Silnik 1.4 TDI DPF CRWyświetleń: 7054

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.4 TDI DPF CR

Silnik 1.4 TDI -o mocach 90/105KM- 3 cylindrowy występuje w samochodach marki Volkswagen, Seat, Skoda.Jest to całkowicie nowa konstrukcja nie mająca z poprzednikiem nic wspólnego Silnik ma szereg nowych rozwiązań i spełnia najostrzejsze normy spalin Euro6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF.Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania (waga ,spalanie).W odróżnieniu od poprzednika który posiadał pompowtryski tu został zastosowany  system Common Rail .Charakteryzuje się bardzo dobą pracą co nie można było powiedzieć o jego poprzedniku,jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach(brak uciążliwych drgań ) a  spalanie oscyluje średnio w granicach 4L. Do dyspozycji mamy dwie przekładnie ,manualną która występuje w wersji 105KM oraz skrzynię dwusprzęgłową DSG w wersji 90KM.Wysoki moment obrotowy który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika.Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną .

Zalety:
wysoka kultura pracy
cicha praca silnika
wysoki moment obrotowy
niski poziom spalania

Wady:
ceny serwisu i przeglądów

Liczba cylindrów: 3

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 75

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 1):
(7.67)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Andi 29.04.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"wytłumaczćie mi proszę jak TDI 3 cylindrowe może mieć 16 zaworów"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Polo Rok / Przebieg: 100 Śr. spalanie: 4

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.4 D528.05.2017

Auto kupione z przebiegiem 240 tys km. Przez 2 lata dobiłem do 300 tys. km. Trzeba powiedzieć jedno, silnik 2.4 d5 163 oraz 185 KM to

Odradzam

8.11

Silnik 2.2 D4D28.05.2017

Posiadam ten samochód od 6 lat. Sprawuje się bez problemów. Przebieg 250 tys i zero problemów z uszczelką pod głowicą czy tym ba

Polecam

6.62

Silnik 2.0 D4D26.05.2017

Od 2 lat bujam się z usterką tego silnika do 2 tys nic zero przyspieszenia nawet na pierwszym biegu powyżej reaguje z opużnieniem i

Polecam

7.07

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.