Silnik 3.0 D-4D 163KM (1KD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 12543

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 75KM27.05.2019

Osiągi ma dobre, spalanie też. Jeśli chodzi o serwis to wychodzi drogo, mam 50 tys. przebiegu, a już musiałem ingerować w turbosp

Odradzam

7.83

Silnik 1.3 16V MultiJet II 75KM DPF26.05.2019

polecam, autko godne uwagi, super oszczedne, bezawaryjne, pakowne i zwinne, wszedzie sie zmiesci, silnik rewelacja , jezdze tylko na sy

Polecam

7.58

Silnik 1.6 TDI CR EA18923.05.2019

90 tys, padła dwumasa,od 100tys problemy z filtrem dpf

Odradzam

8.15

Silnik 1.6 BlueHDI 115/120KM (DV6FC)22.05.2019

Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 9

Odradzam

8.19

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 D-4D z oznaczeniem 1KD-FTV o mocy 163KM występuje w samochodach marki Toyota typu SUV Land Cruiser w latach 2002-2010.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail.W pierwszych odmianach były to wtryski elektromagnetyczne Denso a w nowszych wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Denso.Ich minusem jest kosztowna naprawa bez możliwości regeneracji -tylko zakup nowych .Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym .Silnik charakteryzuje  się dobra dynamiką zwłaszcza w mocniejszych wersjach  oraz dobrą kultura pracy.Dużym plusem silnika jest bardzo dobra dostępność części w przyzwoitych pieniądzach na poziomie aut z niższych klas.Przykładem może  być cena rozrządu w raz z wymianą nie przekroczy kwoty 1000zł a wymiana okazuje się bardzo prosta,przy dobrym zakładzie mechanicznym może zając niespełna 1godziną.Również spalanie nie należy do specjalnie wysokich biorąc pod uwagę ze mamy doczynienia z samochodem klasy SUV średnio 10L.W starszych jednostkach z większymi  przebiegami zdarzają się usterki układu wtryskowego  firmy Dneso trzeba pamiętać ze wtryski są  dość drogie i nienaprawialne a koszt wymiany na nowe to 1900zł szt!!!.. Reasumując 3 litrowy silnik 3.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza przy odpowiednim użytkowaniu bez problemów zrobimy 300.000 km bez jakichkolwiek napraw po za klasycznym serwisem .

Zalety:
trwała jednostka
przyzwoity poziom spalania
ceny części w przystępnych cenach

Wady:
drogi serwis
drogie wtryski Denso

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 24

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 9
Średnia (głosów 3):
(8)
Trwałość
 9.33/10
Utrzymanie
 7.33/10
Dynamika
 7.33/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

land cruiser 150 10.04.2019
Średnia:
(6.00)
Tak
"mam na liczniku od nowości 2010r. 465000km i właśnie walnął wtryski lub dwa i 2 tłoki jeszcze nie wiem jak wyceni to serwis toyoty ale nie będzie tanio przy 410000km wymieniłem skrzynię automatyczną w serwisie ok 12000zł ogólnie auto pancerne po 9 latach eksploatacji mogę dać mocne 4,5"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: 3d4d Rocznik / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 10.5
marek 10.04.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
"Posiadam toyote land cruiser silnik 3d4d jedyny mankament to kultura pracy silnika jest jak w malej ciezarówce.Reszta to poprostu rewelacja wymiana pierwszego paska rozrzadu pa przejechaniu 150tys.km! A kazda nastepna po 100tys.Sama wymiana bardzo prosta ja to robie na ulicy pod domem w 1.5h.Auto ma przebieg 280tys.km do tej pory tylko wymiany filtròw i oleju"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 163kw Rocznik / Przebieg: 280.000 Śr. spalanie: 9.5
Marek 30.08.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Trwała dobra konstrukcja jakby nie drobne awarie które unieruchamiają auto było by idealnie,chodzi tu o silnik i osprzęt jest w takim razie bardzo dobry.Silnik nie powala osiągami ale też niema na co narzekać bo auto daje radę na trasie jak i w terenie.Spalanie w normie ale to już kwestia stylu jazdy może być 9 ale może być 15 tak że to jest kwestia otwarta.Ja mam go od 4 lat zrobiłem nim 80tys i silnikowo jest wszystko OK,jestem zadowolony ale mogło by być lepiej.Pytanie czy kupiłbym jeszcze raz chyba tak bo nie zawiódł mnie i nie zostawiłem w serwisie majątku."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Land Cruiser/163KM Rocznik / Przebieg: 2006/230tys Śr. spalanie: 10L

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.