Silnik 1.4 TDI CR/DPF (od 2014)Wyświetleń: 11713

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.4 TDI CR/DPF (od 2014)

Liczba cylindrów: 3

Liczba zaworów: 12

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 210.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Delphi

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 507,00, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 TDI -o mocach 90/105KM ( EA288 zadebiutował w 2014 roku.Jest to całkowicie nowa konstrukcja najczęściej spotykana w Skodzie Rapid  oraz Seat Ibiza..Konstrukcja 3 cylindrowa w której zastosowano szereg nowych rozwiązań.Silnik spełnia najostrzejsze normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF.Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania (waga ,spalanie).W odróżnieniu od poprzednika który posiadał pompowtryski tu został zastosowany  system Common Rail .Charakteryzuje się bardzo dobą pracą co nie można było powiedzieć o jego poprzedniku,jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach(brak uciążliwych drgań ) a  spalanie oscyluje średnio w granicach 4L. Do dyspozycji mamy dwie przekładnie ,manualną która występuje w wersji 105KM oraz skrzynię dwusprzęgłową DSG w wersji 90KM.Wysoki moment obrotowy który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika.Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną .

Zalety:
wysoki moment obrotowy
niski poziom spalania

Wady:
słaba kultura pracy
ceny serwisu i przeglądów

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 90

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 3):
(7.11)
Trwałość
 6.33/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

21

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jabadabadu 20.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przebieg blisko 80000 km. Co do silnika, DPF, turbo nie mam żadnych uwag. Samochód używam jako służbowy trasa, miasto. Czasem cisnę go na maxa ale pamiętam aby schłodzić turbinę."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Poli 1.4 tdi Rok / Przebieg: 2016/80000 Śr. spalanie: 5
kecaj 19.11.2017
Średnia:
(4.33)
Nie
""nie polecam przy 96000 poleciała turbina i było wymieniane koło dwumasowe. Po upływie gwarancji przy przebiegu 110000 znowu nawalił silnik. wcześniej były problemy z pompom wody. idealny samochód do jazdy do serwisu celem usunięcia usterki. Jak na 2 letni samochód to za dużo miałem wrażeń Jedyny plus to niskie spalanie i dynamika jazdy" "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 1,4 tdi rapid Rok / Przebieg: 2015/115000 Śr. spalanie: 5.5
Paweł 12.07.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Służbowy samochód, eksploatowany intensywnie stąd takie spalanie, prywatnie spokojnie można zejść poniżej 5 litrów. Zdecydowanie wystarczająca dynamika, czuć moment obrotowy, dobrze zestrojone skrzynia 5 biegowa. Ale słychać że to 3 cylindrowy diesel. W dodatku nie wytrzymuje dwumasowe koło. Kilka osób w firmie już wymieniło w ramach gwarancji, co ciekawe na jednomasowe wymieniają. A i już musiałem kilka razy olej dolać , w sumie 2 litry."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Rapid/90 Rok / Przebieg: 2015/90 tys Śr. spalanie: 5.8

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Ciekawe dlaczego nie piszą tu nic o urywających się wałach w silniku - a to podobno czesta przypadłośc tych silników z w okolica

Odradzam

7.29

Silnik 2.0 DTi20.04.2018

Konstrukcja całego układu napędowego jest dość wadliwa, począwszy od pompy wtryskowej, podatnością na zapowietrzanie (głownie

Odradzam

7.29

Silnik 1.4 TDCI 70KM DPF (od 2008)19.04.2018

Silniczek mam w Fieście z 2011 roku z DPF-em już,jak na razie nic mu nie dolega a tak się nasłuchałem że się zapcha że trzeba w

Polecam

9.33

Silnik 2.0 CDTi 195KM Twin Turbo18.04.2018

Świetny silnik wbrew obawom bezawaryjny,trzeba pamiętać że silnik o dużych mocach w autach wyższego segmentu są bardziej dopraco

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.