Silnik 2.0 D4 177KMWyświetleń: 29809

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.0 D4 177KM

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana Wymiana po 180.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens-nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Pasek

Uwaga na pasek alternatora i napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę przy 60tyś !!! często potrafi wcześniej się zużyć

Cena wymiany 650zł - pasek 160zł napinacz 340 zł plus robocizna

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0  D4 silnik występuje w marce Volvo w modelach S60,V60,V70,S80,C70. Jednostka 5 cylindrowa generująca moc 177KM(model D4) Maksymalny moment obrotowy to 400NM Posiadają wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Oba silnik współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W jednostkach zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin, silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii.Jedną z nie wielu przypadłości tego modelu jest pasek alternatora plus napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę co 60tys/km (zdecydowanie krótki okres). Niestety pasek oraz napinacz potrafią dużo wcześniej się zużyć lepiej sprawdzić jego stan żeby uniknąć ewentualnej awarii .Należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy chwalą sobie silnik 2.0D4 za dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.

Zalety:
trwałą jednostka
bardzo dobra dynamika
niskie spalanie

Wady:
wysokie koszty serwisu
uwaga na pasek alternatora oraz napinacz!!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 33

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 14):
(7.05)
Trwałość
 6.64/10
Utrzymanie
 6.57/10
Dynamika
 7.93/10

Głosy według opinii:

68

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Bartłomiej 12.02.2018
Średnia:
(3.33)
Nie
"nie polecam auta dwa raszy wymieniane wtryski, raz robiona uszczelka pod głowica przebieg auta 80 tys km salon Polska. Teraz już wiem ze 5 w latach 2010-2014 cylindrowe to złom volvo. Szkoda ze dealer nie powiedział o tym w chwili zakupu. nie polecam "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: xc60/177km Rok / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 8
Kamil 06.02.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
""Użytkuję auto od prawie roku, przejechane prawie 20tys. Jak dotąd auto sprawuje się bez zastrzeżeń, Jedynie to koszty eksploatacyjne: olej, filtry. Uszczelka pod głowicą trzyma, żaden blok nie pękł, jak innym wypowiadającym się na tym portalu - bo o auto trzeba dbać tj. nie pałować na zimnym silniku,(silnik diesla potrzebuje min 8 km aby złapać temperaturę docelową.) i wymieniać dobrej jakości olej a5/b5 co max 15 tys km" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: D4/163KM Rok / Przebieg: 2013/78000 Śr. spalanie: 6.5
Slawek 01.06.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
" Czytajac opinie troche sie wystraszylem ale jak na razie nie mam zadnych problemow. Mam nadzieje ze tak zostanie. Silnik dynamiczny, ladnie brzmi. Moze spalaniem nie powala ale cos za cos. Polemam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: V60/163KM Rok / Przebieg: 2014 / 100000km Śr. spalanie: 7.5
Michał 10.02.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zmieniona konstrukcja silnika D4 od końca 2014 roku sprawia ze to już nie ten sam awaryjny motor tak jak i w przypadku d3, i d 5 nie wspomnę o badziewiarskim d2. Nie mylcie nowych silników oraz starych z silnikami jakie były produkowane w latach 2010-2013 gdzie faktycznie volvo miało propblem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 190/v60 Rok / Przebieg: 2014/120 Śr. spalanie: 7.5
Sylwek 21.09.2015
Średnia:
(6.00)
Nie
"mam v60 i dałem się tak samo nabrać jak poniżej piszący kolega Rafał. kupiłem auto z silnikiem D4 podniosłem moc i D... wcześniej jeździłem v60 z 2010 roku z D5 i to była przyjemność z jazdy 160 tys km przebiegu i zero jakichkolwiek problemów. Odsprzedałem szwagrowi który autem jeździ do dziś a ja w swojej D4 już 2 raz wymieniam wtryski. "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 200KM Rok / Przebieg: 2013/100 000 Śr. spalanie: 7.8
<<<123>>>

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Ciekawe dlaczego nie piszą tu nic o urywających się wałach w silniku - a to podobno czesta przypadłośc tych silników z w okolica

Odradzam

7.29

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Konstrukcja całego układu napędowego jest dość wadliwa, począwszy od pompy wtryskowej, podatnością na zapowietrzanie (głownie

Odradzam

7.29

Silnik 1.4 TDCI 70KM DPF (od 2008)19.04.2018

Silniczek mam w Fieście z 2011 roku z DPF-em już,jak na razie nic mu nie dolega a tak się nasłuchałem że się zapcha że trzeba w

Polecam

9.33

Silnik 2.0 CDTi 195KM Twin Turbo18.04.2018

Świetny silnik wbrew obawom bezawaryjny,trzeba pamiętać że silnik o dużych mocach w autach wyższego segmentu są bardziej dopraco

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.