Silnik 2.0 D4Wyświetleń: 16085

Silników Volvo używa:

Volvo
Silnik 2.0 D4

Silnik 2.0  D4 silnik występuje w marce Volvo w modelach S60,V60,V70,S80,C70. Jednostka 5 cylindrowa generująca moc 177KM(model D4) Maksymalny moment obrotowy to 400NM Posiadają wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Oba silnik współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W jednostkach zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin, silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii.Jedną z nie wielu przypadłości tego modelu jest pasek alternatora plus napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę co 60tys/km (zdecydowanie krótki okres). Niestety pasek oraz napinacz potrafią dużo wcześniej się zużyć lepiej sprawdzić jego stan żeby uniknąć ewentualnej awarii .Należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy chwalą sobie silnik 2.0D4 za dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.

Zalety:
trwałą jednostka
bardzo dobra dynamika
niskie spalanie

Wady:
wysokie koszty serwisu
uwaga na pasek alternatora oraz napinacz!!!

Liczba cylindrów: 5

Liczba zaworów: 20

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana Wymiana po 180.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens-nienaprawialne

Info Serwis

Pasek

Uwaga na pasek alternatora i napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę przy 60tyś !!! często potrafi wcześniej się zużyć

Cena wymiany 650zł - pasek 160zł napinacz 340 zł plus robocizna

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 11):
(7.06)
Trwałość
 6.55/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 7.64/10

Głosy według opinii:

47

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Michał 10.02.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zmieniona konstrukcja silnika D4 od końca 2014 roku sprawia ze to już nie ten sam awaryjny motor tak jak i w przypadku d3, i d 5 nie wspomnę o badziewiarskim d2. Nie mylcie nowych silników oraz starych z silnikami jakie były produkowane w latach 2010-2013 gdzie faktycznie volvo miało propblem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 190/v60 Rok / Przebieg: 2014/120 Śr. spalanie: 7.5
Sylwek 21.09.2015
Średnia:
(6.00)
Nie
"mam v60 i dałem się tak samo nabrać jak poniżej piszący kolega Rafał. kupiłem auto z silnikiem D4 podniosłem moc i D... wcześniej jeździłem v60 z 2010 roku z D5 i to była przyjemność z jazdy 160 tys km przebiegu i zero jakichkolwiek problemów. Odsprzedałem szwagrowi który autem jeździ do dziś a ja w swojej D4 już 2 raz wymieniam wtryski. "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 200KM Rok / Przebieg: 2013/100 000 Śr. spalanie: 7.8
Rafał 16.06.2015
Średnia:
(6.33)
Tak
"Napisze w dwóch zdaniach - żałuje że nie kupiłem auta z silnikiem D5. Wywaliłem kasę na podniesienie mocy a i tak auto nie jeździ jak D5 ... Nie mam z autem problemu ale jak pojeździłem zastępczym xc 60 z D5 to mówiąc jak facet wkur... się ze dałem się namówić na D4"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: xc60 Rok / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 10
Arek 11.06.2015
Średnia:
(6.00)
Nie
"silnik fajny bardzo podobnie pracujący jak D5 z jednym ale trochę awaryjny. przy przebiegu 140 tyś padła turbina, potem problem z wtryskami, obecnie przy 170 tys km padła uszczelka pod głowicą.... nie fajnie !!!! "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: xc60/177KM Rok / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 9
02.06.2015
Średnia:
(7.00)
Nie
"silnik D4 auto xc 60 z 2013 roku. dziwny bełgot ( bulgotanie ) z silnika auto także stało kilkakrotnie w aso i nic nie robili. Chyba przy 5 lub 6 podejściu do tematu wyszło uszkodzenie uszczelki pod głowica a płynu nie ubywało ani chłodziwo nie szło do oleju. "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: xc 60 Rok / Przebieg: 2013/986 Śr. spalanie: 9
Witek 21.05.2015
Średnia:
(6.33)
Nie
"mam v60 z D4 2014 rok i notorycznie jest problem z wtryskami- auto ciągle szarpie lub wydaje dziwne metaliczne odgłosy z silnika. Jestem bardzo zawiedziony. Auto więcej stoi w serwisie jak nim jeżdżę. Wcześniej miałem s60z 2011 roku z D5 przejechałem nim ponad 160 000 km i zero problemów. Bardzo dziękuje Panu który mnie namówił na D4 miał być taki jak D5 przy czym oszczędniejszy... jest bo nie jeździ :-("
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: V60 Rok / Przebieg: 2014/ 45 000 Śr. spalanie: 7.2
Paweł 28.04.2015
Średnia:
(5.00)
Nie
"kupiłem xc60 z D4 już 5 raz stoi w serwisie - na gwarancji z problemem silnika- traci moc. Wielu tak chwaliło ten silnik a okazuje się wielkim nieporozumieniem. "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: D4 Rok / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 9
Kreator Mocy 26.03.2015
Średnia:
(6.00)
Nie
" silnik D4 to nic innego jak przekombinowany silnik D5 - zmodyfikowany- niestety na minus ze względów norm unijnych. Osobiście wolał bym zdecydowanie D5 bo to sprawdzona jednostka a D4 to nowość i kto wie jak się będzie tak naprawdę sprawował. 2.0 z 5 cylindrami to niestety nie to samo co jednostka 2.4 i niech nikt nie pisze o podnoszeniu mocy itp i będzie jak D5 bo nie nie będzie jak D5. Kolejna sprawa to dość wrażliwa głowica - niestety ale zarówno D3 i D4 pięciocylindrowe maja bolączkę uszkodzeń głowicy."
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 177 Rok / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 7.5
Radek 04.03.2015
Średnia:
(8.00)
Nie
"Żałuje jak Marek że nie dołożyłem i nie kupiłem auta z D5... tyle w temacie.... "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: v60/2011/98 tys km
Marek 24.02.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"jeździłem v60 z 2010 roku D5 i zero problemów- skończył się leasing wziąłem kolejną v60 namówili mnie na D4 miał mniej palić być taki super .... i co ----spalanie identyczne jak w D5 Odczuwalnie mniejsze przyspieszenie i dynamika. cóż 177KM + oryginalne podniesienie mocy a mimo wszystko do D5 mu wiele brakuje... szczerze żałuję ze dałem się namówić na silnik D4. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: v60 2014 D4 55 tys km
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.3 DDIS23.04.2017

Użytkuję suzuki splash właśnie z silnikiem 1.3 DDiS. Kupiłem używany miał 116 tys. km. Silnik ogólnie bardzo dobry, natomiast m

Polecam

6.17

Silnik 1.9 TDI PD21.04.2017

Miałem AFN 110 km, ALH, 90 km, i 130 km o oznaczeniu AWX, ASZ,AVF. Każdy z nich był bezawaryjny. Silniki nie do zajechania. Tanie w

Polecam

8.37

Silnik 1.8 DID MIVEC21.04.2017

Jak dla mnie silnik godny polecenia ale uwaga jeżdże tylko trasy w dzisiejszych czasach tak powinno się użytkować diesle.Samochód

Polecam

9.62

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.