Silnik 2.0 CDTI 170KM B20DTH - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 23968

Silników używa:

CDTi
Silnik 2.0 CDTI 170KM B20DTH

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km lub 6 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: . Firma Bosch

Ilość oleju: 4.9 L, typ oleju: Dexos II 0W20 / 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

SRC- układ selektywnej redukcji katalitycznej -BlueInjection Norma spalin Euro6

To system który odpowiada za  oczyszczania spalin usuwający  tlenki azotu.Specjalny roztwór  AdBlue w minimalnej ilości jest wtryskiwany do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR który zmienia się w amoniak i dostaje się do katalizatora SRC .W późniejszej fazie mieszanki zmienia się w azot oraz parę wodną.

AdBlue- płyn dostępny w serwisach oraz stacjach paliw,co jakiś czas trzeba go uzupełniać przez dolewkę (spust koło korka wlewu)

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 CDTI 170KM to najnowsza konstrukcja Opla wykonana przy współpracy inżynierów z Turynu i Rüsselsheim oraz z Ameryki Północnej produkowany w  Kaiserslautern.Zadebiutował w Zafirze oraz Insygni w roku 2014. Konstrukcja całkowicie opracowana od nowości o bardzo zaawawanoswanej technologi,ma zastąpić dotychczasową jednostkę 2.0CDTI która to była zapożyczona od Fiata. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 400Nm dostępny od 1750-2500Obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro6 przez zastosowanie systemu SRC oraz filtra cząstek stałych DPF .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowani.Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania takie jak aluminiowa głowica cylindrów,specjalnych mocowań uszczelek oraz plastikowej obudowy rozrządu.Wszystkie te zabiegi przekładają się na tłumienie hałasu.Silnik współpracuje z turbina VGT o zmiennej geometrii sterowaną elektronicznym siłownikiem która jest dodatkowo chłodzona cieczą . Natomiast w układzie EGR dodatkowo dodano chłodnicę ze stali nierdzewnej która odpowiada za chłodzenie.Bardzo zaawansowany technologicznie  układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania zaprojektowano specjalną komorę spalania oraz nowy system wtrysku, (ciśnienie 2000 bar i do 10 wtrysków na jeden cykl ). Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
norma emisji spali Euro

Wady:
bardzo wysoki koszt obsługi

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 47

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 3):
(7.67)
Trwałość
 6.33/10
Utrzymanie
 7.67/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

21

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Hubert 09.12.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Insignia 160 KM przebieg 100 % oryginał 135 tys km salon polski. Spalona jedna świeca żarowa, wymieniony zawór n 75 sterujący zmienną geometrią, wymieniona rolka paska wieloklinowego, Przy przebiegu 125 tys km zmieniony rozrząd z powodu rypiącej rolki. Powinien wytrzymać 150 tys km. Poza tym silnik ok jeśłi chodzi o spalanie i osiągi w nie lekkiej insigni. Polecam ale z tylko i wyłącznie pewnym dość niskim przebiegiem i profilaktyczną wymianą opisanej poniżej uszczelki smoka."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 2,0 cdti DTH/160 KM Rok / Przebieg: 2010135000 Śr. spalanie: 6.8
Rysiek 02.02.2017
Średnia:
(5.33)
Nie
"Silnik to wielki dramat !!!! Sam jeździłem do Anglii po następny. Powód oring między smokiem a pompą oleju. Wynikiem czego następuje słabsze smarowanie i zaciera się najdalej oddalona panewka na wale . Co później nie będę pisał , można się domyśleć ?"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 160 Rok / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 5.5
Ryszard 13.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik cichy, na wolnych obrotach nie potrafię rozpoznać czy to diesel czy benzyna. Dynamika na niskich obrotach b.dobra 400Nm robi swoje. Spalanie minimalne niższe a niżeli w poprzedniej Insignii 160KM. Generalnie po prawie 50tyś jestem bardzo zadowolony. Żadnej awarii. Płyn adBlue dolany tylko raz w sumie za chyba 40zł z dystrybutora (BP) Jeśli ktoś nie lubi odgłosu diesla to polecam. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Insignia 170KM Rok / Przebieg: 49500 Śr. spalanie: 5.9

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 dCi 173/178KM M9R FAP25.09.2018

Mogę jedynie potwierdzić opinię o 2.0dCi w tej wersji macowej, padają panewki, a koszty naprawy są bardzo wysokie, najlepiej szuka

Odradzam

8.77

Silnik 1.5 Energy dCi 90KM K9K25.09.2018

Silnik jest bardzo oszczędny ale jest małe ale do pewnych prędkości czyli do 100km/h po wyżej znacznie wzrasta bo ponad 7l to wina

Polecam

10.00

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Silnik 2.0 D4 177KM20.09.2018

Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a maj

Polecam

7.24

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów