Silnik 1.6 BlueHDIWyświetleń: 12774

Silników HDI używa:

HDI
Silnik 1.6 BlueHDI

Silnik 1.6 Blue HDI to rodzina silników  wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku.Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.W silniku zastosowaną najnowocześniejszą technologię SCR Selective Catalytic Reduction obniżającą emisji spalin NOx  do 90% ,  która umożliwia regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach . Znajdziemy tu odmiany silników o mocach 75,100 oraz 120KM, dwie pierwsze jednostki oferowane są z 5-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów natomiast wersja 120-konna oferowana z 6-stopniwą skrzynią manualna lub automatyczną EAT6 .Silniki BlueHDI  charakteryzuje się niskim poziomem spalania średnio 4L na 100KM , bardzo dobrymi osiągami i niezłą dynamiką .

Zalety:
bardzo niska emisja spalin
niski poziom spalania
dobra dynamika

Wady:
?

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 180.000 lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 51

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 34
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Grzesiek 16.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"To nie prawdopodobne żeby auto paliło po niżej 4L !!! W dodatku jest bardzo dynamiczne zbiera się rewelacyjnie.Kupiłem w salonie nowe jeżdżę 50/50 miasto trasa średnio spala mi 4L w mieście to maks 6 L z klimą.O awaryjności to można zapomnieć ani grama wycieku oleju,nawet nie wiem że mam filtr cząstek stałych wypala się sam.Jak dla mnie to silnik najlepszy jaki miałem cichy,dynamiczny mało pali i bezawaryjny !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Peugeot 308/99KM Rok / Przebieg: 2015/76tys Śr. spalanie: 4L

Komentarze użytkowników

0 #2 Mariusz 06.09.2017
Peugeot 3008/2015 z silnikiem 1,6 blue HDI (40 tyś.km)- spalanie na autostradzie 100 km/h przy tempomatcie =4,8l/100. po zjechaniu na drogę =5,6 l /100. w mieście bez szaleństw 6,8.Średnia za 10.000 km = 6,52 nie wiem jak zrobić katalogowe spalanie.
0 #1 Janek 16.08.2017
Mam to auto już prawie 2 lata i nie wiem jak jeździć by paliło 4l .Na trasie przy spokojnej jeździe wychdzi 4,6 po mieście to ok 65 , Średnio na przejechanych 10000km to 5,6

Najnowsze komentarze

Mariusz
06.09.2017
0
Peugeot 3008/2015 z silnikiem 1,6 blue HDI (40 tyś.km)- spalanie na autostradzie 100 km/h przy tempomatcie =4,8l/100. po zjechaniu na drogę =5,6 l /100. w mieście bez szaleństw 6,8.Średnia za 10.000 km = 6,52 nie wiem jak zrobić katalogowe spalanie.
Janek
16.08.2017
0
Mam to auto już prawie 2 lata i nie wiem jak jeździć by paliło 4l .Na trasie przy spokojnej jeździe wychdzi 4,6 po mieście to ok 65 , Średnio na przejechanych 10000km to 5,6

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 TDCI 90KM24.09.2017

silnik bdb dynamika ale jest błąd ma koło dwu masowe od 2006 roku i trochę kosztuje

Polecam

8.41

Silnik 2.4 D523.09.2017

Super Auta i świetne silniki, zarówno benzyna jak i diesel. Popularnie zwany D5, w moim przypadku s60 poliftowy z szarą pokrywą 16

Polecam

8.15

Silnik 1.4 HDI 90KM23.09.2017

"Silnik - ok (bez awaryjny) Zawieszenie - 6/10 Spalanie - Trasa 4; miasto 4,5 (z klimą 4,8; zimą 5); mieszany 4,3 hamulce - bdb przy

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.