Silnik 1.5 TDCI 75KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 20928

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 TDCI  o pojemności 75KM produkowany jest od 2011roku i miał zastosowanie w modelach Fiesta oraz B-Max. Jednostka wyposażona w turbinę o stałej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych i spełnia normy spalin EURO5.Silnik DPF nie sprawia żadnych problemów jest całkowicie bezobsługowy.Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się praktycznie bezawaryjny.Również dopracowano jego dopalania już niema konieczności jazdy na wyższych obrotach lub dłuższych trasach.Jednostka współpracują z 5-stopnową skrzynia i jest dobrze ze strojona Ogromnym atutem odmiany 75KM jest bardzo niski poziom spalania które średnio oscyluje w granicach 5l,na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l !!! Silnik1.5 TDCI ma więcej plusów jak minusów jest trwały i praktycznie bezawaryjny a co najważniejsze bardzo mało pali.Silnik nie powala osiągami ale dynamika jest na przyzwoitym  poziomie.Jednak zamysłem konstruktorów na pierwszym miejscu był osiągnięcie jak najniższego poziomu spalania i to się w 100% udało.Klienci szukający auta z oszczędną o przyzwoitych parametrach będą usatysfakcjonowani.

Zalety:
niski poziom spalania
dobra dynamika silnika
bardzo dobra kultura pracy

Wady:
?

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 53

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 44
Średnia (głosów 2):
(7.83)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 7.5/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Fiesta 27.05.2019
Średnia:
(5.67)
Nie
"Osiągi ma dobre, spalanie też. Jeśli chodzi o serwis to wychodzi drogo, mam 50 tys. przebiegu, a już musiałem ingerować w turbosprężarkę, która jest bardzo droga. Już lepszy byłby ten 1,5 z EcoBlue 100KM/125KM. Nowoczesna konstrukcja. "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: TDCI /75 KM Rocznik / Przebieg: 2014/50000 Śr. spalanie: 6
Mariusz 22.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik mam w B-Max-e kupionej w Salonie czyli od nowości,kupowałem z racji niskiego spalania i tu jestem mile zaskoczony,auto pali bardzo mało a przy tym silniczek bardzo ładnie pracuje.Co do dynamiki dla mnie jest wystarczająca,autko ładnie się zbiera silniczek elastyczny ciągnie z każdego biegu bez zbędnej redukcji.Po 76tys/km nic się nie dzieje teraz zbliżam się do następnego serwisu i to wszystko co na razie płacę.Polecam dla osób szukających cichej w miarę dynamicznej i oszczędnej jednostki "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Ford B-Max 2013 r Rocznik / Przebieg: 2015/76tys Śr. spalanie: 5.5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów