Silnik 1.6 CDTIWyświetleń: 14893

Silników używa:

CDTi
Silnik 1.6 CDTI

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią. VGT

Rozrząd: Pasek

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: .

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Odmiany silnika 1.6 CDTI

1.6 CDTI 95KM -280Nm od 2014/ Opel Meriwa

1.6 CDTI 110KM -300Nm od 2014/ Opel Astra ,Meriwa

1.6 CDTI 120KM -320Nm od 2014/ Opel Zafira Tourer

1.6 CDTI 136KM -320Nm od 2013/ Opel Zafira Tourer /od 2014r Opel Asta,Meriwa/od 2015r Opel Mokka

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 CDTI o mocach 95KM,110KM,120KM oraz 136KM to najnowsza konstrukcja Opla wytwarzana na Węgrzech, nazywana Szepczącym Dieslem.Debiut jej przypada na 2013 rok w Oplu Zafira Tourer.Silnik ma zastąpić wysłużoną oraz bardzo modyfikowaną przez lata jednostkę 1.7CDTI. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 320Nm przy 2000obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy,wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika.Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania na poziomie 4 litrów !!!Przykładem może być Opel Astra w którym standardowo zastosowano system Star&Stop  oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
norma emisji spali Euro6


Wady:
bardzo wysoki koszt obsługi

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 42

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Robox 30.05.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Mam zrobione na tym silniku 201 tyś w Zafirze Tourer. Na razie nie było żadnych problemów z silnikiem (głównie długie trasy). Przy jeździe po mieście uciążliwy jest DPF. Zaletą jest na pewno niskie spalanie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Zafira Tourer Rok / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 6
jan 01.06.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik został w dużej mierze opracowany przez inżynierów Fiata. Współpraca Opla z Fiatem przy konstruowaniu silników diesla jest już bardzo długa. Opel silniki diesla od Fiata w swoich samochodach montuje od 2005 r."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Astra Rok / Przebieg: 20 tyś.km Śr. spalanie: 5

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

7.47

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.