Silnik 1.4 TDI CR/DPFWyświetleń: 8382

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.4 TDI CR/DPF

Silnik 1.4 TDI -o mocach 90/105KM ( EA288 zadebiutował w 2014 roku.Jest to całkowicie nowa konstrukcja najczęściej spotykana w Skodzie Rapid  oraz Seat Ibiza..Konstrukcja 3 cylindrowa w której zastosowano szereg nowych rozwiązań.Silnik spełnia najostrzejsze normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF.Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania (waga ,spalanie).W odróżnieniu od poprzednika który posiadał pompowtryski tu został zastosowany  system Common Rail .Charakteryzuje się bardzo dobą pracą co nie można było powiedzieć o jego poprzedniku,jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach(brak uciążliwych drgań ) a  spalanie oscyluje średnio w granicach 4L. Do dyspozycji mamy dwie przekładnie ,manualną która występuje w wersji 105KM oraz skrzynię dwusprzęgłową DSG w wersji 90KM.Wysoki moment obrotowy który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika.Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną .

Zalety:
wysoki moment obrotowy
niski poziom spalania

Wady:
słaba kultura pracy
ceny serwisu i przeglądów

Liczba cylindrów: 3

Liczba zaworów: 12

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 210.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Delphi

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 507,00, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 82

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 16
Średnia (głosów 1):
(7)
Trwałość
 6/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Paweł 12.07.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Służbowy samochód, eksploatowany intensywnie stąd takie spalanie, prywatnie spokojnie można zejść poniżej 5 litrów. Zdecydowanie wystarczająca dynamika, czuć moment obrotowy, dobrze zestrojone skrzynia 5 biegowa. Ale słychać że to 3 cylindrowy diesel. W dodatku nie wytrzymuje dwumasowe koło. Kilka osób w firmie już wymieniło w ramach gwarancji, co ciekawe na jednomasowe wymieniają. A i już musiałem kilka razy olej dolać , w sumie 2 litry."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Rapid/90 Rok / Przebieg: 2015/90 tys Śr. spalanie: 5.8

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 TDCI 90KM24.09.2017

silnik bdb dynamika ale jest błąd ma koło dwu masowe od 2006 roku i trochę kosztuje

Polecam

8.41

Silnik 2.4 D523.09.2017

Super Auta i świetne silniki, zarówno benzyna jak i diesel. Popularnie zwany D5, w moim przypadku s60 poliftowy z szarą pokrywą 16

Polecam

8.15

Silnik 1.4 HDI 90KM23.09.2017

"Silnik - ok (bez awaryjny) Zawieszenie - 6/10 Spalanie - Trasa 4; miasto 4,5 (z klimą 4,8; zimą 5); mieszany 4,3 hamulce - bdb przy

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.