Silnik 3.0 V6Wyświetleń: 3701

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 3.0 V6

Silnik 3.0 V6 o mocy 238KM z maksymalnym momentem obrotowym 550NM o znaczeniu V9X.To kolejna wspólna konstrukcja Reanult-Nissan produkowany od 2008 roku podparyskiej  Rueil-Malmaison i ma zastosowanie w autach Renault,Nissan oraz Infinity.Silnik konstrukcyjnie oparty na rozwiązaniach zastosowanych przy konstruowaniu udanej jednostki 2.0dci,przez co jest nazywany młodszym bratem odmiany M9R.Konstruktorzy zdecydowali na zastosowanie silnika  widlastego który może mieć wszechstronne zastosowanie w autach typu SUV ,COUPE,Sedan sprzedawanych nie tylko w Europie ale również w USA. Również takie rozwiązanie daje możliwość montowania silnika wzdłużnie tak jak to ma miejsce w samochodach Nissan oraz Infinity i poprzecznie jak w Renaulcie Laguna .Ta wszechstronność daje pole manewru oraz możliwość wykorzystanie silnika w przyszłości w nowych modelach.Jednostka zaawansowana technologicznie spełniająca najwyższe normy europejski Euro5,współpracuje z filtrem cząstek stałych oraz układ SRC przez co stał się jednym z najczystszych silników wysokoprężnych na świecie.Silnik współpracuje z turbosprężarką ze zmienną geometrią spalin współpracującą z chłodnicą powietrza,mechanizm rozrządu został oparty na łańcuchu jednak został mocno zmodernizmowany .Silnik posiada wtrysk bezpośredni   Common Rail  z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch z siedmioma otworami o ciśnieniu 1800barów umożliwiające wielokrotny wtrysk,przez co silnik zdecydowanie pracuje ciszej .Wszystkie te innowacje powodują że silnik 3.0V6 stał się jednym z najbardziej zaawansowanych konstrukcji na rynku,ma odpowiednio dużo mocy,charakteryzuje się wysoką kultura pracy przy jednoczesnym niskim spalaniu.Przykładem może być  Renault Laguna Coupe który spala niespełna 6l pozwalający osiągnąć największy moment obrotowy 450Nm w śród silników Renaulta,przy tym przyspiesza do setki w niecałe 7.3s a dodatkowo silnik jest bardzo cichy i elastyczny.Reasumują obu koncernom udało się  po raz kolejny stworzyć silnik wysokiej klasy technologicznie bardzo zaawansowany.

 

Zalety:
świetna dynamika i elastyczność
bardzo dobre osiągi
przyzwoity poziom spalania

Wady:
bardzo drogi serwis
wysoki koszt napraw w razie awarii

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.5 TDI V625.02.2017

Silnik z samej końcówki produkcji. Jeżdżę nim od 10 lat. Wymiana oleju co 15tys - brak dolewek pomiędzy wymianami, w Tiptronicu c

Polecam

6.12

Silnik 1.7 CRDI24.02.2017

Miałem możłiwość pojeździć chwilę trym samochodem, jako zastępczym z serwisu. Niestety Hyundai ix 35 jest zbyt ciężki do teg

Polecam

7.04

Silnik 1.6 TDCI 109KM23.02.2017

Nie wiem jak wy. Kupiłem auto 7 miesięcy temu w komisie z "oryginalnym" przebiegiem 170000 tys z Niemiec wersja ghia. Do tej pory wym

Polecam

8.25

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów