Silnik 1.4 TDI CR EA288 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 15442

TDI
Silnik 1.4 TDI CR EA288

Liczba cylindrów: 3

Liczba zaworów: 12

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 210.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Delphi

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 507,00, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersje oraz odmiany silnika 1.4 TDI/CR  75KM 90KM 105KM z różnym osprzętem.

1.4 TDI 75KM CYZA (2014-2017) turbo o stałej geometrii łopatek, DPF !!!

1.4 TDI 90KM CUSB (2014-2017) turbo o zmiennej geometrii łopatek,DPF !!!

1.4 TDI 105KM CYZA (2014-2017) turbo o zmiennej geometrii łopatekDPF !!!

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 TDI -o mocach 90/105KM ( EA288 zadebiutował w 2014 roku.Jest to całkowicie nowa konstrukcja najczęściej spotykana w Skodzie Rapid  oraz Seat Ibiza..Konstrukcja 3 cylindrowa w której zastosowano szereg nowych rozwiązań.Silnik spełnia najostrzejsze normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF.Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania (waga ,spalanie).W odróżnieniu od poprzednika który posiadał pompowtryski tu został zastosowany  system Common Rail .Charakteryzuje się bardzo dobą pracą co nie można było powiedzieć o jego poprzedniku,jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach(brak uciążliwych drgań ) a  spalanie oscyluje średnio w granicach 4L. Do dyspozycji mamy dwie przekładnie ,manualną która występuje w wersji 105KM oraz skrzynię dwusprzęgłową DSG w wersji 90KM.Wysoki moment obrotowy który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika.Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną .

Zalety:
wysoki moment obrotowy
niski poziom spalania

Wady:
słaba kultura pracy
ceny serwisu i przeglądów

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 98

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 20
Średnia (głosów 3):
(7.11)
Trwałość
 6.33/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

21

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jabadabadu 20.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przebieg blisko 80000 km. Co do silnika, DPF, turbo nie mam żadnych uwag. Samochód używam jako służbowy trasa, miasto. Czasem cisnę go na maxa ale pamiętam aby schłodzić turbinę."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Poli 1.4 tdi Rocznik / Przebieg: 2016/80000 Śr. spalanie: 5
kecaj 19.11.2017
Średnia:
(4.33)
Nie
""nie polecam przy 96000 poleciała turbina i było wymieniane koło dwumasowe. Po upływie gwarancji przy przebiegu 110000 znowu nawalił silnik. wcześniej były problemy z pompom wody. idealny samochód do jazdy do serwisu celem usunięcia usterki. Jak na 2 letni samochód to za dużo miałem wrażeń Jedyny plus to niskie spalanie i dynamika jazdy" "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 1,4 tdi rapid Rocznik / Przebieg: 2015/115000 Śr. spalanie: 5.5
Paweł 12.07.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Służbowy samochód, eksploatowany intensywnie stąd takie spalanie, prywatnie spokojnie można zejść poniżej 5 litrów. Zdecydowanie wystarczająca dynamika, czuć moment obrotowy, dobrze zestrojone skrzynia 5 biegowa. Ale słychać że to 3 cylindrowy diesel. W dodatku nie wytrzymuje dwumasowe koło. Kilka osób w firmie już wymieniło w ramach gwarancji, co ciekawe na jednomasowe wymieniają. A i już musiałem kilka razy olej dolać , w sumie 2 litry."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Rapid/90 Rocznik / Przebieg: 2015/90 tys Śr. spalanie: 5.8

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI EA189 z systemem Common Rail (2009-2015)
Silniki 1.4 TDI EA288 z systemem Common Rail (2014-2018)
Silniki 1.6 TDI EA189 z systemem Common Rail (2009-2015)
Silniki 1.6 TDI EA288 z systemem Common Rail (2012-2018)
Silniki 1.6 TDI EA288evo z katalizatorem SCR (od 2016)
Silniki 2.0 TDI EA189 z systemem Common Rail (2007-2015)
Silniki 2.0 TDI EA288 z systemem Common Rail (2012-2018)
Silniki 2.7 V6 TDI (2004-2011)
Rodzina silników 3.0 V6 TDI
Silniki 3.0 V6 TDI EA896 (2004-2012)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897 (2010-2016)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897evo (2014-2019)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897evo2 (od 2017)
Silniki 8-cylindrowe TDI
Silniki 12-cylindrowe TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)15.01.2019

Polecam. Od nowego 270tys km przez10 lat bez najmniejszych problemów. Olej 10W40 SHELL co 20 tys.km. Średnio 5,5 l/100km tylko na BP

Polecam

9.00

Silnik 1.6 115KM MZR-CD (od 2011)15.01.2019

Witam, piszecie że wymiana rozrządu 160tys, ale w instrukcji dla Mazda5 jest 200tys i tyle telefonicznie podają w serwisach Mazdy. T

Polecam

5.00

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.