Silnik 1.6 BlueHDI 75KMWyświetleń: 14815

Silników HDI używa:

HDI
Silnik 1.6 BlueHDI 75KM

Silnik 1.6 Blue HDI  o mocy 75KM to jeden z rodziny silników wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku.Znajdziemy również odmiany o mocy 100KM z 5-biegową manualną skrzynią,oraz 120KM z 6- biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6 .Silnik o mocy 75KM BlueHDI  charakteryzuje się niskim poziomem spalania średnio 4L na 100KM oraz niezłą elastycznością i dobra kulturą pracy.Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.Odpowiadają za to katalizator,filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach.Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan.Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew.Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta.Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania.Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne.Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik1.6 HDI o mocy 75KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny.Największym plusem jest niski poziom spalania oraz dobra kultura pracy jedynie dynamika jest przeciętna .Silnik z tą odmianą mocy jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających niskich kosztów użytkowania .

Zalety:
dobra kultura pracy
niska awaryjność
bardzo niskie spalanie
bardzo niska emisja spalin

Wady:
kosztowny serwis
słaba dynamika
problematyczny czynnik Adblue

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 180.000 lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Info Serwis

AdBlue

Należy stosować tylko oryginalny dodatek o normie  ISO 22241 (specjalistyczne warsztaty oraz ASO)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 52

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 35
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Grzesiek 16.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"To nie prawdopodobne żeby auto paliło po niżej 4L !!! W dodatku jest bardzo dynamiczne zbiera się rewelacyjnie.Kupiłem w salonie nowe jeżdżę 50/50 miasto trasa średnio spala mi 4L w mieście to maks 6 L z klimą.O awaryjności to można zapomnieć ani grama wycieku oleju,nawet nie wiem że mam filtr cząstek stałych wypala się sam.Jak dla mnie to silnik najlepszy jaki miałem cichy,dynamiczny mało pali i bezawaryjny !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Peugeot 308/99KM Rok / Przebieg: 2015/76tys Śr. spalanie: 4L

Komentarze użytkowników

0 #2 Mariusz 06.09.2017
Peugeot 3008/2015 z silnikiem 1,6 blue HDI (40 tyś.km)- spalanie na autostradzie 100 km/h przy tempomatcie =4,8l/100. po zjechaniu na drogę =5,6 l /100. w mieście bez szaleństw 6,8.Średnia za 10.000 km = 6,52 nie wiem jak zrobić katalogowe spalanie.
0 #1 Janek 16.08.2017
Mam to auto już prawie 2 lata i nie wiem jak jeździć by paliło 4l .Na trasie przy spokojnej jeździe wychdzi 4,6 po mieście to ok 65 , Średnio na przejechanych 10000km to 5,6

Najnowsze komentarze

Mariusz
06.09.2017
0
Peugeot 3008/2015 z silnikiem 1,6 blue HDI (40 tyś.km)- spalanie na autostradzie 100 km/h przy tempomatcie =4,8l/100. po zjechaniu na drogę =5,6 l /100. w mieście bez szaleństw 6,8.Średnia za 10.000 km = 6,52 nie wiem jak zrobić katalogowe spalanie.
Janek
16.08.2017
0
Mam to auto już prawie 2 lata i nie wiem jak jeździć by paliło 4l .Na trasie przy spokojnej jeździe wychdzi 4,6 po mieście to ok 65 , Średnio na przejechanych 10000km to 5,6

Najnowsze opinie

Silnik 1.3 DDIS 70KM16.01.2018

Prosty fajny silnik.. jak na diesla. W wiekszosci bez kola dwumasowego. Poza nielicznymi modelami opla i suzuki. Oszczedny. Dynamiczny.

Polecam

5.86

Silnik 2.4 D516.01.2018

Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze t

Polecam

8.18

Silnik 3.0 V616.01.2018

Auto użytkowane codziennie, w większości w miejskiej dżungli stolicy. Jazda raczej dynamiczna, pomimo tego maksymalne spalanie zim

Polecam

9.17

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.