie co 15.000km na przemian mały/duży serwis, co przy 50.000km/rok znaczy wizytę w serwisie co najmniej 2 razy."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Skoda Fabia Greenline 1.2 TDI 75KM combi Rocznik / Przebieg: 185000 Śr. spalanie: 4
Chłopak 27.01.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
""Auto mojej dziewczyny ,co do silnika to dla mnie nic specjalnego ,taki pyrkac .Ale to ma być obiektywna ocena co do jej użytkowania .Ona jest zadowolona jeździ nic do pracy nie maiła do tej pory żadnych problemów ,spalanie niskie o to jej najbardziej chodziło ,mało dynamiczny trochę się obawia jak ma wyprzedzać .Jest zadowolona bardzo i mówi że nie zamieniłaby Polo na żadne inne auto i to jest całe podsumowanie ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: VW POLO 1.2 TDI 75 KM 128 tyś 2009 r

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2000-2005)
Silniki 1.2 TDI EA189 z systemem Common Rail (2009-2015)

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.