Silnik 3.0 D4D - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9846

Silników używa:

D4D
Silnik 3.0 D4D

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 150.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 D-4D z oznaczeniem 1KD-FTV o mocach od 163KM do 225KM .Jednostka występuje w samochodach marki Toyota typu SUV między innymi w popularnym Land Cruiser.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa bez możliwości regeneracji -tylko zakup nowych .Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym .Silnik charakteryzuje  się dobra dynamiką zwłaszcza w mocniejszych wersjach  oraz dobrą kultura pracy.Dużym plusem silnika jest bardzo dobra dostępność części w przyzwoitych pieniądzach na poziomie aut z niższych klas.Przykładem może  być cena rozrządu w raz z wymianą nie przekroczy kwoty 1000zł a wymiana okazuje się bardzo prosta,przy dobrym zakładzie mechanicznym może zając niespełna 1godziną.Również spalanie nie należy do specjalnie wysokich biorąc pod uwagę ze mamy doczynienia z samochodem klasy SUV średnio 10L.W starszych jednostkach z większymi  przebiegami zdarzają się usterki układu wtryskowego  firmy Dneso trzeba pamiętać ze wtryski są  dość drogie i nienaprawialne a koszt wymiany na nowe to 1900zł szt!!!.. Reasumując 3 litrowy silnik 3.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza przy odpowiednim użytkowaniu bez problemów zrobimy 300.000 km bez jakichkolwiek napraw po za klasycznym serwisem .

Zalety:
trwała jednostka
przyzwoity poziom spalania
ceny części w przystępnych cenach

Wady:
drogi serwis
drogie wtryski Denso

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 2):
(9)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

marek 10.04.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
"Posiadam toyote land cruiser silnik 3d4d jedyny mankament to kultura pracy silnika jest jak w malej ciezarówce.Reszta to poprostu rewelacja wymiana pierwszego paska rozrzadu pa przejechaniu 150tys.km! A kazda nastepna po 100tys.Sama wymiana bardzo prosta ja to robie na ulicy pod domem w 1.5h.Auto ma przebieg 280tys.km do tej pory tylko wymiany filtròw i oleju"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 163kw Rok / Przebieg: 280.000 Śr. spalanie: 9.5
Marek 30.08.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Trwała dobra konstrukcja jakby nie drobne awarie które unieruchamiają auto było by idealnie,chodzi tu o silnik i osprzęt jest w takim razie bardzo dobry.Silnik nie powala osiągami ale też niema na co narzekać bo auto daje radę na trasie jak i w terenie.Spalanie w normie ale to już kwestia stylu jazdy może być 9 ale może być 15 tak że to jest kwestia otwarta.Ja mam go od 4 lat zrobiłem nim 80tys i silnikowo jest wszystko OK,jestem zadowolony ale mogło by być lepiej.Pytanie czy kupiłbym jeszcze raz chyba tak bo nie zawiódł mnie i nie zostawiłem w serwisie majątku."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Land Cruiser/163KM Rok / Przebieg: 2006/230tys Śr. spalanie: 10L

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDCI 136/140KM (PSA)20.10.2018

Posiadam dwa s-maxy. W jednym po 230 tyś a drugim po 210 tyś urwał się zawór, powodem było wyrobienie się dzwigienki zaworowej.

Odradzam

8.46

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)20.10.2018

Posiadam 2 s-maxy z silnikiem 2.0 140 km qxwb. W jednym po 230 tyś km A w drugim po 215 tyś km urwał się zawór. Przyczyną było

Odradzam

7.73

Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP20.10.2018

Nigdy więcej diesla ! Drogie części i serwis, spalanie 6 owszem jak się bardzo ostrożnie po emerycku jedzie, bo na autostradzie pr

Odradzam

8.58

Silnik 1.3 Multijet 75KM19.10.2018

Bardzo dobry silnik, punto zakupione z przebiegiem 200tys, teraz ma 300 tys, jedyna usterka to lekkie zapocenie obudowy filtra paliwa k

Polecam

9.05

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.