Silnik 1.6 CDTI (B16DT) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 18125

CDTi
Silnik 1.6 CDTI (B16DT)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią. VGT

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne.

Ilość oleju: 4.9 L, typ oleju: Dexos II 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Odmiany silnika 1.6 CDTI

1.6 CDTI 95KM -280Nm od 2014/ Opel Meriwa

1.6 CDTI 110KM -300Nm od 2014/ Opel Astra ,Meriwa

1.6 CDTI 120KM -320Nm od 2014/ Opel Zafira Tourer

1.6 CDTI 136KM -320Nm od 2013/ Opel Zafira Tourer /od 2014r Opel Asta,Meriwa/od 2015r Opel Mokka

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 CDTI o mocach 95KM,110KM,120KM oraz 136KM to najnowsza konstrukcja Opla wytwarzana na Węgrzech, nazywana Szepczącym Dieslem.Debiut jej przypada na 2013 rok w Oplu Zafira Tourer.Silnik ma zastąpić wysłużoną oraz bardzo modyfikowaną przez lata jednostkę 1.7CDTI. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 320Nm przy 2000obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy,wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika.Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania na poziomie 4 litrów !!!Przykładem może być Opel Astra w którym standardowo zastosowano system Star&Stop  oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
norma emisji spali Euro6


Wady:
bardzo wysoki koszt obsługi

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 50

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 16
Średnia (głosów 3):
(7)
Trwałość
 7/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

21

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Klocu 17.11.2018
Średnia:
(4.00)
Nie
"Nie wiem kto przedmówcy bajek nagadał ale silnik 1.6cdti B16DTH z fiatem nie ma absolutnie NIC wspólnego. To pomysł opla. A jak pomysł opla to i kaszanka po całości. Od czego zacząć? Może od odgłosów z rozrzadu jakby ktoś tłukł łancuchem o metal. Problemem występuje zaraz po uruchomieniu i po chwili cichnie. Traktor przy nim jest cichy niczym motyl. Inzynierowie tego wynalazku umieścili rozrząd przy skrzyni biegów co za tym idzie jego wymiana nie jest tematem 3 godziny tylko cały dzien bo trzeba sciagać min sanki, skrzynie i sprzęglo. Do tego po 12kkm wyciek oleju spod miski. Tagedia. Nie polecam nikomu. Skusiłem się wyglądem, wyposażeniem i cena. Idiota. Opel miał dobre diesle jak kupował je od fiata. 1.9/.2.0"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Astra K Rok / Przebieg: 2017/32000 Śr. spalanie: 4
Robox 30.05.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Mam zrobione na tym silniku 201 tyś w Zafirze Tourer. Na razie nie było żadnych problemów z silnikiem (głównie długie trasy). Przy jeździe po mieście uciążliwy jest DPF. Zaletą jest na pewno niskie spalanie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Zafira Tourer Rok / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 6
jan 01.06.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik został w dużej mierze opracowany przez inżynierów Fiata. Współpraca Opla z Fiatem przy konstruowaniu silników diesla jest już bardzo długa. Opel silniki diesla od Fiata w swoich samochodach montuje od 2005 r."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Astra Rok / Przebieg: 20 tyś.km Śr. spalanie: 5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)16.12.2018

Ludzie to jest temat o B20DTH a nie ok160/163KM A20DTH który miał problem ze smokiem. Tu smok i miska są całkiem inne i inny uszcz

Polecam

5.75

Silnik 1.9 16V MultiJet 140KM (2003-2008)15.12.2018

Mam taki w Alfie 156. Generalnie silnik bardzo dynamiczny i elastyczny. Realne spalanie a nie podawane przez komputer przy prędkościa

Polecam

8.08

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.