Silnik 2.5 CRDIWyświetleń: 20803

Silników CRDI używa:

CRDI
Silnik 2.5 CRDI

Silnik 2.5 CRDI o mocach 140KM oraz 170KM miał zastosowanie od 2002r do 2009r w samochodach Kia Sorento .Silnik możemy podzielić na dwa wersje,pierwsza do 2005roku o mocy 140KM z Turbiną o stałej geometrii łopatek z maksymalnym momentem obrotowym 320Nm osiąganym przy 2000obr,min.Druga odmiana od 2006r  o mocy 170KM z Turbiną o zmiennej geometrii łopatek z momentem obrotowym 390Nm osiąganym przy 2000obr,min.Zdecydowanie lepszą opcją jest odmiana po 2006r ,odznacza sie lepszymi osiągami oraz mniejszą awaryjnością.Usterkowość do 2006r jest niestety duża,kierowcy narzekają na uciążliwe i bardzo drogie awarie uszkodzenie sterownika silnika,awarie pompy wysokiego ciśnienia,nieszczelność układu wtryskowego(lejące wtryski),wycieki oleju z silnika oraz skrzyni jednak najpoważniejszą usterką były uszkodzenia wałków rozrządu w modela z pierwszych lat produkcji.Niestety po liftingu też zdarzają się poważne. usterki np.takie jak uszkodzenie turbosprężarki,powodem brak odpowiedniego smarowania koszty idą w tysiącach!!!. Dodatkowo silnik nie jest ekonomiczny pod względem spalania średnio auto pali w granicach 10-12L !!!,również kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.Dużym plusem jest zastosowanie rozrządu opartego na łańcuchu praktycznie bezobsługowego. Podsumowując,silnik jest drogi w utrzymaniu i dosyć awaryjny,potencjalny nabywca samochodu z tym motorem musi się liczyć w razie awarii z dużymi kosztami naprawy.

Zalety:
dobra dynamika
rozrząd na łańcuchu
dobra dynamika w wersji 170KM

Wady:
duża usterkowość przed liftingiem 2005r
wycieki oleju silnika,skrzyni biegów
nieszczelny układ wtryskowy
awarie pompy wysokiego ciśnienia
awarie sterowania silnika
słaba dynamika w wersji 140KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią po 2006r

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Info Serwis

Silnik 2.5 CRDI  140KM od 2002r do 2005r-Turbina o stałej geometrii łopatek,niska kultura pracy silnika,odczuwalna turbodziura/duża awaryjność 

 Silnik 2.5 CRDI 170KM od 2006r do 2009r -Turbina o zmiennej geometrii,łopatek,dobra dynamika /niższa awaryjność

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 57

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 24
Średnia (głosów 6):
(7.06)
Trwałość
 7.67/10
Utrzymanie
 7.33/10
Dynamika
 6.17/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Piotrek 07.09.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Witam,mam Sorento 2,5 170KM rok 2008,automat,od 140000km.Teraz 202000 km.intercooler podziurawiony przez poprzednika,i przy 190tyś, turbo się rozpadło(na szczęście dojechałem do mechesa,ale był bardzo zdziwiony)Normalnie wypija olej(automat)i zaciera silnik.I jeszcze filtr paliwa w baku,zapycha się farbą(brak mocy przy dogazowaniu).Po za tym nie miałem lepszego samochodu.Tylko regularne wyminany oleju i filtrów.Do zawieszenia jeszcze nie dołożyłem.Trasy AT-PL i w mieście.Polecam.Do silnika 2x4L.Castrol EDGE 5W40 TD.DPF nie zapycha,bo go niema,i dwumasa nie pada;)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 2.5/170 Rok / Przebieg: 2008/202000 Śr. spalanie: 10
Darek 11.03.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik 2.5 140KM rok 2004. Przejechane 320tyś i żadnych usterek w silniku. Wymiany eksploatacyjne typu końcówka drążka kierowniczego, amorki, wysprzeglik, sprzęgło . Polecam w 100 %. części tanie nawet w aso"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 140 Rok / Przebieg: 320000 Śr. spalanie: 9
Bartek 06.02.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Kupione od pierwszego właściciela z DE przy przebiegu 113tys w pół roku zrobione 30 tys, wymiena oleju i jazda dalej "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Sorento 140km Rok / Przebieg: 133000 Śr. spalanie: 9
Adam 06.01.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Witam. Od trzech lat mam sorento w automacie 2,5 CRDI 140 km. I poza wymiana oleju nie ponosze zad ych dodatkowych kosztow (przebieg 223 tys. Jedyne co zauwazylem to ze przy duzym mrozie startuje jakby nie na wszystkich cylindrach ale po 5 sekundach pracy jest juz ok. Ps. Do silnika wchodzi 7.5 litra oleju a nie 8.2 jak w opisie"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 140 Rok / Przebieg: 223000 Śr. spalanie: 11
Wieslaw 25.10.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Jak dbasz tak masz! I tyle w temacie tego silnika. Kupiony przy 120tys. zrobione w dwa lata kolejne 110tys. Zgoda!... Przeważnie trasa na autostradach A D CH . Nie dziadowano na oleju . Stara maksyma ma znaczenie. Sorento przed liftem ....Z automatem tiptronic"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 140 Rok / Przebieg: 225000 Śr. spalanie: 9
Grzegorz 09.04.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Kupiłem takie auto w wersji 2,5CRDi z roku 2008 z przebiegiem 47500km. W środku jak nowe, z zewnątrz jak nowe. Silnik czyściutki. Za 40000zł nic lepszego bym nie kupił. Pali ile mu wleję, ważne że nie dokładam. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 2,5CRDi Rok / Przebieg: 64500 Śr. spalanie: 9

Komentarze użytkowników

0 #1 Wieslaw 25.10.2016
Jak dbasz tak masz!
I tyle w temacie tego silnika.
Kupiony przy 120tys. zrobione w dwa lata kolejne 110tys.
Zgoda!... Przeważnie trasa na autostradach A D CH .
Nie dziadowano na oleju .
Stara maksyma ma znaczenie.
Sorento przed liftem ....

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

Wieslaw
25.10.2016
0
Jak dbasz tak masz!
I tyle w temacie tego silnika.
Kupiony przy 120tys. zrobione w dwa lata kolejne 110tys.
Zgoda!... Przeważnie trasa na autostradach A D CH .
Nie dziadowano na oleju .
Stara maksyma ma znaczenie.
Sorento przed liftem ....

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP22.10.2017

Silnik rewelacja. Kupiłem auto z 2012 roku i oparłem się na opinii, iż producent po 10 latach na pewno zebrał tak dużo informacji

Polecam

9.78

Silnik 1.6 e-HDI 92KM21.10.2017

rewelacja, najlepszy diesel

Polecam

10.00

Silnik 2.0 d M4721.10.2017

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 1

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.