Silnik 2.0 D4 177KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 36426

Volvo
Silnik 2.0 D4 177KM

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana Wymiana po 180.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens-nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Pasek

Uwaga na pasek alternatora i napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę przy 60tyś !!! często potrafi wcześniej się zużyć

Cena wymiany 650zł - pasek 160zł napinacz 340 zł plus robocizna

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0  D4 silnik występuje w marce Volvo w modelach S60,V60,V70,S80,C70. Jednostka 5 cylindrowa generująca moc 177KM(model D4) Maksymalny moment obrotowy to 400NM Posiadają wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Oba silnik współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W jednostkach zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin, silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii.Jedną z nie wielu przypadłości tego modelu jest pasek alternatora plus napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę co 60tys/km (zdecydowanie krótki okres). Niestety pasek oraz napinacz potrafią dużo wcześniej się zużyć lepiej sprawdzić jego stan żeby uniknąć ewentualnej awarii .Należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy chwalą sobie silnik 2.0D4 za dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.

Zalety:
trwałą jednostka
bardzo dobra dynamika
niskie spalanie

Wady:
wysokie koszty serwisu
uwaga na pasek alternatora oraz napinacz!!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 36

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 27
Średnia (głosów 16):
(7.37)
Trwałość
 7.06/10
Utrzymanie
 6.88/10
Dynamika
 8.19/10

Głosy według opinii:

88

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jakub 13.12.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik w V40, kupiony na początku produkcji w 2012 roku, aktualny przebieg to 160 000km, przy 90tys auto poddane chiptuningowi na ok. 200koni. Super silnik, nic nie grzebane, olej wymieniany regularnie co 20tys. Plusy motoru to przede wszystkim niesamowita elastyczność i dynamika oraz cudowny dźwięk (5 cylindrów robi swoje). Minusów nie zauważam, bo spalanie też jest ok od 4,5L przy jeździe w stylu emeryta, średnio około 6,8-7,2. Max to 8,5L na niemieckiej autostradzie. Regularne dawanie mu solidnego wycisku gwarantuje brak problemów z DPF, EGR itp. Najprzyjemniejszy silnik jaki użytkowałem, kulturą pracy w mojej ocenie przewyższa legendarne 2.4"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: V40 177-chip 200km Rok / Przebieg: 2012/160 000 Śr. spalanie: 7.0
Wojtek 20.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a mają tyle do powiedzenia. Mam dwa Volva (z salonu). Zero problemów z silnikiem. Mniej palą i lepiej brzmią niż VAG."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: D4 177 Rok / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 6.5
Bartłomiej 12.02.2018
Średnia:
(3.33)
Nie
"nie polecam auta dwa raszy wymieniane wtryski, raz robiona uszczelka pod głowica przebieg auta 80 tys km salon Polska. Teraz już wiem ze 5 w latach 2010-2014 cylindrowe to złom volvo. Szkoda ze dealer nie powiedział o tym w chwili zakupu. nie polecam "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: xc60/177km Rok / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 8
Kamil 06.02.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
""Użytkuję auto od prawie roku, przejechane prawie 20tys. Jak dotąd auto sprawuje się bez zastrzeżeń, Jedynie to koszty eksploatacyjne: olej, filtry. Uszczelka pod głowicą trzyma, żaden blok nie pękł, jak innym wypowiadającym się na tym portalu - bo o auto trzeba dbać tj. nie pałować na zimnym silniku,(silnik diesla potrzebuje min 8 km aby złapać temperaturę docelową.) i wymieniać dobrej jakości olej a5/b5 co max 15 tys km" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: D4/163KM Rok / Przebieg: 2013/78000 Śr. spalanie: 6.5
Slawek 01.06.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
" Czytajac opinie troche sie wystraszylem ale jak na razie nie mam zadnych problemow. Mam nadzieje ze tak zostanie. Silnik dynamiczny, ladnie brzmi. Moze spalaniem nie powala ale cos za cos. Polemam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: V60/163KM Rok / Przebieg: 2014 / 100000km Śr. spalanie: 7.5
<<<1234>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)13.12.2018

Żadnego błędu w opisie nie ma. 205km ma jedną turbinę, 215km ma biturbo. Ja używałem XC60 od nowości 2010r. wersję 205km. Prze

Polecam

8.72

Silnik 2.0 D4 177KM13.12.2018

Silnik w V40, kupiony na początku produkcji w 2012 roku, aktualny przebieg to 160 000km, przy 90tys auto poddane chiptuningowi na ok.

Polecam

7.38

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.