Silnik 3.0 V6Wyświetleń: 4953

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 3.0 V6

Silnik 3.0 V6 o mocy 238KM z maksymalnym momentem obrotowym 550NM o znaczeniu V9X.To kolejna wspólna konstrukcja Reanult-Nissan produkowany od 2008 roku podparyskiej  Rueil-Malmaison i ma zastosowanie w autach Renault,Nissan oraz Infinity.Silnik konstrukcyjnie oparty na rozwiązaniach zastosowanych przy konstruowaniu udanej jednostki 2.0dci,przez co jest nazywany młodszym bratem odmiany M9R.Konstruktorzy zdecydowali na zastosowanie silnika  widlastego który może mieć wszechstronne zastosowanie w autach typu SUV ,COUPE,Sedan sprzedawanych nie tylko w Europie ale również w USA. Również takie rozwiązanie daje możliwość montowania silnika wzdłużnie tak jak to ma miejsce w samochodach Nissan oraz Infinity i poprzecznie jak w Renaulcie Laguna .Ta wszechstronność daje pole manewru oraz możliwość wykorzystanie silnika w przyszłości w nowych modelach.Jednostka zaawansowana technologicznie spełniająca najwyższe normy europejski Euro5,współpracuje z filtrem cząstek stałych oraz układ SRC przez co stał się jednym z najczystszych silników wysokoprężnych na świecie.Silnik współpracuje z turbosprężarką ze zmienną geometrią spalin współpracującą z chłodnicą powietrza,mechanizm rozrządu został oparty na łańcuchu jednak został mocno zmodernizmowany .Silnik posiada wtrysk bezpośredni   Common Rail  z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch z siedmioma otworami o ciśnieniu 1800barów umożliwiające wielokrotny wtrysk,przez co silnik zdecydowanie pracuje ciszej .Wszystkie te innowacje powodują że silnik 3.0V6 stał się jednym z najbardziej zaawansowanych konstrukcji na rynku,ma odpowiednio dużo mocy,charakteryzuje się wysoką kultura pracy przy jednoczesnym niskim spalaniu.Przykładem może być  Renault Laguna Coupe który spala niespełna 6l pozwalający osiągnąć największy moment obrotowy 450Nm w śród silników Renaulta,przy tym przyspiesza do setki w niecałe 7.3s a dodatkowo silnik jest bardzo cichy i elastyczny.Reasumują obu koncernom udało się  po raz kolejny stworzyć silnik wysokiej klasy technologicznie bardzo zaawansowany.

 

Zalety:
świetna dynamika i elastyczność
bardzo dobre osiągi
przyzwoity poziom spalania

Wady:
bardzo drogi serwis
wysoki koszt napraw w razie awarii

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 1):
(9.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Rex 31.07.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Bardzo dobry silnik zrobiłem nim 120tys i zero problemów,spalanie średnio 10L ale nigdy nie patrzę na to tylko cisnę i jeżdżę dynamicznie. Po za wymianami olejów,filtrów nic nie wymieniałem turbin,pompy,wytysków itd.Jak ktoś szuka dobrej jednostki mocnej i bezawaryjnej to silnik godny polecenia ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Infiniti EX/238KM Rok / Przebieg: 2008r/190tys Śr. spalanie: 10L

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP22.10.2017

Silnik rewelacja. Kupiłem auto z 2012 roku i oparłem się na opinii, iż producent po 10 latach na pewno zebrał tak dużo informacji

Polecam

9.78

Silnik 1.6 e-HDI 92KM21.10.2017

rewelacja, najlepszy diesel

Polecam

10.00

Silnik 2.0 d M4721.10.2017

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 1

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.