Silnik 1.4 TDI DPF CRWyświetleń: 6258

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.4 TDI DPF CR

Silnik 1.4 TDI -o mocach 90/105KM- 3 cylindrowy występuje w samochodach marki Volkswagen, Seat, Skoda.Jest to całkowicie nowa konstrukcja nie mająca z poprzednikiem nic wspólnego Silnik ma szereg nowych rozwiązań i spełnia najostrzejsze normy spalin Euro6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF.Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania (waga ,spalanie).W odróżnieniu od poprzednika który posiadał pompowtryski tu został zastosowany  system Common Rail .Charakteryzuje się bardzo dobą pracą co nie można było powiedzieć o jego poprzedniku,jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach(brak uciążliwych drgań ) a  spalanie oscyluje średnio w granicach 4L. Do dyspozycji mamy dwie przekładnie ,manualną która występuje w wersji 105KM oraz skrzynię dwusprzęgłową DSG w wersji 90KM.Wysoki moment obrotowy który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika.Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną .

Zalety:
wysoka kultura pracy
cicha praca silnika
wysoki moment obrotowy
niski poziom spalania

Wady:
ceny serwisu i przeglądów

Liczba cylindrów: 3

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 67

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 9

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 TDCI 95 115KM30.03.2017

Tydzień temu stuknęło mu 200 tys. Oprócz wymiany rozrządu przy 180 tys. i filtrów oraz płynów jak na razie obsługa jest bezkos

Polecam

8.93

Silnik 1.9 TD24.03.2017

Super silnik ale błędnie opisany na tej stronie. Silnik posiada 90 koni.

Polecam

8.33

Silnik 1.1 CRDI23.03.2017

Jak na tak mały silniczek to dynamika w miarę dobra.Moim zdaniem nie ustępuje on europejskim konstrukcjom w tej pojemności.Przebieg

Polecam

8.83

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.