Silnik 2.2 CDTIWyświetleń: 8802

Silników CDTi używa:

CDTi
Silnik 2.2 CDTI

Silnik 2.2 CDTI o mocach 163KM oraz 184KM ma zastosowanie od 2011r w samochodzie Opel Antara jak również w bliźniaczej konstrukcji Chevrolet Captiva .Jednostka  zaawansowana technologicznie w której postawiono na ekonomię,wysokie osiągi przy niskim spalaniu i spełnieniu norm spalin oraz obniżeniu poziomu hałasu.Na wszystkie te zabiegi składają się nowoczesne rozwiązania takie jak zaawansowana  konstrukcja bloku silnika ze specjalnym systemem chłodzenie,aluminiowa głowica cylindra silnika,turobosprężarka chłodzona wodą i bezobsługowy mechanizm rozrządu z automatycznymi napinaczami.Dodatkowo zoptymalizowano układ podgrzewania wstępnego przez co łatwiej uruchomimy silnik przy niskich temperaturach.Jednostka dostępna jest w dwóch wariantach mocy, w mniejszej 163KM Antara z napędem na jedną oś lub wersji 4X4 osiąga maksymalny moment obrotowy to 350Nm w zakresie  od 1750 do 2750 obr./min ,natomiast wersja 184KM jest dostępna tylko z napędem na dwie osie i osiąga  maksymalny moment obrotowy  400Nm w zakresie 1750-2750 obr./min.Obie odmiany spełniają normy salin Euro 5 i współpracują z bezobsługowym  filtrem cząstek stałych DPF.Silnik charakteryzują się dobra dynamiką przy niskim poziomie spalania średnio 6.5L to dobry wynik zważywszy że mowa tu o samochodach segmentu SUV. Również przyspieszenie nie zawiedzie żadnego kierowcy według producenta jest to niespełna 10 sekund do pierwszej setki !!! o maksymalnej prędkości 189km/h.w wersji 163KM a w mocniejszej 184KM to 200km/h.Reasumując silnik 2.2 CDTI  to bardzo udana konstrukcja która spełnia obecne normy, a jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie jak również spalanie jest zadowalające.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niski poziom hałasu
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania
rozrząd na łańcuchu

Wady:
wysokie koszty serwisu
filtr cząstek stałych DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: .

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 2):
(6.5)
Trwałość
 7.5/10
Utrzymanie
 5/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Paweł 26.10.2017
Średnia:
(3.67)
Nie
"Silnik straszny pali masakrycznie ilości paliwa nie wiem jak poprzednik uzyskał 7 l mi minimalnie przy bardzo oszczędne jeździe na autostradzie jadąc 120 km/h spalił 9 l. Po mieście to około 11. Skrzynia automatyczna to porażka ogólnie cały samochód to nie wypali. Nie polecam tego samochodu. "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Chevrolet captiva Rok / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 9
marek 07.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Nie ma na co narzekać silnik bezawaryjny nie sprawiający żadnych problemów,dynamika na wysokim poziomie spalanie w normie 7L.Silnik cichy nie przysparzający użytkowniką złych doznań podczas jazdy,po za serwisem nie było nic naprawiane.Polecam przebieg 190tys"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Captiva 2.2 184KM 2010r

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDI PD 136/140KM15.01.2018

Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (30

Polecam

6.71

Silnik 1.3 DDIS13.01.2018

Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz

Polecam

5.52

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF12.01.2018

Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.