Silnik 1.4 TDI CR/DPFWyświetleń: 9182

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.4 TDI CR/DPF

Silnik 1.4 TDI -o mocach 90/105KM ( EA288 zadebiutował w 2014 roku.Jest to całkowicie nowa konstrukcja najczęściej spotykana w Skodzie Rapid  oraz Seat Ibiza..Konstrukcja 3 cylindrowa w której zastosowano szereg nowych rozwiązań.Silnik spełnia najostrzejsze normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF.Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania (waga ,spalanie).W odróżnieniu od poprzednika który posiadał pompowtryski tu został zastosowany  system Common Rail .Charakteryzuje się bardzo dobą pracą co nie można było powiedzieć o jego poprzedniku,jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach(brak uciążliwych drgań ) a  spalanie oscyluje średnio w granicach 4L. Do dyspozycji mamy dwie przekładnie ,manualną która występuje w wersji 105KM oraz skrzynię dwusprzęgłową DSG w wersji 90KM.Wysoki moment obrotowy który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika.Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną .

Zalety:
wysoki moment obrotowy
niski poziom spalania

Wady:
słaba kultura pracy
ceny serwisu i przeglądów

Liczba cylindrów: 3

Liczba zaworów: 12

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 210.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Delphi

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 507,00, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 83

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 16
Średnia (głosów 1):
(7)
Trwałość
 6/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Paweł 12.07.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Służbowy samochód, eksploatowany intensywnie stąd takie spalanie, prywatnie spokojnie można zejść poniżej 5 litrów. Zdecydowanie wystarczająca dynamika, czuć moment obrotowy, dobrze zestrojone skrzynia 5 biegowa. Ale słychać że to 3 cylindrowy diesel. W dodatku nie wytrzymuje dwumasowe koło. Kilka osób w firmie już wymieniło w ramach gwarancji, co ciekawe na jednomasowe wymieniają. A i już musiałem kilka razy olej dolać , w sumie 2 litry."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Rapid/90 Rok / Przebieg: 2015/90 tys Śr. spalanie: 5.8

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 D TD17.11.2017

Auto małe ale duże w środku zwłaszcza z przodu siedzi się super dużo miejsca. Dynamika słaba ale spalanie mega małe 4 L - 100km

Polecam

7.67

Silnik 1.9 dCi 107KM17.11.2017

Silnik miałem w Lagunie z 2001 roku zrobiłem prawię 200 tys bez najmniejszych problemów,zmieniałem olej co 15 tys i nie katowałem

Polecam

8.33

Silnik 1.6 TDI CR/DPF17.11.2017

1,6 TDI, CADDY III, - to tragedia, wysokie spalanie - chyba, że ktoś na czwórce jedzie nonstop 50km/h to może mało pali, przy 90 t

Odradzam

7.21

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.