Silnik 1.5 TDCI 75KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 24363

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5)23.02.2020

Najlepszy diesel jaki miałem. Niskie obroty przy wysokich predkosciach (8-stopniowy automat), Jak sie dba to bardzo wdzieczna jednostk

Polecam

7.26

Silnik 1.9 TDI 8V PD 115/116KM (EA188)21.02.2020

Jeździłem prawie 3lata a4 b5 AJM 115KM zupełnie nic powaznego się nie działo, tylko zwykłe eksploatacyjne rzeczy. Przy kupnie

Polecam

8.48

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)21.02.2020

Wtryskiwacze i panewki to pięta Achillesowa tego silnika, naprawa kosztowało mnie to sześć tysięcy, mam nadzieję, że to już kon

Odradzam

7.74

Silnik 1.4 HDI 8V 54KM (DV4TD)19.02.2020

Nie jest to mistrz dynamiki, ale do napędzenia C1 2006r wystarczy. Bezproblemowy i bezawaryjny. Kultura pracy może być, nie ma co n

Polecam

8.44

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 TDCI  o pojemności 75KM produkowany jest od 2011roku i miał zastosowanie w modelach Fiesta oraz B-Max. Jednostka wyposażona w turbinę o stałej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych i spełnia normy spalin EURO5.Silnik DPF nie sprawia żadnych problemów jest całkowicie bezobsługowy.Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się praktycznie bezawaryjny.Również dopracowano jego dopalania już niema konieczności jazdy na wyższych obrotach lub dłuższych trasach.Jednostka współpracują z 5-stopnową skrzynia i jest dobrze ze strojona Ogromnym atutem odmiany 75KM jest bardzo niski poziom spalania które średnio oscyluje w granicach 5l,na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l !!! Silnik1.5 TDCI ma więcej plusów jak minusów jest trwały i praktycznie bezawaryjny a co najważniejsze bardzo mało pali.Silnik nie powala osiągami ale dynamika jest na przyzwoitym  poziomie.Jednak zamysłem konstruktorów na pierwszym miejscu był osiągnięcie jak najniższego poziomu spalania i to się w 100% udało.Klienci szukający auta z oszczędną o przyzwoitych parametrach będą usatysfakcjonowani.

Zalety:
niski poziom spalania
dobra dynamika silnika
bardzo dobra kultura pracy

Wady:
?

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 61

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 50
Średnia (głosów 3):
(5.22)
Trwałość
 5.33/10
Utrzymanie
 5.33/10
Dynamika
 5/10

Głosy według opinii:

12

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Transit Tourneo II 18.01.2020
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: Silnik sporo słabszy od 1,6 Hdi z PSA, mniej dynamiczny i elastyczny ( ze szkrzynią biegów 6).Opis wyglada na tekst sponsorowany. W rzeczywistości bardzo awaryjny DPF ( bezopsługowy!!!) wystarczy poczytać fora. Problem z DPF w zupełnie nowych autach i bezskuteczna akcja serwisowa przeprowadzona przez Forda. Zużycie paliwa o połowę większe niż deklarowane przez producenta.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Cena.

Wady:Ciągłe awarie DPF, niska kultura pracy - silnikiem ciągle szarpie, faluje obrotami. Duże zużycie paliwa.

Odmiana silnika: 1,5 TDCI 75KMRocznik: 2019Przebieg: 11 000km Śr. spalanie: 7.5l
Fiesta 27.05.2019
Średnia:
(5.67)
Nie

Opinia: Osiągi ma dobre, spalanie też. Jeśli chodzi o serwis to wychodzi drogo, mam 50 tys. przebiegu, a już musiałem ingerować w turbosprężarkę, która jest bardzo droga. Już lepszy byłby ten 1,5 z EcoBlue 100KM/125KM. Nowoczesna konstrukcja.

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: TDCI /75 KMRocznik / Przebieg: 2014/50000 Śr. spalanie: 6
Mariusz 22.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik mam w B-Max-e kupionej w Salonie czyli od nowości,kupowałem z racji niskiego spalania i tu jestem mile zaskoczony,auto pali bardzo mało a przy tym silniczek bardzo ładnie pracuje.Co do dynamiki dla mnie jest wystarczająca,autko ładnie się zbiera silniczek elastyczny ciągnie z każdego biegu bez zbędnej redukcji.Po 76tys/km nic się nie dzieje teraz zbliżam się do następnego serwisu i to wszystko co na razie płacę.Polecam dla osób szukających cichej w miarę dynamicznej i oszczędnej jednostki

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Ford B-Max 2013 rRocznik / Przebieg: 2015/76tys Śr. spalanie: 5.5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.