Silnik 1.2 TDI CR/DPF (od 2009)

Silnik 1.2 TDI CR/DPF (od 2009)Wyświetleń: 14719

Silników używa:

TDI
Silnik 1.2 TDI CR/DPF (od 2009)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 210.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi

Ilość oleju: 4.3 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Najważniejsze informacje o silniku

 Silnika 1.2 TDI CR 12v 75KM o momencie obrotowym 180Nm przy 2000obr/min wprowadzony w 2009r i jest następcą wersji znanej  jednostki 3 cylindrowej 1.2 TDI PD 6V. Silnik wykorzystuje w przeciwieństwie do poprzednika  system Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Delphi o momencie obrotowym 180Nm przy 2000obr/min Trzeba tutaj wspomnieć, iż są one bardzo wrażliwe i podatne na uszkodzenia w kontakcie z tzw "brudnym Paliwem". Po stronie plusów należy zapisać możliwość ewentualnej regeneracji w razie ich uszkodzenia. Z silnikiem wysokoprężnym 1.2TDI współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek. Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych moc. W silniku zastosowano systemy Start/Stop oraz innowacyjny system odzyskiwania energii z hamowania. Działanie systemu polega na automatycznym wyłączeniu silnika na luźnym biegu po całkowitym zatrzymaniu pojazdu i ponownym jego uruchomieniu po wciśnięciu sprzęgła. Start-stop znajduje zastosowanie w ruchu miejskim. Najnowsze silniki 1.2 TDI wyposażone są w system BlueTec zmniejszający do minimum emisję szkodliwych związków do środowiska.Podsumowując, zmodernizowana jednostka 1.2 TDI -CR  jest godna polecenia,raczej do miasta a niżeli dalsze wyjazdy.Ma bardziej zaawansowaną technologię przez co lepsze osiągi i wyższą kulturę pracy,jednak musimy się liczyć z większymi kosztami napraw ewentualnych usterek drogiego osprzętu.

Zalety:
niskie poziomy spalania
trwała jednostka

Wady:
przeciętna dynamika
awaryjny filtr cząstek stałych
uwaga na osprzęt silnika !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 85

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 2):
(8.17)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 9.5/10
Dynamika
 5.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Rafał 18.03.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Bezawaryjny do 185.000 km, jako, że zaczął wyciekać płyn chłodniczy. Zaplanowana wymiana pompy oraz przy okazji rozrządu. Silnik tochę wolny na niskich obrotach, ale jak się rozpędzi to tnie jak przecinak. Nadaje się zarówno do miasta jak i na autostrady. Najlepsze spalanie ma przy o 100km/h w miare równym terenie schodzi do 3.5l/100km przy 140km/h spali 5,5l/100km. Przyczepke z wagą 1T też pociągnie. Z przyczepką na autostradzie spali 6,5l/100km. Minus to serwisowanie co 15.000km na przemian mały/duży serwis, co przy 50.000km/rok znaczy wizytę w serwisie co najmniej 2 razy."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Skoda Fabia Greenline 1.2 TDI 75KM combi Rok / Przebieg: 185000 Śr. spalanie: 4
Chłopak 27.01.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
""Auto mojej dziewczyny ,co do silnika to dla mnie nic specjalnego ,taki pyrkac .Ale to ma być obiektywna ocena co do jej użytkowania .Ona jest zadowolona jeździ nic do pracy nie maiła do tej pory żadnych problemów ,spalanie niskie o to jej najbardziej chodziło ,mało dynamiczny trochę się obawia jak ma wyprzedzać .Jest zadowolona bardzo i mówi że nie zamieniłaby Polo na żadne inne auto i to jest całe podsumowanie ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: VW POLO 1.2 TDI 75 KM 128 tyś 2009 r

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 DI21.08.2018

Jednostka wyliczona przez reno na maks 150tysiecy i na żyletki. Dwumas. Jego trwalosc i lagodzenie drgan skretnych jest tylko teoretyc

Odradzam

7.29

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)20.08.2018

Kupiłem auto z przebiegiem 49 tysięcy km sprzedałem z przebiegiem 201 tys. Choć było ciężko bo ludzie jak widzą 2 z przodu to k

Polecam

9.26

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM DW10BTED420.08.2018

Rychu, jak kupiłeś padlinę to do kogo masz pretensje? Polecam jak najbardziej, pamiętać trzeba o serwisie odpowiednim oraz dobrej

Polecam

9.02

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.