Silnik 2.0 TDCI 180KM DPF (PSA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11019

Silników używa:

TDCI
Silnik 2.0 TDCI 180KM DPF (PSA)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 200.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Delphi

Ilość oleju: 6.1 L, typ oleju: Castrol 0W30, wymiana po: 30.000 km lub 2 lata.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0TDCI o mocy 180KM zadebiutował w Fordzie Mondeo w roku 2014.Silnik został poddany dużym modyfikacją, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu.Silniki współpracuje z dwoma rodzajami skrzyni biegów manualna 6-cio biegową oraz automatyczna 6-stopniową przekładnią PowerShift.Jednostka wyposażona w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy.Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku.Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane przez co awaryjność silnika stała się znikoma.Nie oznacza to że jest bezawaryjny,wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji,serwisowania oraz samego użytkowania.Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami jednostki zwłaszcza ze sportowym zacięciem.Pierwszą setkę w Fordzie Mondeo osiąga już po 8.7 s jest to imponujący wynik biorąc pod uwagę że mamy doczynienia z 1.5 tonowym autem.i Również elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie,silnik przyspiesza z niskich obrotów natychmiastowo. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie a ewentualne koszty ich naprawy są bardzo wysokie..

Zalety:
wysoka kultura pracy
doskonała dynamika
świetna elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Max 02.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Potwierdzam poprzednią opinię silnik rewelacja bardzo mocny a przy tym oszczędny o bardzo wysokiej kulturze pracy.Dodam że silnik jest nieprawdopodobnie elastyczny ciągnie z niskich obrotów,lekki dodanie gazu auto natychmiast reaguje."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S-MAx 2.0 180KM Rok / Przebieg: 2016r/68.tys Śr. spalanie: 7.0
Waldemar 14.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jednostka o bardzo dużych możliwościach,duża moc wysoki moment obrotowy a przy tym niskie spalanie.Auto od nowości z Salonu po za serwisem nic się nie dzieje jestem bardzo zadowolony,wcześniej miałem Mondeo 143KM to w porównaniu do tego to przepaść.Duże auto,duża moc a koszty utrzymania jak w aucie z segmentu B.Polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: S-MAX 180KM Rok / Przebieg: 2015r/86.000km Śr. spalanie: 7.2

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.1 CDI OM651 170/204KM15.10.2018

W212 po lifcie ( ostatni model W212), data produkcji 2014.01. , silnik om 651.924 , skrzynia aut. 7G Tronic plus Przebieg 310 000,0 km

Polecam

9.59

Silnik 2.0 e-HDi 150KM DW10CTED415.10.2018

Uwaga! na łuszczace sie pompy wtryskowe, aby temu czesciowo zapobiec trzeba lac dodatki smarujace do paliwa: Archoil AR6900 D-Max , ja

Polecam

9.17

Silnik 2.0 TDCI 150KM DPF (PSA)15.10.2018

Ten silnik ma pewna wade: luszczaca sie pompa wtryskowa, należy ja wymieniac co ok 120tys km i lac dodatki do paliwa smarujace cały u

Polecam

7.00

Silnik 1.9 D 68/71KM XUD9A14.10.2018

silnik całkowicie niezniszczalny, wystarczy tylko wymieniac olej filtr i pasek rozrzadu i jest wieczny

Polecam

8.00

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów