Silnik 2.2 CDTIWyświetleń: 11031

Silników używa:

CDTi
Silnik 2.2 CDTI

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: .

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 CDTI o mocach 163KM oraz 184KM ma zastosowanie od 2011r w samochodzie Opel Antara jak również w bliźniaczej konstrukcji Chevrolet Captiva .Jednostka  zaawansowana technologicznie w której postawiono na ekonomię,wysokie osiągi przy niskim spalaniu i spełnieniu norm spalin oraz obniżeniu poziomu hałasu.Na wszystkie te zabiegi składają się nowoczesne rozwiązania takie jak zaawansowana  konstrukcja bloku silnika ze specjalnym systemem chłodzenie,aluminiowa głowica cylindra silnika,turobosprężarka chłodzona wodą i bezobsługowy mechanizm rozrządu z automatycznymi napinaczami.Dodatkowo zoptymalizowano układ podgrzewania wstępnego przez co łatwiej uruchomimy silnik przy niskich temperaturach.Jednostka dostępna jest w dwóch wariantach mocy, w mniejszej 163KM Antara z napędem na jedną oś lub wersji 4X4 osiąga maksymalny moment obrotowy to 350Nm w zakresie  od 1750 do 2750 obr./min ,natomiast wersja 184KM jest dostępna tylko z napędem na dwie osie i osiąga  maksymalny moment obrotowy  400Nm w zakresie 1750-2750 obr./min.Obie odmiany spełniają normy salin Euro 5 i współpracują z bezobsługowym  filtrem cząstek stałych DPF.Silnik charakteryzują się dobra dynamiką przy niskim poziomie spalania średnio 6.5L to dobry wynik zważywszy że mowa tu o samochodach segmentu SUV. Również przyspieszenie nie zawiedzie żadnego kierowcy według producenta jest to niespełna 10 sekund do pierwszej setki !!! o maksymalnej prędkości 189km/h.w wersji 163KM a w mocniejszej 184KM to 200km/h.Reasumując silnik 2.2 CDTI  to bardzo udana konstrukcja która spełnia obecne normy, a jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie jak również spalanie jest zadowalające.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niski poziom hałasu
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania
rozrząd na łańcuchu

Wady:
wysokie koszty serwisu
filtr cząstek stałych DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 3):
(6.89)
Trwałość
 7.67/10
Utrzymanie
 5.67/10
Dynamika
 7.33/10

Głosy według opinii:

21

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Leszek 22.01.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Praw fizyki się nie oszuka - SUV 2t + 4x4 + automat + 2.2 + dynamiczna jazda = 10l/100km. Wymiany najlepiej (z mojego wieloletniego - 1.5mln km - doświadczenia): oleju + filtr (wkład) co 15k km, filtry (2 wkłady) paliwa i powietrza co 30k km, oleju w skrzyni co 50k-75k km. Jazda dynamiczna, głównie poza miastem - przy dużej dawce jazdy miejskiej stosunkowo szybko zapycha się DPF. Najlepiej utrzymywać obroty 2k-3k - przy 1.5k trochę trzęsie silnikiem, co nie wychodzi mu na dobre. Diagnostyka bezproblemowa - EOBD. Koniecznie uważać na temperaturę silnika i szczelność układu chłodzenia, ponieważ brak wskaźnika temperatury na desce - trzeba się zagłębiać do komputera - a chłodnice potrafią się rozszczelnić. Używam olejów Valvoline oraz filtrów Blue Print."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Antara 4x4 automat/184 KM Rok / Przebieg: 2011/105000 Śr. spalanie: 10
Paweł 26.10.2017
Średnia:
(3.67)
Nie
"Silnik straszny pali masakrycznie ilości paliwa nie wiem jak poprzednik uzyskał 7 l mi minimalnie przy bardzo oszczędne jeździe na autostradzie jadąc 120 km/h spalił 9 l. Po mieście to około 11. Skrzynia automatyczna to porażka ogólnie cały samochód to nie wypali. Nie polecam tego samochodu. "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Chevrolet captiva Rok / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 9
marek 07.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Nie ma na co narzekać silnik bezawaryjny nie sprawiający żadnych problemów,dynamika na wysokim poziomie spalanie w normie 7L.Silnik cichy nie przysparzający użytkowniką złych doznań podczas jazdy,po za serwisem nie było nic naprawiane.Polecam przebieg 190tys"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Captiva 2.2 184KM 2010r

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.1 CDI OM651 170/204KM23.06.2018

motor ma biturbo i rewelacyjnie sprawuje sie w klasie e mercedesa z 2011 roku.przy 199 tys przytkał się dpf.koszt czyszczenia,wyminy

Polecam

9.67

Silnik 1.6 HDI 92KM/FAP23.06.2018

Silnik zaczyna zyc przy 1500-1750 obr/min i liniowo oddaje moc i moment do okolo 3750-4000 obr/min. W trasie i na autostradzie w zakres

Polecam

9.39

Silnik 2.5 TDI R522.06.2018

Bardzo dobry silnik, mam go w volvo s80 więc dosyć duża kolumbryna ale przyspieszenie jest bardzo ok. Trzeba pamiętać o tym aby la

Polecam

8.17

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.