Silnik 1.6 CDTIWyświetleń: 10376

Silników używa:

CDTi
Silnik 1.6 CDTI

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km lub 5 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.6 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o silniku o 1.6 JTD/Multijet !!!  są to te same jednostki .

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6CDTI to nowoczesna  konstrukcja  koncernu Fiat o logotypie Multijet montowana jest również w marce Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Suzuki oraz w Opel. Od 2011roku maiła zastosowanie w Oplu Combo,Zafira ,zależności od modelu posiadał moc 90KM, 105KM. Budowa oparta na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji  firmy Bosch.Konstrukcja silnika sprawdzona prosta i nie sprawiająca większych problemów w ewentualnych naprawach .Przy mocach  90 KM oraz 105 KM współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek sterowaną elektronicznie, . Bezsprzecznie jej największą zaletą są niższe koszta obsługi oraz stosunkowo prosta budowa.Dużą zaletą odmiany o niższej mocy (90KM) jest brak Filtra cząstek stałych.Występowały dwie odmiany tego silnika jedna spełniała normy spalin Euro 4 i nie posiadała DPF-u druga spełniająca normy spalin Euro 5 miała montowany seryjnie filtr DPF !!! Jednak w modelach Opla produkowanych po 2010 roku był stosowany seryjnie.Rozwiązanie  z montażem filtra DPF tuż za turbosprężarke jest bardzo dobre i funkcjonalne ,chodzi o to aby osiągnąć maksymalną  temperaturę do wypalenia się sadzy. Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr jest całkowicie bezobsługowy bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach/FAP/DPF.W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalanie .Można powiedzieć że tu DPF nie sprawia większych problemów . Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką niskim spalaniem ,niezła kulturą pracy oraz małą awaryjnością

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalania
dobra dynamika i elastyczność
przyzwoita kultura pracy
turbo o stałej geometrii wersja 90KM,105KM

Wady:
awarie filtra DPF
awarie zaworu EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jarek 06.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
""Silnik spisuje sie bardzo dobrze pod każdym względem jest bardzo cichy i oszczędny.Dobry do miasta ja również na trasy,dobra elastyczność pozwala na przyspieszenia z niskich obrotów przy tym bez męczenia się redukcjami to dobra zaleta w mieście.Na trasie nie brakuje mocy przy pełnym bagażu i 4-osobach prędkość 120-130km/h spala 5.5L przy pustym można zejść do 4.8L.Przebieg 96 tys silniki jak nowy zero problemów." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Opel Combo 1.6 CDTI 105KM 2012r 96tys

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

7.47

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.