Silnik 2.5 CRDIWyświetleń: 16841

Silników CRDI używa:

CRDI
Silnik 2.5 CRDI

Silnik 2.5 CRDI o mocach 140KM oraz 170KM miał zastosowanie od 2002r do 2009r w samochodach Kia Sorento .Silnik możemy podzielić na dwa wersje,pierwsza do 2005roku o mocy 140KM z Turbiną o stałej geometrii łopatek z maksymalnym momentem obrotowym 320Nm osiąganym przy 2000obr,min.Druga odmiana od 2006r  o mocy 170KM z Turbiną o zmiennej geometrii łopatek z momentem obrotowym 390Nm osiąganym przy 2000obr,min.Zdecydowanie lepszą opcją jest odmiana po 2006r ,odznacza sie lepszymi osiągami oraz mniejszą awaryjnością.Usterkowość do 2006r jest niestety duża,kierowcy narzekają na uciążliwe i bardzo drogie awarie uszkodzenie sterownika silnika,awarie pompy wysokiego ciśnienia,nieszczelność układu wtryskowego(lejące wtryski),wycieki oleju z silnika oraz skrzyni jednak najpoważniejszą usterką były uszkodzenia wałków rozrządu w modela z pierwszych lat produkcji.Niestety po liftingu też zdarzają się poważne. usterki np.takie jak uszkodzenie turbosprężarki,powodem brak odpowiedniego smarowania koszty idą w tysiącach!!!. Dodatkowo silnik nie jest ekonomiczny pod względem spalania średnio auto pali w granicach 10-12L !!!,również kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.Dużym plusem jest zastosowanie rozrządu opartego na łańcuchu praktycznie bezobsługowego. Podsumowując,silnik jest drogi w utrzymaniu i dosyć awaryjny,potencjalny nabywca samochodu z tym motorem musi się liczyć w razie awarii z dużymi kosztami naprawy.

Zalety:
dobra dynamika
rozrząd na łańcuchu
dobra dynamika w wersji 170KM

Wady:
duża usterkowość przed liftingiem 2005r
wycieki oleju silnika,skrzyni biegów
nieszczelny układ wtryskowy
awarie pompy wysokiego ciśnienia
awarie sterowania silnika
słaba dynamika w wersji 140KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią po 2006r

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Info Serwis

Silnik 2.5 CRDI  140KM od 2002r do 2005r-Turbina o stałej geometrii łopatek,niska kultura pracy silnika,odczuwalna turbodziura/duża awaryjność 

 Silnik 2.5 CRDI 170KM od 2006r do 2009r -Turbina o zmiennej geometrii,łopatek,dobra dynamika /niższa awaryjność

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 47

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 20
Średnia (głosów 5):
(6.73)
Trwałość
 7.2/10
Utrzymanie
 7.2/10
Dynamika
 5.8/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Darek 11.03.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik 2.5 140KM rok 2004. Przejechane 320tyś i żadnych usterek w silniku. Wymiany eksploatacyjne typu końcówka drążka kierowniczego, amorki, wysprzeglik, sprzęgło . Polecam w 100 %. części tanie nawet w aso"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 140 Rok / Przebieg: 320000 Śr. spalanie: 9
Bartek 06.02.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Kupione od pierwszego właściciela z DE przy przebiegu 113tys w pół roku zrobione 30 tys, wymiena oleju i jazda dalej "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Sorento 140km Rok / Przebieg: 133000 Śr. spalanie: 9
Adam 06.01.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Witam. Od trzech lat mam sorento w automacie 2,5 CRDI 140 km. I poza wymiana oleju nie ponosze zad ych dodatkowych kosztow (przebieg 223 tys. Jedyne co zauwazylem to ze przy duzym mrozie startuje jakby nie na wszystkich cylindrach ale po 5 sekundach pracy jest juz ok. Ps. Do silnika wchodzi 7.5 litra oleju a nie 8.2 jak w opisie"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 140 Rok / Przebieg: 223000 Śr. spalanie: 11
Wieslaw 25.10.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Jak dbasz tak masz! I tyle w temacie tego silnika. Kupiony przy 120tys. zrobione w dwa lata kolejne 110tys. Zgoda!... Przeważnie trasa na autostradach A D CH . Nie dziadowano na oleju . Stara maksyma ma znaczenie. Sorento przed liftem ....Z automatem tiptronic"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 140 Rok / Przebieg: 225000 Śr. spalanie: 9
Grzegorz 09.04.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Kupiłem takie auto w wersji 2,5CRDi z roku 2008 z przebiegiem 47500km. W środku jak nowe, z zewnątrz jak nowe. Silnik czyściutki. Za 40000zł nic lepszego bym nie kupił. Pali ile mu wleję, ważne że nie dokładam. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 2,5CRDi Rok / Przebieg: 64500 Śr. spalanie: 9

Komentarze użytkowników

0 #1 Wieslaw 25.10.2016
Jak dbasz tak masz!
I tyle w temacie tego silnika.
Kupiony przy 120tys. zrobione w dwa lata kolejne 110tys.
Zgoda!... Przeważnie trasa na autostradach A D CH .
Nie dziadowano na oleju .
Stara maksyma ma znaczenie.
Sorento przed liftem ....

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

Wieslaw
25.10.2016
0
Jak dbasz tak masz!
I tyle w temacie tego silnika.
Kupiony przy 120tys. zrobione w dwa lata kolejne 110tys.
Zgoda!... Przeważnie trasa na autostradach A D CH .
Nie dziadowano na oleju .
Stara maksyma ma znaczenie.
Sorento przed liftem ....

Najnowsze opinie

Silnik 2.2 DTi20.05.2017

Witam, posiadam Vectre C z 2003 r. od ponad 2 lat, jak dotąd nie miałem żadnych problemów, zawsze dojechałem na miejsce. Wskazówe

Polecam

7.13

Silnik 2.2 DI15.05.2017

Witam posiadam model nissana Almera tino z silnikiem diesla,o pojemności 2.2 litra.Z silnikiem nie mam absolutnie żadnych problemów.

Polecam

7.52

Silnik 1.8TDCI 125KM09.05.2017

autem jeżdżę tylko w trasy ale 75% tej trasy to tereny zabudowane gdzie średnią z ostatnich 30000 kilometrów mam 53km/h (wg wskaz

Polecam

7.73

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów