Silnik 1.6 CDTIWyświetleń: 8584

Silników CDTi używa:

CDTi
Silnik 1.6 CDTI

Silnik 1.6CDTI to nowoczesna  konstrukcja  koncernu Fiat o logotypie Multijet montowana jest również w marce Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Suzuki oraz w Opel. Od 2011roku maiła zastosowanie w Oplu Combo,Zafira ,zależności od modelu posiadał moc 90KM, 105KM. Budowa oparta na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji  firmy Bosch.Konstrukcja silnika sprawdzona prosta i nie sprawiająca większych problemów w ewentualnych naprawach .Przy mocach  90 KM oraz 105 KM współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek sterowaną elektronicznie, . Bezsprzecznie jej największą zaletą są niższe koszta obsługi oraz stosunkowo prosta budowa.Dużą zaletą odmiany o niższej mocy (90KM) jest brak Filtra cząstek stałych.Występowały dwie odmiany tego silnika jedna spełniała normy spalin Euro 4 i nie posiadała DPF-u druga spełniająca normy spalin Euro 5 miała montowany seryjnie filtr DPF !!! Jednak w modelach Opla produkowanych po 2010 roku był stosowany seryjnie.Rozwiązanie  z montażem filtra DPF tuż za turbosprężarke jest bardzo dobre i funkcjonalne ,chodzi o to aby osiągnąć maksymalną  temperaturę do wypalenia się sadzy. Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr jest całkowicie bezobsługowy bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach/FAP/DPF.W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalanie .Można powiedzieć że tu DPF nie sprawia większych problemów . Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką niskim spalaniem ,niezła kulturą pracy oraz małą awaryjnością

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalania
dobra dynamika i elastyczność
przyzwoita kultura pracy
turbo o stałej geometrii wersja 90KM,105KM

Wady:
awarie filtra DPF
awarie zaworu EGR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km lub 5 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.6 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Info Serwis

Przeczytaj opinie o silniku o 1.6 JTD/Multijet !!!  są to te same jednostki .

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jarek 06.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
""Silnik spisuje sie bardzo dobrze pod każdym względem jest bardzo cichy i oszczędny.Dobry do miasta ja również na trasy,dobra elastyczność pozwala na przyspieszenia z niskich obrotów przy tym bez męczenia się redukcjami to dobra zaleta w mieście.Na trasie nie brakuje mocy przy pełnym bagażu i 4-osobach prędkość 120-130km/h spala 5.5L przy pustym można zejść do 4.8L.Przebieg 96 tys silniki jak nowy zero problemów." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Opel Combo 1.6 CDTI 105KM 2012r 96tys

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.3 DDIS 70KM16.01.2018

Prosty fajny silnik.. jak na diesla. W wiekszosci bez kola dwumasowego. Poza nielicznymi modelami opla i suzuki. Oszczedny. Dynamiczny.

Polecam

5.86

Silnik 2.4 D516.01.2018

Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze t

Polecam

8.18

Silnik 3.0 V616.01.2018

Auto użytkowane codziennie, w większości w miejskiej dżungli stolicy. Jazda raczej dynamiczna, pomimo tego maksymalne spalanie zim

Polecam

9.17

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.